Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:59

Als iemand met opgestroopte mouwen rijd lijkt het mij eerder dat die opmerking daar op slaat, dan dat die persoon te lange teugels had... Lachen

daro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:49

casperrr schreef:
Als iemand met opgestroopte mouwen rijd lijkt het mij eerder dat die opmerking daar op slaat, dan dat die persoon te lange teugels had... Lachen

Het ging over de opgestroopte mouwen. Het stond bij verzorging van het geheel, de jury vond het verschrikkelijk dat ze zo de ring in kwam. Als het over waslijnen ging (lange teugels) dan had het ook wel bij rijvaardigheid en het effect van de hulpen gestaan......

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:32

Jaja, geloof het of niet, ik heb echt alle (!) 85 pagina's doorgelezen!!!!

Ikzelf start nog niet, maar lees een vriendin voor en help haar op wedstrijden. Maar we hadden een baan met een hele slechte hoek erin. Dus bij het melden bij de jury vroeg ik of het een probleem was als mijn vriendin wat binnendoor reed, dit om gebroken benen te voorkomen (zo slecht was het echt). Jury kijkt eens naar de hoek die ik bedoel, kijkt eens opzij, stapt uit zijn auto en zegt: "we verleggen de baan wel even"
eeehhhh.... oh... oké. Dat was dus wel het laatste wat ik verwacht had!
(ik zat alleen met m'n bovenarm in het gips, dus een baan verplaatsen was er voor mij niet bij. Dus de jury heeft zelf de baan maar even 2 meter verschoven).

Het is misschien niet echt een hele rare uitspraak, maar toch wel 1 die ik in elk geval niet verwacht had!!

Ik zal mijn couponnen van de onderlinge wedstrijden ook nog eens opzoeken, kijken of daar nog wat leuks tussen zit, want dit is toch wel een ontzettend leuk topic om te lezen als je je verveelt en een baaldag hebt!!! Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:40

Ik heb vandaag gehoord van iemand die zat te schrijven dat de jury bij ELK paard dat de ring in kwam: "Kijk, dat paard loopt ook weer teugel-kreupel" goh, wel erg toevallig vind je ook niet?? Allemaal teugelkreupel...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:35

ik had gisteren een aparte opmerking op mijn protocol, er stond het cijfer 3 met als commentaar " te weinig"
Geen probleem, kan gebeuren dat je iets te weinig laat zien,maar in combinatie met de gevraagde oefening was het toch wel een zeer speciale opmerking.
de oefening was namelijk: "B rechterhand" ehm.. je gaat die bocht door of niet Clown
naderhand bleek dat de schrijver het volgens mij niet meer kon bijbenen of in de war raakte, dus mij cijfers waren wat in een andere volgorde geweest, dit cijfer hoorde 3 oefeningen verder.
Maar toen ik het voorlas aan anderen snapten we er eerst helemaal niets van Haha!

basjeenromeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:59

ik ging een keer een proef rijden binnen en toengaf ze heel raa komertaar
mijn pony schok heel erg de heletijd
toen zijden ze op dat blaadje dat ik niet toe was aan proefen rijden
en ik kreeg volgens mij twee 3en

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:11

basjeenromeo schreef:
ik ging een keer een proef rijden binnen en toengaf ze heel raa komertaar
mijn pony schok heel erg de heletijd
toen zijden ze op dat blaadje dat ik niet toe was aan proefen rijden
en ik kreeg volgens mij twee 3en

wat is daar raar aan?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:51

Haha cynthia, erg handig van de schrijver.. Clown

basjeenromeo:
Ik vind het een erg logische verklaring. als je je paard nog niet goed onder controle kan houden op wedstrijd kan hij ook nog geen goede proef lopen.
Natuurlijk kan een paard op wedstrijd ineens heel anders zijn, maat dat wordt gewoon veel oefenen dan Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:33

Casca schreef:
Ik heb vandaag gehoord van iemand die zat te schrijven dat de jury bij ELK paard dat de ring in kwam: "Kijk, dat paard loopt ook weer teugel-kreupel" goh, wel erg toevallig vind je ook niet?? Allemaal teugelkreupel...

Ik ken ook hele stallen waar de paarden bijna allemaal teugelkreupel zijn anders..

basjeenromeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:24

uummm
Irene2 ik rij al heel lang wedstrijden dus ik heb al 7 winspunten
en ze klopte heel hard tegen het raam die jury

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:33

basjeenromeo schreef:
uummm

Als je al heeeeel lang wedstrijden rijdt en nog maar 7 winstpunten hebt is er toch iets mis hoor Nagelbijten / Gniffelen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:36

Bettine schreef:
basjeenromeo schreef:
uummm

Als je al heeeeel lang wedstrijden rijdt en nog maar 7 winstpunten hebt is er toch iets mis hoor Nagelbijten / Gniffelen

Dat was ook mijn gedachte. Bovendien, je zegt zelf dat je pony de hele tijd heel erg schrok... de jruy jureert wat ze op dat moment zien, en wat je pony op dat moment liet zien was dat hij toch echt nog niet toe was aan een wedstrijd.... Dus dat commentaar vind ik helemaal niet vreemd.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:10

super leuk al die gekke commentaren maar er zitten ook een paar heel banketstaaf tussen Boos!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:25

basjeenromeo schreef:
uummm
en ze klopte heel hard tegen het raam die jury

Mag ik even lachen.....
Als jij al heeeeeel lang wedstrijden rijd weet je wel beter en maak je niet zo'n uitspraak. Maar weet je wel beter.
Overigens als je al zo lang wedstrijden rijd, hoe kom je dan maar aan 7 wp??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:27

niet zo denigrerend, ook al ben ik het in hoofdlijnen met jullie eens, nergens voor nodig om met 3 of 4 mensen zo'n kind de hoek in te frommelen....

