Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Je kan het toch niet oneens zijn met alle juryleden?![]()
Voor dressuur is ook veel zelfreflectie nodig.
Elisa2 schreef:Hmja, ik ken dit vooral als "smoes" van mensen die eigenlijk niet kunnen rijden maar vinden dat ze het wel kunnen. Dan ligt het aan alles, behalve aan henzelf. Vaak verdiepen ze zich dan in andere stromingen..Academische dressuur oid en gaan met een clubje gelijkstemden klagen over hoe slecht de reguliere dressuur is.
Zo moeilijk is het echt niet om winstpunten te rijden.
Elisa2 schreef:Hmja, ik ken dit vooral als "smoes" van mensen die eigenlijk niet kunnen rijden maar vinden dat ze het wel kunnen. Dan ligt het aan alles, behalve aan henzelf. Vaak verdiepen ze zich dan in andere stromingen..Academische dressuur oid en gaan met een clubje gelijkstemden klagen over hoe slecht de reguliere dressuur is.
Rizette schreef:De pauze van de jury is voor de jury om even andere dingen te kunnen doen, de zinnen te kunnen verzetten, even lopen, toilet , overleg met secretariaat, wat eten, of wat dan ook. Nadat alle geproeven gereden zijn en iedereen zijn protocols heeft is er ruimte om vragen te stellen.
Elisa2 schreef:Misschien ook wel leuk voor de discussie, goed proeven rijden is ook best een kunst. Mijn ervaring is het dat je eigenlijk juist voor een verruiming ze eerst goed terug moet zetten op het achterbeen. Dan naar voren en op het achterbeen houden (niet de grond in) en dan weer echt meer sluiten. Op die manier is de verruiming ook echt gemarkeerd en zal altijd hogere punten opleveren. Vaak mist het aan die stukjes afwerking in de proeven.
Elitedeux schreef:Tegenwoordig zijn er geen grijze gebieden meer, alles wordt meegenomen, ook de stukken tussen 2 onderdelen in
daffodil schreef:Daar haal je een heel mooi punt aan en als ik daar nog even op door mag gaan. De hoeveelheid punten die deelnemers laten liggen omdat ze bij een volte de hoek inrijden, deze te klein of te groot maken. Een slangevolte niet goed verdelen, te laat afwenden, slingeren op de ac lijn, scheef halthouden, een overgang te vroeg of te laat maken, door een S twee meter naast de ac lijn, bij het hals strekken amper teugel toestaan etc.
Ik durf zomaar te stellen dat de gemiddelde ruiter door dit soort dingen per proef gerust 10 punten laat liggen. Heel zonde vind ik dit altijd en zeker als je dan met een dier rijdt waarvan je weet dat het niet vanzelf gaat, besteed dan wat extra aandacht aan de afwerking!