Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:16

Sansje schreef:
nou ben ik benieuwd casperrr. kom maar op met die pb Knipoog

hihi, hier ook Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:16

*gaat jullie ook pb'en Clown *

Is wel een meeeeeega verhal hoor Knipoog

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:07

Bij mij stond er een keer: paard gallopeert in telgang

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:30

Nibbit schreef:
Ach schrijfstertjes zijn soms maar 8 jaar ofzo, dus die spelfouten maak ik me niet druk om

Jong zijn ze vast wel eens, maareh......ik zie mijn dochter van 8 echt nog niet schrijven bij een jury hoor. Dan weet je in elk geval zeker dat niemand zijn protocol snapt ROFL Heb het zelf laatst gedaan en ik vond het nog een hele kluif Bloos (toevallig ook een jurylid getroffen die hele verhalen kwiijt moest op dat protocol Tong uitsteken )

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:40

Nou van 8 jaar hoef ik ze ook niet naast me hoor, dan schrijf ik desnoods zelf wel als ze niet beter hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:56

Ik had een keer het mooie 'Paard spoort niet' Tong uitsteken.

Nu staat het dus zwart op wit Tong uitsteken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:23

Sheran schreef:
Ik had een keer het mooie 'Paard spoort niet' Tong uitsteken.

Nu staat het dus zwart op wit Tong uitsteken.

Haha! Haha! Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:16

Ik had dit weekend: geen hamonieus geheel op mijn protocol. Mijn paard schrok steeds bij de kantine (later bleek dat het kwam als er iemand opstond) maar de andere driekwart van de ring was hij gewoon bij de les. Ik was (en ben) erg tevreden. Maar dit commentaar hakt er bij mij echt in, steeds dreunt dat zinnetje weer door mijn hoofd. Net of we nooit een combinatie zullen worden en ik beter met hem kan stoppen. Terwijl ik gewoon om zijn gedrag lachtte en het beste ervan probeerde te maken. Het was ook echt niet dat hij met zijn kop in de lucht liep, hij was aan mijn been en liep soepel en gemakkelijk. Verder geen verzet behalve dus bij de kantine. Ja lastig met wijken, middendraf en galop aanspringen wat allemaal daar naartoe of daar moest gebeuren.
Er had zoveel positiever commentaar op gekunt en als dat niet kon verzinnen laat het dan achterwege. Nu vergalde het mijn blijdschap om de winstpunt die ik in de tweede proef nipt haalde.
Oja, de jurering was wel erg harmonieus: twee 5-en en een 8 voor verzorging en de rest 6-en.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:17

Als je echt zo zwaar tilt aan die reactie kun je het de volgende keer serieuzer opvatten tijdens het rijden: schrikken of wegspringen is niet grappig, flink rijden en hem bij de les proberen te houden dus Knipoog
Maarre, laat de moed niet zakken voor 1 zo'n opmerking hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:27

Ik had een keer onder mijn proefprotocol staan dat ik mijn zweep niet moest verpakken tijdens de proef (paard ging met geen moeite van de hoefslag af als ik niet mijn zweepje aan de verkeerde kant had, deed ik hem steeds weer goed, was het nog niet goed..).
Maar ik trek me daar niet zo heel veel van aan, ik verwissel mijn zweep lekker toch wel, en als ik daardoor minder punten krijg, vind ik dat een ongelofelijke rotstreek, paard moet toch van de hoefslag?.
Bij een vriendin van mij stond er ook wel eens onder dat ze te dik was voor de pony, dat stelde me al helemaal teleur!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:30

Het verwisselen van een zweep vind ik ook een erge storing in het geheel, als jij de zweep nodig hebt om de pony van de hoefslag te krijgen, is het toch niet helemaal in orde met het effect van je hulpen...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:31

Verwisselen van zweep geeft imo een vrij onrustig beeld de gehele proef.
Krijg jij je pony niet zonder zweep van de hoefslag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:32

Ja oké, maar ik reed nog maar net, en ik had geleerd van mijn instructrice dat ik als het niet lukte mijn zweep moest overpakken.
Nu hoeft dat niet meer hoor, paard moet wel gehoorzamen!.
Maar wat vind je ervan dat er onder iemand zijn protocol staat dat ze te dik is voor een Fjord?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:33

Waarom zou dat commentaar van die zweep dan een ongelooflijke rotstreek zijn? Ik ben dat niet met je eens, overpakken + zweep aan de verkeerde kant om je paard van de hoefslag af te krijgen hoort gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:40

Sizzy schreef:
Waarom zou dat commentaar van die zweep dan een ongelooflijke rotstreek zijn? Ik ben dat niet met je eens, overpakken + zweep aan de verkeerde kant om je paard van de hoefslag af te krijgen hoort gewoon niet.

