ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverc

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:21

heey ik wil graag komen met me fjordje maar heb geen vervoer enzo :( dus sorry...

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:35

Is bij MPC toch?
Vinden ze dat zomaar goed?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:03

nog steeds geen post hiero hopelijk morgen want bijna iedereen heeft het bij onze cursus gehad

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:25

Sibbe. Als ik jou was zou ik even bellen met de KNHS. Als de rest het al gehad heeft dan is er namelijk iets niet goed. De gehele groep krijgt het gelijk binnen de post kan hooguit 1 dagje te laat zijn (1 % kans)

Ik had niet eens examen mogen doen....
Dat was het eerste wat ze me hebben gemeld toen ik vandaag belde. Toen werd ik lichterlijk ontvlambaar. Vervolgens hebben ze aangegeven dat een van mijn PVB's nooit bij hun binnen is gekomen. Ik had bij de pvb over begeleiden bij wedstrijden vergeten het combinatienummer op te geven en heb dit later ingeleverd voor de tweede keer maar ruim voor het praktijk examen.
Hierdoor had ik niet mogen opgaan voor mijn praktijk. Maargoed ik moest het dan nog maar een keer opsturen.
Ze wilde me voordat ik alles opgestuurd had niet zeggen of ik was gezakt of geslaagt voor mijn praktijk. Beetje jammer. het is toch een fout van hún.

Dus als het goed is weet ik het morgen want vandaag heb ik alles gefaxt

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:29

oosterhoff schreef:
Sibbe. Als ik jou was zou ik even bellen met de KNHS. Als de rest het al gehad heeft dan is er namelijk iets niet goed. De gehele groep krijgt het gelijk binnen de post kan hooguit 1 dagje te laat zijn (1 % kans)

Ik had niet eens examen mogen doen....
Dat was het eerste wat ze me hebben gemeld toen ik vandaag belde. Toen werd ik lichterlijk ontvlambaar. Vervolgens hebben ze aangegeven dat een van mijn PVB's nooit bij hun binnen is gekomen. Ik had bij de pvb over begeleiden bij wedstrijden vergeten het combinatienummer op te geven en heb dit later ingeleverd voor de tweede keer maar ruim voor het praktijk examen.
Hierdoor had ik niet mogen opgaan voor mijn praktijk. Maargoed ik moest het dan nog maar een keer opsturen.
Ze wilde me voordat ik alles opgestuurd had niet zeggen of ik was gezakt of geslaagt voor mijn praktijk. Beetje jammer. het is toch een fout van hún.

Dus als het goed is weet ik het morgen want vandaag heb ik alles gefaxt

dat is mooi balen voor jou :(:) en dan hun fout ook nog.

ik heb mijn diploma gehaald !!!!!!!!!!!!!!
net de post man tegen gekomen op de fiets en meteen de post gevraagd
ik heb mijn diploma er bij voor instrukreur fase 2 maar mag voor rijden een her doen maar ik weet niet of ik dat doe
de paarden die ik had en waren de mensen waar ik zeker niet mee wilde rijden maar toch in de groep zat .
mijn paard wat ik zelf had had ik heel fijn geleend van een mede cursist maar ik kon daar niet zo fijn mee weg rijden.
ik had wat problemen met de paarden die ik meenam

ik ben echt blij :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:32

Gefeliciteerd.

En qua her, gewoon doen, nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:36

Gefeliciteerd Sibbe! :) Ik heb vanavond de laatste cursusavond. Ben geblesseerd, vorige week hield ik het ook nauwelijks vol om de hele avond te staan, hopelijk gaat het nu wel goed.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:42

nou gister examen gehad...
om 12 uur moest ik beginnn met mijn dressuur les..
had er een redelijk gevoel bij heb goed aan de nagevelijkheid gewerkt en alles goed uitgelegd na mijn idee..
na 20 min mocht ik beginnen aan mijn spring les..
eerst een kruisje gebouwt met darf balkje dit ging goed dus maar een in uitje van gemaakt.
ook dit ging goed dus om 9m een stijltje erbij en daar later een oxer van gemaakt.
de oxer werd moeilijk dus had de afstand iets vergroot en de oxer was smaller gezet.
en daarna ging het redelijk na mijn idee..
toen ik na de mannen toe moest krege ik te horen dat de dressuur iet smeer variatie in mocht maar ik wel goeie dingen had laten zien.
het springen vonden ze dat ik beter op de vos had in moten spelen.
de schimmel sprong het makkelijk maar de vos wou liever 1 dan 2 galop sprongen maken.
ik dus gezegd ja heb de afstand iets veranderd en vond het toen beter gaan maar dat vonden zij geloo fik niet echt helaas...
na ja afwachten heb mijn best gedaan!!

