Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimmetje101 schreef:Inderdaad een wit sjabrakje is niet verplicht. Heb een keer een hele ruzie over gehad met een jurylid.
Ik kwam de ring binnen en meld me netjes. Stapt dat vrouwtje uit haar hokje en begint te tieren: "waar is jou wit sjabrakje?"
ikke: "Uhm ik heb een blauwe"
Zij: "Waarom heb jij geen wit sjabrakje!"
ikke: "omdat dat niet verplicht is."
Zij: "en dat is wel, staat in de regelementen."
Ik zag ondertussen mijn puntenstaatje al heel laag worden, dus denk ik zal maar geen discussie aangaan, en zoek het straks wel eens even op. Dus zeg: "ok".
Waarop zij doorgaat met tieren: Nee niks ok, ik kan je er ook uit zetten en op een kampioenschap had je nooit mogen starten (wat dus niet klopt, aangezien een vriendin met hetzelfde dekje op de kampioenschappen is gestart).
Ze was in ieder geval lekker bezig met een machtsvertoon spelletje, waar ik geen zit in had en dus vroeg: "ja je kunt me eruit zetten jah....) Waarop ze zei: nee start maar.
Dus ikke uiteindelijk gestart (was erg aan het twijfelen om de ring uit te rijden en naar huis te gaan, maar wou me niet laten kennen). De punten van de proef waren drastisch laag, haha maar dat was te verwachten.
Na de proef bij het secretariaat wezen klagen en een hoop gezeik, want ik had dus toch gelijk!! Achteraf balen dat ze me er niet uit gezet had, want dan had ik een mooie klachtenbrief naar het KNHS kunnen sturen.
Heb overigens altijd gezegd dat als ik haar tegen kom dat blauwe sjabrakje expres nog een keer op leg om haar te zieken al gebruik ik nu een witte haha...
friendly schreef:Ja dat moet ook écht in de Bixie he! En ik maar denken dat de Bixie er was om kinderen te INTRODUCEREN met wedstrijdrijden en waarbij aan de teugel rijden nog absoluut niet hoort? Hmm weer verkeerd gedacht dus.. Haha
Lielle schreef:klopt, dat heeft een tijd gemogen (althans het werd gedoogd), maar het is een paar jaar geleden expliciet verboden.
Ilja000 schreef:Is natuurlijk maar net wat je aan het einde van de rit bedoeltIk zie in de FNRS proeven bijvoorbeeld veel ruiters na het groeten direct hun paard belonen, of ze stappen naar C en belonen dan, terwijl de proef officieel pas na de eerste letter op de lange zijde afgelopen is. Je mag van mij je paard helemaal plat knuffelen, maar wel zodra je proef officieel is afgelopen
wwr schreef:Ik was op concours en leuk een proefje gereden met een jonge pony (4).
Jury: volgens mij heb je een hele lieve en brave pony, je moet alleen de beugels wat langer doen.
M'n beugels had ik juist korter gedaan omdat m'n pony zo aan het bokken was op het voorterrein
winerieke schreef:Je kunt moeilijk geen cijfers geven![]()
Als de jury een onderdeel niet gezien heeft [wat voor kan komen] dan geeft de jury een gemiddeld cijfer. Wat dus meestal een 6 is,, idd ik vind een 5 voor een onderdeel wat je niet gezien hebt niet echt passen ,,,