Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:34

judithh schreef:
van schrijvers die "mee gaan zitten beoordelen" wordt ik heel kriegelig.
Ik heb een keer een schrijver gehad die bij ieder cijfer commentaar gaf....zo dat is wel een erg hoog punt, zo goed vond ik het niet gaan...of..nou een 4 in de B vind ik geen pas hebben...ik heb deze dame vriendelijk verzocht haar mond te houden wat ze vervolgens in de wind sloeg, ik ben naar het secretariaat gestapt en om een andere schrijver gevraagd. Ik vind zulk soort schrijvers hoogst irritant.
Ik heb er overigens helemaal geen moeite mee als schrijvers iets vragen of graag iets op willen steken, maar je er mee gaan bemoeien gaat mij te ver.

Dat is wel heel erg ja!
Ik geef ook wel commentaar, maar ga zeker niet tegen een jury in.
In de hogere klasses`s wil ik nog wel eens vragen wat er bv beter moet om een 8 te krijgen ipv die 7.
Daar krijg ik dan altijd netjes antwoord op, en zo is het ook nog eens leerzaam.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:28

Ik heb ook al een paar keer geschreven. Vind het zo ie zo heel leuk, en je leert er ook wel wat van Lachen Maar ik ga me dus niet met de Jury bemoeien. Die geeft de punten en daarmee uit. Dat sommigen ook nog het ''lef'' hebben om zich er dan mee te gaan bemoeien Nagelbijten / Gniffelen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:32

Bonjoy schreef:
Ik heb ook al een paar keer geschreven. Vind het zo ie zo heel leuk, en je leert er ook wel wat van Lachen Maar ik ga me dus niet met de Jury bemoeien. Die geeft de punten en daarmee uit. Dat sommigen ook nog het ''lef'' hebben om zich er dan mee te gaan bemoeien Nagelbijten / Gniffelen
Tenzij het je tante is Vork
Nouja, mijn tante is geen jury ofzo, rijdt zelf Z1 en rijdt al vanaf d'r 3e ongeveer maar verder jureert ze over het algemeen niet. Tot ze bij haar club op het laatste moment ineens nog jury+schrijver nodig hadden voor onderlinge wedstrijd, toen heb ik geschreven en zij gejureerd, maar we zaten eigenlijk samen de hele tijd te overleggen enzo. *LOL*
Bij iemand anders zou ik dat natuurlijk niet doen.

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:00

Skaiden schreef:
ik had eens een jury die mijn winstpunt introk Boos! omdat mijn pony teveel hoeste! ) ik had een verklaring van de dierenarts dat haar conditie en gezondheid goed genoeg waren om een proef te lopen (B) ik ben nog naar ze toe gegaan om het uit te leggen dat het chronisch was en mijn pony soms gewoon meer hoeste en soms minder maar dat ze er verder geen last van had, waren gewoon wat droge kuchjes.
en toch hadden ze me voor verzorging een 4 gegeven, terwijl duidelijk op de coupon te zien was dat er eerst een 8 had gestaan.
vond dat erg flauw en tot op de dag van vandaag wind ik het nog steeds belachelijk, de jury is er om je pref te beoordelen, niet de gezondheid van je paard dan zou het een dierenarts zijn en geen jury, tuurlijk als een dier kreupel is of wat dan ook, maar als je een verklaring hebt ondertekend en wel vind ik het erg kinderachtig.
daarnaast vind ik het belachelijk dat te veel jury's ( naar mijn mening ) teveel kijken naar wat voor je paard je onder je hebt (haflinger ) 1 sprak me ooit eens aan wat ik wel niet dacht dat ik aan het doen was? tussen de paarden wedstrijden rijden, ik heb gezegd een eerlijke kans te willen en net zo goed het recht te hebben om te laten zien wat mijn paardje kan als ieder ander, ze lachtte me uit en liep weg. en zo ben ik wel vaker op een muur gelopen waarbij jury's letterlijk zeiden dat ik of een echt paard moest kopen of moest stoppen, terwijl mijn hafje toch het m (onderling) heeft gehaald.
voor mij is mijn hafje een echt paard, en zou nooit wat anders willen, maar ik heb echt een hekel aan dressuurwedstrijden gekregen door al die malle uitspraken van jurry's.

Ik heb ook van die juryleden gehad. Ik rijd op een AV'tje van 1.47 met de verboden kleur schimmel. Het is me nooit recht in het gezicht gezegd, maar heb het wel gemerkt in de punten. Afgelopen weekend nog: ben ik enigste pony haal ik 159 en 166, terwijl ze beter liep dan de wedstrijd daarvoor (174 en 178). De overige paarden hadden (bijna) allemaal een wp!!!

Raarste quote van een jury die ik heb gehoord was tegen een meisje/vrouw die wat dikker was dan de gem. ruiter, maar wel op een groot paard reed. Onderaan de coupon stond: amazone mag afvallen, anders krijgt het paard een hernia.

