prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:33

ik heb nu even voor de vakantie een paar keer per week priveles gehad van een half uur op mijn nieuwe paard. 18,50 per les, inderdaad belachelijk maar ik leer er wel ontzettend veel van, maar ben wel van plan om na de vakantie in de groepsles van privepaarden te gaan rijden, is een heel stuk goedkoper

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:33

Ik betaalde €20 voor een uur les en €12,50 voor een half uur, ik vind het een normaal tarief (gediplomeerd instructrice en we gingen met sprongen vooruit, gaat om bokker Neff) maar ik kan het gewoon niet opbrengen iedere week, ook niet iedere 2 weken. Ik heb wel 20 euro, maar ik ben jong en ik wil leuke dingen doen. Ik heb niet de ambitie om in de wedstrijdsport te starten of er bijzonder veel aandacht aan de besteden dus dan is 40 a 80 euro ''voor de lol'' best veel iedere maand. Dan maak ik liever gratis 4x per week een buitenrit en hobbel wat rond in de bak, daar heb ik ook veel plezier aan. Maar goed, ik vind het verder niet extreem veel geld. Zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de lessen.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:37

bij mij kost het 1 uur 17,50 inclusief benzinekosten. Ik ben wel blij met dr want ze helpt me met van alles Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:49

Ik vraag zelf 25 euro per uur.
Maar ik moet zelf 65 euro betalen (dacht ik inmiddels) als ik wil lessen. Dat heb ik gewoon niet meer te besteden en ik kan dus niet meer elke week lessen als ik dat zou willen. Misschien 1 x in de maand dan tegen die tijd. Ik ben zo blij dat ik jaren geleden een goede basis heb meegekregen. Nu red ik me voorlopig wel als ik weer een jong paard te rijden zou hebben. Lotje heb ik ook practisch zonder les zelf tot Z2 gereden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:52

Klara16 schreef:
Mijn punt is gewoon: TS en sommigen hier willen voor een duppie op de eerste rij zitten. Er moet een professional naar hen toe komen om hen alleen priveles te geven. Maar ze hebben daarbij een bedrag in gedachten dat een fractie is van de werkelijke kostprijs. Er is hier al meerdere malen uitgelegd welke kosten en investeringen een instructeur moet doen om kwaliteit aan te bieden. Nog los van het feit dat 11 euro bruto voor een uur werk in geen enkele beroepstak een deftig loon is.

ik heb het nooit over 11 euro bruto gehad Knipoog
ik verdien zelf net 11.30 netto per uur, en ik heb zeker een goede baan

en ik hoef helemaal niet voor een duppie op de eerste rang,als ik dat had gewild dan had ik mijn pony wel bij een boer tussen de koeien gezet en dekjes op de rommelmarkt gehaald. Lachen

ik vind alleen de prijzen voor les gewoon erg hoog.
ik was benieuwd naar de reacties hier op bokt,wat mensen van de prijzen vinden.
en de meningen liggen dus fifty-fifty.

de ene helft vind het ook wel duur en de andere helft vind dat niet..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:01

Ik vind 20-30 euro voor uur een hele redelijke prijs waar je blij mee mag zijn.

Ik betaal 25 euro voor een half uur les van een goede instructeur. en dan rij ik er zelf heen met mijn trailer Knipoog ik leer ontzettend veel daar, dus dat vind ik iedere cent waard Lachen

nu rekende ik net mijn eigen netto uursalaris even gauw uit, en dat ligt dan toch ongeveer op hetzelfde niveau als wat mijn instructeur ook voor een uur zal vragen. valt ook wel mee dan Clown
Laatst bijgewerkt door Javayo op 28-07-08 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:03

ik betaal 55 euro voor 1 uur Bloos vind het ook best wel duur maar heb dan wel supergoed les.. Haha!

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:05

ik betaal voor een privéles van een halfuur 13€, ik vind dit een eerlijke prijs Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:06

Ik betaal 25 euro voor een half uur, inclusief reiskosten. En dat vind ik heel redelijk: ze moet hier wel van leven he?
Zoveel houdt ze er niet aan over. Bovendien is ze gewoon goed.

