Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:01

Je mag wel pony starten onder 2 personen?
Dat deden mijn zus en ik ook altijd, alleen het mag niet in de zelfde klasse, wel in een andere klasse.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:06

reglementen, volgens het vraagprogramma voor zowel pony's als paarden Zuidholland (is 1 vraagprogramma voor beiden Knipoog )

Citaat:
Per paard één ruiter in dezelfde discipline
Op regionale en KNHS kampioenschappen mag een paard slechts door één ruiter in dezelfde
discipline worden gestart. Deze regel is disciplinegebonden, d.w.z. bijvoorbeeld een paard is
met ruiter A opgenomen in de klasse Z1-dressuur en met ruiter B opgenomen in de klasse Zspringen.
Ruiter A mag met dit paard een kampioenschap rijden in de klasse Z1 dressuur en
ruiter B mag met dit paard het kampioenschap rijden in de klasse Z springen.

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:18

Of het wel of niet mag is volgens mij een hele andere discussie. Het is ook een hele tijd geleden dat dit gebeurd is. Ik weet niet of in de tussen tijd de regels zijn gewijzigd. Je hebt gelijk bij verzorging gaat het om het gehele plaatje. Echter hij was echt ook daarin zichtbaar slordiger. Ik was echt niet de enige die aan dit voorval stoorde. Bovendien vind ik een 10 wel weer erg hoog (hoger kan niet). Voor hem vond ik het wel heel leuk hoor maar eerlijk was het zeker niet.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:19

Hier een jury-uitspraak die op mijn protocol stond bij een fnrs-wedstrijd:

Niet je kont naar achter steken.

Ze had uiteraard wel gelijk, maar ik deed het expres bij het aangaloperen. Dit omdat ik op een zeer oud paard zat dat weigerde om in de rechtergalop aan te springen. Zo probeerde ik hem in het galoperen wat te ontlasten.

Gelijk heeft ze, maar het staat nogal banketstaaf op een protocol, ik zou zelf wat andere bewoordingen gebruiken.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:23

carrylies schreef:

Ze had uiteraard wel gelijk, maar ik deed het expres bij het aangaloperen. Dit omdat ik op een zeer oud paard zat dat weigerde om in de rechtergalop aan te springen. Zo probeerde ik hem in het galoperen wat te ontlasten.

Gelijk heeft ze, maar het staat nogal banketstaaf op een protocol, ik zou zelf wat andere bewoordingen gebruiken.

zoals???

geen holle rug trekken ???

dat zou wel een nette bewoording zijn

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:25

Otje schreef:
carrylies schreef:

zoals???

geen holle rug trekken ???

dat zou wel een nette bewoording zijn

Ja zoiets, of: rechtop in zadel blijven bij aangaloperen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:29

waarom gaat het paard eigelijk wel galoperen als je het zadel met je kont naar achter duwt?

misschien een beetje domme vraag maar ik probeer je 'foefje' te begrijpen ... ligt het zadel misschien niet goed (over zijn schouders heen ofzo????? )

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:54

Nou bij mij kwam de jury een keer uit de auto met de vraag of ik de trein moest halen. Ik net helemaal gelukkig dat Sterre niet inpapte met de proef en lekker voorwaarts bleef. Weer niet goed! Beetje jammer Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:00

Ik had dat mijn eerste wedstrijd in januari ook... Ik rijd op een niet zo erg voorwaartse Fries en moest van mijn instructrice vooral voorwaarts rijden, voor mijn gevoel bijna tegen middendraf aan. Goede tip, maar ik raakte iets te veel gefocused, waardoor het geheel gehaast raakte. Tweede proef reed ik rustiger en ook beter Lachen Er had bij mij ook wel zo'n opmerking bij mogen staan de 1e proef Lachen

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:59

Otje schreef:
waarom gaat het paard eigelijk wel galoperen als je het zadel met je kont naar achter duwt?

misschien een beetje domme vraag maar ik probeer je 'foefje' te begrijpen ... ligt het zadel misschien niet goed (over zijn schouders heen ofzo????? )

Hij galopeerde wel aan, maar in de verkeerde galop. Dat is niet echt lekker op een volte, vandaar dat ik niet te zwaar in het zadel wilde zitten. Ik stak niet bewust mn kont naar achter ofzo Knipoog .

