ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:37

Remember schreef:
Zaterdag een kind dat een eend achterna ging, rennend en met armen zwaaien en dan 'ksssssssst ksssssssst' roepen zo het losrijterrein over . Daar kan ik dus wel boos om worden, niet alleen omdat het gruwelijk irritant is maar ook omdat het gewoon gevaarlijk is voor het kind. Als ouder vind ik dat je op dat soort momenten je verantwoordelijkheid moet nemen en je kind als je 'tussen de paarden' bent aan de hand neemt of op een andere manier rustig bij je houdt. Idem met honden, die horen aan de lijn als ze niet keurig in de buurt blijven.

Maar dat moet dat wel geen lijn van 3 meter zijn, anders heb je nog een probleem

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:39

Oe, dat was niet helemaal goed gegaan zeker Amondi !

ellen82 schreef:
Maar dat moet dat wel geen lijn van 3 meter zijn, anders heb je nog een probleem

Haha, inderdaad ja!

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:44

daffodil schreef:
Ik erger me gruwelijk aan mensen die zich herhaaldelijk opgeven voor een wedstrijd en echt elke keer op t laatste moment toch weer afzeggen.

Erg herkenbaar. Maar daar kan een secretariaat iets aan doen. Zoals je wellicht weet mag een deelnemer zich enkel en allen afmelden met een 'geldige' reden. En een reden is wanneer een paard ziek is. Om die reden te kunnen aantonen is een dierenarts verklaring nodig.
Als een deelnemer zich zonder geldige reden afmeld dan kun je de coupons opsturen naar de KNHS die dan de deelnemer een waarschuwing geeft en als het vaker voorkomt een boete.

Ik vraag altijd standaard naar de reden van afmelding. Je merkt dan aan de stem of het een echte reden is of een verzonnen reden.

En mensen die dus herhaaldelijk niet op komen dagen (zelfs zonder afmelden) komen op een zwarte lijst.

Je komt als deelnemer niet meer geloofwaardig over als je elke keer op t laatst nog weer afzegt. En dat heeft uiteindelijk niets met SPORT te maken.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:57

mmaverick schreef:
Je komt als deelnemer niet meer geloofwaardig over als je elke keer op t laatst nog weer afzegt. En dat heeft uiteindelijk niets met SPORT te maken.

Nee, dan kun je je beter maar gelijk als sponsor opgeven voor het evenement inplaats van startgeld betalen en niet starten ... dan zorg je tenminste voor een beetje goodwill

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:35

waar ik niet tegen kan is bv. op jumping dat er planten naast de sprongen staan,die omvallen ! Sorry hoor maar als ik dan met mijn pony die piste binnen ga, ben ik zo uitgebeld !

CarolineP

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:17

Na alle "ergernissen"wil ik toch nog even iets positiefs kwijt! Gisteren op het Esdal concours geweest ( Emmen) en daar was het super geregeld. De amazones ( sorry haast geen mannen gezien, dressuur....) werden met naam en de ring waarin er gestart moest worden opgeroepen naar de ringmeester te gaan. Daarna kon je naar het voorterrein bij de ring. Het was een drukbezocht concours, maar het liep als een trein! Helaas ook vaak meegemaakt dat je het zelf allemaal maar in de gaten moest houden!

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:26

Nieuwe ergenis van een Deelnemer;
- Ik erger me eraan dat ik in de verkeerde ring zit (wel goede ring waar ik in gedeeld ben hoor !) maar andere B ring vandaag was zóo hoog gejureerd (1ste; 233, zelfs de 8ste plek had nog 203 !!) Zucht..

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:36

Djuukiej schreef:
- Ik erger me eraan dat ik in de verkeerde ring zit (wel goede ring waar ik in gedeeld ben hoor !) maar andere B ring vandaag was zóo hoog gejureerd (1ste; 233, zelfs de 8ste plek had nog 203 !!) Zucht..

Soms zit het mee... vaker tegen

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:38

Ik erger me aan ouders die hun kleine kinderen niet in de hand kunnen houden

Gelukkig ergert Max zich er niet aan, die zakt alleen 1 seconden door zijn benen en loopt normaal door. Helaas zijn er wel genoeg paarden die er niet tegen kunnen.

