Imre schreef:Bij ons is er eentje gezakt van de 14.
dan weet ik niet wat er fout gaat bij ons.. we zijn met 28 waarvan er 19 gezakt zijn..
hoe hebben jullie de theorie behandeld??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hesterv schreef:Doen jullie de basis of instructeur 2?? En sommige doen het ook via school geloof ik? Dat is ook anders dan dat je er zelf voor kiest zeg maar (als het niet via je opleiding gaat).
LadyLynn schreef:eerder gezegd helemaal niet!..
we hebben 2 dikke mappen gekregen, en alleen maar dingen onderstreept.. en het mooie van alles was, hetgene waar we de uitroeptekens bij moesten zetten (waar ik dus ook de meeste aandacht aan besteed heb) kregen we niet eens![]()
we hebben verder niks behandeld.. krijgen nu praktijk iedere week, maar moet zeggen dat dat ook echt niks voorsteld, vind het belachelijk.
Doen twee mensen mee die manegelessen rijden, en eigenlijk niet eens zo gevorderd als ik het eerlijk mag zeggen, en die krijgen helemaal geen kans om les te geven. Vandaag mocht er eindelijk één les geven en onze 'begeleider' stond erbij en keek erna. Dat meisje moest bijna huilen van de zenuwen en durfde niks te zeggen, ze kon niet eens zien hoe iemand op t goeie been rijdt!.. schandalig, dus ik ben bij haar gaan staan en verschillende dingen heb ik uitgelegd.. maar, ik weet nu al dat die het niet gaat halen.
hoe gaat het bij jullie dan?
komt goed, want ik weet dat ik het kan! LadyLynn schreef:En ik weet nu al dat ik met mijn praktijk (waar nu ook mondeling theorie bij zit) gewoon ziek ben.
Paarden is gewoon iets wat ik tot mijn 100e wil doen eigenlijk.
weet ook begod niet meer waar ik moet beginnen met leren... 
), komt misschien ook wel van de crosstraining van zondag
hesterv schreef:@Ladylyn: bij ons werd aan de herkansers gemeld dat ze er gewoon supergemotiveerd bij moeten zitten met de her, dan wil de examencommissie zich ook nog wel voor je inzetten als het ware. Zenuwachtig zijn is niet zo erg als je de boel maar pratend houd!!
Bij ons werden juist diegene met minder lesgeefervaring continu aan het lesgeven gezet. Vond ik wel jammer want ik wil graag wat meer commentaar op m'n lesgeven. Heb totaal 2x lesgegeven en 1x nog op 'aandringen' van mezelf. Wou graag nog een keertje.
als het moet dan maak ik er gewoon een heel verhaal van.. hihi, dus op zich moet het gewoon lukken.. moet eerlijk zeggen, door het hier neer te zetten dat ik me al iets gerustgestelder voel, dat komt misschien doordat iedereen van dit topic ongeveer hetzelfde meemaakt
..

Imre schreef:Dat is ook niet handig zo op het laatste moment! Zeker niet voor de mensen die op dat paard moeten rijden tijdens het examen!
Voor het examen lesgeven moeten we in wedstrijdtenue, maar onze examenruiters dan? Moeten die dat ook?
Citaat:Alles en iedereen moet op en top in tenue, geschoren, gepoetst, gevlochten, in de beschermers, etc
Beetje netjes geklede ruiter en keurig schoon paard lijkt me voldoende. daffodil schreef:Citaat:Alles en iedereen moet op en top in tenue, geschoren, gepoetst, gevlochten, in de beschermers, etc
Jaaaaa.....moet ik nog poetsen ook??? Enne scheren? Dat gaat echt niet lukken hoor, ik weet niet of jij nog iemand weet die daar veel ervaring mee heeft, maar ik krijg de praam er al niet op.......
Je weet wel wie daar handig in is... Die ga ik ook proberen te charteren om mijn 'leenpaard' even te scheren. 
(en het liefst dus ook mooi geschoren
)VValar schreef:Mogen bandages en/of peeskappen om blijven bij de paarden wanneer je gaat rijden eigenlijk?