Wie gaat er dit jaar ORUN 1e fase doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:38

Ik ben geslaagd! Had een 9 voor de theorie, een 7 voor het lesgeven (maar gelukkig wel een 8 voor het rijtechnisch inzicht, presentatie deel een 7), waarbij een 8 van onze cursus het hoogste was, en een 8 voor het rijden, en dat was samen met een ander meisje het hoogst van de cursus, dus ik ben erg tevreden!

De punten vielen in onze groep erg tegen, ik geloof dat er wel vijf gezakt zijn voor het rijden. Volgens mij waren er twee achten en verder alleen maar zessen en vijven voor het rijden. Echt pittig.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:17

ik ben gezakt op het rijden

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:32

masja schreef:
ik ben gezakt op het rijden

Balen zeg!

Kun je vertellen waarop?
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 26-04-06 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:36

Tja...

Denk omdat de 1e wegrende tot 5x toe. De 2e was ik te lief voor en liep in het begin met zijn kop in de lucht. En de 3e was fijn te rijden. Volgens de jury reed ik ze alle 3 onder de maat. Denk ook wel dat het klopte Stond stijf van de stress.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:43

Venetia schreef:
Ik ben geslaagd! Had een 9 voor de theorie, een 7 voor het lesgeven (maar gelukkig wel een 8 voor het rijtechnisch inzicht, presentatie deel een 7), waarbij een 8 van onze cursus het hoogste was, en een 8 voor het rijden, en dat was samen met een ander meisje het hoogst van de cursus, dus ik ben erg tevreden!

De punten vielen in onze groep erg tegen, ik geloof dat er wel vijf gezakt zijn voor het rijden. Volgens mij waren er twee achten en verder alleen maar zessen en vijven voor het rijden. Echt pittig.

Dan zat jij zeker bij Bibi in de groep? Hoorde al telefonisch van haar dat de punten erg tegenvielen. Bij mij in de groep waren er ook een aantal gezakt hoor! Wel erg jammer, de cursus is al zo duur.
Ik heb hem gelukkig wel gehaald met 2 negens en een acht .
( de negens voor theorie en lesgeven een een acht voor het rijden ).

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 07:14

Barbara_m schreef:
Venetia schreef:

Dan zat jij zeker bij Bibi in de groep? Hoorde al telefonisch van haar dat de punten erg tegenvielen. Bij mij in de groep waren er ook een aantal gezakt hoor! Wel erg jammer, de cursus is al zo duur.
Ik heb hem gelukkig wel gehaald met 2 negens en een acht .
( de negens voor theorie en lesgeven een een acht voor het rijden ).

Jup venetia, nistria en ik zaten bij elkaar

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:42

Klopt!
Ik vond wel dat we een gezellige groep hadden.
Echt zonde dat je gezakt bent masja, volgens mij was jij van tevoren geen twijfelgeval, als je wat zekerder was geweest en je eerste paard je eigen was geweest was het wel beter gegaan.
Wat stond erbij van de jury?

Ik had bij het tweede paard ook niet geweldig commentaar trouwens, rond de voldoende. Het eerste paard was goed, maar ik heb het gered op het laatste paard, dat was zeer goed en waren ze heel erg onder de indruk van, leve José die haar paard zo fijn afgericht heeft dat ik er zo fijn mee weg kon rijden!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:32

Hier in Oosteind waren ze vorig jaar vrij gul met de punten. Er zakte slechts 1 iemand op het rijden maar die had dan ook écht "vrij weinig" talent en gevoel qua rijden. Zullen ze elk jaar de eisen wat omhoog gooien omdat er zoveel animo voor is? En zijn er ook mensen gezakt op het lesgeven zelf?

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:06

volgens mij niemand op lesgeven.

Gelukkig had ik nog een 8 voor lesgeven!
ik moest met 3 andere meiden rijden en wisselen.
De andere 3 zijn gezakt op het rijden, omdat hun paarden gewoon zonder rug en niet door de kaak waren.
dus ja die krijg ik ook echt niet voor elkaar in 20min.

voor 1meisje van die 3 vond ik het zeker niet terecht, zij had gewoon echt de pech met wisselen en ik weet zeker als zij op Nistria had gereden had ze het zeker gehaald!
dus helaas ben je op de cursus afhankelijk van hoe anderen hun paard voor elkaar hebben..

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:12

Echt balen is dat dan he? Nou ja Bib we hebben t papiertje. Lekker belangrijk verder!
Maar ga nou volgend jaar ook gezellie de 2e fase doen, samen met mij .

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:33

Er was wel 1 meisje gezakt op lesgeven.

