Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:27

Hm, ik heb ooit geschreven in de B en van die jury moest ik constant "niet aan de teugel" opschrijven. Bij 9 van de 10 paarden en regelmatig meerdere keren per proef. Volgens mij hadden er maar 2 ofzo een winstpunt, zij die hun paard wel aan de teugel hadden lopen.

Kom op, het is de B. "Geen aanleuning" kan ik begrijpen, maar "niet aan de teugel"???

rosann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:18

Zo had ik een keer op concours, ik moest enkele passen middendraf op de diagonaal. Maar hij begon erg lomp te bokken. Stond er op de coupon: met 2 heftige sprongen aan de andere kant, gelukkig bleef je zitten!! Waarvoor ik een 2 kreeg haha hardstikke terecht natuurlijk.

Hesterhes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:39

A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden groeten.
Ik groeten, mijn merrie...Plassen!! Whahahaha

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:45

Kheb nog nooit echt hele vreemd edingen op mijn coupon gezien. Alleen vindt ik het heel vaag dat de jury toevallig nooit oplet als mijn pony overkruist gaat. Ik zet mijn pony dan weer netjes in draf en spring weer rustig aan wat ongeveer 2 drafpassen duurt... Staat er op de coupon 'Pony valt in draf meer voorwaarts houden' grrr!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:54

ook nog een positief verhaal:

een kennis van mij is jaren geleden begonnen met wedstrijden met haar paard. Na een jaar proberen geen winstpunten. Heel frustrerend, want thuis loopt dit paard serieus goed! Haar paard was steeds ontzettend gespannen, en rende vooral gewoon rondjes.

na een wedstrijd stop van een paar jaar is ze opnieuw begonnen met hetzelfde paard en zowaar: eindelijk netjes en makkelijk naar de L.
De laatste wedstrijd in de B ving ik in de kantine al complimenten op die ik netjes doorgaf natuurlijk. 'Nou, die zit zo in het L!' (ze moesten eens weten!)
De jury kwam voor haar uit het hokje en vertelde dat ze het een mooie combinatie vond en een goed paard ook.
'Wat heeft ie gelopen?' 'eh... ja, alleen de B' zei deze kennis. zegt de jury: 'nee, voor jij hem reed'
Dat is toch wel een kroon op je werk!

Tja, Juryleden kunnen soms ook heel aardig zijn!

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:00

ergenis 2 is misschien wat raar Ach gut , maar het ziet er toch ook niet uit? Tong uitsteken
en een jury bedoelt het ook goed Vriendjes zijn? Lips are sealed .
Jij laat je rijkunsten aan de jury zien en de jury beoordeelt ze.
En ik rijd mijn pony thuis ook met peesbeschermers, op een dressuurwedstrijd is dit verboden dus doe ik hem niets om.
Bandages mogen wel op een wedstrijd, maar weet je dat bandages helemaal niet zo goed zijn voor je paard.
En al helemaal niet als je op de verkeerde manier bandageerd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:22

Ook bandages mogen niet in je proef. Behalve bij onderlingen ja.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:29

Hesterhes schreef:
A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden groeten.
Ik groeten, mijn merrie...Plassen!! Whahahaha

en wat is hier de juryuitspraak?

Hesterhes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:27

Geen minpunten op gehad, vond ik wel heel netjes! Ik moest er vooral om lachen, en de jury gelukkig ook!

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:47

Commentaar op mijn protocol:

" probeer je paard niet te hinderen tijdens het doorzitten en het lichtrijden".

en op het einde: " goed geprobeerd" , Ach gut

was overigens jaren geleden een onderling wedstrijdje op b niveau met manegepaard. Jurylid was een intern allom gerespecteerde zz zwaar amazone

Ik kan er nog altijd erg om lachen: niet hinderen tijdens het doorzitten.....als niet zo'n ervaren ruiter......... oke....... maar dat ik mijn paard blijkbaar ook hinderde tijdens het lichtrijden.........da's wel heel erg Huilen

Tijdens een borrel zet ik mezelf nog steeds wel eens te kakken door dit memorabele jurycommentaar te herhalen en ik word dan ook altijd hartelijk uitgelachen. Ik bakte er dus echt niets van....... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:39

Ik ga morgen weer schrijven bij de F-proefjes. Dus ben benieuwd Haha!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:47

Mijn grootste ergernis was een reactie van een jury die zich bij me riep na de proef en zei:
Wat doe je hier met dat ding, tussen de paarden nogwel...

ging om een appaloosamerrie van 1.55 meter...
Heb haar vriendelijk verteld dat dat ding ook een paard was met vier benen en een hoofd! Boos dat ik was...

