Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

savana

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:17

Wel leuk dat je als voorlezer commentaar krijgt.....en eigenlijk vind ik dat de jury nog gelijk heeft om je vriendin zo te beoordelen, wat puntaftrek voor het verlaten van de ring was natuurlijk wel op z'n plaats, maar volgens mij zie je las jury liever iemand die t zo oplost dan dat er gerukt, geplukt en geslagen wordt.

Wat betreft pony's tussen de paarden op wedstrijd. Heb ik ook gedaan met een kruising haflinger, en ja er zitten juryleden die er niet van houden en dat zie je terug in je punten. Maar als je altijd "slecht/laag" beoordeeld wordt door verschillende juryleden dan ligt het waarschijnlijk toch aan jezelf. Ik heb t ook andersom meegemaakt slechte proef gereden en toch winst, dus je bent toch altijd afhankelijk van de jury!

Verder heb ik nooit zoveel bijzonders aan commentaar gehad, wel een keer erbij gezet dat t een leuke pony was en dat ik haar wel leuk reed. (deed die jury volgens mij bij iedereen, maar is toch leuk een beetje positief commentaar)
Het ergste vind ik juist lage punten,met weinig commentaar en dat je zelf het idee had van ging best wel goed! Weet je nog niet wat er niet goed was.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:59

Je had het gewoon netjes opgelost Lachen Ze aaide hem een keer en knikte naar de jury en reed haar proef weer verder. Ze had zelf 180 punten Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:09

savana schreef:
Wat betreft pony's tussen de paarden op wedstrijd. Heb ik ook gedaan met een kruising haflinger, en ja er zitten juryleden die er niet van houden en dat zie je terug in je punten.

Jaaa klopt, heb ik ook weleens Ja
Rij met een geweldige ruimbewegende Gribaldi merrie en krijg weleens slechte punten, komt dan gewoon omdat er juryleden zijn die er niet van houden!!! Schandalig!!!

Gestoord
Hou toch op!!! Wat een gezwets!!!
Iedereen rijdt weleens een mindere proef hoor!!!! Of komt het bij mij dan omdat het een merrie is???
Of ohnee, omdat het natuurlijk een 'verboden' schimmel kleur is, DOM dat ik daar niet eerder aan dacht!!! Gestoord
Als ik lagere punten heb dan verwacht komt het gewoon daardoor!!! Ja

Sorry hoor, maar van om dit soort opmerkingen gaan m'n haren overeind staan!!!
Als je proef écht goed is kan een jury er niet omheen, ga gewoon beter trainen en hou op met een jury de schuld te geven van je mindere punten!!! Misselijk

savana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 08:44

voor _10_

zoals je leest heb ik in mijn bericht gezet dat het in de meeste gevallen toch echt ligt aan jezelf, maar er is bij een aantal juryleden ook nog "smaak" wat meespeelt. En dat kan je niet ontkennen!
Ik vind het ook te makkelijk om te zeggen, dat als je een pony, fries of weet ik wat rijdt, de lage punten aan de jury liggen en vooral niet aan jezelf.
maar kon het meestal redelijk goed inschatten hoe ik gereden had en er zaten weleens uitschieters naar beneden bij die ik echt niet kon verklaren.
Overigens ook andersom!

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:03

Ik ga mee met savana, zo was dat van mij ook eigenlijk ook bedoeld. Ik rij nu anderhalf jaar wedstrijden en over het algemeen mag ik ook niet klagen, maar je merkt wel dat er een enorm verschil kan zijn tussen de "smaak" (zoals savana zei) van juryleden. Wat ik bedoelde met de 'verboden kleur schimmel' is dat er juryleden zijn (en ik ben ze tegengekomen) die dus schimmel verafschuwen en dat vindt ik jammer. Overigens zijn er ook jryleden die je wel op waarde schatten en je dus beoordelen op je rijden, dit accepteer ik dan ook gewoon. En ik bedoelde dit niet negatief, zo van 'reageer het maar op de jury af', ik raak er zelf ook gemotiveerder door.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:33