@ Nistria: Ik denk dat je misschien wat teveel je eigen methode hebt gebruikt op Nistria, die kan echt super lopen met jou, en jij was haar gewoon lekker aan het losrijden! Ze wilden volgens mij echt zien dat je de paarden bovenin hield en in proefhouding rondreed. Konden wij ook niet weten natuurlijk.
Maar daardoor kon je niet echt lekker laten zien wat je in huis hebt!
Jammer want er had echt veel meer ingezeten. Nistria heeft toch op de cursus ook regelmatig heel apart gelopen (voor cursus begrippen iig).

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:41

he venetia, gefeliciteerd! goed man! heeft bagheera een beetje haar best gedaan voor je? groetjes marijke

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:44

ja daar heb je wel gelijk in!
ik reed nistria veel voorwaarts neerwaarts want ik wilde laten zien dat zij wél over de rug liep!
En bovenin wil ik al gauw teveel vragen voor het cursus-niveau.

jij had die jazz maandag al super lopen, echt knap hoor!!

oh, wie was er gezakt dan? (voorletter)

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:45

@Venetia
Door onze cursusleidster werd daar juist extra op gehamerd dat je je paard niet te laag of rond ik mocht stellen, maar gewoon bovenin in de wedstrijdhouding. Ik rijd zelf ook wat lager en ronder, op mn examen heb ik dit niet gedaan, maar gewoon wedstrijdhouding. Ik kreeg bij de beoordeling van mij eigen paard allemaal ''zeer goedjes.'' Maar als ik dit niet geweten had, was dit ook lager uitgevallen.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:51

Hey iedereen! Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is en balen voor iedereen die gezakt is

Ik ga vanaf oktober/november m'n 1e fase doen ik heb er erg veel zin in!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:58

Ga jij 'm dan ook in Nootdorp doen Kate of ergens anders? (Vlaardingen is ook erg leuk hoor, zit je bij Michiel). Ik vond de parkeergelegenheid in Nootdorp echt een minpunt. En dat wij aan het eind van de avond de bak moesten harken. Volgens mij wachtten ze daar het hele weekend op de komst van onze groep om gezellig te komen harken .

nathalie1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:05

haha wij hoefde helemaal niet de bak te harken in staphorst hoor

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:08

ik weet nog niet waar ik ga ik weet nog geen eens hoe ik me moet inschrijven via P&S toch? of kan t al eerder?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:09

Kan nu nog niet. Kan pas vanaf juni geloof ik. Anders moet je even de KNHS bellen! Afdeling opleidingen.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:11

ok ik kan net mee, word 16 januari 18, en als ik het goed begrepen heb mag ik dan mee

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:05

ik krijg in augustus de nieuwe brochure opgestuurd en ga wrsch in Diessen de basiscursus doen(ivm mn werk op manege)
wilde 1e fase Oirschot doen, maar Wis is dan pas 1 maand onder het zadel...

Pur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:28

gelukkig hoefde we in vlaardingen niet de bak aan te harken

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:39

esch schreef:
gelukkig hoefde we in vlaardingen niet de bak aan te harken

Vertel, hoe waren jouw cijfers?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:16

nadina schreef:
he venetia, gefeliciteerd! goed man! heeft bagheera een beetje haar best gedaan voor je? groetjes marijke

Nee, Bagheera was ziek dus ik kon haar niet meenemen.
Gelukkig had de cursusleidster een ander paard voor me geregeld, maar dat had ik nog nooit gezien! Ik zat dus op drie vreemde paarden, daar zag ik wel wat tegenop. Maar het was een fijn paard dus het viel niet tegen!

Nistria schreef:
ja daar heb je wel gelijk in!
ik reed nistria veel voorwaarts neerwaarts want ik wilde laten zien dat zij wél over de rug liep!
En bovenin wil ik al gauw teveel vragen voor het cursus-niveau.

jij had die jazz maandag al super lopen, echt knap hoor!!

oh, wie was er gezakt dan? (voorletter)

Dank je! Het klinkte ook echt lekker, was ook wel geluk dat ik erop mocht.

Achteraf gezien had je niet snel teveel gevraagd op cursus niveau, ik heb ook appuyementen en arbeidspirouettes gereden. Maar goed, je mocht er idd ook weer niet teveel druk opzetten, want dat zou ook verkeerd kunnen zijn!
Nou ja, snel vergeten voor jou, maakt ook eigenlijk weinig uit, de EK's en lichte tour klasseringen nemen niemand je meer af.

@Barbara_m, Onze cursusleidster had wel gezegd dat je 20 min flink aan de bak moest in oprichting, maar je moest ook ontspanning laten zien. Tja, en zij kon ook niet precies weten wat ze wilden zien!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:48

Bibi: S. had de theorie en het lesgeven niet gehaald. Het rijden en springen weer wel.
Was wel te verwachten dat theorie en lesgeven bij haar niet gingen lukken eigenlijk...