KNHS Vooropleidingen ORUN 2013

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: KNHS Vooropleidingen ORUN 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:41

Ik had gister de tweede avond van het lesgeven. Was weer erg leerzaam inderdaad. Ik sloeg zelf een beetje dicht, heb ik normaal nooit! Gek. Dus genoeg om mee aan de slag te gaan. :)

Heb even op de KNHS-site gekeken. Op zich ben ik blij met de splitsing tussen basissport en wedstrijdsport instructeur. Ze hebben het wel flink omgegooid: drie verschillende paarden rijden met je examen! Ben benieuwd naar de informatie in juli.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:47

Lienie_F schreef:
SaskiaKur schreef:
Ik ga het ook volgen alleen vind ik het allemaal een grote geldkwestie. Een vooropleiding en daarbij ook nog een verplichting om een Instructeuropleiding Niveau 3 (hoger dan L niveau) te halen.

dat klopt wel ja.
ik wil de opleiding ook graag volgen en de vooropleiding moet zonder problemen kunnen (alleen nog even sparen) maar ik rijd gewoon niet hoger dan L-niveau, en ik hoef daarin ook helemaal geen les te kunnen geven, ik wil toch met de beginners werken, maar op deze manier kan ik de opleiding gewoon niet doen, omdat niveau 3 voor mij gewoon te hoog is

Snap dat het voor jou ontzettend balen is! Maar ik snap ook de grens van de KNHS! Als ze alle beginnende ruiters, andere ruiters les laten geven! Zijn er veel ( dus uitzonderingen na!!!) die niet de "waarheid" vertellen of op een goede manier aan pakken. Waarschijnlijk niet met opzet, maar toch. En dan vind ik L niveau eerlijk gezegd nog aan de lage kant..

Maar ik heb een ander dubio, ik ben maar 1x Z1, en je moet minimaal 2x M² zijn voor die lesmodulle over te slaan..

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:52

Gisteravond mijn 2e lesgeefcursus les gehad.
Wij zijn aan het oefenen met springles geven.

En ik mocht "moest" gisteren voor het eerst aan 2 combinaties tegelijk lesgeven := := :=

Maar onze lesinstructeur vond dat ik het netjes deed allemaal.
Ik ben iets te bescheiden, maar dat sierde me.
Moest meer achter mijn keuzes staan, en mijn uitleg waarom kort en bondiger maken.
Opletten dat je alles op 2 handen doet, zowel linksom als rechtsom (denk aan dressuurproef).

Hij vond erg goed dat ik na de les vroeg of er nog vragen waren en mijn cooling down was erg goed.

Ik denk stiekem dat ik wel trots kan zijn op mezelf.

Ik heb nog nooit aan iemand les gegeven en ik heb ook nog helemaal niet geoefend.
Dit was dan ook oprecht mijn ALLER EERSTE KEER.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:53

Super compliment dan toch!?? :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:11

Goed gedaan Liekje!
Annekee, je zou dan toch wel kunnen overwegen om rechtstreeks examen te doen? Scheelt ook weer in tijd (en kosten, want die liegen er ook niet om).

Ben benieuwd of er voor mij ook een vrijstelling in niveau 3 in zit (2xZ), maar weet niet of dat überhaupt het geval zal zijn :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:42

_Noor schreef:
Goed gedaan Liekje!
Annekee, je zou dan toch wel kunnen overwegen om rechtstreeks examen te doen? Scheelt ook weer in tijd (en kosten, want die liegen er ook niet om).

Ben benieuwd of er voor mij ook een vrijstelling in niveau 3 in zit (2xZ), maar weet niet of dat überhaupt het geval zal zijn :)

Daar heb je indd een punt! Zo heb ik er niet over na gedacht!!! :')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:45

:D

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:47

_Noor schreef:
Ik had gister de tweede avond van het lesgeven. Was weer erg leerzaam inderdaad. Ik sloeg zelf een beetje dicht, heb ik normaal nooit! Gek. Dus genoeg om mee aan de slag te gaan. :)

Heb even op de KNHS-site gekeken. Op zich ben ik blij met de splitsing tussen basissport en wedstrijdsport instructeur. Ze hebben het wel flink omgegooid: drie verschillende paarden rijden met je examen! Ben benieuwd naar de informatie in juli.