Wat ik wél erg leuk vind, zijn concoursen waar moeite gedaan wordt voor de uitstraling Bloemstukken, veel vlaggen, muziek (niet te hard anders hoor je je voorlezer niet natuurlijk. )

Verder heb ik geen ergernissen, ben het bijna altijd wel met de jury eens.. en heb geen slecht georganiseerde wedstrijden gehad. Alleen zware bodems waar Max niet tegen kan door zijn slechte rug, maar dat ligt dan aan ons lijkt mij..?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:36

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 23-03-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:03

Japke_Z schreef:
Djuukiej schreef:

kun je die jury niet eens naar friesland sturen? en dan met name naar een wedstrijd waar ik rijd? kadootjes zijn altijd leuk...

Hahaha, Als ze überhaupt nog eens worden gevraagt .. Wat ik me al moeilijk voor kan stellen maargoed.. Dan zal ik ze met jou delen ..

Versieringen zijn leuk ja, als je paard er niet voor schrikt

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:20

haha, Max schrikt eigenlijk van heel veel dingen, maar dan ben ik de enige die het merkt. Wat ik wel eens heb gehad is dat ze de paarden gingen voeren behalve degene naast de bak (was indoor) maar die paarden hebben dat natuurlijk allang gehoord, dus die braken de stallen daar mijn hele proefje lang af. Toen bleef Max niet rustig. Middenstap in een vliegende galop

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:53

Ik erger me absoluut niet gauw, maar gisteren in Norg sloeg werkelijk alles. Secretariaat ging pas open een half uur voordat de wedstrijd begon. De inrijterrein was belachelijk klein 25x50 en af en toe reden we daar met tot 20/25 paarden en pony's!!!! Ook moesten dan ook nog mensen hun kids gaan lesgeven. De ringmeester met bord stond ook nog in de ring. Dus veel mensen/kinderen/honden stond daar verzameld. De wandelroute langs de ringen was zeer onduidelijk zodat mensen/kinderen/honden door de ring heen liepen. De eetstandje staat natuurlijk naast een ring met vlaggen en tafels. Nee, wat een drama.....(zucht)
Voor mij staat een ding vast ik ga nooit meer naar een wedstrijd waar paarden en pony's tegelijk starten.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:40

Owh wat jammer, de keren dat ik in Norg ben geweest was het toch best goed voor elkaar. Was het op het sportterrein? Daar is naast de binnenbak met kantine en toiletten e.d. toch voldoende terrein om een mooie wedstrijd te organiseren.

yarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:10

GeJe schreef:
Owh wat jammer, de keren dat ik in Norg ben geweest was het toch best goed voor elkaar. Was het op het sportterrein? Daar is naast de binnenbak met kantine en toiletten e.d. toch voldoende terrein om een mooie wedstrijd te organiseren.

Ja, daar was het. Een groot gedeelte was afgezet 20 meter na de manege. Ik dacht eerst dat dat het inrijterrein was.... nou, mooi niet.
Ik vond het heel jammer. Kom best vaak concoursen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:12

Ik erger me aan egoïstische mensen bij het inrijden! Grrr kan ik echt niet tegen, rij je net lekker een middendraf oid komt er iemand vlakvoor je neus. Of mensen die aan het uitstappen zijn en dan gewoon overal gaan stappen waar ze willen en als je dan zelf druk aan het inrijden bent en even voor die persoon die aan het uitstappen is langs wilt krijg je een grote bek!!!

zo mn ergenis komt er lekker uit nu

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:43

yarrah schreef:
Voor mij staat een ding vast ik ga nooit meer naar een wedstrijd waar paarden en pony's tegelijk starten.

Je leert het nog wel een keer.
Persoonlijk vermijdt ik ook meestal wedstrijden waar springen en dressuur tegelijkertijd is................

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:01

CGJ12 schreef:
yarrah schreef:

Je leert het nog wel een keer.
Persoonlijk vermijdt ik ook meestal wedstrijden waar springen en dressuur tegelijkertijd is................

