Nimroy schreef:jaa maar toch, ze willen in die 20 min. dat jij erop zit toch zien dat jij een paard kan verbeteren, dan wel corrigeren. Maar als jij nog nooit op dat paard heb gezeten, dan ben je eerst aan het vogelen hoe hij zit, ff kennis maken etc. 20 min. zo om.
tenminste, bij mij hoor!
Vind het wel fijn dat ik op alle paarden heb gereden.. weet je toch een beetje wat je onder je kont heb.
De ORUN ziet dat anders (ik zelf ook). Je ziet de paarden al weken aan het werk met hun eigen eigenaar. Daar hoor je ook oog voor te hebben. En als andere les geven/les krijgen, dan ben je daar ook bij en zie je ook al het één en ander. Je weet dus al hoe het paard loopt, met eigenaar of een andere ruiter. Je moet dan zelf al een indruk kun geven hoe een paard rijdt en wat je wilt verbeteren.
Het gaat dus om je eigen inzicht, je eigen feeling, omeen paard te kunnen rijden!
Je gaat niet aan iemand les geven en zeggen: Mag ik eerst even op je paard? Dan weet ik hoe die voelt en wat je moet verbeteren. Nee, het gaat om alles bij elkaar...
Snap je wat ik bedoel?
Dus ook al heb je één keer op een ander paard gezeten. Als je je hele cursus goed opgelet hebt, moet dit onderdeel gewoon haalbaar zijn! En het zegt ook wat over je eigen kunnen van rijden!
Hoop voor je, dat je je theorie hebt gehaald!