ORUN 2009/2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:10

knollentuin schreef:
onze juf zegt ook dta we het pas 3 weken na datum zullen horen...ben benieuwd zal het echt per locatie anders zijn? dan ga ik wel vragen stellen bij de knhs waarom dat zo is.
wie is de examencommissie? zijn dat manegeeigenaren,juryleden? gewoon nieuwsgierig

Ik vind het ook maar apart dat het verschillend is per locatie. Ik denk/schat zo in dat de cursusleider dat zelf min of meer in de hand heeft. Zij of hij zal het aan de uitslag/resultaten aan het einde van de dag wel al gehoord hebben van de examen afnemers en als de cursusleider wel of geen zin heeft om het te zeggen aan het einde van de dag, zal het wel of niet gemeld worden.

De manege eigenaar zeker niet de examencommissie. Die heeft niets te maken met de cursus en verhuurd alleen zijn locatie aan de KNHS. Er komen 2 afgevaardigden vanuit Ermelo om het examen afnemen. De cursusleider zal wel input hebben bij twijfels denk ik...

ik krijg nu toch ook wel de kriebels, wij moeten over 3 weken. Vanavond weer eens cursus, wij hadden om de 2 weken de laatste tijd, om de curussen uit te smeren tot het examen.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:57

knollentuin schreef:
onze juf zegt ook dta we het pas 3 weken na datum zullen horen...ben benieuwd zal het echt per locatie anders zijn? dan ga ik wel vragen stellen bij de knhs waarom dat zo is.
wie is de examencommissie? zijn dat manegeeigenaren,juryleden? gewoon nieuwsgierig

Onze cursusleider neemt ook ORUN examens af in de rest van Nederland. Uiteraard heeft hij ons niet geëxamineerd. Volgens mij zijn het allemaal paardenkenners met verschillende achtergronden.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:37

Iedereen in NL heeft dezelfde jury,s.. Herman Smith enzo, allemaal van de KNHS..
Mijn moeder had 13 jaar geleden dezelfde jury als mijn zus 4 jaar geleden, en ik had ook weer dezelfde als hun (Mijn zus zat op een andere locatie als mijn moeder en mij!) Ze reisden heel nederland af zeiden ze 2 weken geleden.. Ze moeten nu op het moment dus bijna iedere dag examens afnemen!!

Kit_for_ever

Re: ORUN 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:36

Ik vond zojuist mijn diploma in de brievenbus! Helaas kan ik er geen cijfer voor het lesgeven op ontdekken...

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:59

mienetje schreef:
Iedereen in NL heeft dezelfde jury,s.. Herman Smith enzo, allemaal van de KNHS..
Mijn moeder had 13 jaar geleden dezelfde jury als mijn zus 4 jaar geleden, en ik had ook weer dezelfde als hun (Mijn zus zat op een andere locatie als mijn moeder en mij!) Ze reisden heel nederland af zeiden ze 2 weken geleden.. Ze moeten nu op het moment dus bijna iedere dag examens afnemen!!

Ben ik niet helemaal met je eens.. Voor ieder examen (tenminste voor orun 2 met eigen rijden) heb je 4 juryleden nodig. Onze cursusleider is examinator voor de KNHS. Zowel orun 2 (met en zonder eigen rijden), 3 en 4. Er zijn echt wel meer dan 4 juryleden vanuit de KNHS. Dus niet iedereen heeft exact dezelfde juryleden. Ik verwacht dat er landelijk zo'n 6 tot 8 juryleden zijn en dat er iedere keer een ander samenstelling naar de verschillende plaatsen zal worden gestuurd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:24

Kit_for_ever schreef:
Ik vond zojuist mijn diploma in de brievenbus! Helaas kan ik er geen cijfer voor het lesgeven op ontdekken...

Hier nog geen post van de KNHS. :n

boef85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:32

Ik heb ook post gekregen .
Krijg in de herfst van 2010 een herkansing voor het les geven .
Zoals ik het gelezen heb , ben ik echt op de springles gezakt .

Doei

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:06

balen van de herkansing, heb je van het lesgeven nog feedback gekregen van iemand?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:09

Dat duurt nog even Maggy!

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:55

boef85 schreef:
Ik heb ook post gekregen .
Krijg in de herfst van 2010 een herkansing voor het les geven .
Zoals ik het gelezen heb , ben ik echt op de springles gezakt .

Doei

He balen zeg.. Als je alleen gezakt ben op de springles heb je in ieder geval wat om aan te werken..
Had je zelf ook het gevoel dat je gezakt was?

