ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:31

Nimroy schreef:
Bij de basis moet je gewoon in een net tenue komen, niet perse in wedstrijdtenue maar wel "netjes in stijl" verschijnen zegmaar

Heb je het nu over de mensen die examen moeten doen of de ruiters?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:31

Jolieka schreef:
VValar schreef:
Mogen bandages en/of peeskappen om blijven bij de paarden wanneer je gaat rijden eigenlijk?

Bij ons moesten wij zelf in tenue en de paarden helemaal volgens wedstrijdvoorschriften.
Dus ook gevlochten en zonder bandages/peeskappen.

De combi's moesten ook in tenue en mochten ongevlochten.....
Volgens mij hadden ze wel peeskappen om, maar wij zelf dus niet!!!

Wij moeten onze paarden van onze cursusleider in de witte beschermers zetten, met nadruk op bandages en evt 3-in-1 beschermers of peeskappen mogen ook.
Onze combinaties mogen absoluut niet ongevlochten, in tenue en gevlochten met beschermers, zoals wij ook moeten.

Dus rara, wat is nu normaal? :D

Imre

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:34

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:38

Imre schreef:
Nimroy schreef:
Bij de basis moet je gewoon in een net tenue komen, niet perse in wedstrijdtenue maar wel "netjes in stijl" verschijnen zegmaar

Heb je het nu over de mensen die examen moeten doen of de ruiters?

Examen-kandidaten en examen-ruiters.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:39

Hmm, volgens onze cursusleider moeten we in volledig wedstrijdtenue.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:40

Imre, niet de laatste keer maar de keer daarvoor dat wij in jullie cursus reden had ik dat nog gevraagt aan Marjan en we moesten idd vlechten en in tenue :j Maar dat vinden Inge en ik niet zo'n probleem hoor, komt voor de bakker ;)

Alleen witte beschermers is even kijken, we hebben één set witte peesjes en verder geen witte bandages ofzo.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:41

Imre schreef:

Dat is ook echt zo!

Examenkandidaten moeten sowieso in volledig wedstrijdtenue, examenruiters bij ons ook, maar dat is blijkbaar nog wel eens afhankelijk van je cursusleider...

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:42

Imre schreef:

Ohh de basis bij mij in de groep mocht ook gewoon netjes verschijnen omdat sommige niet over een wedstrijdtenue beschikken..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:48

Ik heb er even een mailtje naar de KNHS aan gewaagd. :) Bij ons heeft ook lang niet iedereen wedstrijdtenue (ik ook niet).

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:49

Nimroy schreef:
Imre schreef:

Ohh de basis bij mij in de groep mocht ook gewoon netjes verschijnen omdat sommige niet over een wedstrijdtenue beschikken..

Mijn combinatie rijd ook geen wedstrijden en heeft ook geen tenue......
Dus een broek van de ene, een jasje van een ander en plastron en handschoenen van haar dochter.

Dat is toch ook prima te regelen????

Wel raar dat het overal anders is!

(Ik ben blij dat het er voor mij op zit ;) )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:49

wij moeten ook volledig in tenue,
voor de gene die alleen dresuur rijden, moesten er witte bandages, en gevlochten paarden.
de leskandidaten, mochten eventueel wel zwarte peesbeschermers om, als er geen witte waren :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:50

Imre schreef:
Ik heb er even een mailtje naar de KNHS aan gewaagd. :) Bij ons heeft ook lang niet iedereen wedstrijdtenue (ik ook niet).

Als ik op de ander de knopen er weer opnaai heb ik wel een 2de rijjasje voor je :j Is wel met krijtstreep, maar dat mag immers sinds 1 april ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:51

ivy_power89 schreef:
wij moeten ook volledig in tenue,
voor de gene die alleen dresuur rijden, moesten er witte bandages, en gevlochten paarden.
de leskandidaten, mochten eventueel wel zwarte peesbeschermers om, als er geen witte waren :o

Dan kunnen we 1 in de zwarte zetten en 1 in de witte. Moeten die dingen nog even in de was voor die tijd O:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:51

Jolieka schreef:

In principe is het overal gelijk. ;) Om erachter te komen hoe het nu precies zit dus even een mailtje gestuurd. Zal de uitkomst wel even hier melden. :)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:52

Jolieka: Ik zie dat jij al examen gehad hebt, geef eens een korte indruk van jou dag? :D :D

@Imre: Blijkbaar is het dus wel overal anders...

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:15

Somebody_ schreef:
Jolieka: Ik zie dat jij al examen gehad hebt, geef eens een korte indruk van jou dag? :D :D

We moesten om 9.00 uur aanwezig zijn en om 10.00 uur begon het officiele deel.

