Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rusher

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:22

Ik was vorige week schrijver bij een dressuur wedstrijd en toen de zoon van de eigenaar van de organiserende manege/vereniging binnen kwam zei de jury:

Dit is toch de zoon van ....., die laten we dan wel een puntje rijden.

Vond ik niet echt eerlijk en objectief jureren te noemen, de jongeman was nog bezig met het verkennen van de bak, had nog geen oefening gereden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:39

Schande! Heb je het gemeld?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:11

of was het een grapje van de jury?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:32

Krijg hier idd een beetje het idee dat een jury geen grapje meer mag maken.

Als ze er ook daadwerkelijk naar gaan punten dan is het een ander verhaal, maar gewoon een opmerking maken is toch niet zo veel mis mee.

Rusher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:17

Het was geen grapje, de jongeman in kwestie heeft inderdaad vet winst gekregen, terwijl de jury bij bijna iedere punt die hij gaf zei dat het eigenlijk een 5 of 4 had moeten zijn maar het is de zoon van de eigenaar, dus die willen we een goed figuur laten slaan.

Sorry, maar er zijn toch echt juryleden die niet zo eerlijk en objectief zijn als ze zouden moeten zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:21

Als het een officiële wedstrijd was zou ik klacht ingediend hebben...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:57

Ongelooflijk
Domme jury lijkt me,
een slimme deskundige jury zou dit nooit doen en
een slimme jury zou het nooit aan de schrijfster laten blijken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:15

Ongelofelijk, maarja zo zijn er dus ook juryleden die ergens niet meer mogen jureren omdat ze idd het nageslacht van een manege-eigenaar géén winstpunt geven. Dan ben je ineens te streng.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:24

Zo gaat het ook bij de paarden. Knipoog
Bij sommige jury's zijn schimmels een zwak punt, en zou daardoor zo je puntje minder schelen.
Ook kijken ze naar de vader van het paard. (Overigens niet alle jury's, maar het word gedaan.. Triest)

Rusher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:56

Het is gewoon jammer. Maar uit de praktijk blijkt toch dat er onder de juryleden ook een paar mindere zitten, die niet open en objectief iedere combinatie in de ring beoordelen. De jury van vorige week is daar helaas een voorbeeld van.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:32

Ik organiseer zelf bij ons de paardenwestrijden en de jury's dus ook. En ik heb wel eens een proef moeten rijden bij 2 jury's die ik goed ken. En bij beide heb ik (naar mijn idee) onterecht toch een aardige winstpunt gereden Nagelbijten / Gniffelen Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar oké...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:40

Heb een keer bij een onderlinge wedstrijd met mijn haf een waardeloze proef gereden. Hij was op alles aan het letten, vooral op een hengstige merrie, in de bak er naast. Maar niet op mij. Stond er: Ach, je pony had er lol in. Ik kon er wel om lachen Knipoog

Mijn paard was een keer zo aan het kl0te, voor alles aan het 'schrikken' en na het afgroeten wilde ze niet naar C toe, de jury was eng! Ik dreef haar de hoek in en ze flipte hem helemaal. Werd uitgebeld en op mijn protocol stond: "Niet het paard, maar de ruiter moet gestrafd worden". Hij had het echt gezien alsof ik mijn frustratie op het paard uitte. Hele discussie met de jury gehad, hij vond dat ik mijn paard thuis maar moest straffen, niet in de bak. Ja.. thuis flikte ze die ongein niet en dan snapt ze het echt als ik dan boos wordt Clown En als hij mij ooit nog eens zo bezig zou zien, zo hij mij laten schorsen. Alsof ik mijn paard had afgeslacht Nagelbijten / Gniffelen

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:32

nou ja, ethelate, ik ben er natuurlijk niet bij geweest dus ik kan niet zeggen dat dit ook voor jou geld, maar ik zie ook vaak mensen hun pony straffen terwijl het hun eigen schuld is.. dat is echt wel zielig.. vaak met weigeringen bij het springen heeft de pony het gedaan terwijl ze dan zelf schreef aansturen..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:48

ik kijk ook naar de afstamming ve paard maar dan krijg je geen meer of minder pnt door

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:14

Mijn moeder schreef een keer bij een jury, en die vroeg ook telkens naar de afstammeling.
Ze zei dat ze dat deed omdat ze zelf ook fokte, en dus wilde kijken hoe die paarden werden, erg logisch.
"Toevallig" was wel dat alle paarden met goede afstammeling bovenaan stonden, terwijl deze niet duidelijk beter reden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:14

