Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:01

Emmaa_ schreef:
Maar wat vind je ervan dat er onder iemand zijn protocol staat dat ze te dik is voor een Fjord?

Ik vind dat niet aan de jury om te beoordelen tenzij het daardoor een minder prettige combinatie vormt om naar te kijken omdat de fjord er zichtbaar moeite mee heeft. Maar zou het dan zelf anders omschrijven zodat het minder kwetsend aankomt. Iets in de trant van: een grotere pony zou een mooiere combinatie geven.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:30

ehm.... bij de laatste wedstrijd zat de jury geloof ik eenboekje te lezen ofzo. in de eerste proef ging het wijken niet erg goed dus had ik 2 keer een 4 nou dat is ook normaal. In de 2de proef nam abe ook echt zijn achterhand mee en week hij wel goed en toen had ik weer 2x een 4 en stond er bij :" Wijkt niet!" ik zette het een beetje laat want hij moest eerste recht zijn maar echt wel op tijd.... zulke dingen snap ik niet kijkt de jury dan niet ofzo? Verward

Ps. de jury scheen ook niet van haflinger te houden geloof ik

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:31

lauraenabe schreef:

Dus omdat je het niet eens was met de punten over het wijken schuif je het daar op?
Fraaie boel Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:55

lauraenabe schreef:
ehm.... bij de laatste wedstrijd zat de jury geloof ik eenboekje te lezen ofzo.

Doe ik ook altijd tijdens het jureren Ja
Het PROEVEN-boekje Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:01

Ik laat ook wel eens noteren 'wijkt niet', als de achterhand niet meekomt en het paard dus eigenlijk gewoon recht naar de hoefslag loopt. Wie weet wordt er dat bedoeld...

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:23

Ik heb ook nog wel wat aparte uitspraken van een aantal jaar terug:

- "waarom heb je koperkleurige en geen zilverkleurige sporen? " Nou dat vond ik wel zo mooi bij mijn hoofdstel met koperkleurige gespjes...

- "Amazone moet zich aanpassen aan de discipline dressuur". Ik reed dus met een veelzijdigheidszadel in het M en had springteugels met passantjes erop. Reed toen met mijn pony zowel dressuur als springen op dezelfde wedstrijd en omdat ik als 14-jarige alles zelf moest bekostigen, had ik maar 1 zadel en 1 hoofdstel en 1 paar teugels...

- Heb ook een keer gehad met mijn huidige paard in het L1, dat de jury na mijn proef met een rood hoofd uit de auto kwam en vreselijk tekeer is gegaan tegen me. Ik kon er helemaal niks van, moest zitlessen gaan nemen etc. Echt behoorlijk grof, was zo verbaasd dat ik niet eens iets teruggezegd had. Dus ik dacht, nou dat wordt een vette verliespunt, maar had er 147 ( oude puntentelling ) en ook 7ens erbij, dus dacht echt van, huh het was toch een groot drama die proef??? Op een ander concours jaar later was die betreffende jury er weer, bleek hij wederom tegen een meisje uitgevallen te zijn. Wedstrijdsecretariaat/vertegenwoordiger heeft toen een klacht ingediend. Man had bij een groot deel ook extreem lage punten gegeven...En ik rij inmiddels M1 Haha!

Verder zullen er heus nog wel wat meer rare uitspraken geweest zijn in de afgelopen 18 jaar dat ik nu wedstrijden rij, maar weet het eventjes niet... Tong uitsteken

Schiet me nog een te binnen:

"Hou de dressuur maar voor gezien en ga lekker alleen springen, vindt je paard tenminste leuk" Was mijn eerste eigen paard. Die vond het leuk om over de hekjes heen te springen of de bordjes eruit te schoppen. De jury was een bekende en ook springjury, dus heb haar raad maar opgevolgd en heb met dit paard nooit meer gedressuurd Bloos

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:15

_10_ schreef:
lauraenabe schreef:
ehm.... bij de laatste wedstrijd zat de jury geloof ik eenboekje te lezen ofzo.

Doe ik ook altijd tijdens het jureren Ja
Het PROEVEN-boekje Knipoog

ROFL ROFL

Droog Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:28

Een schrikachtig paard hoef je er niet doorheen te rammen, gewoon flink blijven rijden, even wat meer oplsuiten en gewoon verwachten dat je paard aan de hulpen staat, dat vind ik niet hetzelfde als hem "rammen" wat dat ook is.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:50

casperrr schreef:
lauraenabe schreef:

Dus omdat je het niet eens was met de punten over het wijken schuif je het daar op?
Fraaie boel Haha!

neej de gene die de wedstrijd georganiseerd had vertelde dat op een andere site. die jury zag liever kwpn'ers in de ring dan haflingers

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:01

lauraenabe schreef:
casperrr schreef:
Fraaie boel Haha!

neej de gene die de wedstrijd georganiseerd had vertelde dat op een andere site. die jury zag liever kwpn'ers in de ring dan haflingers

Tsja dat kan ,maar dat heeft niks met je punten voor het wijken te maken, fjorden, hafjes enz kunnen nu eenmaal minder wijken vaak omdat ze daar de soeplesse in de lendenen en de lange benen niet voor hebben. Ze kunnen niet zo ver scharen omdat ze die ruimte gewoonweg niet hebben in hun lichaamsbouw. Simpel as that. Dendert hij dan ook nog vrolijk over de buitenschouder door dan is het plaatje compleet.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:45

Vippie schreef:
Emmaa_ schreef:
Maar wat vind je ervan dat er onder iemand zijn protocol staat dat ze te dik is voor een Fjord?