Even een praatje hoe de dag eruit zou zien en wat er verwacht werd, maar eigenlijk heel kort.
(Ook wel lekker, want speechen hoeft van mij sowieso al niet ;) )

We moesten lootjes trekken en daarna werd de indeling gemaakt van de paarden (Rijden in groepjes van 3) en van het lesgeven.
Ook stond er op de lijst welke examenopdracht je had.
1, 2 of 3
Springen was gelijk, maar dressuur anders.
1 was echt losrijden, 2 was met tempowisselingen en 3 was met wijken.

We hadden in 1 bak lescombinaties en in de andere werd gereden.
Onze groep had 14 combinaties, maar eentje is overgestapt naar basisinstructie, omdat haar rug het niet toeliet meerdere (andere) paarden te rijden en er was er eentje die niet mee kon rijden omdat ze een ongelukje had gehad.
Die mensen gaven aan het eind van de dag les en er werd eerst gereden door 2 groepjes met dressuurmensen, de Allrounders reden ook eerst hun dressuur, dus ook in een groep van 3, al hadden we ook een combigroepje.
(7 dressuurders en 5 alrounders)
Springen deden hun met zijn 5-en tegelijk.
Eerst inspringen op het eigen paard en toen het parcour.
Dan wisselen, ook inspringen en dan het parcour en dan nog een keer met het laatste (3e) paard.
(Ik geloof dat ze van hun nummer naar een nummer hoger moesten opstappen, want er liepen er immers 5, maar je hoeft er maar op 2 en om de willekeur te behouden hadden ze dit besloten. Maar ik heb hier niet veel van meegekregen, dus correct me when i'm wrong :o )

Met opbouwen van het parcour in het lesgedeelte mochten er 2 mensen de instructeur helpen en er mocht er eentje blijven staan tijdens de les.

We kregen een seintje van de jury wanneer we over mochten gaan tot de springles en wanneer we mochten afbouwen/stoppen.

Om 17.00 uur was alles klaar en konden we nog even gezellig napraten met elkaar, maar iedereen wilde eigenlijk wel graag naar huis. Het was een lange dag!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:20

Imre schreef:
Jolieka schreef:

In principe is het overal gelijk. ;) Om erachter te komen hoe het nu precies zit dus even een mailtje gestuurd. Zal de uitkomst wel even hier melden. :)

Ik heb dat in het begin al meteen gedaan.... :D
Ik beschik ook niet over wedstriidtenue, doe basis en heb zeg maar wat grotere maat kleding en vooral laarzen wat kuitmaat betreft.
Je moet dus echt in tenue en ik heb er speciale chaps voor laten aanmeten, want dat mag ook, nette chaps met jodhpurs, witte rijbroek en jasje. ;)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:50

zo ook de dag achter de rug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

bij ons moesten de ruiters van de cursus gewoon in wedstrijd kledij en de ruiters die mee kwamen mochten normaal.

9 uur erzijn kotre uitleg loten en 10 uur beginnen ik mocht om 11 uur rijden en om 3 uur les geven aan twee ruiters.
ik dacht de we aan het einde van de les feedback kregen van de jury maar daar ging het dus niet over.
wij krijgen over twee weken de uitslag met de post (belgie!!!! 5 extra dagen erbij :( :( )dus ik zie het wel.

mijn gevoel zegt oke!! maar ik ga me niet te druk maken want als jje toch een her moet doen :(:)
dus nu geduldig wachten op die postbode!!!!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:32

bedankt voor de verslagjes !!
Jullie zijn eraf,niks meer aan te doen !
En nu maar afwachten, ik duim hoor !! ;)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:37

ik heb alles ff doorgenomen nog.. lijkt me leuk als ik de opdracht wendingen krijg.. eens wat anders :P
Heb bedacht wat ik ga doen met mn springen.. kruisje met steiltje met 2 galopssprongen.. lekker simpel! :D

als t eerst maar uurtje of 5 morgen is.... 8-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:45

Antwoord van de KNHS op mijn vraag over tenue examen basis: examenkandidaten in wedstrijdtenue, lesklanten in netjes trainingstenue, paarden getoiletteerd. Dat zijn de regels voor iedereen in de basis. :j

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:22

Bij ons werd vermeld: liefst in wedstrijdtenue en ingevlochten (ook de ruiters die je meeneemt).

Moet je zelf dan in je wedstrijdtenue lesgeven trouwens? ja zeker..

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:34

moeten dus de ruiters ook ingevlochten zijn?? :+

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:57

hesterv schreef:
Bij ons werd vermeld: liefst in wedstrijdtenue en ingevlochten (ook de ruiters die je meeneemt).

Moet je zelf dan in je wedstrijdtenue lesgeven trouwens? ja zeker..

Ja inclusief cap :roll:

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:12

Ik heb al een aantal keren als examenkandidaat meegereden (dus zonder zelf de cursus te doen) en alle keren werd me verzocht in volledig wedstrijdtenue inclusief witte bandages op te komen draven.....iemand kan het toch altijd wel even lenen op stal van een ander? Lijkt mij niet zo'n probleem.