Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Klara16 schreef:Mijn punt is gewoon: TS en sommigen hier willen voor een duppie op de eerste rij zitten. Er moet een professional naar hen toe komen om hen alleen priveles te geven. Maar ze hebben daarbij een bedrag in gedachten dat een fractie is van de werkelijke kostprijs. Er is hier al meerdere malen uitgelegd welke kosten en investeringen een instructeur moet doen om kwaliteit aan te bieden. Nog los van het feit dat 11 euro bruto voor een uur werk in geen enkele beroepstak een deftig loon is.
ik leer ontzettend veel daar, dus dat vind ik iedere cent waard 
vind het ook best wel duur maar heb dan wel supergoed les..
Klara16 schreef:Die rectreatieruiters hebben altijd de mogelijkheid om met zn 2-en of
3-en samen te doen voor les dus ik zie het probleem niet.
. Doe dus 2 a 3x les per maand en volgens mijn instructrice kan dat ook prima zo........... Overigens is ze er vaak veel langer dan een uur.
erleyne schreef:Daar heeft mijn instructrice ook last van, haha. En ik sta ook nog bij haar op stal, dus stiekem krijg ik voor de rest van de week ook nog les ( ze spiekt constant even om te checken of het goed gaat en roept dan nog wel eens wat!)
Kendra schreef:@Suelza: ik vrees dat je je wat meer moet verdiepen in de materie van het zelfstandig ondernemerschap...waar jij het over hebt (die 6 en 19%) is alleen nog maar BTW (omzetbelasting). Daarnaast zul je volgend jaar je inkomen over 2008 op moeten geven en dan moet je ook nog inkomstenbelasting betalen. Om zo min mogelijk te betalen als ondernemer zul je oa je kosten en uitgaven goed moeten bijhouden.