Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:19

wij hebben het op concours ook wel eens meegemaakt (vorden) daar hadden ze snachts alle bordjes omgedraait. gelukkig hadden ze ze zo scheef terug gezet dat we dat vrij snel doorhadden. Balen was wel dat we alles weer opnieuw moesten uitmeten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:22

Otje schreef:
MyWishMax schreef:
Zo heb ik al paar keer gehad dat lettersin Z baan omgedraaid stonden, of ze er een paar vergeten waren..

toch niet in Nootdorp? Schijnheilig

tijdens de Nootdorpse dressuurdagen??? Schijnheilig

Ook daar Tong uitsteken Maar vaak zat bij ons thuis Clown

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:06

CharleyT schreef:
cinny1 schreef:
Ik vond het dus ook echt een enorme ei*kel. Dus des te trotser was ik erop dat ik zelfs bij zo'n l*l met z'n vooroordelen vette winst reed en dat hij dus toe moest geven dat ik wel degelijk een dressuurpaard heb.

Vraagje: vind je jezelf niet ontzettend arrogant en onbeschoft naar de jury?
Bedoel: de jury kon oprecht geinteresseerd zijn in het feit dat er een arabier in de ring verscheen, die we in de sport juist kennen van hun topprestaties in de endurance. Gewoon nieuwsgerig. En hoezo vooroordeel???????
Deze jury is in ieder geval niet partijdig te noemen, zou er al een vooroordeel zijn geweest, is dat in je punten niet terug te vinden. Gewoon gekregen wat je verdiende, da's toch prima?
In mijn ogen ben jij hier het drie letterwoord waar je deze jury zo lekker voor uitmaakt. jij hebt blijkbaar meer last van vooroordelen als iemand iets vraagt over je arabier. Deze jury dus niet, want dan had ie je wel gepakt op je punten.

Sorry, maar deze meneer trok er een erg vies gezicht bij toen hij zijn opmerking maakte, dus nee hij was niet oprecht geinteresseerd. Maar vond het eigenlijk niks om een arabier in de ring te zien. Dus nee, ik vind mijn reactie niet onbeschoft of arrogant. Ik heb hem gewoon een antwoord gegeven op zijn vraag.
Ik ben de laatste die er een probleem mee heeft als iemand iets over mijn paard vraagt, maar de toon maakt nog steeds de muziek. Dus als iemand mijn paard al bij voorbaat in een hokje plaatst dan heb ik alle recht om dat tegen te spreken.
Als jij dat niet kan begrijpen is dat jouw probleem en niet het mijne. Zonder dat ik jou uitmaak voor het 3 letterwoord.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:12

Dit topic is toch niet om juryleden af te kraken? maar juist voor grappige / gekke dingen?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:30

Het is een topic voor de raarste uitspraken. En ik vond dit een rare opmerking van deze jury. Als ik dan mijn mening geef op commentaar, kraak ik een jury af. Nee dus Knipoog !!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:19

cinny1 schreef:
Het is een topic voor de raarste uitspraken. En ik vond dit een rare opmerking van deze jury. Als ik dan mijn mening geef op commentaar, kraak ik een jury af. Nee dus Knipoog !!

Inderdaad, formeel kraak je de jury niet af. Vind het alleen maar? een enorme e...l en een l*l! En waarop gebaseerd: ja let op: omdat ie een heel vies gezicht trok.
De bewuste meneer was zich blijkbaar zelf niet bewust van het vooroordeel, hij puntte gewoon de door hem verfoeide arabier naar goede resultaten.
Met dat schelden ben je wel een mooi praktgeval voor het onderwerp Fairplay op de jurybijscholingen:)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:31

cinny1 schreef:

Verward
Niet???
Hoe moeten we dit opvatten dan?!
cinny1 schreef:
Ik vond het dus ook echt een enorme ei*kel. Dus des te trotser was ik erop dat ik zelfs bij zo'n l*l met z'n vooroordelen vette winst reed en dat hij dus toe moest geven dat ik wel degelijk een dressuurpaard heb.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:59

_10_ Mag ik geen negatieve mening hebben over een jury?

CharlyT ik zou haast denken dat je erbij was.
En hij kon niet anders dan goede punten geven omdat de proef erg goed was. Hij had afgegaan als hij me niet de verdiende punten voor die proef had gegeven.

