ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:56

MargrietJonk schreef:
+:)+ :+ !VOOR ALLE GESLAAGDEN MIJN FELICITATIES! :+ +:)+

OOK IK WIL EVEN VERMELDEN DAT IK GESLAAGD BEN VOOR NIV. 4

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En dat na zo'n verschrikkelijke praktijk examen....... ;(

super gedaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:17

alle geslaagden ; van harte !!! *\o/* *\o/* *\o/*

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:31

Odin schreef:
Dat is wel een feestje waard MargrietJonk, geweldig gedaan!!!

Ja nou en dat feestje :# ga ik zeker vieren dit weekeind! Ha ha ;)

_Rijkie_

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:38

GEFLICITEERD!!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:45

IK BEN OOK GESLAAGD VOOR NIVEAU 3 ALLROUND!!!!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:11

en ik heb pas 26 mei mijn examen |( dat duurt nog echt lang
ik hoop dat ik tegen die tijd ook heel hard kan roepen dat ik geslaagd ben (en dat jullie het ook nog lezen haha)

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:16

tuurlijk lezen we dat ook nog hahahahah !
BuenaVista ook gefeliciteerd !!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:18

gefleiciteerd allemaal!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:51

Jee, goede resultaten hier.
Iedereen gefeliciteerd. :))

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:12

Iedereen gefeliciteeerd!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 10:12

Hey geslaagden, gefeliciteerd zeg! Echt super :) :) :)

Ik had gister (samen met Nimroy) mijn praktijkexamen. Het rijden ging wel redelijk fijn, mijn eigen paard was fijn los en daar kon ik goede zijgangen mee laten zien. Die had echter wel wat actiever gemogen. Ik denk dat hij ook een beetje gespannen was, want hij was met 10 minuten al op haha. Daarna moest ik op de fries van Nimroy, daar kon ik weer lekker even op bij komen. Braaf paard, heb daarmee gewerkt om zijn neus wat uit te schuiven en door die rug daarmee te blijven, en om hem actiever aan het been te maken. Ik had het idee dat daar wel goede stukjes tussen zaten. Tenslotte moest ik op een ZZL paard die als inval was meegenomen, want het echte paard van dat meisje was kreupel. Nog nooit het paard gezien of op gereden maar dat moet in principe ook niet uitmaken. Ik vond hem heel erg stug in de mond aanvoelen, kreeg hem moeilijk rond over de rug en los. Daar ook aan gewerkt om mijn hand te volgen en na te geven, en uiteindelijk viel hij mij in de galop alles mee omdat hij toen wel fijner rond en los werd. Verder daar nog wat oefeningen zoals schouderbinnen, travers en appuyement mee gereden. Wissels heb ik maar gelaten want dat hoeft ten eerste ook niet, maar daarnaast had ik ook geen idee of dat wel goed ging. En ik heb dan onvoldoende kennis om dat binnen 10 min. op te lossen haha.

Lesgeven moest ik toevallig aan een bokker die ik zelf had meegenomen! Het betrof een Z Flemmingh combi, en een 7-jarige Metall die M liep en B springen, maar niet onder de huidige amazone.
Mijn opdracht was het rijden van tempowisselingen en overgangen. Heb daar met beide combi's aan gewerkt, vond het wel een fijne opdracht want je rijdt eigenlijk altijd wel overgangen en schakelwerk met je combi's. Ik weet achteraf niet eens meer wat ik allemaal gezegd heb (in grote lijnen wel hoor) en toen kwam het springgedeelte. Balkjes lopen ging erg braaf, ook de Metall die dat nog nooit gedaan had. Kruisje springen ging ook nog goed, totdat ik de dubbelsprong op had gebouwd. De knappe Flem ging daar goed overheen maar de Metall kwam al bij het kruisje niet helemaal uit, gooide daar de balk er af en maakte 2+1 kleine galopsprong (ipv 2 galopsprongen) voor die dubbel. Paard deed niet gek of raar en sprong wel gewoon maar de ruiter was haar balans al verloren en viel na de hindernis. Gelukkig mankeerde zij niks en stond het paard braaf stil. Hierna ben ik alleen met de andere combinatie gaan werken en die sprong heel goed over de wat hoger opgebouwde hindernis.

Nu dus maar afwachten!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:13

Zoooowww gister praktijk examen gehad 8-)
Ben er ook vanaf haha eindelijk :P

We moesten er om half10 zijn.. en toen om 10 uur moest ik meteen rijden in een groepje van 4.
Op me eigen paard ging het heel goed, hij was erg lekker te rijden.
Die 2e was van de cursusleider omdat een cursist haar paard plots een dik been had.. :( En die is zz-licht klaar, stang&trens en altijd 1 uur en kwartier losrijden.. en nu direct, hoppa erop, dus die was vreslijk sterk en daar hadden we alle 3 last van.. beetje jammer helaas. aan het einde ging het wel.
Die derde is een ex-lichte tour paard en die had er helemaal zin in. als ik die niet goed in stap zette, dan stond hij licht te piafferen 8-) *"hey, moet je nou eens kijken wat ik hem nu net geleerd heb!!"* :Y) maar dat ging voor mn gevoel wel aardig

Om 12 uur moest ik lesgeven.. jawel in mijn complete tenue.. en het was al zo warm.. -O- en je voelt je zo.. dat je denkt.. dit kan niemand toch serieus nemen?? }:0
We konden steeds ook moeilijk zien wie er in de bak stond want iedereen stond in wedstrijdtenue haha :roll:
Maar goed, lesgeven ging erg goed al zeg ik het zelf. ik moest losrijden met ze dus gewoon alles behandeld, stap, draf, galop, halsstrekken, overgangen/tempowisselingen.
daarna springen.. ging ook super goed.
Naa t ging gewoon erg lekker, en de kandidaten hebben het als prettig ervaren.

