Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:38

Fitzroy schreef:
Natuurlijk, we zitten niet voor niets iedere week in de auto bij C Clown
Dat doen we omdat we er geen verstand van hebben en 5 minuten voor God willen spelen zoals CGJ het zo mooi uit kan drukken Haha! En wij juryleden houden standaard niet van Haflingers, Fjorden, Friezen, Tinkers, oudere meiden op te kleine ponies, slecht bewegende KWPN'ers, schimmels, vossen en wie vult me verder aan Clown

Tsssk, gejat van mij! Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nóóit voor mijn gevoel benadeeld ben, terwijl ik ook al jaren met Haflingers tussen de paarden rij.
Goed = goed, en slecht = slecht, zo dachten mijn jury's er ook altijd over! Knipoog gelukkig! Haha!

En nog gekker; ik heb een bonte hengst aangeschaft, dus ik ga nóg extremer, ik moet toch óóit afgestraft worden??? Clown Vork

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:38

essie79 schreef:
Fitzroy schreef:
Dat doen we omdat we er geen verstand van hebben en 5 minuten voor God willen spelen zoals CGJ het zo mooi uit kan drukken Haha! En wij juryleden houden standaard niet van Haflingers, Fjorden, Friezen, Tinkers, oudere meiden op te kleine ponies, slecht bewegende KWPN'ers, schimmels, vossen en wie vult me verder aan Clown

wellicht........ maar CGJ kan het blijkbaar mooier "uitdrukken"........... Althans...... het blijft zichtbaar beter hangen..... Knipoog

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:05

Welke jury heeft as zaterdag zin om mij af te blaffen? Ik heb een vos pony van 20 jaar en start bij de paarden in de klasse Z2. Wie o wie? (Wat voor jasje moet ik ab-so-luut niet aantrekken, ik wil namelijk net geen verliespunt...)

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:51

essie79 schreef:
Fitzroy schreef:

Geweldig

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:20

_10_ schreef:
Charles schreef:
Ik denk dat het genoeg zegt dat TS hier niet meer komt?

Ja
TS heeft d'r eigen filmpje nog een kritisch bekeken en is erachter gekomen dat de proef eigenlijk helemaal niet zo goed ging Nagelbijten / Gniffelen
Komt hard aan, de waarheid Ach gut

Oh jawel hoor, want de proef was zeker wel beter dan dat er gejureerd is, maar ik ga zéker niet op ál die kinderachtige reactie's reageren Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:31

Kinderachtige reacties? Nagelbijten / Gniffelen
Dus alleen reactie's van mensen die het met je eens zijn, zijn niet kinderachtig? Nagelbijten / Gniffelen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:51

Ik denk dat TS liever in een droomwereld leeft dan in de werkelijkheid. Je weet toch dat de hele wereld gek is behalve jijzelf???

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:57

Ik herken je verhaal wel een beetje.. Ik heb nog nooit wedstrijd gereden met onze Haf, maar ik word op de ponyclub waar ik rij vaak wel heel raar aangekeken omdat ik op een háflinger durf te komen. Ze kijken er nogal op neer. Met hun dure sportpaardjes en dure kleding en alles.. Kan me er ook dood aan ergeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:59

Kind met een nieuwe bril op denkt ook steeds dat ze aangekeken worden omdat ze de enige in de klas zijn...maar vervolgens was er niemand in de klas opgevallen dat de persoon een bril op had...

zo'n gevoel krijg ik hier ook...

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:01

Zo bedoel ik het niet.. Het zijn nogal kakkers. Ik weet heus wel of ik mezelf iets verbeeld of niet. Mijn zusje rijd ook op onze haf en laatst zei een meisje van de ponyclub, wat moet je in hemelsnaam met een haflinger. Lijkt me duidelijk toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:05

ja, misschien zag ze liever een tinker of een fries Lachen

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:05

Dit heb ik dan nou juist andersom, had een keer een wedstrijd en stond op mijn protecol bij: algemene indruk volgens mij:

Erg mooie pony, loopt erg leuk.
En dat voor een haflinger =) was er toch wel erg blij mee.
Maar kan me goed voorstellen dat het niet zo leuk is dat mensen vooroordelen over haflingers hebben.

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:07

runningkawa schreef:
ja, misschien zag ze liever een tinker of een fries Lachen

Neeh, dr eigen pony. Dure sportpony die ze naar de filistijnen helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:09

ow ja..waar ook
mensen met haflingers oid rijden niets kapot en mensen met een stetje en sportpony rijden alles kapot...

weet je dat is net zoveel vooroordeel als denken dat een haf benadeeld wordt Lachen
Zo doe je dus precies hetzelfde Haha!