In mijn ponytijd reed ik trouwens ook alleen clublessen. Priveles kon ik niet betalen en ik ben er ook niet slechter van geworden.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:07

ik betaal 15 euro voor een uur incl. benzine kosten.
en het is zwart.
ik heb supergoed les en daar ben ik erg blij mee.
ik rijd al vanaf me 5e jaar bij haar.
eerst op de manege en nu sinds 2 jaar op mijn eigen paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:10

Ik betaal 20,- voor een half uur dressuurles onder het zadel, mijn instructeur komt gewoon 'aan huis', daar hoef ik niks extra voor te betalen.
Voor menles ga ik af en toe naar Gerard Leijten in Belgie toe, dat kost sinds dit jaar 75,- per uur...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:12

Ik geef af en toe ook lessen, bij mij betaal je 15 euro per uur, binnen een straal van 5 km komt er niets bij.
maar doe het heel selectief hoor, puur voor mijn plezier. dus moet wel echt klikken met de ruiter en het paard. en ze moeten zelf ook wel echt lol er in hebben, doe overgens alleen basis hoor wil je M2 of hoger dan adviseer ik ze altijd om naar een ander te gaan,

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:36

Klara16 schreef:
Die rectreatieruiters hebben altijd de mogelijkheid om met zn 2-en of
3-en samen te doen voor les dus ik zie het probleem niet.

Nee hoor. Er is niemand bij ons die centered riding en NH-lessen volgt, dus ik moet toch echt iemand alleen laten komen. Nou les ik om de week en heb ik het geld er wel voor over, maar echt elke week 30 euro neerleggen kan ik niet. Dan ga ik wel erg hard door mijn centjes heen 4 a 5x per maand....... Haha!
Ik heb ook nog een gezin thuis, hoor. Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:40

Er is toch niks mis met om de week lessen? Als je het op die manier financieel kan volhouden, en jij en je paard gaan vooruit, prima!
Ik vind de prijzen helemaal niet zo gek. Als je uitrekent wat er nog naar de fiscus gaat, dan houdt een instructeur er echt niet zo'n riant loon aan over. Ik betaal momenteel 15 euro voor een half uur, wit. Ik vind dit echt geen geld, hiervoor betaalde ik echt veel meer ( en vaak zelf aan mensen die het zwart deden ). Het is gewoon marktwerking, zolang er mensen zijn die bereid zijn het te betalen, worden die prijzen zo gehouden. Hier in de buurt zie je ook vaak dat bepaalde instructeurs ineens heel hot zijn, dan gaan de tarieven enorm omhoog. Logisch gevolg van meer vraag Knipoog
(Dat je zulke hypes niet hoeft te volgen, dat ligt natuurlijk aan jezelf ).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:41

Ik geef wit les. En heb het een behoorlijke tijd alleen maar gedaan. Zonder ander werk er bij (iemand vroeg dat ergens).

Maar eerlijk gezegd. Met mijn prijzen is dat niet te doen.
Je kunt zo'n 30 uur lesgeven per week (dan werk je er ruim 50). Met een gemiddelde opbrengst van 30 euro per les (incl reiskosten).
Dan heb je dus die 3600 euro in de 4 weken.

Als je op vakantie wil geef je niet meer dan 35 tot 36 weken per jaar les. Maar denk ook even aan elke vrije dag die je hebt. Als je vrij bent heb je geen inkomsten. Dus uurtje tandarts...? Ziek zijn...? Auto naar de garage...? Geen inkomsten.

Dan heb je nog het feit dat ik aan huis lesgeef. Maar niet iedereen heeft een binnenbak. Dus als het regent of vriest vallen er mensen uit. Als het zomer is zijn er mensen op vakantie.

Meer dan een euro of 1500 haal je er per maand niet uit. Maar er zijn ook maanden dat je bijna niks verdiend. Denk aan deze periode. Of de laatste 2 weken van het jaar...

Dus ik heb er een baan bijgezocht. Geef nog steeds 2 tot 3 dagen in de week les of avonden. Wit dat wel. Maar met stuwkracht om te overleven.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:53

Ik vind 30 euro per uur absoluut niet duur. En ik denk ook dat als je goed les krijgt, je zo met 1 priveles weer even vooruit kan met trainen. Als het goed is krijg je veel tips en dan kan je weer een paar weken (of een maand) zelf oefenen. En dan neem je weer eens een les. Het is niet zo dat het een eerste levensbehoefte is ofzo.

