Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:46

Op dit moment kun je via het satteliet programma wel de punten invoeren met dressuur maar niet het commentaar. Daarom is het nog niet handig voor de dressuur. Voor het springen gebruiken wij het al jaren en werkt het perfect. Ik vind het jammer dat er nog geen Appje is waarmee je de dressuuruitslagen ook vanuit de auto makkelijk kan invullen. Als ze daar nu over na gaan denken bij de knhs, kan het nog wel een tijd duren voordat er daadwerkelijk iets komt.

Met outdoorconcoursen zorgen wij dat de protocollen na elke 2 combinaties worden opgehaald en verwerken ze dan gelijk op secretariaat. zo hebben we de uitslagen ook snel klaar. Wel zo fijn. Ik vind het zelf verschrikkelijk als je lang moet wachten op de punten.

De uitslagen stuur ik altijd per mail overigens.

Dit jaar ga ik voor het eerst met het digitaal inschrijven van de knhs werken, ben benieuwd, zal iig een hoop mailtjes schelen (hoop ik).

QueenE

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:09

Ik scan het op mijn werk en dan kan je idd gewoon het hele stapeltje erin leggen en scant ie alles in 1 keer

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:19

Jawel hoor, commentaar kan er gewoon bij in Satelliet :j

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:25

Ik lees al een tijdje mee hier, eigenlijk illegaal want ik ben geen wedstrijdsecretariaat. Wel jaren geweest maar dat was nog in de oude tijd waarin ik alles met de hand bijhield. Ik zit wel in het bestuur van een rijvereniging die behoorlijk wat organiseert in een jaar en zoek daarom ervaringen met het digitaal inschrijven maar vooral ook met het vooraf betalen. Dat laatste begint belangrijk te worden omdat het best een werk is om naderhand facturen te sturen voor afmelders. Daarnaast willen we de contant geld stroom ernstig verminderen. Dus als jullie het goed vinden, hang ik hier rond om ervaringen te lezen en zo nu en dan een vraag te stellen.

Scum, ik heb een paar bladzijdes terug een vraag van jou gezien over het zoeken van een jury. Dat bellen is echt ruk want je blijft aan de gang. Ben je zelf jury? Zo ja, dan kun je op Facebook heel gemakkelijk een oproep doen in de juryleden plus groep. Als je geen jury bent, wil ik dat ook voor je doen hoor. Dat werkt echt supermakkelijk, meestal heb je binnen een uur al een jury! Helaas mag je er niet bij als je zelf geen jury bent maar goed als ik een secretariaat aan de lijn heb, die echt omhoog zit, plaats ik het wel vaker voor ze. Dat mag namelijk gewoon.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:33

Daf, ik ben zelf jury. Maar ik heb (en wil) geen facebook.

Ik moet dus zoeken via het concoursprogramma.
We organiseren maar een keer per jaar, en anders ga ik volgend jaar wel gebruik maken van je aanbod ;)

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:34

Mag hoor, vind ik geen enkel punt. Ik snap ook heel goed waarom mensen bewust ervoor kiezen niet op FB te zitten :D Maar ik dacht me inderdaad te herinneren dat je zelf ook jury bent vandaar. Laat maar weten als je een keer omhoog zit!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:08

Hey Daf! :D

Even een vraag voor de mensen die al het inschrijven via MijnKNHS gebruiken. Is het aan te raden voor een flink outdoorconcours met 8 dressuurringen en een springring?
Ik ben nog een beetje (erg) huiverig voor kinderziektes maar moet binnenkort ons vraagprogramma gaan aanvragen. Ik twijfel nog erg of ik de inschrijvingen via MijnKNHS moet laten lopen of dat ik daar nog een jaar mee wacht. :o

En wat is, volgens jullie, het voordeel van MijnKNHS tov de inschrijfformulieren?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:21

Het inschrijven via mijnKNHS gaat hier prima, veel handiger dan al die losse mails :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:29

Eens met Nibbit

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:32

Krijgen jullie nog veel mensen die toch een inschrijfformulier sturen? Vooral de springruiters zijn nog wel eens lastig met inschrijven omdat ze vaak nog niet weten welke paarden ze meenemen enzo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:50

Bar ik heb nu ongeveer de helft van een indoor wedstrijd nog via een andere weg dan de digitale.

