de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:45

Ik blijf vaak zitten tijdens de middendraf, dan is de kans op tactfouten kleiner en wordt hij niet 2 meter langer. Al 5x gedaan en pas 1x opgemerkt door een jury :D :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:47

ik doe dat andersom, lichtrijden als er doorzitten wordt gevraagd. Ziet men ook zelden.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:53

Toch best slecht, maar wel in ons voordeel!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:29

Lielle schreef:
ik doe dat andersom, lichtrijden als er doorzitten wordt gevraagd. Ziet men ook zelden.

Hahahaha heb ik ook eens geprobeerd in de M2, kreeg mooi een 3 en er stond met koeieletters bij DOORZITTEN!!! Was een uitgestrekte draf en ik had zo'n enorme pijn in mijn bekken.....dacht ach die ene punt aftrek kan ik wel hebben :D :D

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:40

Terwijl er eigenlijk in de reglementen staat vermeld dat er maar 1 punt afgetrokken mag worden, dus is die 3 toch wel flauw. Behalve als je uitgestrekte draf wel een 4 waard was..:+

eekhoorn33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:45

Bij de brabanste kampioenschappen nog Z2.

Oefening was R afwenden tussen i en s keertwending om de achterhand naar links tussen i en r keertwending om de achterhand naar rechts.

een ruiter deed, F afwenden en op de F - K lijn haar keertwendingen, jury deed niks en zij reed gewoon haar proef verder, erg slecht

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:46

Jill_ schreef:
Terwijl er eigenlijk in de reglementen staat vermeld dat er maar 1 punt afgetrokken mag worden, dus is die 3 toch wel flauw. Behalve als je uitgestrekte draf wel een 4 waard was..:+

Strekken kan ie voor een 8 of 9....alleen ik zit dat niet uit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:45

daffodil schreef:
Lielle schreef:

Hahahaha heb ik ook eens geprobeerd in de M2, kreeg mooi een 3 en er stond met koeieletters bij DOORZITTEN!!! Was een uitgestrekte draf en ik had zo'n enorme pijn in mijn bekken.....dacht ach die ene punt aftrek kan ik wel hebben :D :D

in het M werkt het ook niet meer, B en L bijna altijd geen centje pijn.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:11

Moet zeggen dat ik zulke bewuste 'fouten' in de B/L slechts met 1 puntje aftrek bestraf maar in het M ben ik daar toch een stuk strenger in!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:14

Dat snap ik heel goed maar reglementair kan dat eigenlijk niet.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:15

Veel hebben het dus meegemaakt :P

zo moest ik een keer van hand veranderen met halsstrekken,
Ik ga dus met uitgestrekte draf de diagonaal op,

commetaar : prachtig gestrekt, een 8, die vrouw had zich dus ook verkeken op de echte oefening

marielleee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:21

Ik heb ooit een keer in een B proefje een fout gemaakt..
Ik moest toen iets van B-E-B grote volte maken in draf, en dan tussen E en B in galop aanspringen, en dan weer B-E-B een grote volte maken.
Het was zo dat mijn pony verkeerd aansprong, en omdat ik dit corrigeerde, ik vergat op welk deel van de voltes ik zat, met resultaat dat ik een halve volte vergat, en een halve baan nutteloos rond mocht galloperen :P

De jury had dit jammergenoeg wel gezien, maar van mijn 'eigenlijk' 179 punten ergens een 5 doorgekrast, er een 6 van gemaakt, zodat ik toch nog een winstpunt had :D

Nogmaals bedankt hiervoor :P

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:33

Ha Ha heb ik ook eens gehad ging ik in de L1 proef rechts ipv links kreeg ik op mijn protocol
een dikke vette 0 niet getoont gaf ze mij als antwoord
terwijl ik het gewoon herstelt had ben bij B weer afgewend en bij E links gegaan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:47

Dat laatste had ze niet zo mogen beoordelen, had een -2 moeten geven voor het rechts gaan en het extra rondje, en dan wel een gewoon cijfer voor de oefening.

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:04

Bij de LRV staat de jury meestal met een auto aan de ring om de proef te beoordelen. Als ze met de snuit van de auto naar de ring gericht is er geen enkel probleem, maar soms staat de auto zijlings langs de ring, waardoor niet alle hoeken van de ring duidelijk zichtbaar zijn. Ik vraag mij dan soms toch ook af hoe de jury elk aspect van een proef juist kan beoordelen.. :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:33

Inderdaad. Om nog maar niet te spreken over de stijve nek die je krijgt van steeds zo opzij te moeten kijken :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:41

vorige zomer bij de regiokampioenschappen, Ik moest halthouden en groeten (B proef) maar bij het stappen over de middellijn zag ik al dat ze gewoon ergens naar zat te kijken uit het raampje.
dus ik ga halthouden (jury kijkt nog steeds uit het raam) en ik groet (nog steeds geen aandacht voor mij).
stoot die schrijfster de jury aan en wijst naar mij waarna de jury een beetje beduusd keek, kreeg toen een 6. :+
waar die zat met d'r hoofd......

edit:werd uiteindelijk nog 3de

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:46

heel lang geleden (wordt oud) toen ik nog B dressuur mocht (ach die goeie ouwe tijd...) toen moest ik in de hoek aanspringen in galop en bij BE grote volte... Mijn paardje was plotseling vergeten wat galophulpen waren, dus sprong hij pas op de volte aan in galop.... :o
mijn cijfer op het aanspringen............... een 9!!!!!!
das knap, voor iets wat ik niet getoond heb :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:49

Gebroken lijn vergeten te rijden in het L1, kwam er zelf bij de E achter en dacht: rijd maar door, kan nu niks meer doen. Cijfer op protocol: 7..

Toch knap voor een niet getoonde gebroken lijn..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:49

Niet tijdens een officiele proef oid, maar heb een aantal jaar terug met mijn pony mee gedaan aan de leading rein. Is met een jonge ruiter aan de hand en dan kijken hoe lief je pony daarvoor is.

Kwam er op een gegeven moment een klein grasmaaiertje aan rijden, pony schrikt, springt op zij met ruitertje van 5 jaar... eerste plaats...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:50

De mijne changeerde in de contra van de jury af rijdend en changeerde op de hulp net op tijd terug voordat ik een eenvoudige wissel moest rijden. punt: 7 :+ en dat in het Z1!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 03-02-10 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:52

Lielle schreef:

Ik deed het ook in het M met doorzitten middendraf, paar passen lichtrijden, de ene jury straft het met -1 de ander niet en de ander nog zwaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:39

Zonnetje81 schreef:
Lielle schreef:

Ik deed het ook in het M met doorzitten middendraf, paar passen lichtrijden, de ene jury straft het met -1 de ander niet en de ander nog zwaarder.

Officieel is 1 punt van het onderdeel af, dus je hoeft het niet altijd duidelijk te zien op de coupon, als ze het er niet als commentaar bijzetten.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:50

Podverdorie waarom heb ik nooit zo'n jury! :+
Ik heb dit een keer andersom gehad. Mn proef ging echt vreselijk en daar kreeg ik ook terechte punten voor, maar het halsstrekken ging als enige onderdeel super goed. Toen ik het juryhokje inkeek kregen ze net koffie en van alles en keken ze niet eens. Toen kreeg ik een 5 :+ Waarschijnlijk dachten ze, nou met zo'n proef zal dat ook wel niet goed zijn gegaan.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:35

ik heb wel eens gehad.
dat ik na het wijken moest blijven doorzitten
Maar ik ging perongeluk lichtrijden :o
maar dat zagen ze gelukkig niet :D