En waar staat dat ik TEGEN de jury gescholden heb, nergens !!!!
Dus neem het vooral mee naar je jury bijscholing.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:51

Cinny, het schelden en afkraken doe je hier, waar mogelijk die jury en andere juryleden ook zitten.

Het is nooit prettig om zulke dingen te lezen, nu scheld je niet TEGEN hem maar wel OVER hem. wat is het verschil dan?

Die man zit er toch niet om jou te pesten? Die man zit er ook maar zijn vrije ochtend/middag vrijwillig te jureren ... en dat hij er niet zat om je te pesten en wel degelijk professioneel bezig was, is wel aan je punten te lezen.

dat je het een raar vooroordeel zou vinden, oké daar laat iedereen je vrij in en dat kan je hier dan ook plaatsen *LOL* maar dan zonder de scheldwoorden Knipoog

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:15

ta_nikita schreef:
Je hebt ook lieve juryleden, gelukkig. Ik moest een keer schrijven bij de pony's, een B-proef. Had n leuk jurylid, die ook gewoon 9s uitdeelde, maar dan voor de verzorging. Later toen ik moest wachten in het secretariaat, zaten hun rotopmerkingen te maken over kinderen die een 9 hadden voor de verzorging. 'Dat kan toch nooit dat een kind een 9 krijgt! Zal een van de ouders wel gevlochten hebben, kan niet anders!' en ik maar denken: Het is toch positieve feedback, wanneer die kinderen een 9 krijgen, blijven ze gewoon gemotiveert poetsen en vlechten. Das toch leuk..! en leerzaam.

Aah! Zo herkenbaar. Ik was toen een keer clubkampioen geworden en mijn vader zat toen nog in het bestuur(niks belangrijks ofzo). En toen gingen ze zo allemaal zeggen: Ja, haar vader zit in het bestuur. Jesus! Alsof hij daar iets op in te brengen heeft. Ik bedoel, wat een afgunst. Dromen
Tja, bij ons kwa verzorging vind ik het wel een beetje jammer hoor. Ik was van tevoren mijn paard (haflinger, dus witte manen, staart en voetjes) ik vlecht zijn staart in, vlecht zijn manen (echt wel een paar uur werk, vooral bij een matje) en zorg dat we er beide op en top uitzien. Nou hebben we dus ook mensen die hun paard uit de wei pakken, ook haflingers toevallig, en die gooien er dan een zadel op en doen verder niets aan de verzorging van het paard. Hoogstens een beetje de modder eraf halen. En dan hoor je later: Ja, we gaven gewoon iedereen een 7 voor de verzorging. Grrr, daar zit ik al mijn tijd dan aan te verspillen! En laatst, ik had een proefje, en om eerlijk te zijn ben ik nog nooit lager dan 4de geworden met dressuur (het is wel onderling he, en ik bedoel dit verder niet arrogant oid) en nu werd ik ineens laatste en ik dacht juist dat het nu een keertje wel goed ging Vork . Maarja, had nog wel 181 punten en het scheelde niet veel met de anderen. Maar sommige 5en waren toch echt niet terecht hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:46

haffilover schreef:
ta_nikita schreef:
Je hebt ook lieve juryleden, gelukkig. Ik moest een keer schrijven bij de pony's, een B-proef. Had n leuk jurylid, die ook gewoon 9s uitdeelde, maar dan voor de verzorging. Later toen ik moest wachten in het secretariaat, zaten hun rotopmerkingen te maken over kinderen die een 9 hadden voor de verzorging. 'Dat kan toch nooit dat een kind een 9 krijgt! Zal een van de ouders wel gevlochten hebben, kan niet anders!' en ik maar denken: Het is toch positieve feedback, wanneer die kinderen een 9 krijgen, blijven ze gewoon gemotiveert poetsen en vlechten. Das toch leuk..! en leerzaam.