Schandalig dat juryleden zulke uitspraken doen...

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:01

Trouwens Skaiden, ik ken een Haflinger die Z2 is, ze kunnen het dus wel. Gewoon doorzetten en laat ze versteld staan!!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:06

'amazone mag afvallen, anders krijgt het paard een hernia'

Haha gewéldig!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:12

ta_nikita schreef:
Ik heb ook van die juryleden gehad. Ik rijd op een AV'tje van 1.47 met de verboden kleur schimmel. Het is me nooit recht in het gezicht gezegd, maar heb het wel gemerkt in de punten. Afgelopen weekend nog: ben ik enigste pony haal ik 159 en 166, terwijl ze beter liep dan de wedstrijd daarvoor (174 en 178). De overige paarden hadden (bijna) allemaal een wp!!!

Verboden kleur schimmel? Waar héb je het over? Lachen
Ik reed met mijn schimmel vaak 3/4 winst per dag hoor Knipoog

Misschien waren die paarden wel gewoon beter dan jou?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:31

Verboden kleur schimmel? *LOL*
En zeggen dat ik de Z gehaald heb met mijn haast witte welsh *LOL*

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 07:22

ta_nikita schreef:

Mijn AV`tje van 1.56.5m met de verboden kleur schimmel heeft met twee hoeven in zijn neus de Z gehaald, maar dat kwam natuurlijk omdat ie bijna 10 cm groter was!! Dan maakt kleur en ras niet meer uit.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:30

ta_nikita schreef:
Trouwens Skaiden, ik ken een Haflinger die Z2 is, ze kunnen het dus wel. Gewoon doorzetten en laat ze versteld staan!!!

er is een haf die is nu ZZ-licht startrechtig!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:03

Ik heb op een concours 2 keer geschreven, keertje bij de pony's D-B en een keer paarden Z2, beide jury's vroegen mij dingen, en als ik dan b.v. zei ik zou hem ronder willen zien of zoiets, dan vulde zij het beide aan met hun eigen commentaar. Ze lieten zich niet beinvloeden door mij, denk ook dat ze hun punt dan al klaar hadden voor ze mij wat vroegen, mijn commentaar kwam ook niet op de coupon, maar ze lieten mij meedenken hoe ik het zou doen en of mijn gedachte dan terecht was. Moet zeggen dat het een hele fijne ervaring is geweest om eens achter de jury mee te kijken, waar letten ze nu op en hoe beoordelen ze dingen.

StefPiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:27

Commentaar is niet alijd negatief, zie het als iets positief.. Dat is veel leuker

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 01:59

Pff, altijd dat geblaat over "De jury houdt niet van mijn koudbloed, bonte, tuiger, of een combinatie daarvan". Ik moet zeggen, ik rijd met een (manege) Fjord tussen (eigen) paarden en heb nog nooit negatief commentaar gehad!

Weer ontopic: Ik heb er ook wel eens iets uitgefloept bij het schrijven over het beengebruik (met een gigantisch spoor) van een 'schattig' meisje van acht op een snoezige shet. Ik kon het niet laten de jury hier voorzichtig op te attenderen. Verder probeer ik altijd heel wijselijk m'n mond te houden. Lachen

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 08:29

Ik rijd met mijn haflinger nu ook M1. Afgelopen wedstrijd had ik ook een jury die liever niet had dat ik in de ring was gekomen.
Ik kwam kaarsrecht binnen, vierkant halt. Het punt ? een 4`
Maar naar mate de proef vorderde kreeg ik steeds hogere punten.
Zevens voor de galop die eigenlijk voor mijn gevoel nog helemaal niet bevestigd enz.

Zo zie je maar dat als je je pony/paard goed aan het lopen hebt dat het niks uit maakt of dat je op een super sjieke wesh aankomt of met een Boerentrekpaard. Knipoog
Mijn vorige instructrice zei altijd als je maar goed genoeg rijd kunnen ze niet om je heen en krijg je wat je verdient Haha!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:26

Ik heb welleens bij een jury geschreven, dat was me ook wat...

Sprong een paard bij A de ring uit, vraagt ze mij, ohoh, wat moet ik nu doen???
Dus ik, geen idee... misschien in het reglementenboekje opzoeken??
Dus zij dat boekje gepakt, ik ging het opzoeken, want zij wist niet waar het stond (ik had zelf ook nog nooit zo'n boekje van dichtbij gezien...)
Gelukkig allemaal wel opgelost enzo, maar vond het wel apart hoor....

in die proef zat een volte 10 meter, vraagt ze aan mij: tot hoever moeten ze rijden dan? tot welk bordje??

