ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:07

ja precies, bij ons werd verteld dat je bij pony's ( D ) de afstanden aanhoudt van binnenkomen in draf bij de paarden.

Ik zit nog te wachten op de uitslag en inderdaad, wat MargrietJonk al zegt, zo voelde ik me ook hoor, ik zal ook zeker niet verder gaan, vind het mooi zo. ;)

Imre

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:29

Het gaat om een simpel lijntje (basisfase) vanuit draf, geen parcour. ;) Ik ga straks oefenen. Hopelijk springt het beestje en houden we het nog een beetje droog.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:38

ik heb het ook over een lijntje ;)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:39

nou.... schiet mij maar lek. Nu heb ik helemaal een verkeerd beeld van die gezellige opleiding. Ik ben gezakt. Weet nog niet waarom krijg donderdag als het goed is mijn protocollen binnen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:06

Jee meis :(:) Dat is balen, welke deed je?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:07

Dat meen je niet. :\

Ik denk ook niet dat ik het gehaald heb. Mijn uit nood meegenomen combinatie ging prima met het loswerken, maar pony weigerde meer dan dat hij sprong. Naderhand kreeg ik behoorlijk wat commentaar en vonden ze dat ik ook op andere manier hem eroverheen had kunnen proberen te krijgen dan benen eraan en wat strenger aanpakken, bijvoorbeeld door hem achter de andere combinatie aan te laten springen. Ik was zo gestressed dat ik dat niet had bedacht. Natuurlijk wel aangegeven dat de pony en ruiter elkaar niet kennen en dat de pony het allemaal erg spannend vond op locatie. Hopelijk houden ze er een beetje rekening mee dat we niet met de combinatie hebben kunnen oefenen omdat hij op het laatste moment is geregeld, maar ik betwijfel of ze dat doen. :\

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:46

kaatje77 schreef:

instructeur 2
ik wil er niet verder over uitwijden op een open forum. Denk dat dat niet zo verstandig is. Ik kan wel aangeven dat ik in mijn werkende leven fulltime aan het lesgeven ben en dit al enkele jaren met succes doe.

Ben gezakt op het lesgeven en op het springen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:08

oosterhoff schreef:
kaatje77 schreef:

instructeur 2
ik wil er niet verder over uitwijden op een open forum. Denk dat dat niet zo verstandig is. Ik kan wel aangeven dat ik in mijn werkende leven fulltime aan het lesgeven ben en dit al enkele jaren met succes doe.

Ben gezakt op het lesgeven en op het springen.

Jeej.. das niet fraai.. :(:)
Hoe was je gevoel er zelf over??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:39

oei.. dat is zeker balen zeg, vooral omdat je wel actief ermee aan het werk bent in je dagelijkse leven.
wat was denk je de reden dat je gezakt bent voor het lesgeven? bevroor je?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 06:06

helemaal niets te bevriezen. Ik wist zeker dat ik was geslaagt! En met mij mijn mede cursisten. Als er iemand geslaagt zou zijn dan was ik het.
Ik heb gewoon les gegeven zoals ik dat normaal ook doe. Een van de mensen die ik les gaf heeft zelfs aangegeven dat ze nog nooit zo fijn les had gehad en dat ik instructeur 3 maar over moest slaan.
Vandaar dat het extra zuur is. Dit raakt kant nog wal. Ik geef al les vanaf dat ik 14 jaar ben (eerst zeilen en roeien op hoog niveau) en nu dus al jaren paardrijles (ben 27 jaar).
De laatste woorden zijn hier nog niet over gezegt. Ik heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik er werkelijk geen snars van snap.
Ik krijg pas donderdag mijn protocollen maar misschien ga ik ze vandaag wel proberen op te halen. wellicht dat ik dan vanacht wel kan slapen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:17

Hoe weet je dan de uitslag al Oosterhoff? Weet je zeker dat ze je niet 'gewoon' verwisseld hebben(met de uitslag mededelen) met iemand anders...

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:04

Jeetje Oosterhoff, dat is echt balen! Bij ons in de groep is de motivatie ver te zoeken en een mentaliteit van sommige is echt om van te walgen :n
Sommige zitten nu al compleet in de stress voor volgende week omdat ze te weinig hebben kunnen oefenen, maar zelf nooit naar voren zijn gestapt om te kunnen lesgeven.

