ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

utjelover

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:27

ik ben vandaag geweest, mijn laatste examen, rijden! Ging fijn, het was wel super warm zeg! Ik was wel tevreden over de paarden rijden, en de kur ging ook goed!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 09:47

Heb jij op vrijdag examen gedaan?! Een meisje moest deze dag terug komen om haar kur opnieuw te doen.... Haar paard was na de examen rijden niet rad en na het losrijden van haar kur op dinsdag, vond de cursusleiders het nog steeds niet verandwoordt om de kur te starten....
Een ander paard had ze afgeslagen, dus moest ze vrijdag terug.

Wat fijn voor je dat je er een goed gevoel aan heb overgehouden! Nu wachten op de uitslag....

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:43

Was gister wel warm ja, was daar in de hal zeker wel heel warm?
Ja, dat meisje wat gister nog mocht rijden was uit "mijn groep", weet je toevallig of dat allemaal gelukt was? (om nog een ander paard te vinden enzo.. vond het wel heel vervelend voor haar.)
Ik heb dinsdag ook examen gedaan (met de stippel de kür, goed herkenbaar.. :P en met mijn zwartje wisselen) ik vond het allemaal best aardig gaan, kür iets minder als het wisselen, maar heb er wel een goed gevoel over!

MargrietJonk, dat van jou is ook wel een verhaal hoor... hoe is het nu met je paard? Wel fijn dat je op een ander paard kon en dat het nog wel goed ging!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:30

Oh ja met die stippel :o !!!! Ja heel herkenbaar. Weer eens wat anders dan een bruine of zo'n 100 in dozijn zwarte..... Ik heb je gezien in je kur. (ja wij waren die mensen die heel aso heen en weer liepen naast te bak) :o

Over dat meisje. Zoals ik t begrepen had, moest ze vrijdag terug komen omdat haar paard niet rad was. Ik denk zelf dat ze gewoon met haar paard vrijdag opnieuw aangetreden is.
Ze had wel een ander paard aangeboden gekregen op de dinsdag. Dat was namelijk het paard waar Cindy vd Berg haar kur mee gereden had. Maar dat had ze afgeslagen..... :\

Maar of het meisje het uiteindelijk de kur heeft gedaan weet ik niet. >;)

Ik had gewoon ontzettend veel mazzel dat het goed klikte met mijn cursusgenootje dr paard. Ook al had ik 10 minuten om te voelen en af te tasten t lukte me om me mijn kur te rijden.

Nu is t afwachten.... :o

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:22

Haha.. ik heb echt niemand zien lopen tijdens mijn kür, was echt maar met één ding bezig! :P

Dat meisje mocht ook nog op een paard van iemand van onze groep, maar volgens mij wilde ze proberen om vrijdag met een ander paard van haar werk te gaan, nou ja, hoop dat het gelukt is..!

En nu afwachten idd!! :D

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:53

meisje heeft haar kur gereden, met een ander paard dacht ik. Ze was na ons aan de beurt.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:01

Oh oké, dat is goed om te horen! Hoop dat het voor haar allemaal nog een beetje goed is gekomen, toch een hele teleurstelling tijdens zo'n dag...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:56

jes!!!! de post is gewwest vrijdag dus ik heb het zwart op wit dat ik geslaagd ben.
nou dinsdag examen dus toi toi toi voor mezelf :+ :+
jullie horen het dinsdag in de namiddag hoop ik !!!!!!!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:34

SparklingApp schreef:
Oh oké, dat is goed om te horen! Hoop dat het voor haar allemaal nog een beetje goed is gekomen, toch een hele teleurstelling tijdens zo'n dag...

Een teleurstelling is t zeker. Dat kan ik helaas weten ;(

Maar ik hoop wel voor dr dat ze t gehaald heeft. Tijdens het examen rijden was haar paard ook niet super rad. Alleen die van mij was er nog slechter aan toe waarschijnlijk.... :(

Maargoed dat hebben we gehad. Nu hopen dat de uitslag snel komt....

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:54

Ik heb jouw paard niet zien lopen, die van haar liep al bij haar niet regelmatig, wij zaten al te kijken of ze hem er uit zouden halen, later had Johan aan de hand gekeken en leek hij weer goed te lopen, maar onder het zadel bleek hij toch echt niet goed...

Zou wel heel naar zijn als je door zulke omstandigheden niet zou slagen, maar het lijkt mij dat ze daar wel iets rekening mee houden.

sibbe succes dinsdag!! :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:05

Ik denk dat de examen comissie daarom ook wat sneller mijn paard hebben eruit gehaald. Maar ik weet dat mijn paard wat gevoelig kan zijn aan dr voorbenen. Gedurende de curses van de 20 weken geen enkel probleem gehad, zelfs geen opmerking van Johan of Ton. Gewoon flinke pech.....

