Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

orienta schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom mensen vinden dat dat niet kan.
De ene jury vind dit een zes de andere een zeven dan zit je dus al gauw aan dertig punten verschil en dan geeft de hoek waaruit je kijkt ook nog een ander beeld.
De ene jury vind dit een zes de andere een zeven dan zit je dus al gauw aan dertig punten verschil en dan geeft de hoek waaruit je kijkt ook nog een ander beeld.
KarinvdM schreef:orienta schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom mensen vinden dat dat niet kan.
Is ook zo hoor. De ene jury rondt wat makkelijker naar boven af en een ander naar beneden.
Natuurlijk zijn puntenverschillen niet leuk, maar dat hou je toch. Als de plaatsing maar redelijk overeen komt.
raket schreef:Achter je oren krabbelen en dan????
Ik ben een jury die extreem afweek op kampioenschappen van mijn lieftallige buurman.
Ten eerste kwam meneer mij voor de proeven melden dat alles winst moest hebben, want het waren de kampioenschappen.
Mijn tegenreactie:" Ik punt naar wat ik zie." Deed de stoom uit zijn oren slaan.
Grootste exces: Meisje reed een prachtig paard, maar niet rechtgericht (lees, zo krom als een hoepel), dit had ik in alle onderdelen waarbij ik het zag afgestraft... Puntenverschil, iets van dertig punten.....
Meisje kwam bij mij verhaal halen, want ik was natuurlijk de slecht jury in deze. Proef was gefilmd en het was op film dus terug te zien.
Maar leuk is anders. Ik jureer tegenwoordig ook nauwelijks en ik denk dat ik mijn licentie maar laat verlopen.
Talishe schreef:raket schreef:Achter je oren krabbelen en dan????
Precies wat jij gedaan hebt, kijken waar het aan ligt. In dit geval dus duidelijk (naar mijn mening) aan de andere jury, en niet aan jou eigen jurering.
tammiebels schreef:Nou, ik heb toen mijn proef ook op laten nemen en heb hem laten beoordelen door een andere jury. Nou is het wel moeilijker van een film maar meer voor het idee want wij vonden dus ook dat de "goede" jury absurt hoog gepunt had. Die jury die de film had beoordeelt kwam ook in het midden uit. Wat wel opviel, en daarom zijn wij ook naar de jury's gestapt, dat na ongeveer 3 combinaties de punten werden omgeroepen (en de jury's hoorden dit ook) en dat de "hoge jury" zakte met de punten en de "lage jury" omhoog ging met de punten
Fitzroy schreef:Het ligt er idd ook aan wat je als jurylid aanrekent. Zo kan de een te diep of achter de loodlijn lopen echt afstraffen op ieder onderdeel waar anderen dit weer helemaal niet doen. Pak 23 onderdelen waar dit in meegerekend wordt en je hebt het verschil al te pakken.
Maar over het algemeen ben ik zelf wel de mening toegedaan, dat het bijna niet mogelijk kan zijn dat je van de 165 punten krijgt en van de ander 200 voor dezelfde proef. En die verschillen komen op kampioenschappen m.i. nog te vaak voor.

daffodil schreef:Ik vind verlies in de B dus echt absurd.......en zeker bij een kind! Natuurlijk moeten die wel weten of iets goed is of niet en op zogeheten sneuerdspunten zit niemand te wachten maar een kind van 8 met 138 punten (huidige puntentelling!) naar huis sturen, raakt kant noch wal......
Gelukkig bezit dit kind voldoende relativeringsvermogen want terwijl haar moeder stond te stieren van nijd, zei het kind doodleuk Mam waar maak je je druk om, winst was het sowieso toch al niet en volgende keer gaat het vast beter!