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:53

Na een megabok met aanspringen in de galop als commentaar, iets verzet en een 4...
Ik rijd nu met een jong en angstig paard en die ging eindelijk normaal langs het juryhokje aan het eind van de proef, dus ik kriebelde hem even lekker op zijn hals. Een 5 en als commentaar, niet hand langs hals halen... Tsja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:54

Onderlinge dressuurwedstrijd met mijn fjord. Kwam later de jury naar me toe. " De volgende keer mag je proberem omop 4 benen te lopen en springen is een ring verder." Geloof dat we toen elke keer dag we hekjes tegen kwamen er uit sprongen. Maar met springen uurtje daarna hebben we wel gewonen Haha!

Laatste dressuurproef, onderling met mijn draver. Het liep onwijs uit en toen we eindelijk mochten was hij zo hyper dat ik hem maar liet lopen en ook niet meer mijn best deed hem de proef uit te laten voeren. Ging om de lol, en die hebben we gehad. Staat er op mijn protecol. Prachtige middendraf! : 8

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:27

'Mooi paard', onderaan een protocol met een verliespunt Verdrietig . Was vast lief bedoeld Haha! .

Paard was ervan overtuigd dat de hertjes langs de bak erop uit waren hem aan te vallen, dus die proef ging erg hard...

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:14

Bij mij stond er eens: paard heeft oren in de nek...bij onderdeel in in algemeen.

Misschien mocht de jury me niet....scheelde 18p met wat de 2de jury had gewaardeerd....

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:25

Misser schreef:
'Mooi paard', onderaan een protocol met een verliespunt Verdrietig . Was vast lief bedoeld Haha! .

Paard was ervan overtuigd dat de hertjes langs de bak erop uit waren hem aan te vallen, dus die proef ging erg hard...

klinkt als Hazerswoude-dorp Tong uitsteken

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:28

In de cross: beugels te lang! (ik heb mijn beugels 6 gaten korter dan bij de dressuur.
Zouden ze willen dat ik mijn knieeen in mijn neus heb zitten?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:02

Ik heb een bruine welsh K. Omdat mijn pony een erg dunne en ook rechte nek heeft, heb ik haar manen omhoog staan zodat de verhoudingen wat beter uitkomen.
Toen we haar op een wedstrijd uit de trailer haalden, kwamen de ringmeesters meteen naar ons toe om te vertellen dat we wel een heel aparte fjord hebben. Dus wij uitleggen dat het een welsh K is.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:07

thaollat schreef:
Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

ergenis 3
- op elke protocol overal commentaar.. zelfs volgende keer meer tijd nemen voor het groeten.. als je netjes stilstaat.. groet en lacht naar de jury.. en weer rustig wegstapt wat is daar fout aan??

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Het zijn alleen maar wat tips waardoor je extra punten kunt krijgen, en idd een zwarte string staat toch niet netjes, vind jij van wel?
Je had dus net te kort punten maar dan alsnog, al zou je nou net genoeg punten halen ben je blijkbaar nét goed genoeg voor dit niveau en kun je een niveau hoger dus nog niet aan. Dit verschilt ook per jury dus zul je wel zeggen dat je het misschien bij een andere jury wel haalt.

Ik vind het best vreemd dat je je hierom druk maakt, de jury heeft tenslotte het beste met je voor Bloos

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:57

Pfff, oude discussie. Ten eerste is TS niet de ruiter waar het om gaat. Daarnaast is en blijft het probleem met FNRS proeven de heel grote ruimte voor juryleden om te varieren in de punten voor deze onderdelen. Waar deze jury bandages niet op prijs stelde, doet een andere dat wel. FNRS reglementen schrijven in dit soort situaties niets voor.
Fjorden hoeven niet ingevlochten te worden, maar een Fjord met vlechtjes kan ik als FNRS jury echt waarderen, omdat het aantoont dat iemand aandacht aan zijn/haar paard besteed heeft.

En namens het betreffende bedrijf: de jury in deze is en blijft van harte welkom.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:45

idd ilja: en we zouden toch on topic blijven? Rare juryuitspraken en geen kritiek op het jureren?

Daar zijn talloze andere topics voor!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:53

Uhm... geloof niet dat ik kritiek op het jureren uitte :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:32

Ze was het ook met je eens, Ilja Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:22

Lollll, ik ga acuut mijn haar blonderen! Sorry! Verkeerd begrepen!