Jury komt uit z´n hokje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Jury komt uit z´n hokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:08

Ik heb het een tijdje terug voor het eerst meegemaakt, dacht echt wat is dit nu weer! hij wilde me waarschuwen dat ik niet moest schrikken van mijn slechte punten en wilde me uitleggen dat hoe ik moest doorzitten. Ik vond het een beetje nodeloos commentaar waar ik niet veel mee kon. Mijn paard zit gewoon echt klote en als hij dan ook nog zijn rug vastzet (door mijn zenuwen hoor) dan is hij gewoon niet uit te zitten, dan kan hij wel zeggen bekken meer kantelen, maar dat werkt dan niet..

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:18

Ik had het laatst ook voor de eerste keerm ik schrok wel een beetje. Ik kreeg wel goede tips die ik dan voor de 2e proef weer kon gebruiken.
Wij hebben ook best vaak dat de jury blijft tot na de prijsuitreiking voor vragen en soms zegt de jury iets in het algemeen, dat vind ik meestal best fijn. (Het is wel een kleine vereniging)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:20

barbara28 schreef:
Ik heb het een tijdje terug voor het eerst meegemaakt, dacht echt wat is dit nu weer! hij wilde me waarschuwen dat ik niet moest schrikken van mijn slechte punten en wilde me uitleggen dat hoe ik moest doorzitten. Ik vond het een beetje nodeloos commentaar waar ik niet veel mee kon. Mijn paard zit gewoon echt stinkmodder en als hij dan ook nog zijn rug vastzet (door mijn zenuwen hoor) dan is hij gewoon niet uit te zitten, dan kan hij wel zeggen bekken meer kantelen, maar dat werkt dan niet..

Is toch goed bedoeld? Hij zit daar om jou te beoordelen en ik vind het netjes dat hij een persoonlijke toelichting geeft. Hij constateert dat gewoon.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:53

Waarschijnlijk, snap je anders helemaal geen bal van je punten lijkt mij, ik kan me er ook wel in vinden hoor barbara 28...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:48

Als de tijd het toelaat probeer ik altijd commentaar te geven. Soms kan het ook niet omdat je ergens op een zolder zit zonder te openen raam. Daar baal ik altijd van. Zeker bij verlies wil ik dit eigenlijk altijd toelichten.

Zo te lezen vinden jullie het over het algemeen leuk en dat ik ook meestal de reactie die ik krijg.
Soms wordt er ook wel eens heel erg uit de hoogte gekeken zo van mens waar bemoei je je mee.

Blijven tot na de prijsuitreiking doe ik eerlijk gezeg ook niet altijd. Hangt er een beetje af van hoe lang ik daar dan op moet wachten. Vaak komt er toch niemand en de mensen die ik even had willen spreken heb ik dan al lang even opgezocht om eea toe te lichten.
De laatste keer dat ik het als amazone meegemaakt heb, lichtte de jury elke proef persoonlijk toe. Prijsuitreiking duurde daardoor wel erg lang (programma liep vreselijk uit) maar was wel leuk.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:19

__PSM__ schreef:
Waarschijnlijk, snap je anders helemaal geen bal van je punten lijkt mij, ik kan me er ook wel in vinden hoor barbara 28...

nou nee hoor, ik weet echt wel wanneer het bagger is gegaan en wanneer ik een puntje heb gereden. Verder vind ik commentaar ook altijd fijn, maar dit was echt iets waar ik niet zoveel mee kon..

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:22

Ik vind het heel fijn als ze nog even extra uitleg geven. Zo vertelde 1 jury me dat ik veel punten had laten liggen door heel safe te rijden. Dat commentaar heb ik meegenomen in de 2e proef, ik heb veel gedurfder gereden en het ging veel beter. Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:43

ik heb één keer meegemaakt dat de jury tot twee keer toe uit zijn hokje kwam.
ik had de proef niet geoefend en hij was wat moeilijker dat ik had verwacht. ik reed
daarom totaal verkeerd en de jury kwam daarom het figuur even uitleggen :o :o

even later reed ik nog een keer verkeerd en kwam hij weer zijn hokje uit om zich
te verontschuldigen dat hij mij nu weer minpunten moest geven :+

ik ach maakt niet uit joh. want voor m'n gevoel ging het toch al voor geen meter,
dus voor de punten reed ik die proef allang niet meer. en die jury keek echt heel
verbaasd dat ik me er totaal niet druk om maakte.

had ik uiteindelijk 179 punten. toen baald ik toch wel van m'n min punten 8-)

voortaan lees ik dus op zijn minst eerst de proef door voordat ik start :o

was wel een erg lieve jury trouwens, dat hij zo de moeite nam en met mij meeleefde.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:48

Jury kwam een keer na me toe dat ik echt eens wat aan mijn goede been lichtrijden moest gaan doen :o. Ik dacht eerst atlijd dat ik automatisch goed reed maar dat bleek niet het geval :=
Ze zei dat het echt zonde was omdat ik halve proef op verkeerde been zat en ze van elk onderdeel dat ik oph et verkeerde been reed 1 punt had afgetrokken. Dit had me ook mijn winstpunt gekost, daarna ben ik maar wat beter op gaan letten dat ik goed zat ;) (was nog in de B overigens)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:52

Ik vind het erg fijn als de jury nog even wat tips geeft na de proef. Ookal staat het vaak ook wel duidelijk de coupon gewoon even wat mondeling tips vind ik persoonlijk veel fijner. Vooral als klein meisje las ik die coupons echt niet en vond ik het leuk als de jury nog even wat commentaar gaf. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:54

Ik heb het ook een keer gehad, toen was ik al blij dat ik mijn paard IN de ring kon houden. In ieder geval was het zo erg
dat ik gediskwalificeerd was :o , toen kwam ze uit het hokje om dat te vertellen. Wel mocht ik mijn proef uitrijden en
de andere ook gewoon starten. En mijn coupons werden nietig verklaard ( oftewel prullenbak), wat officieel niet mocht maar wat ik wel
heel netjes van haar vond :+

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:03

Nog nooit meegemaakt maar zou het wel fijn vinden, zowiezo ben ik blij als mn hele coupon vol staat met commentaar, daar kan je tenminste wat mee!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:08

Ik moest een keer twee proefjes achter elkaar rijden bij dezelfde jury (er was iemand uitgevallen). Tussen de proefjes door kwam de jury uit het hokje om me tips te geven voor mijn tweede proef 8-) . Vond het wel heel hip, zo kon ik direct verbeteren op die dag, en niet pas een maand later op mijn volgende wedstrijd. Best leuke puntjes gereden toen!

Cientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:57

Meestal heb ik het zomers meegemaakt dat de jury commentaar gaf. In de winter wel eens als je een prijs hebt gewonnen en de jury overhandigd hem! :D

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:09

Was een keer op een concours waar meneer de jury wel was gebleven tot de prijsuitreiking en hij wilde graag eerst even wat vertellen over de gereden proeven van die dag. Hij vond dat er slecht was gereden en dat mensen niet zo fijn met hun paarden omgingen. Veel prikken met sporen en te strakke handen. Dan begin je m toch wel even behoorlijk te knijpen. Gelukkig waren er volgens hem een paar positieve uitschieters die bij de prijzen hadden gereden. Ik was derde en toch ook wel heel erg opgelucht!!!
Vond het wel een hele goede actie van deze meneer, want je gaat toch wel even extra erover nadenken.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:23

1 keertje ging iemand mijn tuig controleren of het wel goed zat
(deed ie overigens bij iedereen hoor) en het bleef stil.... :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:28

Oud topic, slotje.