Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:39

runningkawa schreef:
[nee hoor, ik heb dat goed verstaan.
Ze rijden dan een SB en krijgen er een 7 voor omdat het hoofd naar binnen getrokken wordt.
Ze laten immers verschil zien.

???????????? Nou geloof me zo wordt het je echt niet geleerd tijdens de cursus????????????????

runningkawa schreef:
[Paard loopt totaal niet nageeflijk, maar dat wordt door de vingers gezien omdat het een manege pony is waar elke dag andere mensen op rijden.

Wahahaha echt???? Nou dan hebben ze aan mij idd een zware want ik verwacht toch echt wel een netjes nagefelijk paard na de F12. Loopttie niet nagefelijk dan moeten ze maar met een paard starten wat dat wel loopt. Ook ene manegepaard kan nagefelijk lopen als er goed lesgegeven wordt.

runningkawa schreef:
[Dan gaat zulke ruiter officieel starten in de B (dus ik heb het niet over een instroom naar de M) , paard loopt ook niet nageeflijk want dat is nog nooit aan de orde geweest...en keer op keer zijn er geen wp's in de pocket....En dat is wrang als je dacht M nivo te hebben omdat je dat verteld is door de manege Lachen

Ja das logisch, maarja wat de manege verteld is niet hoe de jury het ziet (naja hoe ik het zie). Schijnt dat er zelfs juryleden rondlopen die zelf nog nooit op een paard gezeten hebben (????).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:46

Sizzy schreef:
Waarom worden die FNRS proeven dan zo soepel gejureerd? Daar heb je dan echt geen hol aan

Dat zijn juryleden die een opfriscursusje nodig hebben denk ik. Ik sta bekend als vrij streng, maarja ik weet wel wat er van ze verwacht wordt bij de KNHS en daar hou ik vanaf de F8 rekening mee ookal starten ze het misschien nooit.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:49

asjemenou schreef:
[Je had het bijna gevonden Haha! !
De discussie ging meer om het volgende:
Stel je moet in de hoek aangaloperen, maar je paard spring verkeerd aan.
Je pakt hem terug, rijdt een volte die er niet hoort en springt in de hoek weer in galop aan, dit keer de goede!
Bij de FNRS krijg je dan -2 en een cijfer voor de tweede keer aangaloperen, dat zou dan bv een 7 en -2 kunnen zijn, dus dan kom je nog op een 5 uit.
Bij de KNHS krijg je -2 en een cijfer voor de eerste keer aanspringen, dat zou dan bv een 4 en -2 kunnen zijn, dan kom je dus op een 2 uit.
De KNHS is daar dus veel strenger in.

Nee dus want die volte hoort er niet dus wij jureren echt hetzelfde hoor, althans ik wel Knipoog, die 7 krijgen ze bij mij alleen als ze de eerste keer meteen goed aanspringen, de 2e keer zou dan idd een 4 of 5 zijn.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:55

Sizzy schreef:
Ik vind dit geen reden om te stellen dat de FNRS vriendelijker is voor ruiter en dier. Voor de ruiter misschien wel, maar waarom voor het dier? Verward

Een correct zittende ruiter stoort het dier minder Knipoog

Sizzy schreef:
Verder vind ik het helemaal niet logisch dat je onderdelen zomaar opnieuw mag rijden. Er wordt gewoon van je verwacht dat je je paard onder controle hebt en een proef kunt rijden op het niveau waarop je uitkomt.

Dat mag ook niet, althans het is niet de bedoeling want dan kun je je hele proef wel ff opnieuw rijden bij wijze van omdattie niet zo lekker ging Knipoog

Sizzy schreef:
Mijn paard kan ook een bommetje zijn tijdens de proef, maar 1 ontploffing tijdens een volte oid heeft mij nooit een winstpunt gekost.

Niet vergelijkbaar Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:15

Vippie schreef:
nagefelijk

Hopelijk laat je het op de protocollen wel op de juiste wijze opschrijven.

Vippie schreef:

Ja, dat is bij de KNHS ook zo hoor.
Als ik een ruiter/amazone in de ring krijgt die z'n paard stoort, dan vermeld ik dat op de coupon.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:19

Ik kreeg een leuke opmerking naar me hoofd.

Ik zou je fries maar inspannen dit is het oudere type en dat is niks voor in de ring.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:24

Maar je hebt ook stallen waar ze écht onderlinge wedstrijden doen. Dus de KNHS proeven en dan mag je of zelf weten wat je start of met 2 winst over ofzo.

Dan zie je wel eens mensen die KNHS L1 (levenslang Knipoog ) starten en onderling Z1 met winst.. Dan vraag ik me toch af..

Heb wel eens mondeling commentaar gekregen.. iet echt raar maar wel leuk. Had 1e proef gereden en kwam weer binnen voor de 2e proef. Had dus 2 keer dezelfde jury.
Hij gaat aan het vertellen, dat we een hele goede combinatie zijn en alles.
En dat ik verschrikkelijk met me laat sollen ROFL Dat de pony gewoon af en toe dingen vertikt omdat ik té lief rijd..

