Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Naranga schreef:op de fiets kun je je ook een ongeluk trappen zonder vooruit te komen als je de rem erop hebt zitten (als ze van voor dus teveel tegenhouden)
Verder weet ik zo ook even niets meer, geef ook al een aantal jaar geen lessen meer.
Wat ik wel vaak met kids deed bij de eerste lessen aan de longe was hoofd-schouders-knieen-teen zingen, moesten ze alles aanraken en dan t puntje van zijn neus. Lekker voor het ontspannen/niet zo focussen op al die moeilijke paardrij dingen en de balans
) ogen (eigen ogen) puntje van z'n STAART (van je paard dus) ook erg leuk. 
) Dat betekende dat je op het verkeerde been aan het lichtrijden was. Waarom weet ik niet..maar het was wel duidelijk voor iedereen, jong en oud

leeftijdscategorie is rond de 6 tot 11 jaar voor echt succes, daarna moet je toch wat andere manieren vinden om paarden termen uit te leggen. ( behalve het dronken zijn en het kuikentje, die is op elke leeftijd succesvol)
)!
En later tikkertje en doen wie de meeste briefjes kon verzamelen. Was weer eens wat anders