Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:42

een keer zeggen hoe je ergens over denkt vinden veel mensen al snel ruzie... Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:42

Ik vind het wel vermakelijk hier Haha!

Maar moet nu gaan, kom me vanavond wel weer vermaken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:43

ik moet eigenlijk ook wat nuttigs gaan doen... Bloos

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:48

Mystica schreef:
runningkawa schreef:
val ik jou aan?
Waar?Als je niet tegen weerwoord kunt moet je niet op een DISCUSSIE forum komen...simpel.
Ik reageer enkel op je tekst..en die is kortzichtig richting de kakkers...en nee ben het zelf niet, heb ook geen setjes... maar dit topic gaat over belachelijke vooroordelen en dat mensen met een sportpont het dier kapot rijden is net zo kortzichtig als dat haflingers altijd maar benadeeld worden..

stond jij erbij dat de DA dat heeft gezegd?
Of heb je het van horen zeggen?

Ik ben een kakker met een haflinger Haha!

Nais Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:01

CGJ12 schreef:
essie79 schreef:

Tsssk, gejat van mij! Clown

wellicht........ maar CGJ kan het blijkbaar mooier "uitdrukken"........... Althans...... het blijft zichtbaar beter hangen..... Knipoog

Dat laatste is zéker waar Clown

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:04

Ik heb het nog niet echt gemerkt maar het verschilt heel erg per haflinger.. Sommige haflingers lopen nou eenmaal van geen ene meter maar andere zijn juist weer harstikke goed.. Maar dit heb je ook met KWPN'ers en andere rijpaarden..
En je hebt altijd en overal extreme mensen maar mensen vergeten soms dat ze misschien ook wel een keertje horgere punten krijgen omdat die jury het wel helemaal geweldig vindt !

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:57

Gezellig topic zeg Knipoog

Maar ik persoonlijk geloof niet in dat "boerenknollen verhaal". Ik rij zelf met een tuigpaard, "boerenknol model" dus met korte benen, lange rug en een ramshoofd. Maar ik rij in het Z dressuur met grote regelmaat een baan met 20 KWPN dressuurgefokte paarden eraf.
Dus nee, ik denk toch echt dat je gewoon pech hebt gehad. Ik geloof er niks van dat die 2 jury's samen hebben afgesproken om jou lage punten te geven.
Dan moet je niet dressuur gaan rijden als je niet kunt accepteren dat er ook jury's zijn die heel streng jureren, in dressuur kun je soms k*t beoordelingen verwachten.
Ik had laatst op selectiewedstrijd in 1 proef, beoordeeld door 2 jury's, 25p verschil (bij de ene jury 204 en de andere 179).
Dan ga ik ook geen topic openen dat die jury een hekel heeft aan tuigpaarden, zo is het en daar moet je het mee doen. Tis niet anders! Succes.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:59

Ik denk dat je eerst eens heel kritisch naar jezelf moet kijken.
Jury's die iets afspreken? Ik vind het eerlijk gezegd nogal onvolwassen en onsportief over komen.
Bij iedere jurysport kan je ermee te maken krijgen dat de punten lager zijn dan verwacht. Zit niets anders op dan te kijken of je iets met het commentaar kan of je schouders op te halen.

Als je echt goed rijdt, dan rijd je ook met een paard wat volgens jou niet in het plaatje past winst.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:37

nou heb me voor de 3e keer nu opgegeven voor een jurycursus maar de de kans om toegelaten te worden wordt steeds moeilijker
Als het nu weer niet lukt dan bekijken ze het maar.
en jullie houden het gekonkel hier lang vol zeg
al 10 bladzijde

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:40

MetteAndrea schreef:
Ik herken je verhaal wel een beetje.. Ik heb nog nooit wedstrijd gereden met onze Haf, maar ik word op de ponyclub waar ik rij vaak wel heel raar aangekeken omdat ik op een háflinger durf te komen. Ze kijken er nogal op neer. Met hun dure sportpaardjes en dure kleding en alles.. Kan me er ook dood aan ergeren.

Ohjee, ook al last van dat vervelende virus. Dat virus dat alleen naar toptalenten gaat die ondergewaardeerd worden. Da's een heel naar virus, het haalt alle plezier uit de sport.
Of is het gewoon jaloers zijn op anderen, die misschien wat meer geld kunnen besteden dan jij?? Of een minderwaardigheidscomplex?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:51

damn.. ik heb toch wel een bord voor m'n kop dan met m'n dikke bonte Tinker tussen al die dure sportpaarden Clown
misschien handig je instelling te veranderen? als men scheef naar je paard kijkt, zegt dat meer over die persoon dan over je paard Knipoog
die 2 mensen op de 50 die zo kijken. zijn het niet eens waard om aandacht aan te schenken.
die zijn zelf shortminded dat er mensen zijn die WEL de voordelen van een Haflinger/Fjord/Tinker/Fries zien.
ieder z'n eigen ras en de voordelen die ze erin zien en een beetje respect voor elkaar hebben.
dat is de norm die ik normaal vind, en als men het respect niet kan opbrengen om mijn type paard in zijn waarde te laten en het leuk te vinden wat IK in zo'n dier zie, dan vind ik dat eigenlijk een beetje zielig voor die persoon.

ik merk het wel aan een kennis die met een haflinger rijdt.
die heeft zooo vaak minder zelfvertrouwen en dat ze zich zorgen maakt wat men van haar ( zeer leuke!) haflinger denkt. Zo erg dat ze soms niet wilde meedoen aan onderlinge concoursen!
dat haalt dus inderdaad alle plezier uit de sport, als je je mening zelf bijstelt, en gewoon je best doet, zul je zien dat er meer mensen bestaan, die het WEL leuk vinden!
en daar moet je naar kijken, niet naar die enkele negatieveling.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:01

That's the spirit Lowara!! OK dan!

