Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Per paard één ruiter in dezelfde discipline
Op regionale en KNHS kampioenschappen mag een paard slechts door één ruiter in dezelfde
discipline worden gestart. Deze regel is disciplinegebonden, d.w.z. bijvoorbeeld een paard is
met ruiter A opgenomen in de klasse Z1-dressuur en met ruiter B opgenomen in de klasse Zspringen.
Ruiter A mag met dit paard een kampioenschap rijden in de klasse Z1 dressuur en
ruiter B mag met dit paard het kampioenschap rijden in de klasse Z springen.
carrylies schreef:Hier een jury-uitspraak die op mijn protocol stond bij een fnrs-wedstrijd:
Niet je kont naar achter steken.
Ze had uiteraard wel gelijk, maar ik deed het expres bij het aangaloperen. Dit omdat ik op een zeer oud paard zat dat weigerde om in de rechtergalop aan te springen. Zo probeerde ik hem in het galoperen wat te ontlasten.
Gelijk heeft ze, maar het staat nogal banketstaaf op een protocol, ik zou zelf wat andere bewoordingen gebruiken.
Otje schreef:carrylies schreef:Hier een jury-uitspraak die op mijn protocol stond bij een fnrs-wedstrijd:
Niet je kont naar achter steken.
Ze had uiteraard wel gelijk, maar ik deed het expres bij het aangaloperen. Dit omdat ik op een zeer oud paard zat dat weigerde om in de rechtergalop aan te springen. Zo probeerde ik hem in het galoperen wat te ontlasten.
Gelijk heeft ze, maar het staat nogal banketstaaf op een protocol, ik zou zelf wat andere bewoordingen gebruiken.
zoals???
geen holle rug trekken ???
dat zou wel een nette bewoording zijn
Otje schreef:waarom gaat het paard eigelijk wel galoperen als je het zadel met je kont naar achter duwt?
misschien een beetje domme vraag maar ik probeer je 'foefje' te begrijpen ... ligt het zadel misschien niet goed (over zijn schouders heen ofzo????? )
carrylies schreef:Hij galopeerde wel aan, maar in de verkeerde galop. Dat is niet echt lekker op een volte, vandaar dat ik niet te zwaar in het zadel wilde zitten. Ik stak niet bewust mn kont naar achter ofzo.
goeroe schreef:carrylies schreef:Hij galopeerde wel aan, maar in de verkeerde galop. Dat is niet echt lekker op een volte, vandaar dat ik niet te zwaar in het zadel wilde zitten. Ik stak niet bewust mn kont naar achter ofzo.
Maar als hij verkeerd aansprong had je hem toch beter meteen terug kunnen nemen naar de draf en het nog een keer proberen? Of desnoods als het echt niet anders kan (maar dan vind ik dat wel een slechte zaak eerlijk gezegd) blijven draven in plaats van in de verkeerde galop doorrijden? Was het commentaar over je houding het enige wat er bij stond?
edit: bruggetje naar waar het over gaat in dit topic: als je in de verkeerde galop bleef doorrijden en het enige commentaar wat er bij stond over je houding ging vind ik dat wel een rare opmerking van de jury.
MaCHo_LoVeR schreef:mijn pony heeft alleen achter ijzers in de winter ( de hoefsmid heeft dit gedaan omdat hij dan beter op zijn benen staat)
Nu had ik laatst een wedstrijd en was ik aan het los rijden. Toen schrok mijn pony ergens van en was hij zijn ijzer kwijt geraakt.
Hij liep niet onregelmatig helemaal niks aan de hand, dus ik rijdt mijn proefje.
Moet ik aan het einde bij de jury komen en hij vraagt of ik weet dat mijn pony maar 1 ijzer heeft.
Ik zei dat ik dit wel wist en nog voor ik het uit kon leggen begon de jury helemaal over dat dit een onderdeel van de verzorging was,
en ik heb toen ook een 4 van hem gekregen, want het was niet eerlijk tegen over mijn pony.
Ik snap wel dat je als jurylid daar misschien iets van zegt, maar laat de ruiter dan ook iets uitleggen.