hoe beoordelen kin op de borst (M dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: hoe beoordelen kin op de borst (M dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:48

KarinvdM schreef:
@ Dwertje, er zit een groot verschil tussen met de kin op de borst lopen en iets achter de LL.
Als een paard verder met een fijne takt en regelmaat en lekker los door het lijf loopt dan ga ik een cm achter de LL niet zwaar afstraffen.

idd zit wel verschil tussen... bij kin op de borst vaak taktfouten en veel spanning in lijf....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:24

Natuurlijk weet ik dat er een verschil is tussen die 2,maar achter de LL lopen geeft in mijn ogen ook een niet erg prettig gezicht.
Kin op de borst is wel heel kwalijk en mag diep afgestraft worden,maar achtre de LLlopen word hier bij sommige jury,s dus wel degelijk afgestraft.Als een paard achter de LL loopt dan kan dit paard toch ook neit echt lekker over de rug lopen of zie ik dat verkeerd.
Ik vind dat je op m niveau echt niet met de kin op de borst mag lopen,hoe hebben die andere jury,s dat dan ooit beoordeeld.Daar ben ik dus wel benieuwd naar.

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:28

Een paard kan wel achter de loodlijn aan het bit en fijn in de rug zijn, ligt helemaal aan de houding. Wat ik het belangrijkste vind is hoe de ruiter zijn handen gebruikt. Wordt er getrokken, dan vind ik de fout des te groter. Uiteraard mag een te diep rijdend paard nooit een winstpunt halen, maar diskwalificeren als de amazone niet duidelijk hard voor het paard is gaat ook te ver.