Schuurplekken, mee beoordelen in verzorgingscijfer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Schuurplekken, mee beoordelen in verzorgingscijfer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:40

Ik zou er hooguit een opmerking op 't protocol van maken, maar verder...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:54

Dat lijkt mij niet Lindake. Mijn volbloedje was altijd door, ook als ze niet geschoren werd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:14

lindake schreef:
Zou het geen optie kunnen zijn om de paarden niet te scheren? Maar uiteraard wel optijd een deken opleggen zodat het dier niet in de winterharen komt te staan als het om een sportpaard gaat? Zou dit de gevoeligheid kunnen tegengaan?

Helaas vrees ik dat het echt in de dunheid van het velletje zit. Ik heb mijn paard alleen vorig jaar geschoren, dit jaar en het jaar ervoor heb ik hem alleen in de dekens gehad en toch van die vervelende plekken. Scheren laat ik sowieso voortaan zitten bij hem, hij had afgelopen winter de afdruk van het hele zadel op zijn rug staan (gelukkig niet kaal, maar wel zichtbaar) plus dan nog twee kale schouders.
Dit jaar gaat het tot dusver vrij goed, maar ik moet niet te vroeg juichen. Hij heeft al eerder ineens op het eind van de winter toch plekken gekregen, met dezelfde deken Scheve mond

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:46

Als het zo is dan zou het inderdaad niet netjes zijn om hiervoor minder punten te geven als jury zijnde.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:37

Ik las dit topic vanmorgen en dacht nog, dat mijn paard gelukkig nog geen plekjes op zijn borst heeft van zijn huidige deken. Hoorde al iemand over zo'n BH, maar daar krijgt hij weer drukplekjes van op zijn rug. Dus die is ook heel snel weer af gegaan.

Maar die van mij heeft dus ook zo'n huidje dat bij alles kale of zelfs open plekjes krijgt. Op zijn borst al gehad, als de singel een keer niet 100% zit, laats had hij plekjes van zijn halster onder z'n kin etc. etc.... Lees ik hier eerst wat over plekjes van de teugels en vanmiddag zie ik voor het eerst dat hij ze ook heeft No Cheer Tis wat met zo'n huid Clown

Maar idd, vind niet dat de jury er op af kan straffen. Wat al gezegt, is als het nou lange hoeven zijn ofzo, ok. Maar die schuurplekjes kan je gewoon niet zoveel aan doen als je paard daar gevoelig voor is Knipoog

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:01

Mijn paard heeft ook overal schuurplekken en ook onder de teugels, ik smeer twee keer per dag vet erop om het zacht tehouden zelfs voor het rijden smeer ik en mijn teugels en de hals in met vaseline niets helpt, ze staat met passend deken.

Ik zou het echt onwijs stom vinden als je daarom minder gepunt zou krijgen, ik ben er ver domme doodziek van dat mijn paard het heeft.

Bellona_KJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:01

Jury mág er natuurlijk een opmerking van maken op het protocol, of de ruiter / amazone er na de proef naar vragen, maar ik vind dat een jury hiervoor nooit een lager punt zou moeten geven. Er zijn idd paarden met een zeer gevoelige huid, en ja dan kan het wel eens dat je paard zulke plekken heeft.