Vond het toch wel leuk om te horen. Toen heb ik mijn 2e proef strenger gereden en toen kwam die nog net niet de auto uitgestormd dat dit al beter was Knipoog

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:27

KarinvdM schreef:
Vippie schreef:
nagefelijk

Hopelijk laat je het op de protocollen wel op de juiste wijze opschrijven.

Vippie schreef:

Ja, dat is bij de KNHS ook zo hoor.
Als ik een ruiter/amazone in de ring krijgt die z'n paard stoort, dan vermeld ik dat op de coupon.

Lekker flauw, bovendien maak je zelf ook een spelfout Knipoog

Maar in ieder geval, laten we de discussie óf ergens anders houden óf stoppen. Dit topic gaat immers over rare uitspraken Pling

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:30

Goed idee, dit gaat nergens meer over, en verschil tussen jureren bij de KNHS of de FNRS is een andere discussie.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:37

Ja, daar heb je wel gelijk in, hoewel er wel verschil zit tussen een tikfout en een spelfout. Maar veel mensen hebben het altijd over "nagefelijk" en daar stoor ik me best aan. Je mag toch van een jury wel verwachten dat ze weten dat het nageeflijk is. Lachen
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 05-10-07 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:45

Dat is je vergefen Koe hihihi, nee hoor, geintje, VERGEVEN! Nu maar weer terug naar raarste jury uitspraken? Lijst

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:08

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om on-topic te blijven.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:25

Sjips, de mail gemist dat er gepost was in dit topic. Wil als laatst off topic nog even toevoegen dat ik meerdere ruiters ken die met een manegepaard makkelijker scoorden in de B en daarna in L1 dan in de F13 of F14. De FNRS jury's waren daar toch een stuk strenger dan de kNHS juryleden. Om maar even aan te geven dat het ook anders kan dan de voorgaande pagina's is omschreven. Een manege waar ik jureer start een manegepaard zelfs knhs z en met succes. Overigens is dat uiteraard niet voor elk paard en niet voor elke ruiter weg gelegd Lachen

Over rare uitspraken gesproken:
Zat met schrijfster in de auto onderweg naar een wedstrijd en reed op een rotonde af. Schrijfster zegt: "Op de volte de 2e afslag". :p

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:26

Heeft iemand enig idee wat de afkorting JAD+BFF betekent?? of iets een variant daarop (ivm handschrift??) ik had het graag aan de jury willen vragen maar dat werd dan een beetje laat dus we moesten eerder weg.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:28

Stond er niet bij voor welk onderdeel???

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:35

jah Lachen x volte 15 meter doorzitten..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:37

JAD+BFF....

Geen idee...

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:14

Op mijn protecol stond een keertje
Paard doet het niet.
Dus wij dachten hea?
Dus wij vragen ze zijden van, je gaf wel de goede hulpen maar je paard deed het niet Duivel

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:11

ik had een leuke opmerking, mooie staart+frontriem hahaha

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:31

KarinvdM schreef:
JAD+BFF....

Geen idee...

Ik verzin me ook te pletter maar kan er niks van maken, ook in combi met de oefening niet. Heb je geen telnr van de jury? Zou ik erven achteraan bellen wat hij/zij nou in hemelsnaam bedoelde met die afkorting anders leer je er nog niks van Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:34

Frederika schreef:
ik had een leuke opmerking, mooie staart+frontriem hahaha

Hmm, maar daar heb je dus helemaal niks aan op je coupon.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:40

MyWishMax schreef:
Heb wel eens mondeling commentaar gekregen.. iet echt raar maar wel leuk. Had 1e proef gereden en kwam weer binnen voor de 2e proef. Had dus 2 keer dezelfde jury.
Hij gaat aan het vertellen, dat we een hele goede combinatie zijn en alles.
En dat ik verschrikkelijk met me laat sollen ROFL Dat de pony gewoon af en toe dingen vertikt omdat ik té lief rijd..

Vond het toch wel leuk om te horen. Toen heb ik mijn 2e proef strenger gereden en toen kwam die nog net niet de auto uitgestormd dat dit al beter was Knipoog

Ja dit heb ik ook een x gehad dat ik te voorzichtig reed en gewoon eens moest gaan rijden! 2e proef ging aanzienlijk beter. (was gewoon altijd bang dat er mishandeling op mn protocol kwam te staan als ik dan ook maar iets met sporen/zweep zou doen :-p)

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:41

Een keer tijdens een wedstrijd hingen er allemaal vlaggen in de bak.
Dus ik afwenden bij A in verzamelde galop...opeens pony in sliding stop...
Stond er op m'n coupon: Ja, daar hingen vlaggen!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:08

Ik had ook een keer een grappige opmerking:

"Pony spoort niet".

Haha, dat wist ik allang Knipoog

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:10

Hee..... die heb ik volgens mij al een keer eerder zie voorbij komen in dit topic! (Zal wel dezelfde jury zijn geweest).