daarn ahad ik mondeling her examen theorie...
die man was erg bot vond ik..
sloeg helemaal dicht bij een aantal vragen helaas..
hij zei al sje he niet weet gaan we naar de volgende die weet je vast wel.
ik zeggen ik weet het niet zegt hij nou denk eens goed na dit moet je weten!!
beetje bot af en toe..
spring afstanden ha dik wel goed en een aantal been gebreken en aantal andere dingen ook...
wou bijna na hui sten iedereen klaar was komt mijn cursusleidster eraan en zegt heel chaga..
nou je kunt wel na gaan welke 3 er weer zijn gezakt he van de 4..
dit heb ik nog nooit mee gemaakt...
echt zwaar kloten voelde ik me...
ben je weer gezakt en wrijven ze dat ook nog ff lekker in...
voel me er nog steeds raar van...
wat ik nog heb begrepen is dat ik wel nog een keer her heb in augustis ofzo??
en toen iedereen vroeg wat denk je van de praktijk twijfelde ze daar ook nog aan bij mij!!
terwijl bij iemand anders is ingegrepen tijdens het springen en die het wel goed had gedaan!!
en nog 2 anderen kregen te horen dat ze met 1 combi maar niet verder meosten springen... dacht dat ik het dan nog redelijk had gedaan...

pfff heel verhaal maar moest het ff kwijt...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:49

:(:) Trudel.
Niet over je heen laten lopen hoor.
Ik zou de KNHS opbellen en uitleggen wat er gister gebeurd is, zelfs je instructrice mag zoiets nooit zeggen. :n
Vind het erg triest dat zoiets is voorgevallen.
Kop op meid.
Gewoon weer voor de her gaan. :))
Misschien is er iemand in je naaste omgeving die je geregeld kan overhoren. ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:56

Dat zijn wel lompe acties zeg, zo geef je een kandidaat ook erg weinig vertrouwen. :n Ik hoop dat je het de volgende keer wel haalt en dat je dan andere examinatoren hebt. :\

Nuwble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:23

Wat een onmenselijke streek van je cursus leider...

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:28

vind het ook echt niet leuk..
heb het de hele cursus naar mijn zin gehad en nu dit ineens..
terwijl ze weet dat ik leer problemen heb..
snap van sommige mensen echt helemaal niks!!
bedankt voo rjulli ereactie!!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:19

Ik net ook examen gehad, wat een drama!
Peerd wou de trailer niet op ; ja naar een uur en 20 minuten! Ik was dus flink te laat. Klagenoten die je niet even een handje willen helpen waardoor je eigenlijk op 3 plekken tegelijk moet zijn wat dus niet kan.
Ik ben al zo'n stresskip.
Diegene die het 2e half uur les gaf had opeens zijn combinatie niet mee dus moest ik zo'n manegepeerd van Oenkerk gebruiken met iemand uit mijn klas, kon er niks mee.
Rijden ging ook niet heel geweldig, op mijn eigen en op een jong paard ook wel. Het andere paard zat links vast en ik ook, dat botste dus wat.

Naja het is nu maar afwachten........

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:20

Dat kan je juist net niet gebruiken op zo'n dag! Al die extra stress...

@trudel: apart hoor, onze cursusleidster was juist ontzettend enthousiast en positief, en vooral op de examendag zelf extreem behulpzaam!! Super fijn, ook met bouwen en zo :D

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:43

Mijn cursus-leider zei ook tegen mij dat hij het op mn eigen paard wel goed vond gaan maar op die andere 2 niet..

En toen.. was ik gezakt voor het rijden, door die andere 2 paarden... >;)

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:37

Vandaag geslaagd voor mijn orunexamen. Ik ben helemaal blij, en moest het even kwijt...

FjordenWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:25

_Rijkie_ schreef:
Is bij MPC toch?
Vinden ze dat zomaar goed?