Met springruiters denk ik dat je heel flexibel moet zijn
En dat betekend een mail met aantal starts in de B met ruiter A en start in de L met ruiter B en starts in de M ruiters A en B gewoon moet accepteren.
Ik heb met het springen altijd iedereen op die manier geaccepteerd.
Zeker met grote springstallen werkt het nu eenmaal zo

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:05

Ik ben reteflexibel hahahaha :D

Maar dank voor je feedback, ik ga het nog eens in de groep gooien!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:19

Ik heb ze met springen wel gehad dat ze op de wedstrijddag op het terrein stonden met 8 paarden.
De ene ruiter dacht dat de andere had opgegeven. En vervolgens was er dus niemand op gegeven.
Ach met springen kan dat wel.
Maar snap wat je bedoelt hoor Bar

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:20

Bar schreef:
Krijgen jullie nog veel mensen die toch een inschrijfformulier sturen? Vooral de springruiters zijn nog wel eens lastig met inschrijven omdat ze vaak nog niet weten welke paarden ze meenemen enzo.

De deelnemers krijgen bij aanmelding via de mail een mail terug met het verzoek zich via mijnknhs in te schrijven. Gaat dan eigenlijk altijd goed, ruiters moeten er ook even aan wennen.

Bij t springen van de grote stallen zijn we wel wat flexibeler.

Wij wachten met smart op de optie betalen met ideal :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:29

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik laat iedereen nu via Mijn KNHS inschrijven.
Ik had wat tijd over vanavond en wilde eens gaan kijken hoe dat nu werkt met de roosters maken.
Ik krijg de rubrieken van de wedstrijd en de deelnemers ingelezen in concours, dus dat is al fijn.

Ik snap alleen niet dat ze in het filmpje van KNHS aangeven dat je de 2 proeven in 1 rooster kunt doen. Want als ik dat doe dan rijden ze gewoon in 1 ring en achter elkaar? Ik doe vast iets heel doms fout maar ik kom er niet uit..

Wat moet ik doen om ze in 2 ringen te krijgen? Wel gewoon 2 roosters maken voor bv B paarden (proef 1 en proef2)? Dan zou mijn enige voordeel van gebruik Mijn KNHS zijn dat ik ze niet meer allemaal apart hoef aan te melden in het programma?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 22:31

Voor 2 ringen moet je inderdaad 2 roosters maken
1 rooster is gewoon 1 ring

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:32

Oke dus dat 2 proeven in 1 rooster is dus wanneer je de combi's wel 2 proeven laat rijden maar in dezelfde ring/jury?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 22:34

Yep inderdaad wat je zegt
voor mij is het tijdens het indoor seizoen ideaal

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:46

Misschien een hele stomme vraag, maar ik kan het niet vinden in de reglementen.

We organiseren voor het eerst een concours, waarbij 2 proeven verreden mogen worden, in dezelfde ring. Als volgt dus: A rijdt proef 1, B rijdt proef 1, A rijdt proef 2, B rijdt proef 2, etc.

Nu ben ik aan het bedenken hoe ik dit zo gunstig mogelijk kan doen voor de vereniging, ivm het prijzengeld. Je kunt immers minder personen laten starten, waardoor het prijzengeld in verhouding hoger is. Mag je ook, indien de rubriek kleiner blijft dan 2x 8 starts, deze met elkaar in handicap laten verrijden? Dus bijvoorbeeld de 1e proef klasse M1 in handicap met de 2e proef klasse M1?