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:46

CharleyT schreef:
MetteAndrea schreef:
Ik herken je verhaal wel een beetje.. Ik heb nog nooit wedstrijd gereden met onze Haf, maar ik word op de ponyclub waar ik rij vaak wel heel raar aangekeken omdat ik op een háflinger durf te komen. Ze kijken er nogal op neer. Met hun dure sportpaardjes en dure kleding en alles.. Kan me er ook dood aan ergeren.

Ohjee, ook al last van dat vervelende virus. Dat virus dat alleen naar toptalenten gaat die ondergewaardeerd worden. Da's een heel naar virus, het haalt alle plezier uit de sport.
Of is het gewoon jaloers zijn op anderen, die misschien wat meer geld kunnen besteden dan jij?? Of een minderwaardigheidscomplex?

Zoooo hee! Je kent die mensen niet eens, je kent mij niet eens.

Hoe kun je dan zo oordelen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:16

MetteAndrea schreef:
Zo bedoel ik het niet.. Het zijn nogal kakkers. Ik weet heus wel of ik mezelf iets verbeeld of niet. Mijn zusje rijd ook op onze haf en laatst zei een meisje van de ponyclub, wat moet je in hemelsnaam met een haflinger. Lijkt me duidelijk toch

Op mijn vorige stal was het toppunt wat ik te horen kreeg wat is met die vieze gore poedersuiker kwam doen Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed dat is niet op wedstrijd Knipoog jury bedenkt echt niet goh een haflinger die krijgt geen wp nee zo werkt dat niet als je goed rijd kunnen ze niet om je heen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:15

MetteAndrea schreef:
CharleyT"
[quote="MetteAndrea schreef:

Zoooo hee! Je kent die mensen niet eens, je kent mij niet eens.

Hoe kun je dan zo oordelen??[/quote]

Jij oordeelt anders net zo makkelijk over die mensen met hun dure sportpaardjes en dure kleding en alles... Die ken je toch ook niet. Maar je bepaalt al wel voor hen dat ze nogal op je neer kijken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:25

jongens zorg dat je plezier hebt en houdt dat is belangrijker dan die rot punten en je kunt met deze paarden ook gaan mennen en zult merken dat je dat rot gevoel dan niet meer hebt dan is je pony gewoon een pony

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:22

Lowara schreef:
damn.. ik heb toch wel een bord voor m'n kop dan met m'n dikke bonte Tinker tussen al die dure sportpaarden

Niet alle goede sportpaarden zijn duur hoor Knipoog Mijn dressuurgefokte KWPN-er die nu Z2 loopt koste als 3-jarige minder als het bedrag waar de gemiddelde tinker voor te koop staat Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:27

bokken123 schreef:
zoiets heb ik ook in de B gehad. We deden te veel in de B zegt de jury. Want er staat enkele passen middendraf. Dus het ging goed dus deden we gewoon het hele stuk. maar het was te veel dus kregen we een 5, omdat we te veel deden in de B. En als we dat toen bij andere jury's deden kregen we een 8.

Triest ja, dat deden ze nou ook met mijn zwarte dressuurgefokte KWPN, in de middenstap.
Die jury heeft vast een hekel aan zwarte sportpaarden, had ik maar met een Haf moeten komen Duivel
Als ik nu zie dat die jury er zit, meld ik alvast maar af, die ziet mij toch niet graag Schijnheilig

Koe

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:02

En travers, sb en galopwissels kunnen ze ook niet waarderen in de B, gewoon wat meer laten zien, mag blijkbaar niet Clown

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:13

Haha Superwoman... tja, best flauw eigenlijk... Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:37

Waar is TS eigenlijk? Lachen
Zou wel graag haar mening willen weten, en of die ondertussen verandert is na 10 pagina's Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:09

had ik toch afgelopen zaterdag een haflinger in de ring in de M1 was die combinatie nog eerste ook met 192 punten...wel knap hoor bij een jury die echt niet warm loopt voor haflingers...
zo zie je maar...maakt niet uit waar je op rijd, als je het maar goed doet!

*Edit*
Ik had twee haflingers, 1 was 1e en de andere 1 na laatste, zou ik nu bij de één een "haflingerhater" en bij de ander een "haflingerliefhebber" zijn?? Knipoog
Laatst bijgewerkt door judithh op 04-08-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:12

hmzz tsjaa tis een jurysport en tuurlijk kijken ze ook wel naar wat voor paard je hebt maar op de manier dat jij hem rijd en hoe je paard zn gangen zijn enz.. dat speelt ook een grote rol...
Het ligt er maar net aan wat voor jury je hebt

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:17

mesastamp schreef:
jurysport dat blijft gewoon zo, als je een schimmel hebt en ze moeten geen schimmel rijd je je punten ook niet, als jij lekker gereden hebt en degene die jou begeleidt tevreden is, dan moet je gewoon tevreden ijn en denken volgende x beter... zo is het nu eenmaal met paardrijden gewoonweg een jurysport...

Wat een onzin, ik ben nog nooit afgestraft omdat ik een schimmel heb. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:20

ik wel hoor...was namelijk niet elke wedstrijd 1e Tong uitsteken Clown