ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:58

Als je zakt moet je op de dag van het praktijk examen eerst nog mondeling examen doen. Joh, als je een beetje logisch nadenkt kun je veel antwoorden echt wel invullen, en een 6 ervoor halen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:58

_Chendo_ schreef:
Vandaag al een hoop geprobeerd te leren. Moeilijk hoor. Heb het idee dat ik het er maar niet in krijg gestampt. Hoop dat het blijkt mee te vallen donderdag.
Ben wel echt zenuwachtig. Wil het gewoon halen.
Als je zakt mag het toch wel overnieuw?

Ja, mondeling bij het praktijk examen.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:03

Nou ik hoop maar dat ik slaag, mondeling is ook wel spannend ;)
Mijn cursusleider zegt altijd, gewoon simpel en logisch denken, maak het niet te moeilijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:04

Dat zegt die van mij ook! Je kunt hele banketstaaf neerpennen, die veel tijd en ruimte in beslag nemen, of het kort en bondig opschrijven. Als de boodschap maar duidelijk is!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:06

Ze hebben vast gelijk ;)

Nou ik duik weer het grote boek in!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:09

Precies, vandaag alle begrippen nog even goed geleerd en straks nog even verder verdiepen in de gangen. (dat je die voetjes moet tekenen en noemen hoe dat moment van de pas heet), en nog bepaalde dingen die cursusleider doorgaf + de anatomie nog maar even stampen. :))

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:09

Ik weet eindelijk de afstanden tussen de balken met de galopsprongen ertussen. Jee wat ben ik blij, dacht dat ik het nooit zou leren. Werd vanmorgen wakker en dacht, vanuit draf, 2 galopsprongen, wat is het :D Kon het hele rijtje in mijn hoofd opnoemen, dus dat komt dan gelukkig wel goed :D

Fjuuuuw... Ook de gewrichten in de benen weet ik nu uit mijn hoofd, het tandenschema, begrippenlijst, aantal ziektes, beengebreken, hard zacht of functioneel.
Misschien word het nog een voldoende zo :D

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:04

Het tandenschema moet ik nog even leren, maar de rest zit er behoorlijk in.
Net weer even een paar uur geleerd. Nu pauze en straks weer.
Morgen dag besteden aan het hele boek nogmaals doornemen en even wat doorhameren op de puntjes waar k moeite mee heb om te onthouden.

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:14

_Chendo_ schreef:
Ik weet eindelijk de afstanden tussen de balken met de galopsprongen ertussen. Jee wat ben ik blij, dacht dat ik het nooit zou leren. Werd vanmorgen wakker en dacht, vanuit draf, 2 galopsprongen, wat is het :D Kon het hele rijtje in mijn hoofd opnoemen, dus dat komt dan gelukkig wel goed :D

Fjuuuuw... Ook de gewrichten in de benen weet ik nu uit mijn hoofd, het tandenschema, begrippenlijst, aantal ziektes, beengebreken, hard zacht of functioneel.
Misschien word het nog een voldoende zo :D

JAA! Ik weet nu ook eindelijk de afstanden tussen de hindernissen. Zat voor mij geen logica in, maar hoop dat ik het kan onthouden tot morgenavond. Ik schrijf ze iedere keer als ik opnieuw begin te leren eerst een keer allemaal op. Tandenschema lukte eigenlijk direct wel. Zit wel logica in. Gewrichten kan ik eigenlijk allemaal wel benoemen, maar als ik zelf een tekening moet maken wordt het moeilijker. Meeste ziektes gaat ook wel. Beengebreken blijf ik moeilijk vinden. Welke begrippenlijst bedoel je? Ik heb zelf wel een hele serie begrippen en definities opgeschreven, maar die lijken soms zo op elkaar of ze zijn zó lang dat ik een deel vergeet. Maar ja, ik hoop dat ik wel zoveel weet dat ik er een voldoende uit kan persen. Als ze maar niet teveel over didactiek gaan vragen....... Dat heb ik wel een keer doorgelezen maar vind ik erg moeilijk te onthouden.
Nou ja, ik ga er nog even tegenaan. Vanavond nog een keer cursus met alleen theorie en dan morgen alles nog een keer doornemen...

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:24

Pff, wat zijn jullie allemaal fanatiek aan het leren zeg! Ik kom er helemaal niet aan toe naast mn werk en overige bezigheden... :o
Maandagavond cursus gehad, gister stal gemest en les gegeven en straks na het werk weer door naar paardlief om zelf te lessen.... Morgen ben ik wel de hele dag vrij, dus dat wordt blokken!! Gelukkig heb ik de afgelopen 3 weekenden flink zitten leren en lijk ik alles globaal redelijk te kennen, pffff.

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:30

@MJR84: het scheelt waarschijnlijk wel dat je zelf nog volop in de lessen zit. Mijn rol was de afgelopen jaren eigenlijk alleen toeschouwer en groom en dan merk je dat je toch veel dingen mist. (enne...... de leeftijd zal ook wel wat mee gaan spelen denk ik).

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:34

met begrippenlijst bedoelde ik meer bijvoorbeeld rijtechnische termen ;)
Tandenschema is heel logisch ingedeeld :) Die weet ik nu wel :D

Didactiek vind ik ook erg moeilijk, want bij sommige dingen kunnen ze echt een hele waslijst neerzetten aan info terwijl het ook in 1 zin kan.

