Mindere hoog cijfer voor verzorging door vieze voeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jennifer14

Re: Mindere hoog cijfer voor verzorging door vieze voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:30

Nou hier in het midden is dat ook niet zo. Ik krijg nu weliswaar geen punten meer voor de verzorging, maar hier is het een 7 hooguit een 8. De meest mooie/verzorgde combinaties scoren niet hoger dan een 8 Clown.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:32

Roos_s schreef:
een 10!! nog nooit ookal is alles zo netjes en verzorgt..... zelfs al eens dat kennis in dezelfde ring het paard niet eens ingevlochten had en ik alles voor elkaar dat diegene een 8 had en ik een 7.... nou daar zakt mij de broek van af hoor!!!

dat blokje waarmee je wat weg kan poetsen kun je halen bij ruitersportzaak en geloof ook welkoop... is grijs rechthoekig blok

Bedoel je een ruigblokje?

Ik had altijd 7 of 8 voor verzorging... Nooit meer! Ookal had ik hem nog zo netjes voor elkaar...

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:17

Geloof me maar, in de regio waar TS rijd word er standaard een 8 gegeven, met enkele uitzonderingen die weigeren boven een 7 te geven. Clown Ik kan hier in de regio zo snel maar 1 jurylid opnoemen die "bijna standaard" een 9 geeft. Ik hoor in dit geval bij de "zeldzame" juryleden die TS een 8 geeft Haha!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:03

Tizzy1 schreef:
Geloof me maar, in de regio waar TS rijd word er standaard een 8 gegeven, met enkele uitzonderingen die weigeren boven een 7 te geven. Clown Ik kan hier in de regio zo snel maar 1 jurylid opnoemen die "bijna standaard" een 9 geeft. Ik hoor in dit geval bij de "zeldzame" juryleden die TS een 8 geeft Haha!

Klopt inderdaad meestal is het standaard een 7 of 8 in deze regio en maar zelden een 9.
Hoor ik nu ook bij de "zeldzame" juryleden? Knipoog Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:46

kaatje77 schreef:
En nee, ik ga niet onnodig zijn voeten wassen als het vriest, dan maar vieze voeten en lagere punten. Knipoog

Een spons met warm water volstaat vaak ook wel.

Ik geef bij vieze voeten geen 8.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:37

Ik vind een 10 ook wel erg hoog.... heb ook nog nooit gehoord dat iemand een 10 had. Meestal wordt er een 7 gegeven voor de verzorging en 6en komen ook voor. Ik zou blij zijn met een 8 voor de verzorging!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:41

Als je het gewoon prima en netjes voor elkaar hebt vind ik een 8 wel verdient. Een 9 eventueel als alles klopt qua verzorging/vlechten/tuig/combinatie met kleding van de ruiter enz.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:22

Tizzy1 schreef:
Heb die groene spuitbus van Equistar ook wel, van het zomer meerdere malen na het wassen nog opgespoten, werkt op zich wel, maar.... wat dan als je paard zoals de mijne tig keer zn voeten onderpoept? Boos! Dan kan ik wassen wat ik wil (blijf toch wel trouw wassen ook al weet ik dat het weinig nut heeft Knipoog) maar die poep zit er dan helaas toch echt wel op... (onder het losrijden poept ze nl ook nog een paar keer)

Hier in de regio is een 8 eigenlijk standaard voor de verzorging, maar er zijn hier zeker ook een aantal juryleden die never nooit hoger dan een 7 geven.

@Brennie75, wat is dat voor een blokje om het geel mee weg te poetsen?

Talkpoeder wil ik ook nog gaan proberen trouwens!

dat blokje kan je in een ruitersport winkel kopen! het is grijs van kleur, en word hij viesig dan strijk je hem rustig langs de grong en je hebt weer een schoon stukje!
het kost geloof ik 2,95! ideaal voor piesvlekies weg te halen!
het werkt echt! er bestaat ook droog shampoo maar ik heb dat nog nooit uitgeprobeert!
good luck!! Knipoog

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:26

dat is zo'n blokje voor de haren er uit te halen toch?

Ik krijg meestal ook een 8...of ik nou uren m'n best doe of het even snel afraffel...krijg altijd een 8. Heb 1 x een 9 gehad..
@Tizzy1, ben wel een beetje nieuwsgierig wie je bent Tong uitsteken

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:41

Annemiekbram schreef:
dat is zo'n blokje voor de haren er uit te halen toch?

Ik krijg meestal ook een 8...of ik nou uren m'n best doe of het even snel afraffel...krijg altijd een 8. Heb 1 x een 9 gehad..
@Tizzy1, ben wel een beetje nieuwsgierig wie je bent Tong uitsteken

ja dat is zo`n blokje! Knipoog maar ik gebruik hem voor de vlekken! ahha Tong uitsteken

maar een 10 ? dat bestaat toch niet? of heb ik het mis?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 10:26

Ja hoor bestaat echt wel. *LOL*

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:32

kaatje77 schreef:

Tuuuurlijk... Clown Slapen

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:42

misschien een 10 bij onderling....
bij officieel kan ik het me bijna niet voorstellen

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:56

Wij krijgen standaard een 7 en heel soms een 8, een 9 of 10 voor verzorging heb ik nog nooit meegemaakt hoe mooi je paard er ook uitziet. Ik had eerst en witte pony en was idd erg veel gedoe om die benen netjes wit te krijgen! Wat ik deed als het koud was, was gewoon een klein beetje water gebruiken, dan de vlekken eraf wassen met shampoo, en dan weer de shampoo wegspoelen met een klein beetje water. En dan goed afdrogen met een handdoek en snel de transportbeschermers om zodat ze niet worden onder gemest!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 12:34

Tizzy1 schreef:
kaatje77 schreef:

Tuuuurlijk... Clown Slapen

Goh, je bent online, waarom beantwoord je mijn pm niet?
Anderen willen ook wel weten wie je bent. *LOL*

Vind je reactie een beetje overdreven hoor.....