Maar idd Oosterhoff, proberen zo snel mogelijk die protecollen te krijgen, zou idd ook wel willen weten wat je fout doet als je al zoveel lesgeef ervaring hebt..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:46

Ik weet de uitslag al omdat ik de KNHS heb gebeld hiervoor. Mijn mede cursisten wisten het al twee weken geleden maar ze hadden bij mij een fout gemaakt. Ze waren 1 van mijn ovb's kwijt waardoor ik neit eens had mogen starten tijdens mijn examen. Vandaar dat ik het uiteindelijk telefonisch gehoord heb. Ik hoop nog steeds dat ik donderdag mijn papieren binnen krijg en dat er dan iets anders staat dan dat ik via de telefoon heb gehoord

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:53

oosterhoff schreef:
helemaal niets te bevriezen. Ik wist zeker dat ik was geslaagt! En met mij mijn mede cursisten. Als er iemand geslaagt zou zijn dan was ik het.
Ik heb gewoon les gegeven zoals ik dat normaal ook doe. Een van de mensen die ik les gaf heeft zelfs aangegeven dat ze nog nooit zo fijn les had gehad en dat ik instructeur 3 maar over moest slaan.
Vandaar dat het extra zuur is. Dit raakt kant nog wal. Ik geef al les vanaf dat ik 14 jaar ben (eerst zeilen en roeien op hoog niveau) en nu dus al jaren paardrijles (ben 27 jaar).
De laatste woorden zijn hier nog niet over gezegt. Ik heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik er werkelijk geen snars van snap.
Ik krijg pas donderdag mijn protocollen maar misschien ga ik ze vandaag wel proberen op te halen. wellicht dat ik dan vanacht wel kan slapen

kirst spuugt gal..en nog netjes ook ;)
nogmaals had van jouw geen zakken verwacht..
dat de laatste woorden nog niet zijn gesproken, kan ik absoluut begrijpen.
slagings percentage in onze groep ligt enorm laag...
3 van de 14 gelaagd voor alle onderdelen.
1 geslaagd maar gezakt op parcours springen.kortom schrikbarend laag!
en tuurlijk zitten d'r een paar tussen waarvan slaging niet verwacht was..
maar ook echt een aantal waarvan het wel verwacht was.

ben eigenlijk wel benieuwd naar slagings percentage van andere groepen

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:34

terorita schreef:
3 van de 14 gelaagd voor alle onderdelen.
1 geslaagd maar gezakt op parcours springen.kortom schrikbarend laag!

Dit is inderdaad wel erg laag!! was het niveau bij jullie dan zo laag? of was er wat anders? bij ons is de motivatie uit de groep verdwenen, door veelal negatieve nonverbale communicatie, waar een aantal personen erg gevoelig voor waren.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:42

Ik geloof dat ik het dan met mijn medecursisten heb getroffen. Wij hadden best een leuke groep die echt leuk met elkaar omging. Maar ben wel benieuwd naar de uitslagen. Hoop dat ze deze week binnenkomen.
We hadden wel via het geruchten cirquit gehoord dat 1/3 gezakt was op het lesgeven maar dat waren geruchten dus ik wacht het nog maar even af.

Ik heb al van meerdere gehoord dat de 2e fase cursus niet bijzonder is maar dat de 3e en 4e fase veel leuker moeten zijn. Moet zeggen dat ik ook niet echt te spreken ben over de manier waarop de cursus is gegeven. Ik heb denk ik 1x les gegeven en 1x springles. Beide denk hooguit 10 minuten. Verder had ik maar 2 paarden gereden voor het examen. Had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht. Hoop wel dat ik geslaagd ben aangezien ik graag door wil naar de volgende fase maar heb wel mijn twijfels.

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:24

wij hebben nog geen officieel uitslag maar bij ons is er gezegd dat er 2 van de 9 gezakt zijn op lesgeven. en een op het rijden. dus dat valt mij wel mee eigenlijk..
wij hadden wel een super groep! heel gezellig en de cursus zelf kwam ook iedereen met zowel rijden als lesgeven aan de beurt. ik vond dat je op een gegeven moment echt zat te "wachten" tot eindelijk die examendag een keertje kwam :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:51

Gisteravond de laatste ORUN les gehad.
Volgende week examen. Heb gister met het springpaard het parcours geoefend. :) Ging erg goed.
En met mn dressuurpaard het dagelijkse dressuur getraind en laatste puntjes op de i gezet.
Maar oooh ooh,wat een stelletje zit er bij ons in het groepje. Die hebben nu al last van stress, overmatig zweten en een grote dosis nervositeit. Waar die zich wel niet druk om kunnen maken wat betreft het rijden op een examen.
Dus ben wel benieuwd hoe die het er volgende week vanaf brengen. Zelf ben ik nog niet zenuwachtig of iets. :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:56

Erg he, die nerveuze mensen! Wil toch vaak wel zeggen dat ze al een voorgevoel hebben, ook al hebben ze nog niet gereden!

