Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:00

even een reactie op DendroFleur :
ik vind het nog al vriendjes politiek... als ik met een hafling binnen kom... of met een kwpn... dat schild veel qua uiterlijk... maar wat maakt het uit.,... het gaat er om dat je gewoon je oefeningen goed uitvoerd.. maar niet iedereen heeft het er voor over om een duur kwpn paard te kopen!! tuurlijk de gangen zullen bij een haflinger anders zijn. en meestal die van het kwpn paard veel sierlijker (teminste dat is vaak zo.... ik zeg niet dat het altijd zo is)
maar het gaat er om dat het een leuke combinatie is.... en er ook een klik is...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:02

natje93 schreef:
even een reactie op DendroFleur :
ik vind het nog al vriendjes politiek... als ik met een hafling binnen kom... of met een kwpn... dat schild veel qua uiterlijk... maar wat maakt het uit.,... het gaat er om dat je gewoon je oefeningen goed uitvoerd.. maar niet iedereen heeft het er voor over om een duur kwpn paard te kopen!! tuurlijk de gangen zullen bij een haflinger anders zijn. en meestal die van het kwpn paard veel sierlijker (teminste dat is vaak zo.... ik zeg niet dat het altijd zo is)
maar het gaat er om dat het een leuke combinatie is.... en er ook een klik is...

En die oefeningen worden beoordeeld naar het scala der ausbilding (of hoe je het ook schrijven mag) en daarmee scoort een goed bewegend paard nu eenmaal beter.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:06

Tuurlijk telt het mee als het een leuke combinatie is maar daar wordt je niet op ieder onderdeel voor gepunt. En een haflinger die goed wijkt krijgt ook een dikke voldoende. Maar een chique hoogbenig paard kan net zoveel wijken (als je de hoek tussen de benen zou nemen) maar dan lijkt het veel meer omdat zijn benen langer zijn en dan komt er toch snel weer een punt bij. Daarom kan je dus met het laatste paard meer foutjes veroorloven omdat je die met je 8-en weer sneller compenseert. Dat heeft dan niets met vriendjespolitiek of voorkeur te maken.
Natuurlijk kan je met een haflinger dus prima wedstrijden rijden maar dan moet je ook accepteren dat je vaak genoegen moet nemen met mindere punten terwijl de proef toch prima loopt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:13

Kunnen we weer terug naar aparte uitspraken van de jury?

BentJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:06

Ik heb niet echt rare uitspraken, maar ben wel ooit met een onderlinge wedstrijd met paard en al onderuit gegaan. Zat op de volte in galop, en die leuke eigewijze fjord dacht is even de andere kant op te gaan, uiteindelijk gingen we de goeie kant op maar meneer verloor zijn evenwicht en daar laggen we Tong uitsteken, ik stond er nog net op tijd langs, maar meneer bleef heel droog op zijn kont zitten om even te bedenken wat er allemaal gebeurde,, uiteindelijk niks aan de hand met paard. Dus weer vrolijk opgestapt en de rest van de proef met de slappe lach gereden, ondertussen kon de jury zn lach ook niet meer houden en heel de kantine vol met papa's en mama's en opa's en oma's hadden het ook niet echt meer Tong uitsteken.. Werd nog lang daarna aangesproken als jij bent toch dat meisje wat samen met Kasper viel Tong uitsteken!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:03

Sheran schreef:
Ik vind wel altijd dat de schrijvers zoveel fouten maken opp hun briefjes. Zoals: voorwaards, neerwaards, overkruisd, gallop, galloperen...

Inderdaad! Bijvoorbeeld hierbij: Achterwaards niet nodig. (toen kon het paard niet stil staan Vork )en er staat ook een keer een regel; Iets. Dat alleen wat betekent dat? Tong uitsteken

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:47

LoveMii schreef:
Sheran schreef:
Ik vind wel altijd dat de schrijvers zoveel fouten maken opp hun briefjes. Zoals: voorwaards, neerwaards, overkruisd, gallop, galloperen...

Inderdaad! Bijvoorbeeld hierbij: Achterwaards niet nodig. (toen kon het paard niet stil staan Vork )en er staat ook een keer een regel; Iets. Dat alleen wat betekent dat? Tong uitsteken

Af en toe zie je inderdaad wat woordspelingen op dat gebied, maar ja, is menselijk. Ik doe altijd als ik de coupons heb, even het boekje erbij met wat er op elk punt eigenlijk gedaan wordt. Zodoende denk ik dan ook dat met dat 'iets' misschien we bedoeld wordt: dat de oefening (bv. middendraf) maar 'iets' getoond wordt en dus niet voldoende. er is dan misschien wel verschil te zien, maar niet zoveel als dat ze zouden willen zien. Ik heb meestal op de coupon staan 'meer verruimen' of 'meer sprong' oid.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:51

Ik had toch een keertje zo'n geniale zin op mijn protocol.

