ORUN 2009/2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:48

Bianca__ schreef:
Diesel54, als de ruiters na de sprong de galop moeten corrigeren omdat ze anders in de "verkeerde" galop zitten, moet je het aanrijden van de sprong dus meer begeleiden. Je moet de ruiters er dus op attent maken dat ze in de goede galop horen te landen na een hindernis. Dat is een stukje inzicht en info die hoort bij een goed onderbouwde springles. Als je ook goed kunt uitleggen hoe een ruiter dit behoort te doen is het helemaal correct. Je kan het tijdens het aanrijden aangeven, maar ook als een ruiter het dus niet automatisch doet en in de verkeerde galop is geland.

Dat is een goeie tip zeg! Maar ik ben geen springruiter, hoe zorg je ervoor dat een paard land in de galop waar je em in wil hebben? Is dat in de landing je gewicht iets op die kant hebben waar je in wilt landen? Klopt dat?

edit; typfout

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:05

jeuhhhh hier is de post ook binnen....met diploma!!! er staat verder geen cijfer bij.

Succes iedereen die nog moet, en gefelicicteerd iedereen die het al gehaald heeft. Voor degene die een her moeten; kop ervoor!! en veel oefenen!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:25

Diesel54 schreef:
Bianca__ schreef:
Diesel54, als de ruiters na de sprong de galop moeten corrigeren omdat ze anders in de "verkeerde" galop zitten, moet je het aanrijden van de sprong dus meer begeleiden. Je moet de ruiters er dus op attent maken dat ze in de goede galop horen te landen na een hindernis. Dat is een stukje inzicht en info die hoort bij een goed onderbouwde springles. Als je ook goed kunt uitleggen hoe een ruiter dit behoort te doen is het helemaal correct. Je kan het tijdens het aanrijden aangeven, maar ook als een ruiter het dus niet automatisch doet en in de verkeerde galop is geland.

Dat is een goeie tip zeg! Maar ik ben geen springruiter, hoe zorg je ervoor dat een paard land in de galop waar je em in wil hebben? Is dat in de landing je gewicht iets op die kant hebben waar je in wilt landen? Klopt dat?

edit; typfout

Daar hoef je geen springruiter voor te zijn, met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind.
Als je in het dressuurrijden in galop aan wil springen, breng je de binnenhand iets van de hals. Dit kan ook boven de sprong. Aan het eigenlijke dressuurrijden verandert practisch niks in de springles.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:42

lucca schreef:
jeuhhhh hier is de post ook binnen....met diploma!!! er staat verder geen cijfer bij.

Succes iedereen die nog moet, en gefelicicteerd iedereen die het al gehaald heeft. Voor degene die een her moeten; kop ervoor!! en veel oefenen!

Ik heb hem net idd ook binnen gekregen, helaas geen cijfers.. Was wel erg benieuwd geweest.. Ik heb wel letterlijk alles voldaan.. :D

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:24

mienetje schreef:
lucca schreef:

Ik heb hem net idd ook binnen gekregen, helaas geen cijfers.. Was wel erg benieuwd geweest.. Ik heb wel letterlijk alles voldaan.. :D

Wat raar dat jullie geen cijfers hebben gekregen zeg..
Wanneer hebben jullie examen gedaan? (dan kan ik even nagaan wanneer ik mijn diploma kan verwachten)

KarinvdM

Re: ORUN 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:26

Mijn diploma zat vandaag ook bij de post. :)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:27

Ik had het diploma precies 2 weken na het examen binnen.
Bij jou heeft dat toch langer geduurd Karin?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:28

Ja, 30 maart heb ik examen gedaan, ruim 4 weken geleden dus.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:31

@Kit_for_ever bedankt voor je reaktie. Ik zou zelf veel mee aan gewichtshulpen denken. Ik heb mijn vraag dan ook neergelegd bij een aantal springruiters en die zeiden dat dat klopt. En idd ook wat jij omschrijft. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:49

Degene die hun diploma hebben gekregen, zitten hier ook je protocollen van alle onderdelen bij zodat je kunt achterhalen wat men er nou van vond?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:54

Het beoordelingsformulier zit erbij. Dat is hetzelfde formulier wat je volgens mij in het begin van de cursus per post hebt ontvangen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:59

Daar staat dus ook het commentaar op? En staan daar dan ook cijfers op vermeld of ook niet?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:03

Bij mij stond er helemaal geen commentaar op, bij alle onderdelen stonden de kruisjes in de meest linker kolom. Er staan nergens cijfers.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:18

Kit_for_ever schreef:
Ik had het diploma precies 2 weken na het examen binnen.
Bij jou heeft dat toch langer geduurd Karin?

