Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:28

Ik heb les gehad van Judith Ribbels en Chantal Leusink voor het springen. (volges mij geven deze beide geen (prive)lessen meer)
Dressuur heb ik ook van Judith gehad en later van Sandra Wolterink.

Ojah SGW van Dienke Bakhuis.

Wat het allemaal moest kosten echt geen idee.... Mams betaalde altijd Knipoog

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:35

Ohja, Judith heeft een paard van kennissen van ons voorgebracht tijdens de stamboekopname, en toevallig vandaag heeft ze de IBOP gereden met dat paard, met succes het paard werd namelijk KEUR. Ze geeft echt heel fijn les ook heb ik gehoord.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:39

Ik vind haar super goed les geven, vooral het springen (mijn favoriet). Geeft duidelijke aanwijzingen en is eerlijk tegenover je paard. Ik en mijn paardje hebben super veel bij haar geleerd.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:14

weet iemand ook (als ze nog les geeft dan) of ze dat ook voor half uur doet, ben namelijk iemand die het dan wel gezien heeft voor de dressuur Nagelbijten / Gniffelen erg he..

Judith heeft paard wat ik nu rijd ook ingereden en voor ibob uitgebracht. Paard heeft flinke tijd stil gestaan, maar kan echt goed merken dat ze op eerlijke en goede manier ingereden is..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:04

ik vind het rijden er ook niet uitzien van Edwin maar vind het wel een heel aardige vent... en vooral een heel NORMALE vent.
zonder die mega arrogantie die sommigen hebben Tong uitsteken

Hij helpt altijd (ook als je alleen bent met een oefenparcours) en zegt ook altijd wat op concours (ooit een clinic gereden bij hem (die ik overigens VRESELIJK vond hahahahah) het was goed of fout maar waarom werd niet gezegd,.. je had er niks aan,.. het ging zo naar de 1.20-1.30 en je moest springen... ook al zei je dat je niet wou.

Marieke ten Elsen: meer mensen ervaring mee?
of Sandra Wolterink?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:31

Marieke heb ik ook les van. Je moet haar goed kennen, maar ze kan heel fijn helpen. Ik mis alleen het proefgerichte ze is erg bezig met het paard.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:45

Heb je springen of dressuur van haar?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:22

Dressuurles. Ik vind het enerzijds goed dat ze veel aandacht besteedt aan de verbetering van het paard. Anderzijds moet het in de proef gebeuren en heb je daarvoor ook een stukje training nodig. Springles kan ze ook fijn geven, veel lijntjes en dressuurmatig.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:09

Cyruss_ schreef:

Goh wie is dat toch Knipoog Lachen;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:55

heb ook aantal niet erg postieve verhalen van marieke gehoord trouwens. Vorig jaar geloof ik tijdens orun gaf ze ook les. Maar kon ook wel liggen aan die personen hoor..

Heb judith gemailt gisteren en gelijk al een mailtje terug, erg fijn! ga er nu eerst een keertje kijken...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:01

Marieke kan idd moeilijk in omgang zijn.. En idd Marieke had ook heel wat te klagen over een aantal personen in die cursus. Ik denk dat je met haar wel een klik moet hebben anders kan het idd wel eens niet passen.

Ze kan totaal niet tegen mensen die denken dat ze vanalles kunnen, maar het totaal niet kunnen waarmaken..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:03

haha zou opzich wel passen denk ik bij diegene die ik ken Haha!

Volgens mij (wat ik zo zie en hoor) loopt soms niveau ookwel terug van de mensen die mee doen met orun... maar goed...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:06

Daar was Marieke dus ook totaal niet over te spreken.. Het ergste vindt ze dan ook nog dat de examencomissie bijna iedereen laat slagen, dat is haar tegen de borst. Zegt ze dan van die huismoedertjes die tijd over hebben en denken een boel verstand te hebben van paarden.. Maar er mee om kunnen gaan Ho Maar.. Haha! Moest altijd wel lachen om haar verhalen.. Ja

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:18

haha geloof alleen dat ze vanaf dit jaar strenger zijn geworden. Ken namelijk iemand die (naar mijn idee echt onterecht) hebben laten zakken 2 keer achter elkaar. Dus misschien slaan ze nu weer door.
Toen mn vriend orun heeft gedaan waren er ook mensen dat ik dacht van tja, idd van die mensen die het wel eens gezellig lijkt zo'n cursus te volgen Nagelbijten / Gniffelen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:36