Dat vind ik nu dus ook, maar op dat moment wist ik even niet anders, het was een simpele proef op een te moeilijk paard voor mij (manegepaard *LOL* en die is ongelofelijk koppig met van de hoefslag af komen, ik kreeg haar er niet vanaf, dus pakte ik even mijn zweepje over om haar eraf te krijgen, wat had ik dan moeten doen?, had ik maar gewoon rechtdoor moeten rijden en dan een 1 krijgen?, ik had nu tenminste nog een 5!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:42

En ik zou het een rotstreek vinden als ik daardoor minder punten zou krijgen (volte was ook gewoon niet netjes gereden).
Ik was een beginner die net een paar weken reed!, doe ik een keer mee aan een F proefje, en dan gebeurd er dat, nou, dat vind ik raar, als je net rijdt, mag je toch wel eventjes een tikje op de hals van een paard geven als je haar niet van de hoefslag af krijgt?
Ik ben geen geboren dressuurruiter, dus tja.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:46

Hangt er ook vanaf HOE je je zweep verpakt: zwaai je hem soepel over of neem je hem echt over (krijg het weer niet uitgelegd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:51

Ik pakte hem gewoon soepel over, zoals ik het geleerd had van mijn instructrice die zelf al hartstikke lang wedstrijden rijdt, ze heeft me daar toen zelfs nog een keer extra voor apart genomen, want ik ging een proefje rijden, en dan wou ze dat ik wel goed mijn zweepje kon overpakken.
Maar het gekke was, ik pakte gewoon elke keer als ik van hand veranderen mijn zweep om, en toen was dat ook niet goed, maar dat hoort toch? (of zit ik nou fout?)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:54

Bedoel je dan dat je je zweep laat roteren rond je hand zeg maar?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:21

poes schreef:
Als je echt zo zwaar tilt aan die reactie kun je het de volgende keer serieuzer opvatten tijdens het rijden: schrikken of wegspringen is niet grappig, flink rijden en hem bij de les proberen te houden dus Knipoog
Maarre, laat de moed niet zakken voor 1 zo'n opmerking hoor!

Dus ik moet mijn paard, die normaal nooit schrikachtig is, gaan rammen. Ik los het liever rustig op. Eerste keer kijken oke, maar dan weer door. Tweede maal gaf ik been en mijn handen mee. Ik kreeg hem toen wel over de hoefslag (met handen en voetenwerk) maar met wijken liep je er recht op af en toen kwam hij flink terug en stopte. Schoppen werkte niet. Dan moet ik even gewoon been geven en hij ging weer. Het was dus erg wisselend, zo liep hij er langs en de keer erop weer niet.
Ik vind het juist vreselijk als iemand helemaal flipt en gaat lopen gillen en het beest de hoek in ramt.
En ik rij nog steeds voor mijn hobby en tuurlijk ben ik niet blij als hij weg spring maar het kan gebeuren. Ach vaak starten dan raakt hij ook aan kantines gewent. Maar door zo'n reactie wordt je de volgende keer wel gestresst als hij een keer niet in de pas loopt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:23

Ze zegt toch ook niet dat je hem moet gaan rammen? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:24

Waar staat dat jij je paard moet gaan rammen??

Zweep steeds over nemen is idd maar slordig Lachen
Kan me daar wel vinden in een opmerking daarover Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:28

Emmaa_ schreef:
Ik was een beginner die net een paar weken reed!, doe ik een keer mee aan een F proefje, en dan gebeurd er dat, nou, dat vind ik raar, als je net rijdt, mag je toch wel eventjes een tikje op de hals van een paard geven als je haar niet van de hoefslag af krijgt?

Hoelang je al paardrijdt is helemaal niet interessant. Het gaat erom dat je aan het gevraagde nivo voldoet. Als dat niet het geval is om dat je de sport nog maar kort beoefend, tja, daar kan de jury niks aan doen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:10

Heb trouwens ook een keer op mijn coupon gehad "Lekkerrrr ontspannen voorlezer!!!"

Huilen van het lachen

Mijn paard sprong toen, tot blijkbaar zeer grote ergernis van mijn vriend (die voorlas), aan in de verkeerde galop, met als gevolg dat het voorlezen even een heel stuk grimmiger ging ROFL

Geen idee trouwens wat ik er mee moest op mijn coupon Clown

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:08

Ik denk dat ze stiekem om je vriend hebben moeten lachen.