Aah! Zo herkenbaar. Ik was toen een keer clubkampioen geworden en mijn vader zat toen nog in het bestuur(niks belangrijks ofzo). En toen gingen ze zo allemaal zeggen: Ja, haar vader zit in het bestuur. Jesus! Alsof hij daar iets op in te brengen heeft. Ik bedoel, wat een afgunst. Dromen
Tja, bij ons kwa verzorging vind ik het wel een beetje jammer hoor. Ik was van tevoren mijn paard (haflinger, dus witte manen, staart en voetjes) ik vlecht zijn staart in, vlecht zijn manen (echt wel een paar uur werk, vooral bij een matje) en zorg dat we er beide op en top uitzien. Nou hebben we dus ook mensen die hun paard uit de wei pakken, ook haflingers toevallig, en die gooien er dan een zadel op en doen verder niets aan de verzorging van het paard. Hoogstens een beetje de modder eraf halen. En dan hoor je later: Ja, we gaven gewoon iedereen een 7 voor de verzorging. Grrr, daar zit ik al mijn tijd dan aan te verspillen! En laatst, ik had een proefje, en om eerlijk te zijn ben ik nog nooit lager dan 4de geworden met dressuur (het is wel onderling he, en ik bedoel dit verder niet arrogant oid) en nu werd ik ineens laatste en ik dacht juist dat het nu een keertje wel goed ging Vork . Maarja, had nog wel 181 punten en het scheelde niet veel met de anderen. Maar sommige 5en waren toch echt niet terecht hoor.

Ik vind het ook zuur als de jury iedereen een gelijk cijfer geeft als er niet iedereen er veel aan gedaan heeft. Mijn paard zat soms onder de schapenmest, en ik vond het echt niet erg om m dan te wassen oid, maar als ik dan tegen een meisje moest wiens paard niet eens fatsoenlijk gepoetst was en toch een 8 kreeg, had ik niet veel eer van mn werk. Ik word vanzelf wel gemakzuchtig dan

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:37

cinny1 schreef:
_10_ Mag ik geen negatieve mening hebben over een jury?

CharlyT ik zou haast denken dat je erbij was.
En hij kon niet anders dan goede punten geven omdat de proef erg goed was. Hij had afgegaan als hij me niet de verdiende punten voor die proef had gegeven.

En waar staat dat ik TEGEN de jury gescholden heb, nergens !!!!
Dus neem het vooral mee naar je jury bijscholing.

Inderdaad gaat dit voorbeeld mee ja. Even over de rest van je reactie tegen mij: hij kon echt wel anders hoor, gewoon alle punten 1 lager geven bijv. Wie houdt hem tegen daarin?? Over de beoordeling valt ook geen protest in te dienen. Maar had je lage punten gehad, was je misschien nog meer gaan pruttelen over vooroordelen(die vooral in jouw eigen bolletje schijnen tre zitten). En heus, een jury gaat niet zo snel af hoor.
En je hebt gelukkig niet tegen! de jury gescholden, nee dat doe je liever achter zijn rug om, verscholen achter een nickname op Bokt.nl Dat is natuurlijk helemaal niet erg in jouw beleving, maar lees de reacties eens, en trek daaruit je conclusie. Je hebt maar weinig mensen die het met je eens zijn. Eerlijk zijn naar jezelf is best moeilijk hoor, probeer het eens.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:39

_10_ schreef:
cinny1 schreef:

Verward
Niet???
Hoe moeten we dit opvatten dan?!
cinny1 schreef:

Een goedbedoelde tip _10_: denk dat deze 'dame'niet te redden is. Ze wil of kan maar niet begrijpen dat het ook anders kan. Misschien moeten we haar maar laten sudderen en geluk wensen op haar vooroordelenpad en gescheld.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:44

En blijven hopen en rekenen dat juryleden na het lezen van al dat onbeschofte schelden nog steeds opjectief blijven.. Knipoog

Edit:Sorry, het was natuurlijk geen schelden, het was een mening!
Laatst bijgewerkt door femiaans op 07-02-08 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:45

cinny1 schreef:

Blijf gewoon positief, dus hier een voorbeeld hoe je het beter had kunnen verwoorden:
"ik had laatst een wedstrijd met mijn Arabier, komt die jury voor de proef aan me vragen: Waarom rij je geen endurance met die arabier? Dat vond ik zo raar, net of arabieren alleen endurance kunnen lopen. Dus ik zei: nee, dit is gewoon een dressuurpaard hoor. Toen de punten kwamen zag ik dat die jury zelf toch ook vond dat het een dressuurpaard was: goede proef met goede punten als resultaat."
Is maar een voorbeeld om je te helpen nuanceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:47

Ik vind dat CharleyT een énorm standpunt heeft.
Ik vind dat je geen greintje respect hebt als je zo over een jury praat, die puur uit (waarschijnlijk) nieuwsgierigheid zegt of het niet een endurance-paard is, omdat je dat vaak ziet bij een arabier.

