Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:32

edit

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:04

Als ik moet schrijven dan reageer ik ook op wat ik zie hoor!
Niet dat de jury zich daar iets van aan moet trekken.

Als een paard bv bokt bij het aangaloperen, dan komt er bij mij ook een "oe Bloos! !" uit!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:44

asjemenou schreef:
Als ik moet schrijven dan reageer ik ook op wat ik zie hoor!
Niet dat de jury zich daar iets van aan moet trekken.

Als een paard bv bokt bij het aangaloperen, dan komt er bij mij ook een "oe Bloos! !" uit!

Logisch Ja
Vind ik ook iets anders dan iemand die bij élk onderdeel zegt wat ze ervan vind Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:10

vera_pino schreef:
oeps foutje. Normaal schrijf ik het ook met een T

En ik hoef geen aanval, ik weet dat het de taak van de Jury is om te beoordelen. Dat staat er ook bij.

Daarbij is dat ik het er gewoon per ongeluk uitfloep en dat op zeer zachte toon, alleen hoort de jury het dan soms nog.
Ik floep er trouwens niet alleen negatieve dingen uit. Als dezelfde ruiter vervolgens een supermooie volte rijd of wat dan ook dan kan ik er ook nog wel eens uitfloepen: goed gereden. Maar dat wordt door de jury meestal automatisch beloond.

Denk je serieus dat ik express ga zeggen dit is niet goed dat is niet goed. Ik weet dat ik me moet inhouden maar soms gaat het gewoon vanzelf.
En de jury moet zelf maar uitzoeken wat hij/zij er wel of niet mee doet. Al wil hij dat ik er bij zet: mooie middendraf terwijl ik net eruit gefloept heb dat het onregelmatig is. Dat doe ik gewoon, het is aan hem om het te zien en het te beoordelen. Ik schrijf wel, no problem.

Voel je je eigen zo snel beledigd? Ging nog niet eens is over jouw. Ik doelde op de jury. En ik zei stel dat je iemand niet mocht, niet jij mocht diegene niet!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:17

Eerste pagina, gewéldig Haha!

Laatste pagina; ik floep er bij het schrijven ook wel eens wat uit.. Toch schrijf ik op wat de jury zegt. Als ze hinder aan me hebben moeten ze dat maar zeggen Clown

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:03

Bij deze even een stipje, dan ga ik (als ik tijd over heb) alles even doorlezen. Huilen van het lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:36

ik moest een keer schrijven moest iemand A afwenden en halthouden tussen X en G
en het zag er niet uit

zegt jury wat een zooitje en ik schreef het op :S

maar niet opschrijven hoor Tong uitsteken

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:40

Mn vriendin had een 7 voor middendraf, en een 5 voor draven in het totaal. ( de laatste serie punten ) Huilen van het lachen
Moesten we wel even om lachen Vork

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:48

Oh dat heb ik zo vaak, allemaal 7ens voor de galop en een 6 op het einde. Allemaal 5/6 voor de stap en een 7 op het eind. Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:28

kan toch?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:19

van schrijvers die "mee gaan zitten beoordelen" wordt ik heel kriegelig.
Ik heb een keer een schrijver gehad die bij ieder cijfer commentaar gaf....zo dat is wel een erg hoog punt, zo goed vond ik het niet gaan...of..nou een 4 in de B vind ik geen pas hebben...ik heb deze dame vriendelijk verzocht haar mond te houden wat ze vervolgens in de wind sloeg, ik ben naar het secretariaat gestapt en om een andere schrijver gevraagd. Ik vind zulk soort schrijvers hoogst irritant.
Ik heb er overigens helemaal geen moeite mee als schrijvers iets vragen of graag iets op willen steken, maar je er mee gaan bemoeien gaat mij te ver.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:45

Oehh dit is een leuk topic. Ooit ga ik hem nog wel eens helemaal door lezen Huilen van het lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:49

Die eerste pagina; Over die string.. Nagelbijten / Gniffelen
Geweldig..
Hoe durf je er ook zo bij te gaan lopen? Een witte broek, en een zwarte string. Wat mij betreft, vraag je er dan om. Knipoog
En geen excuus; Heb geen witte string. Of hij zit in de was.
Als je wedstrijd hebt, houdt je altijd rekening met wit ondergoed/string. (Althans ik wel, vind ik wel zo netjes staan.)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:35

Sizzy schreef:
Waarom zou dat commentaar van die zweep dan een ongelooflijke rotstreek zijn? Ik ben dat niet met je eens, overpakken + zweep aan de verkeerde kant om je paard van de hoefslag af te krijgen hoort gewoon niet.

nou ja veel mensen leren dat tijdens de les. gelukkig zijn er ook veel die niet met zweep rijden. ik persoonlijk rij wel met zweep (gewoon een dresuur zweep.) maar ik gebruik heb vrij wel nooit. ik heb hem alleen bij voor "noodgevallen"

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:41

natje93 schreef:
Sizzy schreef:
Waarom zou dat commentaar van die zweep dan een ongelooflijke rotstreek zijn? Ik ben dat niet met je eens, overpakken + zweep aan de verkeerde kant om je paard van de hoefslag af te krijgen hoort gewoon niet.