Wie raden jullie aan voor een jong paard dan? Ik ga straks (wanneer ze 3 is) beginnen met mijn jonkie. De basis kan ik dr zelf wel leren maar vanaf dan wil ik goede begeleiding! En dan wel iemand die betaalbaar is omdat ik dus het liefst wel iedere week les wil!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:38

zoek iemand die springgericht is of meer dressuur?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:44

In eerste instantie gewoon dressuurmatig! En als ze straks wat ouder is wil ik in de training ook weleens wat balkjes/sprongetjes meenemen..en voor het echte springwerk zit ik dan uiteindelijk wel te denken aan een steven veldhuis bijv. maar dat is toekomstmuziek Lachen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:52

Iemand misschien ervaring met Bea Aalbers?
Ik heb gehoord dat zij ook heel fijn les geeft, maar ik zou ook wel graag willen weten wat ze per uur vraagt..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:58

Ik heb/had zelf les van Sabine bouwman, Desiree Kemper en Marlous Heister (laatste alleen dressuur), allen rond de 20-25 euro per uur geloof ik.

Iemand ervaring met Rosalinde Heck?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:08

desiree kemper is idd ook goed, heeft alleen weinig tijd geloof ik meer... heeft ook veel ervaring, dus misschien wel wat voor jou jeanine?

bea aalbers weet ik zo niet, weet wel dat ze sinds jaar les geeft bij vereniging hier in wwijk, geloof dat ze wel tevreden zijn..

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:51

bij jonge paarden zeg ik helemaal sabine bouwman!
kan zelf ook super jonge paarden opleiden...

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:15

BuenaVista schreef:
Cyruss_ schreef:

Goh wie is dat toch Knipoog Lachen;)

haha geen idee Dromen

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:20

Juventus schreef:
of Sandra Wolterink?

Sandra was ik nooit zo kapot van. Mja ik had dan ook geen dressuurpaardje..
Ook toen ik een tijdje voor mensen reed, omdat zij een beetje problemen met hun paarden, kreeg het jongste dochtertje eerder les van haar. Dit ging alleen totaal niet vlekkeloos en het leek er ook op alsof Sandra het niet vlot genoeg ging (geen gedult dus). Ze wou te veel in één keer. Maarja misschien komt dat ook door een leeftijds verschil en natuurlijk de ervaring. Nu gaat het hardstikke goed trouwes tussen die combinatie. Ze doen het rustig aan, maar dat geeft niet.

Ik zelf heb er verder nooit problemen mee gehad. Was al blij dat ze tijd en energie in mij stak, aan gezien het niet altijd makkelijk was met mijn racemonster

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:17

Cyruss_ schreef:
Juventus schreef:
of Sandra Wolterink?

Sandra was ik nooit zo kapot van. Mja ik had dan ook geen dressuurpaardje..
Ook toen ik een tijdje voor mensen reed, omdat zij een beetje problemen met hun paarden, kreeg het jongste dochtertje eerder les van haar. Dit ging alleen totaal niet vlekkeloos en het leek er ook op alsof Sandra het niet vlot genoeg ging (geen gedult dus). Ze wou te veel in één keer. Maarja misschien komt dat ook door een leeftijds verschil en natuurlijk de ervaring. Nu gaat het hardstikke goed trouwes tussen die combinatie. Ze doen het rustig aan, maar dat geeft niet.

Ik zelf heb er verder nooit problemen mee gehad. Was al blij dat ze tijd en energie in mij stak, aan gezien het niet altijd makkelijk was met mijn racemonster

tja dressuurpaard of niet, moet toch eigenlijk niet uitmaken Bloos (of zie ik dat nou verkeerd). Manier van lesgeven lijkt me dan hetzelfde. Ben zelf helemaal geen dressuurruiter Haha! vind het alleen maar leuk als het goed gaat Clown haha Maar ken haar eigenlijk helemaal niet...

Waarschijnlijk ga ik binnenkort even kijken naar een les van judith en dan kijk ik eens wat ik doe..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:04

AprilSchat schreef:
Iemand misschien ervaring met Bea Aalbers?
Ik heb gehoord dat zij ook heel fijn les geeft, maar ik zou ook wel graag willen weten wat ze per uur vraagt..

Ja bij ons op de club geeft ze om de week dressuurles! Ik ben super tevreden met haar! Legt het goed uit, maar zet je ook goed aan het werk.
Weet alleen niet wat ze per uur vraagt.