Maar de jury zei ook wel meteen dat ze na al die jaren wel over wat mensen kennis beschikte... :(:)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:31

Volgens mij hebben sommige hier toch morgen al examen?? Heel veel succes alvast! En laat ons natuurlijk weten wat je allemaal moest doen en hoe het is gegaan!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:05

@sibbe: zoo dat werd ook tijd ;) Succes alvast met je praktijk!

Ik ben vrijdag aan de beurt :D
Bij ons zijn overigens 2 van de 13 gezakt op theorie, 4.1 en 5 hadden ze geloof ik. Enig idee hoe het nu gaat met de herkansing? Moet dat nog vóór het lesgeven op je praktijkexamen?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Maar ben blij dat ik er zelf wel vanaf ben :D

Vanavond parcours springen :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:32

Bij ons is er eentje gezakt van de 14.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:33

Bij ons 1 van de 13....

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:33

Suc6 voor degene die vandaag moeten!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:06

Ik heb nog niemand gehoord die een onvoldoende heeft gehaald, maar weet ook nog maar 3 van de 10(1 heeft de theorie al gedaan bij ons) en die hadden allemaal een 8+(8.2, 8.7 en ikzelf een 9.1).

Vanavond bij ons de laatste avond, de hele avond rijden en wisselen, waarschijnlijk in de buitenbak, om dat vast even te oefenen een keer!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:30

ja bij ons gaan ze het springparcourtje vanavond springen in de buitenbak...ben benieuwd. Volgende week is het pasen, geen cursus dan en die week erna de laatste keer......pffff wat zal ik blij zijn als het 25 april is, the day after.......

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:56

Wij hebben nog 3 keer geloof ik, zit pasen en een keer vakantie tussen :) alle drie de keren is mijn doel om les te geven, en misschien wisselen, maar weet ik nog niet zeker. Wij springen naast de cursus. Hebben we afgelopen woensdag gedaan, en dan ook meteen een parcour springen op een vreemd paard, en 15 april nog een keer.

15 april is er examen in leusden toch?

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:20

Ahhh woensdag praktijk..geen cursus meer maar toch nog ff me boeken onder het "stof" vandaan halen om nog ff de hulpen en afstanden door te nemen..
Ben benieuwd wat voor combinaties ik les moet geven en welke opdracht ik krijg..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:27

Ben benieuwd hoe je het examen gaat ervaren, een aantal van onze groep wilden eigenlijk nog een keer bij een examen gaan kijken, want 'we' hebben echt het idee dat we geen idee hebben wat te verwachten bij het examen. (afgezien van de standaard info die natuurlijk iedereen wel heeft, het gaat meer om 'sfeer, wanneer 'stopt' de examencommisie je als je mag gaan springen, hoe gaat het precies, etc)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:48

ik vind het examen best eng om aan te denken op dit moment nog.
inderdaad omdat je niet weet wat je nou ECHT kan verwachten en hoe het allemaal loopt.
Hoewel je het in de cursus oefent qua tijd en volgorde en handigheid, zal het op het examen qua sfeer en * officieel aspect* toch anders zijn.
m'n meeneem ruiter was trouwens al helemaal fanatiek aan het trainen en keek er onwijs naar uit om die dag 2 lessen mee te rijden :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:51

Haha ik moet er wel aan denken nu want het is woensdag al :\
Ben ook benieuwd hoe het gaat.. lag gister in bed: "Ik wil als eerst..dan heb ik het maar gehad.. nee toch niet, dan kan ik het eerst zien..jaa wel als eerst.. nee toch niet.."

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:22

mmm dat is ook een goede om over na te denken inderdaad. aan de ene kant ben je ervan af,maar aan de andere kant, als je bv als 2de of derde gaat, heb je wel wat anderen gezien en de sfeer wat meer geproefd.
ben uiteindelijk hier wel dolblij dat ik de dressuurrichting doe. als ik ook nog eens op enkele paarden moet springen, kon je me afvoeren van de zenuwen :=
alleen dressuur en lesgeven, en ik ben ervan af.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:41

heeft iemand uberhaud enig idee hoe de examens gaan?

we hebben wel iemand van de knhs langs gehad, en die heeft ons wat tips gegeven, maar toen had ik net les, en heb meer als de helft niet gehoord :(
en ik ben nogal een stresskipje, en vooral leg ik mijn verwachtingen zeer laag.

maar bruikbare tips zijn altijd welkom!