lezen is ook een vak apart....
Hippie schreef:He he..... We zijn eruit dus.
Als je perse iets wilt bereiken in de dressuursport lees Z en hoger
( b t/m Z2 is blijkbaar geen dressuur )
dat is nergens gezegd... enkel dat de dressuur verder gaat dan B t/m L1
Hippie schreef: koop je een dressuurpaard.
Als je iets wilt bereiken in de drafsport, koop je een draver.
Etc. etc.
Maar................... per definitie is niet iedere draver geschikt voor de baan. Maar wel voor dressuur of springen.
hmmzz, nu volgt er een herhaling.... als ze niet mee kunnen komen op de baan, dan krijgen ze niet gelijk een complete make-over en zijn ze spontaan exterieurmatig in staat om andere dingen te kunnen doen...
Op een ezel kun je ook rijden, maar dat maakt het nog geen dressuur of springpaard...
Hippie schreef:Zo is niet iedere kwpn'er geschikt voor dressuur en zeker niet voor de drafbaan

Dus als je gewoon verliefd ben op 't ras, leef je uit, maar hou wel het welzijn van het paard in stand.
Tuurlijk wil ik al die dure paarden eruit rijden als ik start met mijn draver. Tuurlijk zijn er juryleden die bevooroordeeld zijn. Ik heb ze zelf gesproken. Maar er zijn ook juryleden die dat niet zijn.
Net zoals er juryleden zijn waar je al winst hebt voordat je aan je proef begint.
Ik zie mezelf als een gezellige prutser die ook nog haar draver hoog in de dressuur heb. En dat heeft echt veel bloed, zweet, tranen en euro's gekost aan prive lessen.
Denk je bij een ander ras, lees paard wat voor de spring/dressuursport gelijk een lading ervaring en/of talent bij geleverd krijgt?
Dat een warmbloedpaard ruiter, alleen maar even lief naar de jury hoeft te lachen en al winst heeft, om vervolgens met andere warmbloedpaard ruiters te dobbelen wie er nu met de 1e prijs naar huis mag????
Juryleden waar je al winst hebt voor je de ring in gaat.... en het komt niet bij je op dat die ruiter net dat laat zien wat de jury wil zien? Dat die gewoon een betere proef neer zetten?
Hippie schreef: Maar dat ik trots op hem en mezelf ben is een ding dat als een paal boven water staat.
Dat ik niet meer start, komt door een hernia van mezelf. Daardoor ben ik 2 jaar uit de roulatie geweest. Heb mijn draver ook niet genoeg kunnen trainen. En dan wordt het wel heel moeilijk. Want de paarden worden steeds mooier en steeds beter gefokt waar wij het tegen op moeten nemen.
die paarden moeten nog steeds gereden worden, en je krijgt de kampioenslinten er niet bij kado...
Hippie schreef:De spieren zitten er bij de geboorte al op. Ik heb ze erop moeten rijden.
volgens mij moet iedereen dat.... dus hoezo vooroordeel....
Hippie schreef:En ja mijn draver is overbouwd, dus verlies ik het bijvoorbaat al als er veel paarden starten in mijn categorie die super bergopwaarts gefokt zijn.
dat overbouwde remt hem juist in de bewegingen.... heeft niets met warmbloed te maken... ook een warmbloed kan overbouwd zijn wat dus die warmbloed ook minder geschikt maakt voor dressuur...
Hippie schreef:Mijn draver moet het meer van zijn techniek hebben. Moet veel meer laten zien dan een kwpn'er.
Een draver moet hetzelfde laten zien in een dressuurring als een warmbloed, tinker, haflinger, fjord, shire, shet, enz.....
Door het overbouwde zal je draver er meer moeite voor moeten doen...