Ik zie overigens wel dat ze in meerdere topics heisa weet te maken.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:49

CharleyT schreef:
Een goedbedoelde tip _10_: denk dat deze 'dame'niet te redden is. Ze wil of kan maar niet begrijpen dat het ook anders kan. Misschien moeten we haar maar laten sudderen en geluk wensen op haar vooroordelenpad en gescheld.

Ze wil het zeker niet begrijpen
Kan niet anders zeggen dan: sneu.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:52

Even een quote van Cinny1 uit een ander topic:
cinny1 schreef:
Maar goed jij neemt de moeite blijkbaar niet om goedbedoeld advies door te lezen.

Zou hem eens op jezelf toepassen Cinny1 Knipoog

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:55

haffilover schreef:
Tja, bij ons kwa verzorging vind ik het wel een beetje jammer hoor. Ik was van tevoren mijn paard (haflinger, dus witte manen, staart en voetjes) ik vlecht zijn staart in, vlecht zijn manen (echt wel een paar uur werk, vooral bij een matje) en zorg dat we er beide op en top uitzien. Nou hebben we dus ook mensen die hun paard uit de wei pakken, ook haflingers toevallig, en die gooien er dan een zadel op en doen verder niets aan de verzorging van het paard. Hoogstens een beetje de modder eraf halen. En dan hoor je later: Ja, we gaven gewoon iedereen een 7 voor de verzorging. Grrr, daar zit ik al mijn tijd dan aan te verspillen! .

Dit heb ik ook zo vaak mee gemaakt.
Ik heb 6 jaar lang een spierwitte pony uitgebracht,die ik ook iedere wedstrijd stralend wit had gemaakt.
Ging er gewoon een uur eerder voor naar stal Clown
Kreeg dezelfde punten als iemand anders hoor....

Maar wel 3x een 9 gehaald met als commentaar dat de pony zo wit was,of dat ze bijna een zonnebril op moesten zetten
Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:57

"ja wat wil je, dat paard heeft Z gelopen, dus logisch dat je wint".

We waren toen net begonnen in de B en Lan was zeker weten nog nooit een wedstrijd gestart, in welke klasse dan ook.

en..

"ik geef alle donkerbruine paarden een zeven voor de verzorging, nooit hoger, want het is gewoon minder werk".

Tja...

en later toen ik al western reed met mijn toch vrij grote paard..

"wat heb jij een groot paard zeg". Ja in vergelijking met een quarterhorse wel.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:21

bikkeltjes schreef:
Die van mij is alleen maar positief van dat ik een pracht paard heb die veel belovend in de toekomst is. Daar was ik dus helemaal trots op.

Bij mij stond er: Niet op de punten letten,maar wees blij dat je dit groene paard eerlijk laat wennen.
Hou em heel...tis een leuke!

Daar was ik ook erg trots op Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:58

Ik had laatst op een wedstrijd als commentaar 'Paard is te ver doorgereden'. Vervolgens kreeg ik voor een echt goede proef 172 punten in de L1.
Overal stond echt apart commentaar bij. Zoals paard loopt teveel opgericht voor de L1. Teveel verruimen in middendraf en galop. Teveel terug komen vanuit het verruimen. En daar gewoon 4ren voor geven.
Dan denk ik ook bijmezelf, moet ik m danmaar wat meer uitelkaar laten lopen en braaf zn proef door laten sjokken. Want het is immers L1?

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:51

Gewoon vrolijk doorgaan. Je komt misschien beter tot je recht als je eenmaal M bent gestart. Het ene jurylid geeft je er geen punten voor, de ander weer wel. Misschien idd een keer een onspannen rondje sjokken en kijken wat ze daarvan vinden. Vinden ze het niks weet je dat je op de 'gewone' manier door moet gaan.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:21

Op jullie betuttelingen heb ik maar 1 antwoord:

ROFL ROFL ROFL ROFL

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:32

Cinny1, ik ken jou niet, maar je weet de sfeer in dit topic aardig te verstoren.