Hoe bedoel je 3 verschillende paarden rijden? Las dat ook, maar wat bedoelen ze daar mee?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:29

Ik denk dat je dan ook op de paarden van 2 medecursisten moet rijden in één onderdeel? Geen idee!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:31

hmm.. ik vat er ook niks van.
Wachten op meer info dus :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:27

Jammer genoeg wel :Y)

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:53

Mij kom je tegen in Alblasserdam :+
Je moet inderdaad het hele boekje kennen. Ik wil je niet bang maken, maar kijk uit dat je het niet onderschat.. tBlijkt toch nog best een pittig toetsje te zijn.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:49

Daniellejody schreef:
_Noor schreef:
Ze hebben het wel flink omgegooid: drie verschillende paarden rijden met je examen! Ben benieuwd naar de informatie in juli.
Hoe bedoel je 3 verschillende paarden rijden? Las dat ook, maar wat bedoelen ze daar mee?

3 Verschillende paarden rijden was altijd al zo, ook eerder bij niveau 2 (wat nu de vooropleiding is). Op het examen werd aan jou door loting 2 paarden van je medecursisten toegewezen. Dus je rijdt je eigen paard en de 2 gelote paarden. De weken vóór het examen gebruik je om alle paarden uit te proberen. Je probeert ervoor te zorgen dat je alle paarden die meedoen aan de cursus, tenminste 1x gereden hebt.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:21

okee, klinkt wel leuk. is wel een uitdaging!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:18

Leuk inderdaad :j

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:45

Hallo, ik heb een vraagje want ik kan wel van alles en nog wat vinden op internet maar kom er nog niet uit.
Welke Orun moet je na de vooropleiding halen als je op een manege/club zou willen gaan les geven? Ik heb ook al verhalen gehoord dat je echt enorm veel geld kwijt bent! Wat zijn degene die klaar zijn ongeveer eraan kwijt geweest?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:54

Dan moet je niveau 3 nog doen, basissport of wedstrijdsport maakt mi niet uit.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:14

3 Verschillende paarden rijden was altijd al zo, ook eerder bij niveau 2 (wat nu de vooropleiding is). Op het examen werd aan jou door loting 2 paarden van je medecursisten toegewezen. Dus je rijdt je eigen paard en de 2 gelote paarden. De weken vóór het examen gebruik je om alle paarden uit te proberen. Je probeert ervoor te zorgen dat je alle paarden die meedoen aan de cursus, tenminste 1x gereden hebt.[/quote]

is het mogelijk om van tevoren aan te geven dat bepaale medecursisten niet op jouw paard mogen rijden?? bijv. in verband met hele gevoelige pony's die alleen met zachte hand gereden kunnen/mogen worden??
En zou je aan kunnen geven dat je ivm blessures zelf niet op alle paarden kunt rijden? (hele brede paarden of paarden die extreem hoog opgooien ofzo)
Of wordt het echt alleen door loting beslist?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:27

Hoi!
Omdat het topic van 2011/2012 dicht slipt, kom ik hier mijn vraag. :)

Op woensdag 22 mei heb ik herexamen in Lisse.
Het is van 10 tot half 11.Nu zoek ik mensen die tijdens mijn examen willen helpen met bouwen van het parcours. Zijn er mensen die tijd en zin hebben?

Je reiskosten worden uiteraard vergoed!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:09

Is dat overdag Cchanny?

Ik heb vanavond examen Voeding en Gezondheid in Uddel. Niet zoveel tijd gehad om te leren......

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:56

@Noor, oei... onderschat dit examen niet.. is best pittig!
Succes vanavond :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:09

Nee dat had ik al begrepen... Zit nu op werk, maar hoop het straks en voor het examen nog even door te kunnen nemen. gevalletje van eigen schuld dikke bult als ik het niet haal.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:19

_Noor schreef:
Is dat overdag Cchanny?

Ik heb vanavond examen Voeding en Gezondheid in Uddel. Niet zoveel tijd gehad om te leren......

Het is overdag inderdaad :)
vanaf 10:00

Succes!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:18

Gisteren herexamen Voeding en Gezondheid in Alblasserdam gehad..
Op de eerste keer had ik me flink verkeken :+

Over een week of 2 examen doen in Oud-Gastel dressuur/springen.
Ben zeer benieuwd wat ik kan verwachten en vooral welke hoogten er écht gesprongen moeten worden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:44

Cchanny, sorry kan geen vrij nemen. Moet ook al een dag vrij nemen voor mijn eigen examen.

Voeding en gezondheid ging goed gister. Wist 1 vraag niet, dus viel me alles mee gezien de tijd die ik eraan besteed heb. Nu maar de uitslag afwachten.