Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurdusMerula schreef:Eerlijk is eerlijk, dit is geen juryuitspraak, wel een leuke:
Toen X in 2002 een L dressuur proefje met Y reed in een record tijd van 2 min 25 sec. werd het dan toch eindelijk duidelijk.
>>Geen 'klik' met paard en ruiter binnen de sport.
Zelfkennis.
Ingridje16 schreef:Had 2 weken terug een wedstrijd. Paard was erg druk, bokken en gek doen. Heb er toch maar het beste van proberen te maken.
Stond eronder: Goed gereden en netjes opgelost, jammer dat je paard vanalles zag vliegen. Oogkleppen de volgende keer?
Had wedstrijd en had los gereden in een moderige buitenbak.
Mijn paard moet altijd eerst even zijn ei kwijt dus ging flink te keer. Wat dus uiteindelijk leidde op allemaal modder op mijn outfit en paard. Stond er: Leuk die nieuwe mode, volgende keer toch maar weer het oude. Kreeg nog wel een 8 voor verzorging.
Eentje van lang geleden: Moest e afwende en b rechterhand. Maar ik was zo zenuwachtig dat ik niet meer wist welke kant ik op moest bij b. Ik stond dus stil en echt te denken welke kant ik op moest. Mijn paard wilde uiteindelijk links maar toen wist ik dat we de andere kant op moesten. Stond er onder: lastig he dat verschil tussen links en rechts, zelfs je paard weet het nog steeds niet.
Mloui schreef:ik had vorige week ook een uitspraak op mn coupon waar ik hartelijk om moest lachen. Reed een M2 proef op een manegepaard (studentenwedstrijd) en voelde op de korte diagonaal al dat de contragalop nooit goed zou komen. Diertje viel er dus inderdaad uit, maar ik herstelde in de hoek weer en sprong dus opnieuw aan in de contragalop. Op mijn coupon stond een 4 met als commentaar: springt aan in de contra...
Waarschijnlijk was de jury even ergens anders met haar gedachten op dat moment, maar ik vond het echt grappig. De 4 was overigens meer dan terecht wanneer het paard uit de contra valt!
kaatje77 schreef:haha, geweldig die uitspraken weer.
Ik had laatst een onderlinge en het ijzer zat wat los, dus ik meld me bij de jury, zegt hij: ik vind alles goed, als je ijzer onder de proef maar niet tegen mijn auto aanvliegt.
Ik stelde hem gerust dat ik er wel voor verzekerd was.
Gelukkig goed gegaan en uiteindelijk bij hem ook nog een 1e plaats.
Lauraaa schreef:Mloui schreef:ik had vorige week ook een uitspraak op mn coupon waar ik hartelijk om moest lachen. Reed een M2 proef op een manegepaard (studentenwedstrijd) en voelde op de korte diagonaal al dat de contragalop nooit goed zou komen. Diertje viel er dus inderdaad uit, maar ik herstelde in de hoek weer en sprong dus opnieuw aan in de contragalop. Op mijn coupon stond een 4 met als commentaar: springt aan in de contra...
Waarschijnlijk was de jury even ergens anders met haar gedachten op dat moment, maar ik vond het echt grappig. De 4 was overigens meer dan terecht wanneer het paard uit de contra valt!
Uhm.. Je rijdt toch alleen in de contra op de gebrokenlijn.. niet meer in de hoek NA de gebroken lijn.. OF snap ik het niet?
Lowara schreef:je had een kat door je proef lopen dus?