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:17

carrylies schreef:
Hij galopeerde wel aan, maar in de verkeerde galop. Dat is niet echt lekker op een volte, vandaar dat ik niet te zwaar in het zadel wilde zitten. Ik stak niet bewust mn kont naar achter ofzo Knipoog .

Maar als hij verkeerd aansprong had je hem toch beter meteen terug kunnen nemen naar de draf en het nog een keer proberen? Of desnoods als het echt niet anders kan (maar dan vind ik dat wel een slechte zaak eerlijk gezegd) blijven draven in plaats van in de verkeerde galop doorrijden? Was het commentaar over je houding het enige wat er bij stond?

edit: bruggetje naar waar het over gaat in dit topic: als je in de verkeerde galop bleef doorrijden en het enige commentaar wat er bij stond over je houding ging vind ik dat wel een rare opmerking van de jury. Vork

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:56

goeroe schreef:
carrylies schreef:

Maar als hij verkeerd aansprong had je hem toch beter meteen terug kunnen nemen naar de draf en het nog een keer proberen? Of desnoods als het echt niet anders kan (maar dan vind ik dat wel een slechte zaak eerlijk gezegd) blijven draven in plaats van in de verkeerde galop doorrijden? Was het commentaar over je houding het enige wat er bij stond?

edit: bruggetje naar waar het over gaat in dit topic: als je in de verkeerde galop bleef doorrijden en het enige commentaar wat er bij stond over je houding ging vind ik dat wel een rare opmerking van de jury. Vork

Natuurlijk heb ik wel geprobeerd om opnieuw goed aan te galoperen. Maar het paard kon het gewoon simpelweg niet meer. Maar verder was het een superpaard: liep de sterren van de hemel, had wel veel tijd nodig om los te komen. Ik wilde gewoon proberen om met dit paard het proefje te rijden. En het is me gelukt, op de rechtergalop na heb ik superhoge punten gescoord.

Het ging maar meer om de manier van formuleren van die jury. Vind het persoonlijk nogal banketstaaf staan op een protocol.

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:29

mijn pony heeft alleen achter ijzers in de winter ( de hoefsmid heeft dit gedaan omdat hij dan beter op zijn benen staat)
Nu had ik laatst een wedstrijd en was ik aan het los rijden. Toen schrok mijn pony ergens van en was hij zijn ijzer kwijt geraakt.
Hij liep niet onregelmatig helemaal niks aan de hand, dus ik rijdt mijn proefje.
Moet ik aan het einde bij de jury komen en hij vraagt of ik weet dat mijn pony maar 1 ijzer heeft.
Ik zei dat ik dit wel wist en nog voor ik het uit kon leggen begon de jury helemaal over dat dit een onderdeel van de verzorging was,
en ik heb toen ook een 4 van hem gekregen, want het was niet eerlijk tegen over mijn pony.

Ik snap wel dat je als jurylid daar misschien iets van zegt, maar laat de ruiter dan ook iets uitleggen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 01:06

MaCHo_LoVeR schreef:
mijn pony heeft alleen achter ijzers in de winter ( de hoefsmid heeft dit gedaan omdat hij dan beter op zijn benen staat)
Nu had ik laatst een wedstrijd en was ik aan het los rijden. Toen schrok mijn pony ergens van en was hij zijn ijzer kwijt geraakt.
Hij liep niet onregelmatig helemaal niks aan de hand, dus ik rijdt mijn proefje.
Moet ik aan het einde bij de jury komen en hij vraagt of ik weet dat mijn pony maar 1 ijzer heeft.
Ik zei dat ik dit wel wist en nog voor ik het uit kon leggen begon de jury helemaal over dat dit een onderdeel van de verzorging was,
en ik heb toen ook een 4 van hem gekregen, want het was niet eerlijk tegen over mijn pony.