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:11

Opzich he.. Waarom val je mij steeds aan? Ik zeg niet dat mensen met haflingers niets kapot rijden. Dat zeg jij. En volgens mij ken ik dat kind, en jij niet. Het is niet gezond om te springen met een pony als de dierenarts heeft geconcludeerd dat ze nooit meer mag springen. Iedere keer na het springen is die arme pony kreupel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:13

val ik jou aan?
Waar?Als je niet tegen weerwoord kunt moet je niet op een DISCUSSIE forum komen...simpel.
Ik reageer enkel op je tekst..en die is kortzichtig richting de kakkers...en nee ben het zelf niet, heb ook geen setjes... maar dit topic gaat over belachelijke vooroordelen en dat mensen met een sportpont het dier kapot rijden is net zo kortzichtig als dat haflingers altijd maar benadeeld worden..

stond jij erbij dat de DA dat heeft gezegd?
Of heb je het van horen zeggen?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:20

amai amai
hoeveel van de mensen die hier zitten af te geven op de jury, zijn al effectief een zomer lang elke keer gaan mee jureren? of gaan mee opschrijven? hebben daar al uren aan een stuk gezeten?

ik dus wel. ja vind maar eens elke week 2 mensen die daar uren gaan zitten in weer en wind, die elke keer weer boze ouders, liefkes en ruiters over hun heen krijgen omdat ze niet gewonnen hebben, om nog maar te zwijgen van de zever als 'gij hebt het niet voor haflingers' of 'stond mijne kop u niet aan of wat' en 'tis omdat ik van die club ben zeker' ... zelfs wedstrijden later kwamen sommige mensen nog zeveren omdat ze vonden dat dochter of zoonlief punten te weinig hadden gekregen Slapen
vergeet niet dat jury's daar hun weekend voor 'opofferen' en daar onbetaald zitten. die mensen hebben ook nog een leven en dikwijls nog een huishouden ook he.

dus ja, op den duur mocht ik meegaan schrijven. de eerste keer denkt ge joepie en fijn... tot ze dus afkomen met hun gezaag en gedoe Slapen

ik heb geen jurycursus gevolgd en mede dankzij sommige antwoorden hier, is het niet moeilijk om te bedenken waarom ik het nog niet eens in mijn hoofd haalde om die te gaan volgen.
en ja, ik heb ook al wedstrijden gereden dat ik dacht van yes, nu heb ik hier een super proefke afgelegd se Haha! tot ik de 'concurrentie' zag en eerlijk moest toegeven dat er bij waren die pakken beter reden dan ik. jammer voor mij dan want die stonden hoger dan ik.
moet wel erbij zeggen dat ik helemaal niet competitief ben ingesteld en het mij warm of koud liet wat anderen zeiden van mijn paard Knipoog stond het hun niet aan, er waren ringen genoeg om naar te kijken he.

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:22

Ik kan prima tegen een weerwoord hoor. En ik ben niet kortzichting richting kakkers. Ik heb het alleen niet zo op het sfeertje op de ponyclub. En tuurlijk er ook leuke mensen op de ponyclub, alleen niet in mijn les, jammer genoeg.

En wat maakt het uit of ik erbij stond! Ik zie iedere keer die kreupele pony waar ze iedere keer weer te vroeg op gaat rijden. Het meisje heeft haar pony op dezelfde stal als mij staan, de stal eigenaar was er wel bij.

Ik hoef me niet steeds tegenover jou te verdedigen, ik ben hier op bokt om meer kennis over paarden te verkrijgen en over dingen te kunnen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:27

dan ga je toch naar een andere club... snap je probleem niet Verward

Dingen van horen zeggen kloppen gewoon nooit, daarom maakt het uit..

Vandaag heeft iemand een snee in de vinger, morgen is de duim eraf gezworen en volgende week de hele hand

dan reageer je toch niet op mij...verplicht je dat niet hoor...doe je helemaal zelf Lachen

En kennis over paarden..in dit topic is het duidelijk...leren rijden dan krijg je ook een wp Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:33

runningkawa schreef:
val ik jou aan?
Waar?Als je niet tegen weerwoord kunt moet je niet op een DISCUSSIE forum komen...simpel.
Ik reageer enkel op je tekst..en die is kortzichtig richting de kakkers...en nee ben het zelf niet, heb ook geen setjes... maar dit topic gaat over belachelijke vooroordelen en dat mensen met een sportpont het dier kapot rijden is net zo kortzichtig als dat haflingers altijd maar benadeeld worden..

stond jij erbij dat de DA dat heeft gezegd?
Of heb je het van horen zeggen?

Ik ben een kakker met een haflinger Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:36

ohoh...wat moeten we daar nu mee beginnen
Die past in geen hokje... kun jij niet beter een sportpaard gaan kopen...dit wordt niks zo
Hoe moeten we nu gaan miepen over je?

Tong uitsteken Clown Knipoog

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:38

zoiets heb ik ook in de B gehad. We deden te veel in de B zegt de jury. Want er staat enkele passen middendraf. Dus het ging goed dus deden we gewoon het hele stuk. maar het was te veel dus kregen we een 5, omdat we te veel deden in de B. En als we dat toen bij andere jury's deden kregen we een 8.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:40

Weeral gezellig hier Clown
Als je echt oneerlijk beoordeeld bent, omwillen van je pony
dan is dat een triestige zaak.
Start dan niet bij die jury, zet je daarboven punt!
Langs de andere kant moet je ook begrijpen,
dat wij niet helderziende zijn & dus die proef niet kunnen zien zonder filmpje
dat maakt de boel redelijk ongeloofwaardig Knipoog
Overigens heb ik over de reactie's van sommige mijn twijfels
maar dat doet er nu niet toe.
Wél wou ik zeggen dat de TS er maar weinig aan heeft
als sommige onderling ruzie zitten te maken. Bloos
Groetjes

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:41

Ruzie?
Waar? Duivel