Iemand heeft er een opleiding voor gevolgd, heeft reistijd, onkosten. Iemand die wit werkt moet loonbelasting, btw, pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, vakantiegeld etc, betalen. Allemaal dingen die je niet zo merkt als je in loondienst bent. Dat gaat erg hard hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:05

Erleyne, ik heb die 30 euro er graag voor over, hoor, dus mij hoor je niet klagen over 'wat duur'. Maar kan het helaas niet opbrengen om het 4 a 5x per maand te betalen, dan moet ik teveel krom liggen met andere zaken Bloos . Doe dus 2 a 3x les per maand en volgens mijn instructrice kan dat ook prima zo........... Overigens is ze er vaak veel langer dan een uur. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:08

Daar heeft mijn instructrice ook last van, haha. En ik sta ook nog bij haar op stal, dus stiekem krijg ik voor de rest van de week ook nog les ( ze spiekt constant even om te checken of het goed gaat en roept dan nog wel eens wat!)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:10

erleyne schreef:
Daar heeft mijn instructrice ook last van, haha. En ik sta ook nog bij haar op stal, dus stiekem krijg ik voor de rest van de week ook nog les ( ze spiekt constant even om te checken of het goed gaat en roept dan nog wel eens wat!)

Dat is fijn, als jullie op dezelfde stal staan. Mijn instructrice zit nog een kleine 3 kwartier in de auto naar mij toe.

Ik vrees dat het ook een beetje mijn schuld is, hoor, dat ze lang blijft. Ik kwek graag en het is vaak gewoon te gezellig. Haha!
Het klikt gewoon heel erg goed en ik zie haar inmiddels ook meer als vriendin, maar leer daarnaast ook heel veel van haar. Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:16

ik moet zeggen dat ik €20,- per uur voor een priveles niet veel vind.
Moet je eens gaan rekenen wat sommige maneges rekenen voor 1 les als je je eigen paard meeneemt €8,- tot €10,- en dan zit je met meerderen in de les.

Ik weet niet eens wat ik per les betaal. Momenteel hebben we met 2-3 personen per week les.
Ik betaal per jaar, dat is voor 1 les in de week plus vrij bakgebruik (2 binnenbakken, 1 buitenbak) en sleutel van de accomodatie

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:44

Kendra schreef:
@Suelza: ik vrees dat je je wat meer moet verdiepen in de materie van het zelfstandig ondernemerschap...waar jij het over hebt (die 6 en 19%) is alleen nog maar BTW (omzetbelasting). Daarnaast zul je volgend jaar je inkomen over 2008 op moeten geven en dan moet je ook nog inkomstenbelasting betalen. Om zo min mogelijk te betalen als ondernemer zul je oa je kosten en uitgaven goed moeten bijhouden.

Ik heb mij er meer dan voldoende in verdiept. Maar ik kan hier tot in den treuren over gaan uitleggen, maar daar gaat dit topic niet over. De 6 en 19% regel kent bijna iedereen, dus vandaar dat ik dat even als voorbeeld heb gegeven...

Als 'ondernemer' weet ik zeer zeker wel hoe dit allemaal werkt (heb ook een eigen stal sinds kort) en weet wat ik moet opgeven en hoe. Voor de verdere afhandeling heb ik een accountant die dit regelt. Maar dat is zeer offtopic nu...

Geena909

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:24

bij ons is het ook 25 euro per uur , en dan de bak nog afhuren,,,

echt belachelijk maargoed

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:28

Ik betaal 25,- per half uur, behoorlijk duur, maar wel fijner dan een groeps- of pensionles..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:28

Hier in bijna alle gevallen ook 40 euro per uur. Of meer. Knipoog
Het zijn wel mensen die werken met in paardenwereld en er ook echt hun brood mee moeten verdienen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:30

Mensen betalen 60,- voor'n frontriem
met gemak 50,- voor een rabo dekje

En een heleboel vinden les te duur!?

Ik heb iedere week prive les soms een uur soms een half uur,ligt er maar net hoe het gaat hoeveel tijd we hebbe etc etc.
en ik betaal daar met plezier geld voor want hij heeft diploma's voor les geven,rijdt zelf ook op hoog novo dressuur.
dan maar met'n simpel hoofdstel en'n standaard dekje maar wel met plezier en ook gevoel dat je vooruit gaat.
Dat is onbetaalbaar.