Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

youngster schreef:Klopt, maar met dit weer hoort men mee te denken vanuit de auto. Ik zou geen flauwvallende ruiters willen hebben
Daarbij vind ik een bol staande dressuurblouse echt zo storend en lelijk. Zie veel liever een mooi aansluitend truitje, met of zonder mouw maakt me dan geen zier uit!

youngster schreef:Klopt, maar met dit weer hoort men mee te denken vanuit de auto. Ik zou geen flauwvallende ruiters willen hebben
Daarbij vind ik een bol staande dressuurblouse echt zo storend en lelijk. Zie veel liever een mooi aansluitend truitje, met of zonder mouw maakt me dan geen zier uit!
Fitzroy schreef:Ach, iedereen kan nu wel met een belerende vinger richting de jury wijzen, maar wat is er zo moeilijk aan om een dressuurblouse met korte mouwen aan te schaffen zoals gewoon in het reglement genoemd wordt.
Er ligt ook verantwoording bij de ruiters, niet alleen bij de juryleden.
Over het algemeen kent men het reglement slecht en dat is niet de schuld van juryleden.

KarinvdM schreef:youngster schreef:Klopt, maar met dit weer hoort men mee te denken vanuit de auto. Ik zou geen flauwvallende ruiters willen hebben
Daar zit wel wat in, maar de ruiters moeten zich simpelweg ook aan de reglementen houden en niet de jury de schuld in de schoenen schuiven als ze met niet toegestane kleding of andere zaken in de ring verschijnen.
Als ik soepel, lief en aardig ben vind iedereen mij een fijne jury, maar als ik iemand uitsluit omdat hij/zij iets doet wat reglementair niet toegestaan is, dan ben ik een poedersuiker en een waardeloze jury...
Ik neem niet aan dat een jury zulke regels hoort door te voeren... en eigenlijk is dat gewoon chantage. 
KarinvdM schreef:ladylay schreef:Juist, maar dat jury's zomertenue niet toestaan is toch van de zotte.
Dan klopt er iets niet.
Maar daar heb ik het niet over, ik heb het over je aan de regels houden.
Als zomertenue toegestaan is, dan geldt dat voor alle ringen. Punt.
KarinvdM schreef:ladylay schreef:Juist, maar dat jury's zomertenue niet toestaan is toch van de zotte.
Dan klopt er iets niet.
Maar daar heb ik het niet over, ik heb het over je aan de regels houden.
Als zomertenue toegestaan is, dan geldt dat voor alle ringen. Punt.
youngster schreef:Al zou je mouwloos starten, als het van boven mooi aansluit moet die IMO ook geen probleem zijn.
Jury's die met dit weer mij zouden verplichten om met een jasje te starten hebben een steekje los denk ik en dan ga ik dus echt afgroeten.. bye bye

KarinvdM schreef:youngster schreef:Klopt, maar met dit weer hoort men mee te denken vanuit de auto. Ik zou geen flauwvallende ruiters willen hebben
Daar zit wel wat in, maar de ruiters moeten zich simpelweg ook aan de reglementen houden en niet de jury de schuld in de schoenen schuiven als ze met niet toegestane kleding of andere zaken in de ring verschijnen.
Als ik soepel, lief en aardig ben vind iedereen mij een fijne jury, maar als ik iemand uitsluit omdat hij/zij iets doet wat reglementair niet toegestaan is, dan ben ik een poedersuiker en een waardeloze jury...

josie schreef:Ook de juryleden horen de regels juist te interpreteren en juist toe te passen.
Dan is een discussie over, zolang men hier schrijft dat bij de een wel een shirt mag en bij een ander niet, dan bij een volgende een shirt zounder mouwen mag, en een ander wel een jasje aan moet (ondanks dat zomertenue was toegestaan) klopt er toch ergens iets niet............ dan wordt er duidelijk met verschillende maten gerekend, terwijl de regels duidelijk zijn (althans zouden horen te zijn) op dit punt.
Dat de KNHS er aan werkt is heel goed (maar tot op heden zijn die regels er nog niet door, daarom gelden de oude), men zou ook kunnen kijken naar de temperatuursgrens en ook dresuur en springen gelijk benaderen, wel zo eerlijk en duidelijk voor iedereen.![]()
En als het geen zonde is om hier als jury vanaf te wijken, dan kan dat ook gelden voor nog wel veel meer zaken en dan is het einde zoek............ (gelijke monniken, gelijke kappen).

vonneke schreef:youngster schreef:Klopt, maar met dit weer hoort men mee te denken vanuit de auto. Ik zou geen flauwvallende ruiters willen hebben
ik rijd met een blouse, en ga echt never een shirtje aantrekken. Maar naar mijn idee gaat die blouse niet bolstaan.
En een bollere blouse ga je toch houden, ken genoeg mannen die niet in een strak shirtje te paard gaan
Dit is een gewone dressuurblouse van Pikeur. Van voor zit hij heel gewoon en van achter ook niet te strak. Het liefst heb ik alle ruiters zo in de ring, met een gewone blouse.