Het is al sneu zat dat ze een jury opmerking niet begrijpt!

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:09

Haha je heb van die jurys. ik vind opzich dat deze jury wel gelijkt heeft, ze probeert jullie denk ik alleen maar vast de dingen te leren en tips te geven voor officele wedstrijden, alleen van die string was een beetje raar moet ik toegeven Tong uitsteken maar toch moet je je voordeeel er eigenlijk mee doen, hoe meer commetaar hoe meer je kan verbeteren, hoe beter je wordt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:25

Als ik soms moet schrijven is dat niet altijd in het voordeel van de ruiter Bloos
Ik heb van die uitflap momenten, en de jury ziet dan niet altijd wat ik zie en dan krijg je rare dingen Knipoog

moet de ruiter galoperen, hoor je mij: overkruisd.
Jury: o dat had ik niet gezien, schrijf maar op.

nog een keer galop
Ik: verkeerd
Jury: Maak er maar een 5 van (ipv 7)

Middendraf
Jury: netjes
Ik: oej drukt zijn rug weg
Jury: ja heb je gelijk in doe maar een 4

en ga zo maar door, niet de bedoeling om de jury te beïnvloeden maar ik doe het automatisch Clown
Ik heb het altijd al gedaan, Bloos vanaf de eerste keer dat ik moest schrijven en toen was ik 10 en had ik al van die uitflapppers
als Overkruisd.
En dan kijkt de Jury je raar aan als je dat als 10 jarig zegt die net verteld heeft voor het eerst langs een jury te zitten Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:33

leuk zo'n schrijver, maak er igg overkruist van, stam plus T en probeer je in te houden!
Het is gewoon niet de taak van de schrijver om de jury te wijzen op onvolkomenheden van de ruiters, daarbij als jij mooi zegt en de jury vind van niet, dan krijg je ook geen gelijk!
Dan wordt het weer het ouderwetse: foutenkijken!
Bah!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:53

vera_pino schreef:
Als ik soms moet schrijven is dat niet altijd in het voordeel van de ruiter Bloos
Ik heb van die uitflap momenten, en de jury ziet dan niet altijd wat ik zie en dan krijg je rare dingen Knipoog

moet de ruiter galoperen, hoor je mij: overkruisd.
Jury: o dat had ik niet gezien, schrijf maar op.

nog een keer galop
Ik: verkeerd
Jury: Maak er maar een 5 van (ipv 7)

Middendraf
Jury: netjes
Ik: oej drukt zijn rug weg
Jury: ja heb je gelijk in doe maar een 4

en ga zo maar door, niet de bedoeling om de jury te beïnvloeden maar ik doe het automatisch Clown
Ik heb het altijd al gedaan, Bloos vanaf de eerste keer dat ik moest schrijven en toen was ik 10 en had ik al van die uitflapppers
als Overkruisd.
En dan kijkt de Jury je raar aan als je dat als 10 jarig zegt die net verteld heeft voor het eerst langs een jury te zitten Haha!

Vind ik toch best wel wat dat een jury gelijk daar alles op baseert, op de mening van een schrijver. Voor hetzelfde geld mocht je de persoon in de ring niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:59

Ik vind wel altijd dat de schrijvers zoveel fouten maken opp hun briefjes. Zoals: voorwaards, neerwaards, overkruisd, gallop, galloperen...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:05

oeps foutje. Normaal schrijf ik het ook met een T

En ik hoef geen aanval, ik weet dat het de taak van de Jury is om te beoordelen. Dat staat er ook bij.

Daarbij is dat ik het er gewoon per ongeluk uitfloep en dat op zeer zachte toon, alleen hoort de jury het dan soms nog.
Ik floep er trouwens niet alleen negatieve dingen uit. Als dezelfde ruiter vervolgens een supermooie volte rijd of wat dan ook dan kan ik er ook nog wel eens uitfloepen: goed gereden. Maar dat wordt door de jury meestal automatisch beloond.

Denk je serieus dat ik express ga zeggen dit is niet goed dat is niet goed. Ik weet dat ik me moet inhouden maar soms gaat het gewoon vanzelf.
En de jury moet zelf maar uitzoeken wat hij/zij er wel of niet mee doet. Al wil hij dat ik er bij zet: mooie middendraf terwijl ik net eruit gefloept heb dat het onregelmatig is. Dat doe ik gewoon, het is aan hem om het te zien en het te beoordelen. Ik schrijf wel, no problem.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:15

Vreemde jury's waar jij bij hebt geschreven dan dat ze zich zo laten beïnvloeden door een schrijfster! Heel vreemd.............

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:19

Ik zou het als jury zeker niet waarderen als de schrijfster steeds haar 'mening' geeft over de combinatie/proef

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:21

Ik moest FXH van hand veranderen in middendraf, en na het afwenden lag er iets op de grond, waardoor mijn paard heel hoog erover heen sprong met 4 benen tegelijk de lucht in... Snel teugels weer bij elkaar en weer in middendraf verder...

Stond er op de protocol:
Cijfer: 5 - Iets onregelmatig

ROFL

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:24

Citaat:
een supermooie volte rijd

Nogmaals: stam + t Knipoog