@ Liango: Ik mag dus ook nooit meer rijden heb ik vorige week te horen gehad. Nu ging het medisch gezien ook al niet zo goed met rijden, dus ik hobbelde alleen af en toe een rondje. En dan zegt de cursusleider steeds, je moet KM maken te paard, dan pas leer je het... Tsja.. ehh zit er voor mij nu niet meer in ;(

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:41

_Chendo_ schreef:
Didactiek vind ik ook erg moeilijk, want bij sommige dingen kunnen ze echt een hele waslijst neerzetten aan info terwijl het ook in 1 zin kan.

@ Liango: Ik mag dus ook nooit meer rijden heb ik vorige week te horen gehad. Nu ging het medisch gezien ook al niet zo goed met rijden, dus ik hobbelde alleen af en toe een rondje. En dan zegt de cursusleider steeds, je moet KM maken te paard, dan pas leer je het... Tsja.. ehh zit er voor mij nu niet meer in ;(

Dat wat je zegt over didactiek vind ik ook. En als je dan vier dingen op moet noemen kom ik niet verder dan twee ofzo, omdat ik alles op elkaar vind lijken.

Balen dat je nooit meer mag rijden. Knap dat je dan toch probeert er mee bezig te blijven door deze cursus te gaan doen. Lijkt me erg moeilijk om iedere keer met de neus op de feiten te worden gedrukt. Is mennen geen optie voor je?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:45

Heb ook redelijk tot goed geleerd. Altijd moeilijk te beoordelen of het goed genoeg is. Ik heb nu ook niet meer zo'n zin meer omdat ik het zo vaak herhaald heb. Dus weet het op zich allemaal wel, maar durf dan nog wel eens 1 of 2 pnt uit zo'n rijtjes niet op te kunnen komen.

Onze instructeur zei dat ze over didactiek en longeren meestal maar 1 of max 2 vragen stellen.
Voor de rest het meest over kennis paard, dressuur en springen.

Hij noemde dat ze meestal wat over de beenstanden vragen, beengebreken, meeste dressuurvragen, springafstanden. Ziektes zoals koliek, gezond/ziek paard etc.
Ook noemde hij dat de man die de toets maakt "gek is van rijtjes". Dus heb ook als een gek die rijtjes zitten stampen :+

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:52

Liango schreef:
_Chendo_ schreef:

Dat wat je zegt over didactiek vind ik ook. En als je dan vier dingen op moet noemen kom ik niet verder dan twee ofzo, omdat ik alles op elkaar vind lijken.

Balen dat je nooit meer mag rijden. Knap dat je dan toch probeert er mee bezig te blijven door deze cursus te gaan doen. Lijkt me erg moeilijk om iedere keer met de neus op de feiten te worden gedrukt. Is mennen geen optie voor je?

Ja precies, ze weten het erg uit te breiden... ;)
Mennen is inderdaad iets wat ik wil gaan doen. Ik heb een 3 jarige tinker, dus voor hem zou dat ook een goede optie zijn. Heb er alleen zelf geen ervaring mee, dus moet even sparen, dan kan ik hem prof laten beleren voor de wagen, want daar durf ik zelf niet mee te prutsen ;)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:52

_tarja_ schreef:
Heb ook redelijk tot goed geleerd. Altijd moeilijk te beoordelen of het goed genoeg is. Ik heb nu ook niet meer zo'n zin meer omdat ik het zo vaak herhaald heb. Dus weet het op zich allemaal wel, maar durf dan nog wel eens 1 of 2 pnt uit zo'n rijtjes niet op te kunnen komen.

Onze instructeur zei dat ze over didactiek en longeren meestal maar 1 of max 2 vragen stellen.
Voor de rest het meest over kennis paard, dressuur en springen.

Hij noemde dat ze meestal wat over de beenstanden vragen, beengebreken, meeste dressuurvragen, springafstanden. Ziektes zoals koliek, gezond/ziek paard etc.
Ook noemde hij dat de man die de toets maakt "gek is van rijtjes". Dus heb ook als een gek die rijtjes zitten stampen :+

Hahah rijtjes? Wat voor rijtjes? :D

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:27

Staan gelukkig niet zo veel rijtjes in het hele boek :+ haha

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:28

Ik ga straks mijn kids naar de sportschool brengen voor voetbal en dansles, lekker achter elkaar, heb ik mooi twee uur tijd om te studeren!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:05

RIJTJES? Waaar? Dat meen je niet? Die ben ik nog niet tegengekomen..... :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:18

7, 18, 5/6, 5, 18/21!

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:20

Jaaa! De wervels van voor tot achter!

PS Ga ik nu door voor de koelkast?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:21

ja hoor, ik zal even verzinnen wat de volgende vraag is!

*edit: heb net op de fiets die getallen zitten noemen, zit er wel in hihi!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:21

Je gaat doooorrrrrr voor de koelkasttttt! *\o/*

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:22

Maarre, ik doe ook mee he, mag ik mijn 1e ronde vraag?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:24

Noem 5 manieren om een paard te straffen.