Hier ook nog geen uitslag. (morgen is het ook pas twee weken geleden dat ik examen gedaan heb)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:05

Bij ons een erg dubbel gevoel.. Van de 12 maar 6 geslaagd.. Ben superblij dat ik daar bij zit; vind voor de medekandidaten echt vervelend. Vraag is nu waaraan dit ligt???Wij krijgen pas idd over paar weken het schrijven thuis over hoe en wat... Ben benieuwd.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:42

diegene die vandaag het diploma bij de post hadden, hoelang geleden hebben jullie exmamen gedaan? Dan weet ik ongeveer wanneer ik mischien ook post kan verwachten :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:41

Roxannev schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een proefexamen gehoord?

ik heb wel een proefexamen gehad, ging bij mij wel goed :)

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:45

op een brief die ik ergens in het begin van de cursus heb gekregen staat dat je binnen 28 WERKdagen na je examen schriftelijk bericht krijgt. dus het kan wel 5 week duren

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:13

Wij hebben vandaag precies 2 weken geleden examen gedaan.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:56

Gisteravond weer cursus gehad en ik mocht les geven. Mijn laatste keer oefenen voor het examen. Iedereen die gisteren lesgaf werd met een beoordelingsformulier door alle cursisten én onze cursusleider beoordeeld. Vond ik een erg goede opzet, zeker voor feedback. Mijn les was diepgaand, goed opgebouwd, fijne vriendelijke les, gericht en vlot. Punt van kritiek was dat na de sprong de ruiters niet mochten changeren om de galop te wisselen/herstellen. De ruiters hadden terug moeten gaan naar de draf en dan herstellen. Dat wist ik niet en de ruiters waren op dat niveau...
O ja, ik moest ook aan de buitenkant van het gymnastische lijntje staan, maar dat voelde heel onnatuurlijk/onveilig, omdat je dan half op de hoefslag staat en niet in de ruimte. wat vinden jullie daarvan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:58

Als je aan de buitenkant staat kan je de ruiters door de hele bak volgen. Als je in het midden gaat staan mis je eigenlijk de helft van de bak.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:57

Daar heb je gelijk in en dat is ook de onderbouwing van de theorie. Maar toch vind ik het kort op de hindernissen staan en als de andere combi over de hoefslag wil rijden kan je zelf geen kant op. Voor het overzicht draai je toch mee met de springende combi en er springt er maar 1 tegelijk de lijn/sprongen.
Voor het examen zal ik het doen zoals de theorie zegt, maar voor mijn eigen lessen ga ik toch op een centrale plek staan, waar ik de ruimte maak voor de rest en voor mezelf. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:04

Dan zet je je hindernissen toch een meter verder van de hoefslag af dan je nu had? :)

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:21

Diesel54, als de ruiters na de sprong de galop moeten corrigeren omdat ze anders in de "verkeerde" galop zitten, moet je het aanrijden van de sprong dus meer begeleiden. Je moet de ruiters er dus op attent maken dat ze in de goede galop horen te landen na een hindernis. Dat is een stukje inzicht en info die hoort bij een goed onderbouwde springles. Als je ook goed kunt uitleggen hoe een ruiter dit behoort te doen is het helemaal correct. Je kan het tijdens het aanrijden aangeven, maar ook als een ruiter het dus niet automatisch doet en in de verkeerde galop is geland.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:47

Wij mochten niet aan de buitenkant van het lijntje staan! En tijdens examen (geslaagd ;)) stond ik gewoon op X als je mee draait volg je je combinatie gewoon helemaal. Mits je ze omstebeurt laat aanrijden.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:22

ik heb tijdens m,n examen ook niet een de buitenkant gestaan en ben ook geslaagd. Heb de combinaties individueel voor en na de hindernis begeleid.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:18

Ik ben wel benieuwd naar die beoordelingsformulieren!!!

Wij staan ook in het midden, en er is nog niks over gezegd.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:34

Ik ben GESLAAGD voor mijn Orun examen vandaag! :D Pfoe wat was ik zenuwachtig maar had het voor mijn gevoel echt goed gedaan! Viel niet een keer stil en kon de ruiters duidelijk en goed begeleiden tijdens het springen en dressuur met duidelijk verbeterd resultaat!
Ik ben zo ontzettend opgelucht en bovendien erg blij! :D
Sorry voor het kort en bondige verslag van de dag maar ik ben kapot en duik mn bedje in! (nu kan ik wel lekker slapen hihi)

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:52

hier stond iedereen tijdens het examen ook in het midden van de bak tijdens het springen. Je gaat alleen bv. als een paard uitbreekt aan een bepaalde kant vd hindernis aan die kant staan. Tenminste zo hebben bij het geleerd. Als je maar uit kunt leggen waarom je bepaalde dingen doet zoals jij denkt het goed te doen.