Stemhulp?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stemhulp?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:07

claud1 schreef:
Dat er geen "stem"hulp mag gegeven worden, okee dan niet
maar een "zweep"hulp mag blijkbaar wel (zal wel paardvriendelijker zijn)

Nou een zweephulp als in een klein tikje is prima, maar als iemand bij mij (onterecht) de zweep er onnodig hard overheen haalt dan wordt betreffende combinatie meteen gediskwalificeerd Knipoog

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:58

Relaxed schreef:
Een geruststellende stemhulp is ook prima, wij jury's kunnen ook wel zien dat een paard kijkerig en gespannen is en dan ga ik niet moeilijk doen over een hooo of braaaf.. Clown
Het gaat mij meer op stemhulpen die gegeven worden bij een paard wat verder ook totaal niet op been oid reageert..

Ja, oke. Als een paard niet op de beehulp reageert en er dan een duidelijke stemhulp gegeven word. Dan is het inderdaad ook wel terecht als je een punt minder krijgt. Al zou je dan zowiezo een onvoldoende moeten krijgen voor dat onderdeel, stemhulp of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:28

Jargeau schreef:
Relaxed schreef:
Een geruststellende stemhulp is ook prima, wij jury's kunnen ook wel zien dat een paard kijkerig en gespannen is en dan ga ik niet moeilijk doen over een hooo of braaaf.. Clown
Het gaat mij meer op stemhulpen die gegeven worden bij een paard wat verder ook totaal niet op been oid reageert..

Ja, oke. Als een paard niet op de beehulp reageert en er dan een duidelijke stemhulp gegeven word. Dan is het inderdaad ook wel terecht als je een punt minder krijgt. Al zou je dan zowiezo een onvoldoende moeten krijgen voor dat onderdeel, stemhulp of niet.

Vaak wel idd, maar dan dus nóg 1 extra eraf voor de stem Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:22

Vind het een beetje afhankelijk van de klasse. Een jong paard in de B een beetje helpen met je stem, daar lijkt me niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:23

Marliesje schreef:
Vind het een beetje afhankelijk van de klasse. Een jong paard in de B een beetje helpen met je stem, daar lijkt me niks mis mee.

Want? Later zal die het toch ook echt zonder moeten doen.. Je kan het beter dus maar meteen goed leren Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:30

Want, wie heeft er last van, in de lagere klasses mag je ook een zweepje de proef in nemen, dat mag daarna ook niet.

Paard kan toch best de eerste paar keren dat steuntje in de rug gebruiken. Als de galop nog wat moeilijk is op vreemd terrein wat ie nog niet gewend is.
Als ie beter aan de hulpen komt is dat echt niet meer nodig.
Maar ik zie het probleem niet, en waarom je daarvoor een 3 moet krijgen.

Als ik een paard zadelmak maak gebruik ik mijn stem ook erg veel, en laat ik die niet achterwege omdat ie het uiteindelijk zonder moet kunnen.

Stemhulp kan voor een jong dier erg goed zijn i.m.o.

Is wat anders als iemand de hele proef loopt te klakken met zijn tong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:37

Nou ja het is dus heel simpel, in de proef mag het gewoon niet.. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:38

en omdat ik het op zich met Marliesje eens ben, gebruik ik mijn stem als ik dat nodig vind en ik neem de -1 op de koop toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:47

Pcies, ik zeg ook niet dat ik dat zelf niet zou doen, maar hier wordt ook veel gezegd dat het belachelijk is, maar het zijn gewoon de regels Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:49

Ik zeg dat ik een 3 belachelijk vind.
Zoals Lielle zou ik een -1 makkelijk op de koop toe nemen als ik een stemhulp wil gebruiken. Haha!
Een 3 ook wel, belangrijkste namelijk vind ik de goede ervaring en niet de punten, maar toch. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:50

Een 3 is alleen belachelijk als de overgang een 7 waard was en je er ivm je stem een 3 voor hebt gekregen Knipoog Als je overgang een 4 waard was, is een 3 volledig terecht als je je stem er ook bij gebruikte Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:56

Das ook zo. Maar zo had ik het niet gelezen. Haha!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:02

Lielle schreef:
en omdat ik het op zich met Marliesje eens ben, gebruik ik mijn stem als ik dat nodig vind en ik neem de -1 op de koop toe.

Daar ben ik het mee eens Ja Als je stemhulpen wilt geven neem je zelf het risico dat weet je vantevoren Knipoog

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:21

Afgelopen zondag maakte ik nog een foutje, net voor het juryhok zei ik (iets te hard) kom op oid tegen mijn paard. Ik zei het en dacht gelijk oeps. Niet zo'n slimme actie dus. Maar had gelukkig geen min punt.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:09

Ik praat heel vaak tegen mijn paard. Voornamelijk belonen en zeggen dat hij door moet lopen, meestal kakt hij behoorlijk in de 2e proef. Eigenlijk nog nooit aftrek voor gehad. En anders gewoon terecht.

Alleen vorige maand een keer als commentaar dat ik niet mocht klikken met wijken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:16

Klikken is zoiezo een slechte gewoonte, niet alleen omdat het minpunten oplevert Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:18

Hoe beoordeeld een jury dan als er een angstig paard in de ring komt die ergens niet langs wil. Uiteindelijk gaat het er paard er wel langs en zegt de ruiter braaf en/of beloont het paard. Is het dan ook -1? Sommige gevallen gebruik ik toch echt een beloning als dat nodig is, hetzij met brááf zeggen of een aai over de manenkam, maar ik begreep van iemand dat dat laatste ook niet mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:27

Het mag niet nee, maar ik zou hier geen punten in mindering brengen. Vooral als het een jong paard betreft waar duidelijk te zien is dat er erg veel spanning is.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:00

Relaxed schreef:
Klikken is zoiezo een slechte gewoonte, niet alleen omdat het minpunten oplevert Knipoog

Heb je helemaal gelijk in Haha!

Maarja soms gaat het automatisch Bloos

Kainish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:23

tsja... ik weet het niet, ik kreeg een 7 er voor.

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:02

Stemhulp is gewoon de regels volgen: -1!!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:36

Een 3 lijkt me inderdaad behoorlijk streng.
Sommige jury's waarderen het soms wel als je beetje aanmoedigd, maar een 3 phoe, das wel streng Ja.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:06

Oud topic.