*D

Nuu.... wachten :Z

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:16

hey tab, jij was me voor hahaha

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:24

Tabpy schreef:
Jolieka, was net jos lansink met de springles! :+

Ik had ook goede hulp!!! ;)
Door alle stress heb ik je daar niet eens voor bedankt :o
(Dus bij deze nog.)

En alle geslaagden: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:25

Jolieka schreef:
Tabpy schreef:
Jolieka, was net jos lansink met de springles! :+

Ik had ook goede hulp!!! ;)
Door alle stress heb ik je daar niet eens voor bedankt :o
(Dus bij deze nog.)

En alle geslaagden: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!

Owhja! Je had echt een hele goede hulp elf :+ :D
Ja ik heb niemand meer gesproken joh, even aan tafel gezeten en toen ben ik gegaan.
Het was een lange dag vol spanning en sensatie!

Hoe is het eigenlijk gegaan met je bruintje? Dat heb ik helemaal gemist!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:23

VValar schreef:
Lesgeven moest ik toevallig aan een bokker die ik zelf had meegenomen! Het betrof een Z Flemmingh combi

Hey inpikker, dat was mijn meegenomen bokker ;) :Y)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:14

Voor de geslaagden: hebben jullie per onderdeel nu ook een cijfer daarop gekregen?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:53

vind het jammer dat we geen feedback over de uitslag zullen krijgen.... daar zou je mooi verbeterpunten voor jezelf uit kunnen opmaken. Daar waren we het eigenlijk met de hele groep over eens. Ik ga dat zeker op het evaluatieformulier vermelden.

Verder hebben wij dus afgelopen dinsdag het praktijk examen gehad. Moest gelijk als eerste lesgeven, maar het ging gelukkig best aardig en de jury had eigenlijk maar 1 opmerking over het springgedeelte. Het rijden ging niet echt helemaal geweldig vond ik... Ik moest na mijn eigen paard op het paard waar ik juist hoopte niet op te hoeven rijden :roll: maar goed, de rest kon er ook niet echt veel meer mee dus dat valt hopelijk wel mee. Het volgende paard ging wel aardig. Jury had wel gezien dat ik met mijn paardje t lekkerste overweg kon :+ Hij is ook kei leuk om te rijden :D

Springen ging daarna wel goed, op het andere paard gelukkig ook. Een vd juryleden heeft achteraf gezegd dat ze niet vaak zo'n goede groep allround ruiters hebben gehad :Y) Hoop dat dat betekent dat ik geslaagd ben :=

Iedereen die al geslaagd is, GEFELICITEERD +:)+ *\o/*

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:54

Nou ben ook terug!

Eerst lesgeven om 12u, ging heel fijn, vooral het springgedeelte, wel hele verschillende combinaties, 1 hele fijne en 1tje waar je eigenlijk niks mee kon.

Daarna dressuur gereden, 'eigen' paard ging super, middelste minder maar die ís ook gewoon minder voor elkaar, en laatste, vrij jong paardje ging ook wel heel fijn.

Springen was direct erna wat heftig, m'n echte eigen paardje was gestresst en dan gaat het nooit zo lekker. We hadden 1 minne afstand, 1 stop midden in wat staanders, en daarna nog wat stomme lijnen die niet recht waren. 2e paardje ging wel fijner maar is dressuurmatig te moeilijk. In het parcours was deze wel super. Mooi foutloos rondje.

Nou met zn allen nog een keer uit eten en dan over 3 weken de uitslag!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:58

Hester spannend nog wachten op de uitslag!

Fijn dat het verder goed ging! Je eigen paard weegt bij het examen rijden het zwaarst, dus het komt vast wel goed!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:23

Met springen is dat misschien wat minder ;) dat is wel jammer... Die ging gewoon niet goed genoeg.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:40

onze cursus dames hadden het er gisteren over dat wij toch graag alle stukken en de theorie exames graag terug wilden en of inzien.
wij gaan ook een mail naar de knhs sturen dat wij dit graag terug willen.
en natuurlijk de exames van de praktijk.
want als je zakt kan je eigenlijk nergens op kijken wat er mis ging en waar je nog beter op moet letten.

als nou meerdere mensen dit doen na alle exames dan staan we misschien sterker ;)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:29

Geslaagden: gefeliciteerd! :)

Verleden jaar kregen wij wel schriftelijke feedback bij de uitslag, was ik heel content over.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 07:10

ik heb ook schriftelijk feedback gekregen. (Wel niveau 3, weet nie of daar verschil in zit?). Ik mag btw aankomende donderdag meerijden met een 1e fase examen (Bedoel niveau 2)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:12

Ik ben ook geslaagd voor niveau 4! :D
Ben heel blij met mijn punten en er stond best wel wat bijgeschreven!
Ik liep vorige week elke keer de post te halen om te kijken of de uitslag er bij zat, vond ik m vanmorgen bij mijn ouders tussen een stapeltje folders...

Alle anderen die ook geslaagd zijn: GEFELICITEERD!!