Ja dat klopt. We mochten daar een keer extra oefenen. Dat had een van de meiden geregeld die daar ook werkt. Omdat het vakantie was hadden ze ook minder lessen, dus de bak was ook gewoon vrij. Uiteindelijk hebben we vooral geoefend met hindernissen bouwen en springles geven. De rest gaat wel lukken denken we ;)

@Trudel, sterkte!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:43

bedankt iedereen voor de reacties!!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:46

Trudel, dat is echt wel balen!! sterkte!

wij hebben maandag onze laatste cursus, en dan de 11e examen.
heb van de week even geoefend op de club, en dat ging echt lekker :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:30

Wat een rare gang van zaken trudel! Ook een vreemde actie van je cursusleidster. Krijg je nu nog wel een officieel bericht van de KNHS over de herexamens? Dan zou ik er toch maar eens een briefje aan wagen, want deze gang van zaken is toch uiterst vreemd..

Ben benieuwd wanneer wij de uitslag krijgen...

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:06

zo, ik heb vandaag examen gehad van instructeurs niveau 2 allround in warffum. gister nog een extra keertje naar winsum geweest waarbij we de laatste dingen nog een keertje herhaald hebben.

mocht als allereerste beginnen met lesgeven. baalde ik ook wel van ;) had 2 totaal verschillende combinaties, eentje heel langzaam en slecht aan het been een schimmeltje, en een bruintje heel hectisch en heel ruime gangen. ben gewoon lekker les gaan geven en op het moment dat ik met wijken wilde beginnen mocht ik beginnen met springen, heb het wijken dus gelaten voor wat het was en ben 2x balkjes gelopen kruisje, van hand veranderen en toen nog eens kruisje,
uitgebouwd naar een inuitje, daarna nog een erachter
en later doorlaten galopperen naar het stijltje (wat later een oxer werd)
toen ik mocht stoppen heb ik eigenlijk alleen postief commentaar gehad (enthousiast, gemotiveerd, genoeg oog ervoor, allebei duidelijk individueel en goed begleid) alleen het enige was dat ik als ik iets had gezegd iets meer nacontrole moest doen bij de combinaties.

vervolgens het dressuurrijden, ging op mn eigen paard goed, gewoon lekker gereden en toen moest ik op een fries die op een kant er vast zit, ging minder fijn en had ik best een rotgevoel over, laatste paard (waar ik ook op moest springen) ging wel fijn.
toen uurtje rust, parcours opgebouwd en springen maar, ging met allebei super.

dus nu is het ook alleen nog maar even afwachten...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:43

trudel schreef:
vind het ook echt niet leuk..
heb het de hele cursus naar mijn zin gehad en nu dit ineens..
terwijl ze weet dat ik leer problemen heb..
snap van sommige mensen echt helemaal niks!!
bedankt voo rjulli ereactie!!

ja je hebt er mensen bij.

ik kon vanaf het begin niet echt door een deur met ons lesgeef mens
ik heb echt vaak op mijn tanden gebeten en ik ben geslaagd daar keek ze volgens mij wel van op.
wat ik heb geleerd is vooral het springen voor de rest heb ik persoonlijk niet veel bij geleerd ja vooral hoe ik het niet wil zien ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:29

Aan iedereen die zich niet fijn heeft gevoeld tijdens de cursus of examen. Ik wil jullie veel sterkte toewensen.
Mijn ervaring met de eerste fase was ook niet leuk. Het leek wel alsof iedereen dacht dat zij het beter kon, beter wist en dat jij een zak stront was. Kortom de sfeer was in eerste instantie niet bepaald geweldig..... Later werd t een beetje beter.... Daarin heb ik geprobeerd om er iedere week sterker er proberen uit te komen. En me daarin te ontwikkelen. Hoewel dat nu mosterd na de maaltijd is om dit te vertellen terwijl het kwaad dus al geschiedt is..... Nou ja ik hoop dat degene die gezakt zijn, wel slagen bij de her examens.... SUCCES!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:49

%) Examenpaard is niet rad en het leek ons niet goed om erop te gokken dat hij maandag mee kan springen. Dus op stel en sprong twee nieuwe combinaties gezocht vanavond. Ik kon geen ander paard vinden bij de combinatie die we nog over hadden, dus nu twee pony's. Moet ik wel even goed nadenken over de afstanden tussen de hindernissen, die staan voor pony's niet in het boek! Als iemand tips heeft hoor ik het graag. :=

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:01

Bij ons werd er dan gemeld (bij D pony's) ongeveer 1 m eraf. Gewoon van het totaal. Kan je van het weekend misschien niet nog een keertje oefenen?

Succes!