Kom op zeg, ik rij ook wel eens een heel stuk minder punten dan ik verwacht had. Maar ze zijn gewoon uitgekeken op al dat zwart, dat moet het zijn Clown Kan toch niet zijn dat het aan mij ligt? Bloos!
(Het zal dan wel minder getoond hebben dan het voelde.
Laatst had ik zelf nog het idee dat ik een hele exacte proef reed omdat ik hem een keer precies kon plaatsen waar ik wou en stond erbij 'jammer dat het zo'n slordige proef was'. Tja, blijkbaar rij ik dus normaal nog veel slordiger ofzo Clown
Gevoel en zicht komen ook niet altijd overeen. Soms is het ook omgekeerd, dan denk ik OMG! omdat ik totaal geen controle had maar dan was mijn paard de showbink aan het uithangen en scoor ik wel ineens punten. )

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:07

Of je denk: Wat is ie toch sloom!!
Dus je gaat rijden en rijden en rijden.
Blijk je als een gek door de ring te crossen Nagelbijten / Gniffelen

Het is dat de suporters dat dan zeggen, van wat reed je toch hard! Maar anders dacht ik ook: Waar komen die punten vandaan? Hij was niet vooruit te branden!

De videocamera is echt een uitkomst wat dat betreft.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:48

Er gaan bij mij wel eens meisjes mee van de ponyclub om te schrijven. Er kwam een ponycombinatie de ring in en het was me toch een lelijk dier (althans dat vond ik). Meestal houd ik dat soort dingen voor me, maar deze was zo lelijk dat het er uit floepte......
Maar ze reden een hele nette proef en wonnen uiteindelijk ook nog. Mijn schrijfstertje was er wel wat van ontdaan, die dacht dat je met een "lelijke" pony geheel kansloos was.

Dus ondanks dat ik er een opmerking uitfloepte heb ik mijn schrijfster nog wel wat geleerd. Haha! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:45

Ik heb echt nog nooit gehad dat ik met mijn schimmel minder punten kreeg omdat het een schimmel was. Met mijn vos ook niet.

Natuurlijk krijg ik lang niet altijd de punten die ik zelf vind dat ik verdien. Maar dat het aan de kleur zou liggen dat gevoel heb ik nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:56

We hadden het er vandaag over op een meeting.
Iemand reed een keigoede proef, kwamen treinen langs tijdens het halsstrekken en daar schrok die pony normaal van, maar ging gewoon perfect op die volte. En kwam er een zwart paard binnen, die had al meteen gewonnen? Want die reed zoveel verkeerd, maar werd wel 1e.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:58

bij iemand die ik ken werd een keertje bij E afwenden als commentaar gegeven:
Valt uit galop Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:03

Shizzel schreef:
We hadden het er vandaag over op een meeting.
Iemand reed een keigoede proef, kwamen treinen langs tijdens het halsstrekken en daar schrok die pony normaal van, maar ging gewoon perfect op die volte. En kwam er een zwart paard binnen, die had al meteen gewonnen? Want die reed zoveel verkeerd, maar werd wel 1e.

Misschien reed die eerste wel een hele brave foutloze proef, en de zwarte een spetterende proef met een paar fouten erin!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:10

Ik had laatst bij mijn eerste middendrafje in de M1 proef dat er bij stond 'Geen sprong' Koe had overigens wel een 7 voor dat onderdeel Blond

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:01

Afgelopen wedstrijd was er te weinig sprong bij de e-b-e grote volte doorzitten.

(Natuurlijk had het commentaar bij het volgende puntje gemoeten, maar het zag er wel grappig uit)

-edit- Haha, ik zie nu pas de reactie boven me, toevallig. Vork

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:20

Dat belooft wat voor mijn zwarte parel Gruno Tong uitsteken (met z`n vier witte voetjes en kolletje toch al een barbiepaard Clown )

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:35

Ik zat in het buitenseizoen te schrijven bij de Z, voor de rabobank trofee ofzo, Kwam er een breedgebouwde pony binnen met dikke hals enzo. Zegt de jury: Bah hij is gebouwd als een haflinger dan weet ik al wat voor punten het gaan worden.
Ik vind niet dat je als jury zo kan vooroordelen.