CHJ12,...... (valt me een beetje van je tegen )
Zeg ik met mijn grote mond dat ik nooit weer naar zo'n wedstrijd ga, maar schrijf me wel in in Veenhuizen. Inderdaad, pony's, paarden en springen....ojee als dat maar goed gaat. . We gaan wel heen mocht het niet gaan dan gaan we weer naar huis. Veiligheid voor alles zeg ik maar. Ik heb liever niet dat mijn paard een kind van zijn pony mept.
Hopelijk hebben ze een groot losrijterrein. (waarschijnlijk wel heb ik van horen en zeggen)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:05

yarrah schreef:
CHJ12,...... (valt me een beetje van je tegen )

Ik weet niet wat je tegenvalt, maar zelf zeg ik net even een mega "dt" fout in mijn eigen tekst........... SCHAAM SCHAAM...........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:22

Niemand is onfeilbaar! maar het is zag i.p.v. zeg, tenzij je hagenees bent en daftig preat.
Daarbij een vraagprogramma waarin ook pony's staan hoeft niet te betekene dat je op dezelfde dag rijdt, zie Oosterwolde.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:28

amondi schreef:
Niemand is onfeilbaar! maar het is zag i.p.v. zeg, tenzij je hagenees bent en daftig preat.
Daarbij een vraagprogramma waarin ook pony's staan hoeft niet te betekene dat je op dezelfde dag rijdt, zie Oosterwolde.

Daar zag ik toch écht een hele partij pony's tegelijk met de paarden.........
(met dank aan de beide pony-amazones die me even door de modder hebben geloodsd, het inrij-terrein óp, en er weer áf .......... )

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:04

Hmmm ik moet toch mijn complimenten geven voor oosterwolde! Ook voor de jury die ik had.. ik had EINDELIJK eens commentaar op mijn coupon.. Waar ik echt wat mee kon!
Waar ik mij echt aan erger is met het inrijden dat veel mensen aan het geldzoeken zijn en dan ineens pal voor je neus staan..Pff als iedereen nou voor zich kijkt hoef ik mijn paard niet steeds om te scheuren!!!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:04

Nog een ergernis ..de prijsuitreiking!

Op veel kringwedstrijden hier in de buurt doen ze de prijsuitreiking zoals gewoonlijk laatst, maar krijg je tussendoor ook je punten/coupon niet. Leuk als je als een van de eersten moet..daarna nog 4 uren gereden wordt en je meer te doen hebt dan een beetje zitten te wachten. Dan een prijsuitreiking waarbij van ong. 20 banen de eerste 6 worden genoemd. Meestal onverstaanbaar omdat de helft zit te kwekken en de microfoon het zoals gewoonlijk niet doet. Dus je hoort amper of niet dat je een prijs hebt..erg irritant vind ik dat!

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:26

Ojah nu we het toch over prijsuitreikingen bij kring wedstrijden hebben...

Vooral tijdens het buitenseizoen blijken computers en printers het vaak niet te doen. Als de dressuur om 13.00 is afgelopen komt volgens het secretariaat de prijsuitreiking (en de punten en coupons) om 17.00 uur. Oke, geen probleem brengen we het paard naar huis, douchen, etc, en komen dan om 17.00 uur terug. De hele menigte staat te wachten. Het secretariaat is in beweging, maar komt steeds niet naar buiten. Opeens komt er iemand uit het hokje, helaas, deze rent naar een ander hokje. Na een 20 minuten begint men wat met elkaar te praten en wordt afgevraagd wat er aan de hand is. Iemand besluit het te gaan vragen... "Tja, de computer wil niet meewerken." De uitslag komt een uur later als gepland, en de meeste mensen worden daar niet vrolijker op.

Dat een printer of computer het af en toe niet doet kan gebeuren, maar als dit op elke kringwedstrijd gebeurd (zelfs als die is georganiseerd door een andere club, en dus andere computer en printer) is het niet meer grappig.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:40

Ja maar soms gaat het paard naar huis brengen en weer terug niet op..als het een uur rijden is!