Bij mijn niveau 2 groepje zaten er ook een heel stel hoor, niet gek door laten maken, je moet het zelf doen en als jij rustig bent/blijft loopt je paard ook "normaal".

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:00

Replay schreef:
Erg he, die nerveuze mensen! Wil toch vaak wel zeggen dat ze al een voorgevoel hebben, ook al hebben ze nog niet gereden!
Bij mijn niveau 2 groepje zaten er ook een heel stel hoor, niet gek door laten maken, je moet het zelf doen en als jij rustig bent/blijft loopt je paard ook "normaal".

Vervelend hoor, als mensen faalangst hebben of erg onzeker zijn. Ik vind dat jullie wel heel erg hard oordelen over mensen die erg nerveus zijn voor hun examen.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:24

Ja, maar ik vraag mij altijd af hoe zulke dan les kunnen geven terwijl straks misschien alle ouders van de kinderen in de les langs de bak staan te kijken. Als je faalangst hebt, gaat dat volgens mij ook niet lukken!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:01

Replay schreef:
Ja, maar ik vraag mij altijd af hoe zulke dan les kunnen geven terwijl straks misschien alle ouders van de kinderen in de les langs de bak staan te kijken. Als je faalangst hebt, gaat dat volgens mij ook niet lukken!

Ik neem mezelf even als een klein voorbeeld, op het moment dat ik nu sta les te geven(en dat doe ik toch wel genoeg per week) maakt het me echt niet uit, wie, wanneer, hoe lang en waarom er iemand langs de kant staat, maar op het moment dat ik het examen moest doen, kan ik je vertellen dat ik echt wel de bibbers had hoor! Het feit dat er een 'examencommissie' naar me staat te koekeloeren, die in korte tijd kei hard kan/zal oordelen over je, roept bij mij wel stress op(al moet ik zeggen, toen ik eenmaal aan de gang was, heb ik ook niet zoveel meer van hun gemerkt!)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:04

Nou zonder faalangst lukt ook niet.. :roll:

Ik heb namelijk álle paarden in de cursus gereden, sommige zelfs 2 x.
én toch zak ik voor het rijden.. was helemaal niet zenuwachtig.
Alleen mijn instructeur heeft tegen een medecursist aan het begin van de cursus verteld dat ik het zwaar zou krijgen volgens hem.. Wat érg mee viel, andere waren het daar ook absoluut niet mee eens.. maar toch gezakt.
Ik heb een groot vermoeden dat mijn cursusleider invloed heeft gehad en daar baal ik gewoon van.

Andere die met rijden en zeker lesgeven helemaal niet zo lekker gingen die slagen gewoon voluit.. -:(-

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:28

Ik heb gister mijn laaste les voor het examen gehad, en daarna was de 2de fase die ook de laatste les voor het examen hadden, en heb daar even bij gekeken. Vrijdag 2de fase examen en daar bij kijken, en dan volgende week vrijdag zelf..

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:01

Replay schreef:

Deze mensen hebben ervoor gekozen om bij jou te komen lessen, om welke reden dan ook, en zullen je niet (meer) beoordelen. Met faalangst gaat het puur om het stukje beoordeling, wat als ze het nou niet goed vinden? voor iemand met faalangst wordt een klein iets op het examen al snel heel groot. Mensen die kritisch aan de kant staan, een beeld van je schetsen wat ook negatief kan zijn, iemand met faalangst wil het juist erg goed doen en is juist bang om het fout te doen. Ikzelf merk het heel erg met lesgeven thuis en op de cursus, ben op de cursus veels te bang om fouten te maken (inmiddels al een stuk minder) en daarop aangekeken te worden. Terwijl fouten er juist voor zijn om van te leren.

En ik kan me van sommige mensen best voorstellen dat die behoorlijk zenuwachtig kunnen zijn voor het examen. Die hebben op de een of andere manier niet het gevoel heel zelfverzekerd over te komen, en bang zijn dingen niet te zijn of dingen niet op te kunnen lossen. Bij ons is het niveau verschil zo groot dat de mensen die het voor hun werk doen, en dus gewoon lekker op L niveau rijden, het gevoel krijgen of ze niks weten, terwijl ze voor niveau 2 zat weten.

Ik ga van de week mn lesopdrachten helemaal uitschrijven en een paar lijntjes oefenen voor bij het springen. gewoon lekker alles uitschrijven, en dan zie ik het wel. Met of zonder faalangst en met of zonder feedback van mn instructeur :+