Maar verder, ik rijd ook weleens minder punten dan ik had verwacht , maar ook evengoed weleens meer dan dat ik mezelf had gegeven. Op de provinciale kampioenschappen komt het gewoon duidelijk naar voren dat het een jurysport is.
De ene jury geeft een proef 201 en de andere jury 176 [echt gebeurt].
Ze is verhaal gaan halen bij de jury's., de 1e jury vond hem lekker lopen en de andere jury vond hem niet lekker door de rug, niet nageeflijk en scheef.
Dat kan gebeuren he Clown

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:39

[

Sorry hoor, maar van om dit soort opmerkingen gaan m'n haren overeind staan!!!
Als je proef écht goed is kan een jury er niet omheen, ga gewoon beter trainen en hou op met een jury de schuld te geven van je mindere punten!!! Misselijk[/quote]

Van de zomer heb ik meegereden in Heerjansdam L2 (regiokampioenschappen) Ik heb je daar gespot en inderdaad daar kan de jury niet omheen Vingers aflikken

p.s. ik reed met mijn pony tussen de paarden, maar met mijn punten 174 en 185 was ik echt helemaal mee eens. Was al trots dat ik mee mocht doen. En ik heb de video-opname terug gekeken en voor mijn gevoel was het rond de 180 punten. Tuurlijk heb ik niet altijd hetzelfde gevoel als de jury maar als ik niet goed genoeg rijd is het niet de schuld dat ik met mijn pony tussen de paarden rijd. Maar een kwestie jezelf en je paard (pony) te verbeteren Knipoog en dan komen de punten gewoon weer vanzelf!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:07

barlie schreef:
Van de zomer heb ik meegereden in Heerjansdam L2 (regiokampioenschappen) Ik heb je daar gespot en inderdaad daar kan de jury niet omheen Vingers aflikken

p.s. ik reed met mijn pony tussen de paarden, maar met mijn punten 174 en 185 was ik echt helemaal mee eens. Was al trots dat ik mee mocht doen. En ik heb de video-opname terug gekeken en voor mijn gevoel was het rond de 180 punten. Tuurlijk heb ik niet altijd hetzelfde gevoel als de jury maar als ik niet goed genoeg rijd is het niet de schuld dat ik met mijn pony tussen de paarden rijd. Maar een kwestie jezelf en je paard (pony) te verbeteren Knipoog en dan komen de punten gewoon weer vanzelf!

Dank je Haha!
Het is ook een lekker dier Ja
Kan me jou niet herinneren helaas Bloos

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:58

Ik kreeg mijn laatste wedstrijd een coupon terug waarvan ik eerst dat dat de coupons verwisselt waren. Onderdelen die goed gingen onvoldoende, onderdelen die fout gingen voldoende. Ik mijn boekje erbij gepakt want dit wilde ik wel eens onderdeel voor onderdeel doornemen.
Middendraf 7: Huh, hij galopperde aan!
A aandraven 6, meer stelling: Ja hoor op de rechte lijn.
volte 4, staat niet 4-kant: ja joh.
Halthouden 5, scheef: oke kan, maar dan het volgende punt:
Achterwaarts 7: hoe kun je nou een 7 krijgen als we al scheef begonnen!!!!
Ik heb verhaal gehaald bij de jury, ik was het er natuurlijk mee eens dat de schrijfster gewoon steeds een onderdeel te laat(of te vroeg) schreef. Maar hij gaf toe dat dit nooit had mogen gebeuren!!!
Het was per slot van rekening een selectie!!!