Of moet ik het opvatten onder het kopje "......."
...

Ik vertel gewoon wat ik krijg en in jouw ogen kan dat niet?
Naar aanleiding van je clowntje en slaapkoppie, misschien de volgende keer als je jureert eens beter opletten hoe iedereen eruit ziet. Knipoog

Tja heb het maar geedit. Gaaaap

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:59

Hier ook elke keer een 7 of een 8 gekregen, nog nooit hoger tegengekomen en gelukkig ook niet lager Knipoog

Verder ben ik meestal goed aan het schrobben voor wedstrijd, alleen nu in de winter was ik wel iets minder snel. Paard is gelukkig erg netjes, dus als het echt koud is en zijn beentjes zien er nog een beetje redelijk was ik wel eens een keer niet Bloos
Een een jury die 9-ens geeft op verzorging mag je ook wel naar het hoge noorden sturen trouwens Schijnheilig Tong uitsteken

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:01

Ik krijg mijn laatste wedstrijd een zeven en een acht, terwijl ik nette roosjes had gemaakt met naald en draad, haar ene witte voetje was spierwit, en haar staart was ingevlochten.
Ik weet niet wat ik moet doen om een hoger cijfer te krijgen hoor ROFL

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:04

Niet aanvallend bedoelt maar een 8 is al heel goed hoor. een 10 vin ik wel heel overdreven

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:16

Kaatje77 > ik weet echt niet van wie jij een 10 hebt gekregen maar ik zou graag eens willen weten van wie.
Ik en Tizzy1 jureren beide in jouwn regio en wij weten beide dat het bijna onmogelijk is om een 10 voor verzorging te krijgen.

Ik zou zeggen scannen die protocols...........WIJ WILLEN ZIEN.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:15

Ik ook wel, want ik wil die jury ook wel een keer hahaha. Ik krijg 'helaas' standaard een zeven of een acht en ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen voor een hoger cijfer eerlijk gezegd, dus mocht ik dan lager krijgen dan ga ik het gelijk eens vragen aan dat jurylid Haha!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:21

Zelf rijd ik al een tijd niet meer, ben ook geen jury, maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het moet wel leuk blijven, ik zou het mijn paard ook niet aandoen, met onder nul benen gaan wassen met koud water.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:37

kaatje77 schreef:
Goh, je bent online, waarom beantwoord je mijn pm niet?
Anderen willen ook wel weten wie je bent. *LOL*

Vind je reactie een beetje overdreven hoor.....

Of moet ik het opvatten onder het kopje "......."
...

Ik vertel gewoon wat ik krijg en in jouw ogen kan dat niet?
Naar aanleiding van je clowntje en slaapkoppie, misschien de volgende keer als je jureert eens beter opletten hoe iedereen eruit ziet. Knipoog

Tja heb het maar geedit. Gaaaap

Wederom.... Dromen
Geef me 1 reden waarom ik op een pm van jou waar alleen dit instaat zal reageren:

Oh, echt waar?
Vertel.
Vork

Wiens reactie is nu overdreven dan?
Heb toch heel duidelijk antwoord gegeven in het topic zelf als je goed had gelezen!
Daarnaast suggereer je met deze opmerking:
Citaat:
dat AL mijn collega juryleden die niet standaard een 9 of 10 geven beter op moeten letten, niet echt aardig of wel?
Ik heb je wel eens moeten jureren, en weet zeker dat je niet hoger dan een 8 heb gegeven, net als Corina.

Daarnaast ben ik net als Corina wel ERG benieuwd naar gescande versies van je coupons en dan niet alleen van je 10, maar ook ALLE coupons waar een 9 opstaat voor de verzorging Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:44

mijn ervaring wat ik jammer vond.
ik mijn paard ingevlochten (manen dan mijn knol heeft geen staart)
mijn enige concurent niks gevlochten wel staart uitgekamd.

toch bijde een 8.....
terwijl ik heb gevlochten en sokken gekamd etc.
en de ander niet.
na 2 x dit meegemaakt te hebben vertik ik het gewoon de mijne wel in te vlechten als de ander het niet doe...

toch jammer dat zo veel jury gewoon standaard punten geven zonder te vergelijken. op echte uitzonderingen na gelaten....

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:56

@engelina; dat is wel vreemd. Bij mij zou dit een punt verschil opleveren tussen jou en die andere combi, waarbij de ingevlochten combi hoger zou scoren (wel afhankelijk hoe het paard is ingevlochten, slordig of netjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

Tizzy1 schreef:
@engelina; dat is wel vreemd. Bij mij zou dit een punt verschil opleveren tussen jou en die andere combi, waarbij de ingevlochten combi hoger zou scoren (wel afhankelijk hoe het paard is ingevlochten, slordig of netjes).

gaat toch maar weer vlechten misschien zijn er nog meer jury's die zo denken....

rij nog niet zo lang wedstrijden.
maar nu intussen 3 van 3 is 100% Clown