Ik snap wel dat je als jurylid daar misschien iets van zegt, maar laat de ruiter dan ook iets uitleggen.

zelfs met uitleg had je denk ik een 4 gekregen.
je had, of snel een ander ijzer eronder moeten krijgen ( onmogelijk op concours dus Clown ) of het andere ijzer er ter plekke af moeten halen ( zoals wij vroeger deden)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 07:18

Zelfs zonder uitleg had je bij mij gewoon een 6 gekregen. Wat een overdreven reactie. Liep je pony kreupel of onregelmatig? Niet, dan is die 4 echt onzin.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:42

Ik vind die reactie ook een beetje overtrokken.
Gebeurde mij ook weleens, haal ik op zondag mijn paard uit de wei is er een ijzer af, vervelend maar hij loopt er niet minder om dus gewoon gestart met 1 ijzer minder Ja
Kan de beste gebeuren.

(vind het een ander verhaal als je paard er onregelmatig van wordt)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:21

Ik heb ook wel eens gestart met een ijzer minder. Als je hem op zondag idd uit stal/wei/paddock trekt dan haal ik er geen smid meer bij en hij loopt er prima op Lachen
Beetje overdreven reactie.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:27

Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je de verzorging dan 1 punt lager doet (bijv een 7 ipv een 8). Maar een 4..........?
Overigens heb ik een wedstrijd moeten afmelden vanwege het verliezen van een ijzer thuis. Ik kon de smid niet op tijd aan huis krijgen. En zij liep niet helemaal rad omdat die ene blote voet gewoon anders aanvoelde.

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:46

hij liep niet onregelmatig, een 6 zou ik ook wel begrijpen, ik ben dus niet de enige die dit een beetje overdreven vond

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:43

Vandaag had ik wedstrijd Clown Alleen wou hij naar links na het groeten en ik naar rechts Bloos dus hij viel naar links, ik zette hem weer naar rechts Haha! Denkt ie neee ik wil naar links.. Gaat ie ff in galop naar links Clown
Stond er op mijn protecol: Gaat de verkeerde kant op Tong uitsteken
Zeg maar gewoon; Gaat ervandoor Dromen
Verder dee die bijna niks goed Clown alleen de galop xD

Ik had trouwens 210 punten(F proefjes) en net gehaald..
zag ik in me protecol dat er van een 5 een 6 gemaakt was Knipoog
jaa anders is het wel sneu voor mij hé Knipoog

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:45

Een vriendin van mij had een keer als uitspraak:
''Het is hier een serieuze wedstrijd, geen circusact!''

Of iets in die trant.. Nou, we lagen in een scheur toen we dat lazen hoor! Wat was nou het geval. Het was dit paard's eerste wedstrijd dus hij was nogal schrikkerig in de ring. Wat resulteerde in af en toe eens hard wegrennen en bokjes..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:47

Mijn paard sprong dit weekend opzij door een fietser/brommer, net voordag ik moest gaan wijken, dus het afwenden was wat rommelig, heb rechtgesteld en toen vanaf x gewijkt.
Stond bij; jammer van de storing Nagelbijten / Gniffelen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:00

En wat is daar zo raar aan Nibbit???

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:05

Nibbit die vat ik ook niet even dat staat wel vaker op een protocol..

Ik heb een keer op mijn protocol gehad paard was zeker moe goed opgevangen..

Mijn pony gleed uit en ging op de kont zitten ik gaf gelijk weer benen en sluite hem op met mijn handen en reden zo weer verder Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:34

Netam12: Lijkt me wel een grappig gezicht om te zien Clown