Ik vind dat niet aan de jury om te beoordelen tenzij het daardoor een minder prettige combinatie vormt om naar te kijken omdat de fjord er zichtbaar moeite mee heeft. Maar zou het dan zelf anders omschrijven zodat het minder kwetsend aankomt. Iets in de trant van: een grotere pony zou een mooiere combinatie geven.

Kijk, jij bent zo... maar iedereen is anders Knipoog Haha!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:46

Vippie schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik zie zelf regelmatig combinaties waarbij het paard of de pony duidelijk moeite heeft met de ruiter. Maar een meer tactische omschrijving is meer op zijn plaats. Ik zou het bijvoorbeeld terug laten komen in cijfers voor houding en zit etc. Want of het nu een Fjord of een groot paard is, een ruiter die niet meegaat in de beweging is veel storender dan een portie overgewicht.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:24

Even een klein vraagje voor de juryleden hier, afgelopen zondag moest ik bij E afwenden op X halthouden enkele seconden stilstaan. Het ging niet echt soepel dus zoals verwacht had ik hier ook een 4 voor. Mar nu stond er als opmerking bij : "door de stop/stap heen" . Geen rare opmerking maar ik begrijp em niet echt. Helaas was de jury al weg dus ik kon het niet navragen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:35

Paard liep letterlijk door je hulp heen.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:50

Ik heb verder niet echt raar commentaar gehad...
Ik heb wel een paar keer gehad dat ik naar mijn idee de hele proef verklooid had en dat ik dan eerste werd (groentjes he) en ook wel eens dat ik dacht dat het heel goed ging en dat ik dan lage punten haal.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:28

Ilja000 schreef:
Paard liep letterlijk door je hulp heen.

ahhh ja Pling eigenlijk had ik het zelf ook kunnen bedenken haha, desondanks had ik een lekkere proef gereden met 220 ( Fproeven natuurlijk) punten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:41

Mooi zo!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:47

Ilja000 schreef:
Mooi zo!

Hey Ilja!!
Dus wel vanaf Jan. kunnen we jouw jurycomm, ook hier verwachten?! Haha! Knipoog

Al denk ik niet dat je comm, zult krijgen in de B.. hij loopt zo leuk!! Bloos

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:49

Hahaha, ja, ik zal mijn protocollen vanaf jan. eens doorspitten. Hoewel ik nog lang niet tevreden ben over hoe ie loopt hoor!

Zondag weer zelf jureren. Zit hier ook altijd te kijken of ik een citaat van mezelf tegenkom Haha! Nog niet tegengekomen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:53

Ilja000 schreef:
Hahaha, ja, ik zal mijn protocollen vanaf jan. eens doorspitten. Hoewel ik nog lang niet tevreden ben over hoe ie loopt hoor!

Zondag weer zelf jureren. Zit hier ook altijd te kijken of ik een citaat van mezelf tegenkom Haha! Nog niet tegengekomen.

Haha dan doe je het dus goed!!
K moet zondag ringmeesteren.. bij springen pony's

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:46

Emmaa_ schreef:

Onbeschoft, moet niet kunnen vind ik! waar halen ze het lef vandaan!

Ilja000 schreef:
Ik zie zelf regelmatig combinaties waarbij het paard of de pony duidelijk moeite heeft met de ruiter. Maar een meer tactische omschrijving is meer op zijn plaats. Ik zou het bijvoorbeeld terug laten komen in cijfers voor houding en zit etc. Want of het nu een Fjord of een groot paard is, een ruiter die niet meegaat in de beweging is veel storender dan een portie overgewicht.

Hier ben ik het wel mee eens!

daro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:54

Als schrijfster heb ik wel eens moeten neerzetten bij verzorging van het geheel "ben je de was aan het doen?". Diegene reed met opgestroopte mouwen....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:53

Hmm.. die uitspraak gebruik ik wel eens als ik les geef en te lange teugels zie...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:33

daro schreef:
Als schrijfster heb ik wel eens moeten neerzetten bij verzorging van het geheel "ben je de was aan het doen?". Diegene reed met opgestroopte mouwen....

Die vind ik nog best briljant iig Haha!

Maar ik gebruik hem ook wel eens als ik les moet geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:16

Vraag me ook af of die op de mouwen slaat, zou kunnen maar hij wordt idd vaker gebruikt bij te lange teugels Lachen
Maar op een protocol zou ik het dan ook zo opschrijven, niet als kriptische omschrijving Lachen