Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:48

monica08 schreef:
Ik was een x mee met iemand op wedstrijd, en daar hingen in elke hoek spiegels. pony wou er niet langs dus zus liep ff mee. werd ze gediskwalificeerd. tóch mocht ze later wel weer starten en stond er op de protocol: soms heb je een jury die niet zijn dag heeft en die je dan diswalificeerd.
maar ze werd alsnog 1e Tong uitsteken

Of je hebt een jury die de regels aanhoudt.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:10

Niet meteen een rare uitspraak maar het heeft mij wel helemaal in verwarring gebracht. Ik reed beide proeven ongeveer in eenzelfde tempo. Naar mijn gevoel een redelijk tempo en ik had over beide proeven ook een redelijk goed gevoel. Krijg ik op het einde van de dag mijn 2 coupons.
Jury 1: niet zo snel rijden.
Jury 2: je paard viel bijna stil
Gestoord En het tempo lag in beide proeven toch echt wel ongeveer gelijk. En het mooiste van al was dat degenen die bij jury 2 gewonnen had nog veel minder voorwaarts was. Eentje die echt bijna stil valt. Zal volgende keer mijn proefje bij die jury in rengalop rijden en vragen of dat vlot genoeg was Clown

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:17

asjemenou schreef:
monica08 schreef:
Ik was een x mee met iemand op wedstrijd, en daar hingen in elke hoek spiegels. pony wou er niet langs dus zus liep ff mee. werd ze gediskwalificeerd. tóch mocht ze later wel weer starten en stond er op de protocol: soms heb je een jury die niet zijn dag heeft en die je dan diswalificeerd.
maar ze werd alsnog 1e Tong uitsteken

Of je hebt een jury die de regels aanhoudt.

dus het komt er op neer, als je een bangere / schrikachtigere pony hebt, dat je dan haast niet kan wedstrijden rijden? je mag toch heus wel even bij het inrijden helpen. meningen verschillen gelukkig Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:21

Nou sorry hoor!
Ik rij dan hele rare wedstrijden, want hier komt de jury nooit naar het losrijden kijken, ze kijken namelijk naar de combinatie die in de ring zit Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:30

monica08 schreef:
dus het komt er op neer, als je een bangere / schrikachtigere pony hebt, dat je dan haast niet kan wedstrijden rijden? je mag toch heus wel even bij het inrijden helpen. meningen verschillen gelukkig

Losrijden met hulp mag, maar als je een keer in de ring bent, mag je dus géén hulp hebben. Ik snap alleen niet waarom je dan haast geen wedstrijden zou kunnen rijden. Je moet dan daar harder trainen, maar ja, een ander heeft weer een ander probleem met zijn paard..... Maar officieel mag er dus niet even iemand meelopen met je pony en ben je dan dus gedsikwalificeerd. Een enkele keer in de B word het nog wel toegestaan, maar zeker in de hogere klassen zou het niet nodig moeten zijn!!

Verder heeft dit niks met meningen te maken, maar met de regels van het KNHS.....

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:46

Ik heb laatst geschreven bij de L2.
Paardje liep in het eerste deel best aardig maar tijdens de middenstap viel hij zo'n beetje stil.
De jury zei tegen mij: Geloof dat de benzine op is, hoop niet dat we hem moeten aanduwen...
Als commentaar moest ik opschrijven dat hij niet actief genoeg was en meer moest verruimen Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:52

Jury zei een keer tegen me toen een gezet 17(?) jarig meisje met een nog gezettere haflinger de bak in kwam": Als die slim is stopt ze met wedstrijd rijden. Dat vond ik best hard.

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:55

Die van mij is alleen maar positief van dat ik een pracht paard heb die veel belovend in de toekomst is. Daar was ik dus helemaal trots op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:24

Zie het topic in mijn onderschrift. Dat commentaar was nogal open deuren intrappen Tong uitsteken.

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:50

Leuk filmpje!! Haha! Ik had ook zo'n geval, met de B-dresuur en proef 3. Mijn ma moest voor de zekerheid op het laatste moment toch voorlezen, ik was bang dat ik m niet helemaal uit het hoofd kon rijden. Bij het stukje 'van X tot X grote volte links' snapte ZIJ niet wat IK moest doen en hield op met voorlezen. Ik wist het gelukkig wel en ook nog wat daarna kwam (middenstap en daarna galop), dus toen ze weer begon met lezen, begon ze weer bij het stukje van die volte, terwijl ik al in de galop zat! Was dus even een geschreeuw en getetter over het veld om haar uit te leggen waar ik was in mijn proef. Had geen wp maar dat had ik wel verwacht, op de coupon stond ook zoiets van 'je mag niet praten tijdens de proef...' Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:06

@ta_nikita: gelukkig ging het daarna toch weer goed en kwam je moeder weer op het goede punt! Zij rijdt zeker ook geen paard, of wel?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:09

ta_nikita schreef:
Leuk filmpje!! Haha! Ik had ook zo'n geval, met de B-dresuur en proef 3. Mijn ma moest voor de zekerheid op het laatste moment toch voorlezen, ik was bang dat ik m niet helemaal uit het hoofd kon rijden. Bij het stukje 'van X tot X grote volte links' snapte ZIJ niet wat IK moest doen en hield op met voorlezen. Ik wist het gelukkig wel en ook nog wat daarna kwam (middenstap en daarna galop), dus toen ze weer begon met lezen, begon ze weer bij het stukje van die volte, terwijl ik al in de galop zat! Was dus even een geschreeuw en getetter over het veld om haar uit te leggen waar ik was in mijn proef. Had geen wp maar dat had ik wel verwacht, op de coupon stond ook zoiets van 'je mag niet praten tijdens de proef...' Haha!