Ben ik met je eens. Dat hoort niet.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:27

Melanieetjuh schreef:
Die eerste pagina; Over die string.. Nagelbijten / Gniffelen
Geweldig..
Hoe durf je er ook zo bij te gaan lopen? Een witte broek, en een zwarte string. Wat mij betreft, vraag je er dan om. Knipoog
En geen excuus; Heb geen witte string. Of hij zit in de was.
Als je wedstrijd hebt, houdt je altijd rekening met wit ondergoed/string. (Althans ik wel, vind ik wel zo netjes staan.)

Het was geen zwarte string, het was een rode. Het is algemeen bekend gegeven dat je wit onder wit ziet, maar dat je rood onder wit niet ziet. In dit geval dus wel. Overigens, als ik zelf jureer valt me van alles op, maar kijk ik echtniet of een broek doorschijnt.

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:33

het was dan niet echt een jury-uitpraak maar,
bij het aangaloperen stond meer hals strekken
bij van hand veranderen stond verkeerde stelling enz...

later zag ik dat ze de proefjes hadden omgewisseld en
het commentaar van briefje was verwisseld

ik snapte het eerst echt bniet Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:17

Heel begrijpelijk Judithh. Dat mensen graag willen leren vind ik prima, maar ik zou het ook niet kunnen waarderen als een schrijver het beter zou denken te weten....

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:18

ik had eens een jury die mijn winstpunt introk Boos! omdat mijn pony teveel hoeste! ) ik had een verklaring van de dierenarts dat haar conditie en gezondheid goed genoeg waren om een proef te lopen (B) ik ben nog naar ze toe gegaan om het uit te leggen dat het chronisch was en mijn pony soms gewoon meer hoeste en soms minder maar dat ze er verder geen last van had, waren gewoon wat droge kuchjes.
en toch hadden ze me voor verzorging een 4 gegeven, terwijl duidelijk op de coupon te zien was dat er eerst een 8 had gestaan.
vond dat erg flauw en tot op de dag van vandaag wind ik het nog steeds belachelijk, de jury is er om je pref te beoordelen, niet de gezondheid van je paard dan zou het een dierenarts zijn en geen jury, tuurlijk als een dier kreupel is of wat dan ook, maar als je een verklaring hebt ondertekend en wel vind ik het erg kinderachtig.
daarnaast vind ik het belachelijk dat te veel jury's ( naar mijn mening ) teveel kijken naar wat voor je paard je onder je hebt (haflinger ) 1 sprak me ooit eens aan wat ik wel niet dacht dat ik aan het doen was? tussen de paarden wedstrijden rijden, ik heb gezegd een eerlijke kans te willen en net zo goed het recht te hebben om te laten zien wat mijn paardje kan als ieder ander, ze lachtte me uit en liep weg. en zo ben ik wel vaker op een muur gelopen waarbij jury's letterlijk zeiden dat ik of een echt paard moest kopen of moest stoppen, terwijl mijn hafje toch het m (onderling) heeft gehaald.
voor mij is mijn hafje een echt paard, en zou nooit wat anders willen, maar ik heb echt een hekel aan dressuurwedstrijden gekregen door al die malle uitspraken van jurry's.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:22

Sorry hoor Skaiden, ik zal dan wel zo'n 'foute-jury' zijn, maar ik zou toch ook echt commentaar geven als je paard de gehele proef aan het hoesten is!!!
(met of zonder verklaring van een VA!!)
En jury's behoren wel degelijk naar de 'conditie' van een paard te kijken!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:24

Maar dan corrigeer je dat toch niet enkel aan het eind van de proef? Een paard dat écht constant hoest kan ook geen normale aanleuning hebben, dat hoofd gaat naar voren en beneden. Dit zou terug moeten komen bij bijna alle onderdelen, dus imo zou een wp dan niet eens haalbaar zijn.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:24

haha die 2e waar letten ze op Tong uitsteken wat maakt het uit wat voor string je draagt?!?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:27

Klopt, ligt eraan hóe erg het is, maar als het paard idd bij zowat elk pas moet hoesten zou ik de combinatie toch adviseren te stoppen of indien nodig zelfs diskwalificeren Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:38

_10_ schreef:
Klopt, ligt eraan hóe erg het is, maar als het paard idd bij zowat elk pas moet hoesten zou ik de combinatie toch adviseren te stoppen of indien nodig zelfs diskwalificeren Ja

Uitsluiten?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:15

Haha, nou heb der nog wel een voor je die ik ooit kreeg op mn eerste wedstrijd: Zou je niet beter western kunnen gaan rijden met die pony??

Dus ik achteraf vragen waar dat op sloeg, en die vrouw zegt doodleuk: "omdat ie bont is"

Dat slaat toch nergens op??? Boos!