Is je moeder ook jury dan, dat ze kan beoordelen welke combinaties het beste reden?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:34

Misschien was zij er ook.. Op de wedstrijd dan..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:29

Als ons mama mee is, dan hoef je echt geen waarde aan haar oordeel te vellen Nagelbijten / Gniffelen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 08:52

Ik heb een jury gehad die het volgende van mijn paard vond in de L1 "paard gaat te verzameld, mist impuls. Let op lengtebuiging" Met de lb was ik het 100% eens, met de regel daarvoor niet geheel. Paard ging vrij gesloten, ja (bewust overigens, veel spanning, dan helpt het om haar iets te sluiten) maar van verzameling was geen sprake. Overigens was er dusdanig veel activiteit achter dat ze het amper kwijt kon. Maar goed, ik vind het wel knap van ons dat we verzameld gingen zonder impuls te tonen. Zeg dan: paard gaat te langzaam en toont te weinig impuls. Was het nog niet wat er gebeurde maar dan staat er tenminste geen totale onzin op de coupon.

BlubBlub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:12

Met 30 graden en in de brandende zon een wedstrijd gereden..
Hele terrein stikte van de vliegen en horzels, pony werd helemaal lek gestoken.
Staat op mn coupon: Pony protesteerd d.m.v. zwiepen met de staart..

Euhm... Pony beschermd zich tegen de horzels?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:10

o_mariska_o schreef:
nou ja, ethelate, ik ben er natuurlijk niet bij geweest dus ik kan niet zeggen dat dit ook voor jou geld, maar ik zie ook vaak mensen hun pony straffen terwijl het hun eigen schuld is.. dat is echt wel zielig.. vaak met weigeringen bij het springen heeft de pony het gedaan terwijl ze dan zelf schreef aansturen..

Ik snap wat jij bedoeld, maar dan had ik het geen rare jury uitspraak gevonden Knipoog
Het was geen frustratie of in mijn ogen straffen voor de beroerde proef, maar puur het niet de hoek in willen waar we net 5x doorheen waren gereden. Dat pik ik thuis niet en ook op wedstrijd niet. Mijn paard was echt zo'n gehaaide tante, een keer toestaan is voortaan elke proef spoken zien. En daar verbaasde ik mij dan weer over, dat de jury zo hard riep dat ik hem thuis maar moest straffen, terwijl het is direct straffen of niet straffen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:59

tomcat701 schreef:
Zie 4 zie 8 zie 9 zie 13. Zet het er dan bij als algemene opmerking.

Wat ik wel grappig vindt is als de paarden/ponys steigeren bij het groeten dat er dan als commentaar staat.
Stond niet op 4 benen.
Tong uitsteken

lol Tong uitsteken
die van mij zette 1 keer een voetje achteruit bij het groeten stond er meteen : "loopt achteruit" heb et zelf niet een door gehad.
en 1 keer stond er achter slangevolte met 3 bogen doorzitten "gaatin draf" ??

lizzb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:59

Dit is niet echt raar.. maar ook wel een beetje dom

Myn pon y liep heletijd met dr hoofd in de lucht en ik kon het maar niet goed krijgen

toen later zei die jury heel droog:
de pony liep met het hoofd omhoog

ik ergerde er me zoo aan, dat zag ik tog ook wel! Bloos

lizzb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:03

Melanieetjuh schreef:
Bij sommige jury's zijn schimmels een zwak punt, en zou daardoor zo je puntje minder schelen.
Ook kijken ze naar de vader van het paard. (Overigens niet alle jury's, maar het word gedaan.. Triest)

Dat ken ik ook, myn buurmeid heeft een gelderlander, bijna geen enkele jury vind dat een mooi paard, wat doen ze, gewoon slechte punten even, ik vind dit echt triest

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:34

lizzb schreef:
Melanieetjuh schreef:

Dat ken ik ook, myn buurmeid heeft een gelderlander, bijna geen enkele jury vind dat een mooi paard, wat doen ze, gewoon slechte punten even, ik vind dit echt triest

Ben ik even blij dat ik alleen maar paarden met wereldberoemde vaders heb gehad.
Aan de punten te oordelen kent echt elke jury Fuchberger en Quicksilver.