Klopt, daarvoor kun je worden gediskwalificeerd.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:12

gediswalificeerd toch niet, wel uitgesloten Nagelbijten / Gniffelen
Tenminste ik dacht dat diskwalificatie alleen bij wreedheid etc. is, en dat bij hulp van derden, 3 keer verkeerd rijden etc. uitsluiting plaats vind Bloos

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:32

mirjamalvaro schreef:
gediswalificeerd toch niet, wel uitgesloten Nagelbijten / Gniffelen
Tenminste ik dacht dat diskwalificatie alleen bij wreedheid etc. is, en dat bij hulp van derden, 3 keer verkeerd rijden etc. uitsluiting plaats vind Bloos

Oh kan ook... ik weet nooit zo goed het verschil tussen uitsluiting en diskwalificatie.. Bloos
Je mag in ieder geval niet meer meedoen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:33

Nee geen van beiden, praten of stemhulpen leveren per ondereel -1 op, verwerkt in het cijfer van het betreffende onderdeel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:34

Haha, dat valt het bij mij zeker nog wel mee! Op een gegeven moment praatte ik wel bij elk onderdeel, haha!
Alleen bij het afgroeten hield ik mijn mond. Dat was dan ook een 7. De rest was 6 Tong uitsteken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:37

KarinvdM schreef:
Nee geen van beiden, praten of stemhulpen leveren per ondereel -1 op, verwerkt in het cijfer van het betreffende onderdeel.

Oh ja tuurlijk Bloos Dat heb ik ook wel eens gehad met mijn ex-paard *LOL*

Verschil tussen diswalificatie en uitsluiting;
diskwalificatie = 2 verliespunten en je mag geen 2e proef meer starten
uitsluiting = geen verliespunten en je mag gewoon 2e proef starten.

Als het goe dis Vork

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:03

Sheran schreef:
@ta_nikita: gelukkig ging het daarna toch weer goed en kwam je moeder weer op het goede punt! Zij rijdt zeker ook geen paard, of wel?

Nee, zij rijd momenteel geen paard meer, heeft t wel gedaan +/- 30 jaar geleden. Heel af en toe rijd zij ook op Nikita, maar ze komt er met moeite op, dus...

Ook wel leuk: Mijn ma heeft een keer een (onderlinge) dressuurwedstrijd gereden zonder beugels, want dat vondt ze makkelijker rijden in die tijd. Haar vriendin zei: Ik stop je in een bad vol koud water, als je wint...

Wat blijkt: zij werd 1ste, bij de prijsuitreiking heeft ze het op een lopen gezet, voor haar vriendin die al met een emmer klaar stond!! Haha! ROFL

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:23

KarinvdM schreef:

Uhm... als je voorlezer terug gaat praten heb je wel een probleem. Dat kan gezien worden als 'hulp van derden' en dat levert wel uitsluiting op.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:35

Ik lach me wel dood om sommige uitspraken van de jury's hier haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:50

even een reactie op het praten tijdens een proef: volgens mij is mijn jury van afgelopen zondag doof... m'n pony was hartstikke hengtig en wou echt niet vooruit. (helaas geen zweep bij me) en ik gaf gewoon stemhulpen (niet geschreeuw maar iets zachter dan normaal) en er stond nergens geen commetaar Haha! gelukkig maar

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:01

Ik heb ook nog wel een leuke, tenminste ik vond hem erg leuk Haha!
Ik heb 1x met de ijslander van me zus een onderlinge wedstrijd gestart. Het is nogal een hittepetit dus het was puur voor de ervaring! Maarja, ijslanders willen nog wel eens overgaan in de tölt. Tja, aard van het beestje.
Ik kreeg dus op mijn protocol als commentaar: "teveel draf-galop". Ik heb hier heel hard om gelachen Haha! Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:18

E_dicky schreef:
Ik lach me wel dood om sommige uitspraken van de jury's hier haha!

Hihi, ik ook! Bloos

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:06

_Inga schreef:
Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

hoe konmm je trouwens op het idee om op een wedstrijd met een string rond te gaan lopen ik in ieder geval niet Vingers aflikken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:41

lasimir schreef:
Ik heb ook nog wel een leuke, tenminste ik vond hem erg leuk Haha!
Ik heb 1x met de ijslander van me zus een onderlinge wedstrijd gestart. Het is nogal een hittepetit dus het was puur voor de ervaring! Maarja, ijslanders willen nog wel eens overgaan in de tölt. Tja, aard van het beestje.
Ik kreeg dus op mijn protocol als commentaar: "teveel draf-galop". Ik heb hier heel hard om gelachen Haha! Haha!

Ik ken wel paarden die echt een mix tussen draf (achterhand) en galop (voorhand)tonen hoor dus dat kan wel.