Sweep de volgede keer in de anddere hant doen tijdes het groeten. Clown

Ik weet dat het heel vervelend is als je dyslectisch bent,

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:09

Ik herinner me ook nog een leuke, de pony waar ik op reed hinnikte tijdens de hele proef.
Later die dag reed ik een ander en die was ook lekker aan het hinneken.
Daarna stond ik bij mijn zus te kijken en toen kwam de jury naar me toe goh jullie hebben wel de goede club uitgezocht.
Zie je mij zo van Huh? Hoezo dan?
Ja ik zag dat je voor P.C. de Hinnekers rijd!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:13

Mijn vorige instructeur jureerde eens een meisje dat ook op een Groninger rijdt. Ze zette een heel goede proef neer, dus de jury was onder de indruk. Op z`n Gronings probeerde hij na de proef te polsen of het inderdaad om een Groninger paard ging en hij zei: "Wat het e grote vauten." (= "wat heeft ie grote voeten").

De amazone dacht dat hij het over grove of grote fouten had (en dat na zo`n goede proef) en werd innerlijk woest Haha! De punten vielen dus vervolgens erg mee.

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:44

Nog iets over rare uitspraken:

Mijn instructrice had wedstrijd gehad (zij rijd M2) en na het afgroeten, reed zij naar de jury om eventueel commentaar in ontvangst te nemen en de jury te bedanken voor het jureren.
Zegt de jury tegen haar:'Ik vond het een hele goede proef, had bijna niets op te merken. Alles ging gewoon bijna perfect alleen...

JE PAARD HEEFT GEEN UITSTRALING!!!'

Gevolg: 176 punten...

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:47

ta_nikita schreef:
Nog iets over rare uitspraken:

Mijn instructrice had wedstrijd gehad (zij rijd M2) en na het afgroeten, reed zij naar de jury om eventueel commentaar in ontvangst te nemen en de jury te bedanken voor het jureren.
Zegt de jury tegen haar:'Ik vond het een hele goede proef, had bijna niets op te merken. Alles ging gewoon bijna perfect alleen...

JE PAARD HEEFT GEEN UITSTRALING!!!'

Gevolg: 176 punten...

en bedankt zeg je dan Extreme duivel Blauw oog Whoosh! tjonge dat verwoord je toch op een andere manier..

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:05

Had trouwens een vraagje: Hoe kan een paard/pony onregelmatig zijn in de galop???

Heb het opgenomen op video en terug gezien, maar zag niets!! Had wel een 4 voor de galop en er stond 'loopt onregelmatig' bij...

Foutje of toch niet goed opgelet...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:45

4takt galop Ja

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:53

Lielle schreef:
4takt galop Ja

Dat is dan toch een onzuivere galop? Taktzuiverheid heeft te maken met de volgorde van beenzetting en dus met een 4takt galop. Onregelmatig heeft te maken met de gelijke tijdsduur tussen het moment van optillen en het moment van neerzetten van de benen en de lengte van de pas. Zie eerlijk gezegd slecht of nauwelijks een beeld voor me van een onregelmatige galop, hoe zou zich dat dan uiten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:12

de termen worden sowieso (te onrechte) door elkaar gebruikt, maar ik zie ook zo een onregelmatige galop voor me, wel lastig te omschrijven.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:28

Het beeld dat ik krijg bij een onregelmatige galop is een paard dat als het ware op één van zijn benen valt. Waardoor het ritme wordt verstoord zeg maar. (Kan het niet zo goed omschrijven...)

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:43

Dank je voor de reactie. Het is inderdaad zo dat zij wel eens in viertakt galoppeerd. Ik dacht dat ze het bij het verkeerde punt hadden gezet, aangezien er bij de draf ook af en toe onregelmatig bij stond. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:10

Onder op het protocol stond:
Een paard met veel swingg Clown
Ik denk dat ze swung bedoelde Vork want iets anders kan ik er niet van maken.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:13

als je paard maar swingt he Clown
Dan kan je niets verkeerd doen haha Clown

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:16

Haha! swingen deed ie! Clown

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:18

Zqw39 schreef:
Ik had toch een keertje zo'n geniale zin op mijn protocol.

Sweep de volgede keer in de anddere hant doen tijdes het groeten. Clown

Ik weet dat het heel vervelend is als je dyslectisch bent,

Gestoord dan zou je toch geen protocol mogen schrijven, echt belachelijk Hamer

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:23

tsjaah, ik had ook iets bij een wedstrijd van mijn manege.
Ik reed een best wel sloom paard, met het groeten stond ie goed stil, wilde ik gaan stappen, blijft ie staan, en ik had geen zweepje.. staat er op mijn blad:

"Je moet je paard niet schoppen"

dan denk ik ook.. TSJAAH, paard loopt niet.. Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:30

JipJ schreef:
tsjaah, ik had ook iets bij een wedstrijd van mijn manege.
Ik reed een best wel sloom paard, met het groeten stond ie goed stil, wilde ik gaan stappen, blijft ie staan, en ik had geen zweepje.. staat er op mijn blad:

"Je moet je paard niet schoppen"

dan denk ik ook.. TSJAAH, paard loopt niet.. Ziek

Dan had je dus óf een zweepje mee moeten nemen, of desnoods in het uiterste geval met je hand een tikje moeten verkopen of zo... Schoppen helpt niet. Stompen ze alleen maar op af...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:33

Ik was een x mee met iemand op wedstrijd, en daar hingen in elke hoek spiegels. pony wou er niet langs dus zus liep ff mee. werd ze gediskwalificeerd. tóch mocht ze later wel weer starten en stond er op de protocol: soms heb je een jury die niet zijn dag heeft en die je dan diswalificeerd.
maar ze werd alsnog 1e Tong uitsteken