En nee, het was niet om mij te testen ofzo, ze wist het gewoon echt niet, dit zijn maar 2 voorbeelden Clown

nijla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:04

Ik heb al wel eens commentaar gekregen van een jury dat ik mijn pony beter kon verkopen. Het was niet wat en zou nooit wat worden... en bedankt denk je dan, maar ben er toch nog L2 mee geworden;)

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:32

Verboden kleur schimmel? Waar héb je het over? Lachen
Ik reed met mijn schimmel vaak 3/4 winst per dag hoor Knipoog

Misschien waren die paarden wel gewoon beter dan jou?[/quote]

Hoe groot was jouw schimmel? Ook pony of paard? Ze zien liever geen pony's bij de paarden en als je nu net een jury treft die ook niet van schimmel houdt...
Als ze echt allemaal beter waren dan mij, dan had ik alleen maar zulke punten gereden. Dit heb ik gelukkig niet, maar vindt t wel raar dat je soms op uiterlijk beoordeeld wordt en niet op je proef.
Nog een voorbeeld: volgens een vriendin 2 identieke proeven bij 2 verschillende juryleden, de ene 181 en de andere 161. 20 punten verschil!! Noem dat maar geen discriminatie...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:48

ik heb nu een aantal wedstrijden voorgelezen bij een goede vriendin en er stonden ook een aantal leuke opmerkingen op Pling

- Paard springt bij de galop de ring uit en het mooiste. Mijn vriendin gaat netjes in de verlichte zit erover heen. Aait de pony een keer rijdt weer op de bordjes aan en gaat weer in de verlichte zit er over. En reed haar proef weer verder. Ze had nergens aftrek voor. En als commetaar: '' Nette springhouding heb je zeg. Verder netjes opgelost ''

- tegelijker tijd toen de pony sprong klapte ik uit ergenis met het boekje tegen mijn hoofd. Opmerking: '' Voorleester bewaart minder haar geduld als jij ''

Nou we kwamen niet meer bij Clown

@ chann: Sorry Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 25-12-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:50

Hilde_q schreef:
ik heb nu een aantal wedstrijden voorgelezen bij een goede vriendin en er stonden ook een aantal leuke opmerkingen op Pling

- Paard springt bij de galop de ring uit en het mooiste. Mijn vriendin gaat netjes in de verlichte zit erover heen. Aait de pony een keer rijdt weer op de bordjes aan en gaat weer in de verlichte zit er over. En reed haar proef weer verder. Ze had nergens aftrek voor. En als commetaar: '' Nette springhouding heb je zeg. Verder netjes opgelost ''

- tegelijker tijd toen de pony sprong klapte ik uit ergenis met het boekje tegen mijn hoofd. Opmerking: '' Voorleester bewaard minder haar geduld als jij ''

Geweldig ROFL
Opmerking: '' Voorleester bewaard minder haar geduld als jij '' >> Ik hoop alleen dat er op het blaadje bewaart stond, niet bewaard. Vork

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:52

ta_nikita schreef:
Hoe groot was jouw schimmel? Ook pony of paard? Ze zien liever geen pony's bij de paarden en als je nu net een jury treft die ook niet van schimmel houdt...
Als ze echt allemaal beter waren dan mij, dan had ik alleen maar zulke punten gereden. Dit heb ik gelukkig niet, maar vindt t wel raar dat je soms op uiterlijk beoordeeld wordt en niet op je proef.
Nog een voorbeeld: volgens een vriendin 2 identieke proeven bij 2 verschillende juryleden, de ene 181 en de andere 161. 20 punten verschil!! Noem dat maar geen discriminatie...
Héél slecht voorbeeld, dan zou je dezelfde proef 2 keer voor dezelfde jury moeten rijden. Een proef kan nooit identiek zijn, bovendien verschilt het aantal punten heel erg van jury tot jury.
Van de ene jury krijg je te horen dat het redelijk ging en heb je geen winstpunt, een ander vond het eigenlijk slecht gaan en geeft je toch meer dan 180 punten. Dat is niet met elkaar te vergelijken. Knipoog

Trouwens, schuingedrukte: Wat is dat nou voor uitleg over die verboden kleur schimmel? Ben nog steeds benieuwd wat je daar mee bedoelt...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:57

ta_nikita schreef:

Als jij er zo van overtuigd bent dat je met een schimmel pony achtergesteld wordt op wedstrijden, waarom doe je dan nog mee? Koe je komt niet voor de jury.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:06

Citaat:
- tegelijker tijd toen de pony sprong klapte ik uit ergenis met het boekje tegen mijn hoofd. Opmerking: '' Voorleester bewaard minder haar geduld als jij ''

hihihi die is echt leuk!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:06

Het raarste wat er ooit op mijn protocol heeft gestaan is denk ik: 'niet met je benen rollen' . Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:11

ta_nikita schreef:

mijn pony was 1.28, dat is nog eens 20cm kleiner (bijna) als die van jouw Clown
Verboden kleur schimmel is simpelweg onzin.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:58

Chann schreef:
Hilde_q schreef:

Geweldig ROFL
Opmerking: '' Voorleester bewaard minder haar geduld als jij '' >> Ik hoop alleen dat er op het blaadje bewaart stond, niet bewaard. Vork

En 'meer dan', natuurlijk Knipoog