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:32

Nou, wat de jury toch eens op mijn protecol heeft neergeploinkt.. Zij zijn groot en ik is klein!
Ik zal het hele verhaal maar gaan ophangen, anders snapt men het toch niet.
Ik en mijn paard gingen op een blauwe maandag eens 'n wedstrijdje rijden in het B. Niks mis mee, of wel?
Aangezien ik nooit startte maar wel elk jaar voor miljoenen euros aan startkaarten aanvroeg, vond de jury -ja mensen, ik kende hen persoonlijk- mij altijd maar een vreemde vogel. Oke, daar kan ik wat van begrijpen, aangezien ik het geld gewoonweg over de toonbank smeet zonder er ooit enig plezier van te mogen ontvangen. Ik hing altijd rond op wedstrijdterrein, ik laadde mijn paard op en vertrok richting losrij-bak waar ik maar bleef losrijden. De proef reed ik nooit. Te eng.

Nougoed, na enig aansporen van een zeer vriendelijke man langs de kant die met een stok tussen de ribben van mijn paard prikte ben ik toch op een drafje de ring in gehobbelt. De proef begon en iedereen hield doodse stilte aan. Ik hoorde een speld vallen. Mijn paard schrok, een dat uitte zich in een hevige gezichtsuitdrukking van mijn paard. Een jurylid lag in een keer plat. Gewoon, zo plat als een pannekoek op de jurytafel. Ik hoorde enkel nog slinks geproest, waarna ik de proef verknalde en de bak uit steigerde met mijn overweldigend dier.

Wat er uiteindelijk op protecol stond;
dat ben ik vergeten

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:37

Een 5 voor verzorging, omdat alle knotjes recht waren maar 1tje week uit en 1 was onder de proef losgeschoten Clown

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:40

Ik had een keer een 2 voor een gebrokenlijn waar ik de stelling allemaal goed had en ook had gereden zonder commentaar waarvan niemand iets van snapte waar ik dat cijfer heb gekregen jury was al weg tijdens de prijsuitrijking!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:10

p0ny schreef:
Nou, wat de jury toch eens op mijn protecol heeft neergeploinkt.. Zij zijn groot en ik is klein!
*knip*
Wat er uiteindelijk op protecol stond; dat ben ik vergeten

Dus wat moeten wij nu met dit vage verhaal Verward

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:23

_10_ schreef:
p0ny schreef:
*knip*
Wat er uiteindelijk op protecol stond; dat ben ik vergeten

Dus wat moeten wij nu met dit vage verhaal Verward

Vergeten 10 Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:24

Je weet dat je een extra moeilijkheid hebt als je met een paard/pony dressuur start die afwijkt van het standaard KPWN oid paard. Vaak hebben ze een andere gang dan wat er graag gezien wordt en zul je dat dus moeten zien te compenseren. Als je start met een zeer goed bewegend paard kun je je dus meer foutjes veroorloven omdat ze hogere punten kwijt kunnen aan andere onderdelen. Maar dan moet je natuurlijk zelf ook behoorlijk kunnen rijden. Maar het is toch logisch dat Anky op bijv een Haflinger minder punten kan rijden dan op een van haar eigen paarden. Kan je daar niet tegen dan moet je of een ander paard kopen of geen wedstrijden meer rijden. Het is je eigen keuze.
Natuurlijk kan niet iedereen een topdressuurpaard kopen en dan zal je er dus extra aan moeten werken en daarbij kan niet iedereen kampioen worden. Daarvoor is een goed paard en een goede ruiter nodig.
Maar die mooie zeer goed lopende sportpaarden zijn vaak ook sensibel. Daar kan dan een ander soort combinatie weer profijt uit halen.
Zelf start ik met een panterbont paard. Er zullen ook jury's naar mijn coupons kijken en hun afschuw uitspreken. Mijn taak is het om ze te verrassen. Mooiste compliment is als ze zeggen dat ze er helemaal niet van houden maar dat hij wel goed loopt.
Natuurlijk moet een jury objectief zijn maar het is mensenwerk en dus spelen voorkeuren altijd onbewust mee. Zelf vind je vaak ook iemand beter rijden als je hem/haar aardig vindt terwijl je alleen negatieve punten ziet bij iemand waarvan je walgt. En is er een keer een jury die echt onterecht is geweest, leg het naast je neer. De volgende keer tref je iemand die het juist weer als een pluspunt ziet dat iemand met het niet-standaard paard toch zo rijdt.