Edit: Ik heb maar gewoon even naar de KNHS gebeld, om het zeker te weten. Het mag niet helaas.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:00

De handicap regels staan gewoon in het reglement.
Je mag proef 1 en 2 niet samen voegen
Maar er zijn nog mogelijkheden genoeg
KNHS algemeen wedstrijd reglement schreef:
Artikel 5 - Samenvoegen van categorie n/handicapregeling
1. Het samenvoegen van categorieën:
Bij een ponywedstrijd voor springen en/of dressuur dienen voor de te verrijden klassen alle categorieën
te worden uitgeschreven. Er dient er per klasse per categorie of combinatie van categorieën een
klassement te worden opgemaakt. Bij het opmaken van het klassement is het ongeacht het aantal
deelnemers toegestaan in een klasse opeenvolgende categorieën van pony’s samen te voegen. De
volgende samenvoegingen zijn mogelijk: A/B, A/B/C; B/C; C/D; C/D/E en D/E. Handicapregeling:
a. Indien aan een rubriek met paarden minder dan acht combinaties deelnemen is het toegestaan
deze rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse.
b. Indien aan een rubriek voor pony’s na samenvoeging van categorieën van pony’s, zoals
beschreven in lid 1 van dit artikel, minder dan vier combinaties deelnemen is het toegestaan
om deze rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse.
c. Wanneer (een) rubriek(en) in handicap met (een) andere rubriek wordt verreden, rijden alle
deelnemers de proef/het parcours van die klasse waarin zij startgerechtigd zijn.
d. De wedstrijdorganisatie kan in overleg met de Federatievertegenwoordiger tijdens de wedstrijd
alsnog besluiten de handicapregeling toe te passen.
e. Het in handicap laten verrijden van dressuurrubrieken is uitsluitend toegestaan indien de
desbetreffende rubrieken door hetzelfde jurylid worden beoordeeld.
f. Het in handicap laten verrijden van springrubrieken is uitsluitend toegestaan indien de
rubrieken, die worden gecombineerd, over identieke parcoursen worden verreden en op
dezelfde wijze worden beoordeeld.
g. Voor het in handicap laten verrijden van verschillende rubrieken in de discipline Mennen wordt
verwezen naar het disciplinereglement.
h. Wanneer rubrieken in handicap worden verreden of worden samengevoegd, dient het
prijzengeld of de prijzen met de hoogste waarde behorend bij de desbetreffende rubriek te
worden uitgereikt.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:12

Ja, dat had ik inderdaad gevonden.
Maar het was mij niet duidelijk of je ook dezelfde klasse in handicap mag laten rijden.

Mogelijkheden genoeg? Wat bedoel je precies?
De enige mogelijkheid (bij de paarden) is toch om bijvoorbeeld de M1 samen te voegen met de M2, indien 1 van beide klassen uit minder dan 8 combinaties bestaat?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:16

M1 mag ook met L2.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:18

Frensie schreef:
M1 mag ook met L2.

Dit dus!

Citaat:
a. Indien aan een rubriek met paarden minder dan acht combinaties deelnemen is het toegestaan
deze rubriek in handicap te laten verrijden met een naastgelegen klasse.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:26

Ja, daar heb je gelijk in.

Ik zal het probleem even uitleggen. Op zaterdag wordt de B t/m de M2 verreden. De M2 is klein (2x8=16 proeven) en de M1 groot (2x 20=40 proeven). Het leek mij niet wenselijk om iedereen van de M1 te laten wachten op de laatste deelnemers van de M2. Dus daarom dacht ik een leuke oplossing te hebben gevonden in de handicap van de beide M2 proeven.
De Z1 is pas de volgende dag, dus kan deze 2 klassen niet combineren.

Maar de KNHS legde net al telefonisch uit dat je voor iedere proef die je inschrijft kans moet kunnen hebben op een 1e prijs. Als je dus 2 proeven M2 inschrijft, moet je 2x kans hebben op een 1e prijs. Als je die beide met elkaar in handicap laat verrijden, heb je concurrentie aan jezelf en dus voor 2 proeven, maar 1x kans op een 1e prijs.
Eigenlijk hartstikke logisch, maar na al dat puzzelen zag ik die logica niet meer.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:34

In jouw geval mag je ook niet M1 en M2 in handicap laten verrijden.
Met 8 combinatie heb je al een groep waar je niet mee mag samen voegen en met 20 al helemaal