Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Otje schreef:MyWishMax schreef:Zo heb ik al paar keer gehad dat lettersin Z baan omgedraaid stonden, of ze er een paar vergeten waren..
toch niet in Nootdorp?![]()
tijdens de Nootdorpse dressuurdagen???
CharleyT schreef:cinny1 schreef:Ik vond het dus ook echt een enorme ei*kel. Dus des te trotser was ik erop dat ik zelfs bij zo'n l*l met z'n vooroordelen vette winst reed en dat hij dus toe moest geven dat ik wel degelijk een dressuurpaard heb.
Vraagje: vind je jezelf niet ontzettend arrogant en onbeschoft naar de jury?
Bedoel: de jury kon oprecht geinteresseerd zijn in het feit dat er een arabier in de ring verscheen, die we in de sport juist kennen van hun topprestaties in de endurance. Gewoon nieuwsgerig. En hoezo vooroordeel???????
Deze jury is in ieder geval niet partijdig te noemen, zou er al een vooroordeel zijn geweest, is dat in je punten niet terug te vinden. Gewoon gekregen wat je verdiende, da's toch prima?
In mijn ogen ben jij hier het drie letterwoord waar je deze jury zo lekker voor uitmaakt. jij hebt blijkbaar meer last van vooroordelen als iemand iets vraagt over je arabier. Deze jury dus niet, want dan had ie je wel gepakt op je punten.
cinny1 schreef:Het is een topic voor de raarste uitspraken. En ik vond dit een rare opmerking van deze jury. Als ik dan mijn mening geef op commentaar, kraak ik een jury af. Nee dus!!
cinny1 schreef:Het is een topic voor de raarste uitspraken. En ik vond dit een rare opmerking van deze jury. Als ik dan mijn mening geef op commentaar, kraak ik een jury af. Nee dus!!
cinny1 schreef:Ik vond het dus ook echt een enorme ei*kel. Dus des te trotser was ik erop dat ik zelfs bij zo'n l*l met z'n vooroordelen vette winst reed en dat hij dus toe moest geven dat ik wel degelijk een dressuurpaard heb.
ta_nikita schreef:Je hebt ook lieve juryleden, gelukkig. Ik moest een keer schrijven bij de pony's, een B-proef. Had n leuk jurylid, die ook gewoon 9s uitdeelde, maar dan voor de verzorging. Later toen ik moest wachten in het secretariaat, zaten hun rotopmerkingen te maken over kinderen die een 9 hadden voor de verzorging. 'Dat kan toch nooit dat een kind een 9 krijgt! Zal een van de ouders wel gevlochten hebben, kan niet anders!' en ik maar denken: Het is toch positieve feedback, wanneer die kinderen een 9 krijgen, blijven ze gewoon gemotiveert poetsen en vlechten. Das toch leuk..! en leerzaam.
haffilover schreef:ta_nikita schreef:Je hebt ook lieve juryleden, gelukkig. Ik moest een keer schrijven bij de pony's, een B-proef. Had n leuk jurylid, die ook gewoon 9s uitdeelde, maar dan voor de verzorging. Later toen ik moest wachten in het secretariaat, zaten hun rotopmerkingen te maken over kinderen die een 9 hadden voor de verzorging. 'Dat kan toch nooit dat een kind een 9 krijgt! Zal een van de ouders wel gevlochten hebben, kan niet anders!' en ik maar denken: Het is toch positieve feedback, wanneer die kinderen een 9 krijgen, blijven ze gewoon gemotiveert poetsen en vlechten. Das toch leuk..! en leerzaam.
Aah! Zo herkenbaar. Ik was toen een keer clubkampioen geworden en mijn vader zat toen nog in het bestuur(niks belangrijks ofzo). En toen gingen ze zo allemaal zeggen: Ja, haar vader zit in het bestuur. Jesus! Alsof hij daar iets op in te brengen heeft. Ik bedoel, wat een afgunst.![]()
Tja, bij ons kwa verzorging vind ik het wel een beetje jammer hoor. Ik was van tevoren mijn paard (haflinger, dus witte manen, staart en voetjes) ik vlecht zijn staart in, vlecht zijn manen (echt wel een paar uur werk, vooral bij een matje) en zorg dat we er beide op en top uitzien. Nou hebben we dus ook mensen die hun paard uit de wei pakken, ook haflingers toevallig, en die gooien er dan een zadel op en doen verder niets aan de verzorging van het paard. Hoogstens een beetje de modder eraf halen. En dan hoor je later: Ja, we gaven gewoon iedereen een 7 voor de verzorging. Grrr, daar zit ik al mijn tijd dan aan te verspillen! En laatst, ik had een proefje, en om eerlijk te zijn ben ik nog nooit lager dan 4de geworden met dressuur (het is wel onderling he, en ik bedoel dit verder niet arrogant oid) en nu werd ik ineens laatste en ik dacht juist dat het nu een keertje wel goed ging. Maarja, had nog wel 181 punten en het scheelde niet veel met de anderen. Maar sommige 5en waren toch echt niet terecht hoor.
cinny1 schreef:_10_ Mag ik geen negatieve mening hebben over een jury?
CharlyT ik zou haast denken dat je erbij was.
En hij kon niet anders dan goede punten geven omdat de proef erg goed was. Hij had afgegaan als hij me niet de verdiende punten voor die proef had gegeven.
En waar staat dat ik TEGEN de jury gescholden heb, nergens !!!!
Dus neem het vooral mee naar je jury bijscholing.
_10_ schreef:cinny1 schreef:Het is een topic voor de raarste uitspraken. En ik vond dit een rare opmerking van deze jury. Als ik dan mijn mening geef op commentaar, kraak ik een jury af. Nee dus!!
Niet???
Hoe moeten we dit opvatten dan?!cinny1 schreef:Ik vond het dus ook echt een enorme ei*kel. Dus des te trotser was ik erop dat ik zelfs bij zo'n l*l met z'n vooroordelen vette winst reed en dat hij dus toe moest geven dat ik wel degelijk een dressuurpaard heb.
CharleyT schreef:Een goedbedoelde tip _10_: denk dat deze 'dame'niet te redden is. Ze wil of kan maar niet begrijpen dat het ook anders kan. Misschien moeten we haar maar laten sudderen en geluk wensen op haar vooroordelenpad en gescheld.
cinny1 schreef:Maar goed jij neemt de moeite blijkbaar niet om goedbedoeld advies door te lezen.
haffilover schreef:Tja, bij ons kwa verzorging vind ik het wel een beetje jammer hoor. Ik was van tevoren mijn paard (haflinger, dus witte manen, staart en voetjes) ik vlecht zijn staart in, vlecht zijn manen (echt wel een paar uur werk, vooral bij een matje) en zorg dat we er beide op en top uitzien. Nou hebben we dus ook mensen die hun paard uit de wei pakken, ook haflingers toevallig, en die gooien er dan een zadel op en doen verder niets aan de verzorging van het paard. Hoogstens een beetje de modder eraf halen. En dan hoor je later: Ja, we gaven gewoon iedereen een 7 voor de verzorging. Grrr, daar zit ik al mijn tijd dan aan te verspillen! .
bikkeltjes schreef:Die van mij is alleen maar positief van dat ik een pracht paard heb die veel belovend in de toekomst is. Daar was ik dus helemaal trots op.