Oee, misschien ligt er voor mij dan ook wel een KNHS brief thuis.. Heb ook twee weken geleden examen gedaan..
*SMSt snel even naar huis*

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:49

Mijn diploma is binnen :D

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:50

Ik had de uitslag ook in de bus liggen. Alles voldoende een hoop commentaar maar geen cijfers. Dat is wel jammer.
Maar wel een heleboel puntjes waar ik nog aan kan werken!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:56

Stond er bij jou wel commentaar op het beoordelingsformulier Mjoor? Had jij alle kruisjes in de meest linker vakjes staan? Wat stond er zoal voor commentaar op?

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:31

Kit_for_ever schreef:
Stond er bij jou wel commentaar op het beoordelingsformulier Mjoor? Had jij alle kruisjes in de meest linker vakjes staan? Wat stond er zoal voor commentaar op?

Ik had wel commentaar ja, maar als je dat zo terug leest snap je niet dat je geslaagd bent. Alleen maar negatieve dingen die erop staan (en sommigen ook best wel ernstig). Maarja..
Ik heb het diploma nog niet gezien, ben nog op stage, maar heb mijn zusje even gebeld en die heeft het 1 en ander verteld.

zo uit mijn hoofd was dit wel de hoofdlijn:
Over de dressuur:
- knikt rechterheup in, (ik knik juist mijn linker in )
- mag de paarden meer aan het werk zetten
- zit vaak scheef
- stram in het bovenlichaam, moet meer leren ontspannen

Over het springen:
- lift mee op de kwaliteit van de paarden
- oog voor de sprong redelijk
- mag de paarden meer op het achterbeen zetten tussen de hindernissen
- balans niet optimaal boven de sprong

Over het lesgeven
- mag iets doortastender zijn bij het springen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:51

Bij mij stond er ook wat commnetaar bij, zowel bij het les geven als bij het rijden van alle drie de paarden.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:41

Ik heb bijna 2 weken geleden examen gedaan!!

Bij mij stond er over mijn houding voldoende zelfhouding
over mijn zit voldoende diepe zit en kan de paarde ook volgen (Althans, volgens mij staat er ook)

Eerste paard te kort in de hals, vaak achter de teugel en op de voorhand, 2e paard beter in balans.

Vond dit erg raar, het eerste paard liep het fijnste, (de impuls en geslotenheid bij dit paard was matig).. Vond dit echt super raar, beestje liep lekker bij me, was behoorlijk actief, dat waren de andere 2 dus totaal niet, en daar staat wel bij dat die goed waren.. En ik had het idee dat ik met het 2e paard meer bezig moest om haar niet te diep te laten lopen, niet bij mijn eigen.

Ik was voldoende ondernemend, begin wat afwachtend.

Verder geen commentaar op het lesgeven, gewoon alles voldaan!!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 18:39

Hier ook m,n diploma gekregen vandaag! Stond als commentaar: Prima les, duidelijke en doelgerichte aanwijzingen. Leuk commentaar!

Verder bij het rijden voldoende, m,n eigen paard zou ik soms wat te diep hebben laten lopen (wat mij best verbaasd want heb hem anders juist vaak net tever voor de loodlijn :+ ) Verder voldoende zelfhouding en balans en bij het laatste paard was ik eerst te afwachtend. (toen heb ik 10 minuten ofz gestapt omdat ik het even niet meer zag zitten :o ) Later ging dat na een schop onder m,n kont gelukkig wel weer goed.

Nouja al met al erg blij dat hij binnen is :)

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:47

iedereen in nieuwe pekela is geslaagd voor het lesgeven. dus allemaal maar mooi diploma op zak.

ik vind het erg jammer dat je idd geen cijfers te weten krijgt, was wel erg benieuwd.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:10

Hier het diploma ook precies 14 dagen na het examen binnen.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:36

Hier ook een uit nw pekela, geslaagd voor alles!
Zit toch echt te denken aan de volgende fase allround,
oa aangezien de examinatoren het wel zagen zitten, ons groepje allrouders (3) naar ermelo!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:52

Hier is ook het diploma binnen gekomen. Vorige week hebben wij pas examen gedaan, dus dat is wel erg snel ;)
Hier helaas ook geen commentaar/cijfers op de protocollen.
Ik zou ook wel graag niveau 3 gaan doen, heb daar ook de eisen nu voor binnen alleen ga ik dat niet meer doen met mijn oudje waar ik deze cursus nog wel mee heb gedaan. Wordt dus nog even wat jaartjes wachten voor mij in de hoop dat ik een fijn paard dan weer heb wat ook op dat niveau kan meedraaien ;)