Bixie juryleden cursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Re: Bixie juryleden cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:12

Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:40

Citaat:
Vragen bixie opleiding

Wat wil de KNHS met deze opleiding bereiken? Is het doel dat verenigingen meer gestimuleerd gaan worden om bixie rubrieken uit te schrijven en de bixie hierdoor dus meer zijn doel bereikt of wil de KNHS bixie rubrieken alleen nog maar laten beoordelen door juryleden die deze opleiding genoten
hebben?

Als jurylid kunt u de organisatie stimuleren om niet alleen een dressuurproef te laten verrijden maar juist ook een spelonderdeel te organiseren. (Lesstof opleiding juryleden pagina 6) . In de praktijk komt het nagenoeg niet voor dat juryleden inzage krijgen in het vraagprogramma, dus hoe kunnen wij als jurylid de organisatie hiertoe stimuleren?

Zou het niet beter zijn, gezien het spelelement in de bixie rubrieken ten opzichte van de “normale” rubrieken om het traditionele rij jasje niet langer toe te staan en de kinderen lekker kind te laten zijn in sweater of in kol met bodywarmer?

Tijdens het jureren van “normale” dressuurrubrieken geld een nogal stijf kledingvoorschrift voor de juryleden, ik mis dit strakke keurslijf bij de bixie rubrieken, het zou het laagdrempeliger maken voor de kinderen wanneer de jury casual gekleed kan en mag gaan.

Ik zou het ten opzichte van de jeugdige ruiters beter vinden wanneer papiercontrole bij het aanmelden bij het secretariaat plaats vind. Zelf 1 maal aan de hand gehad dat het papierwerk niet goed in orde was, kind raakte helemaal in paniek terwijl ook de ouders hiervoor verantwoording hebben, bij het controleren ruim voortijds verminderd dit zulke stress momenten bij de kinderen.
Is het toekennen van de cijfers 1 tot en met 4 afgeschaft? Op zich ben ik tevreden met de oplossing, maar zou graag uitgebreider in willen gaan hoe je tegelijkertijd kunt observeren, schrijfster instructies (commentaar ed) geven en zien wat je moet beoordelen per onderdeel.

Ik kan verders nog even niets bedenken waar ik antwoorden op zou willen hebben Bloos

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:29

mijn dochter van 6 vind het stoer om ook in een rijjasje te rijden.
die wilt zelf niet anders.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:11

Ik vraag mij af of er niet veel te veel juryleden zijn voor die paar wedstrijden (relatief gezien) die worden georganiseerd, volgens mij staat e.e.a. nu niet in verhouding tot elkaar. Volgens startlijsten.nl zijn op dit moment 38 vraagprogramma's voor de periode april-september en ik schat in dat er ongeveer 60 juryleden de komende weken worden opgeleid naast het bestaande aantal.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:53

Vandaar ook mijn eerste vraag daniella74

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:57

Dat van dat kledingvoorschrift voor Bixie-juryleden vind ik een goed punt. Op de FNRS-opleiding is dit ook ter sprake gekomen en wij worden daar redelijk vrij in gelaten, het enige voorschift is netjes en verzorgd. Ik kan mij voorstellen dat een jury in een streng zwart mantelpakje erg kind-onvriendelijk overkomt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:00

Ik had opgegeven voor Wanroij, maar sta op de lijst van Ermelo en nu mag ik echt niet naar Wanroij.
Reden?? Ach als IL jury mag je toch al Bixie jureren, je wordt alleen niet in de Bixie lijst opgenomen. Koe Koe Koe

Mij zien jullie dus niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:08

daniella74 schreef:
Dat van dat kledingvoorschrift voor Bixie-juryleden vind ik een goed punt. Op de FNRS-opleiding is dit ook ter sprake gekomen en wij worden daar redelijk vrij in gelaten, het enige voorschift is netjes en verzorgd. Ik kan mij voorstellen dat een jury in een streng zwart mantelpakje erg kind-onvriendelijk overkomt.

Vandaar ook dit punt Vork
Vooral in de zomer maanden zorg ik tijdens elke wedstrijd ervoor dat ik er netjes maar toch niet stijf uit zie per slot van rekening ben ik nog geen ouwe grijze muis hoor

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:22

Het is ook in de zomer helemaal niet praktisch om met je nette schoentjes onder je rokje door het aardappelveld te ploegen in de regen maar stalschoenen staan er zo raar onder Clown.

Lisse wordt zo te horen een nogal kleurrijke bijeenkomst, ik ben ook niet bepaald een grijze muis en er komt nog een zeer vrolijk type die ik toevallig al ken van de FNRS.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:35

daniella74 schreef:
Het is ook in de zomer helemaal niet praktisch om met je nette schoentjes onder je rokje door het aardappelveld te ploegen in de regen maar stalschoenen staan er zo raar onder Clown.

Dat doe ik alleen voor schone schijn in de auto hup uit Haha!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:45

daniella74 schreef:
Ik vraag mij af of er niet veel te veel juryleden zijn voor die paar wedstrijden (relatief gezien) die worden georganiseerd, volgens mij staat e.e.a. nu niet in verhouding tot elkaar. Volgens startlijsten.nl zijn op dit moment 38 vraagprogramma's voor de periode april-september en ik schat in dat er ongeveer 60 juryleden de komende weken worden opgeleid naast het bestaande aantal.

ik zal als jurry echt niet na limburg rijden om te jureren.
en stel dat is zou moeten hier in de buurt en word ziek, dan is er maar goed dat ze er nog 10 kunnen bellen uit de regio, op het laatste moment.
want de meeste zijn dan al besproken.
ik vind het goed, dat er veel zijn.
en dan is nog de vraag of iedereen het haald.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:49

Daar zit ik dus ook mee, haal ik het wel Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:56

Als het niet haalbaar zou zijn, zou de KNHS dan kosteloos op deze manier een cursus verzorgen?????

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:58

Gratis cursus????? Ik verwacht elk moment een fikse faktuur.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:00

gewoon je best doen, lukt het niet, moet men gewoon denken, weer een dag wat bij geleerd.
en hopelijk is je groep zo gezellig dat je in iedere geval leuke dag heb gehad.
en haal je het, is het mooi meegenomen, toch?

daniella74@ staat in de folder die je terug moest sturen welke locatie je wilde dat deze ECHT gratis was.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:12

Ja de cursus is kosteloos stond al in info voorafgaande aan het opgeven Haha! Ik dacht al mmmm maar heb het net nog even nagekeken, het engiste wat je geld kost is het vervoer, je lunch en de regelementen, mag het dan ook......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:13

Bloos Bloos Bloos
Beetje dom van mij, heb er echt helemaal overheen gelezen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:14

We hebben toch helemaal geen examen Clown Die toets aan het einde van de dag was ter informatie voor de KNHS.

Dus dan haal je het altijd Knipoog

Valt weer mee dan Daniella Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:16

gomir schreef:
We hebben toch helemaal geen examen Clown Die toets aan het einde van de dag was ter informatie voor de KNHS.

Ooooooh dat heb ik anders begrepen, nou ja beetje regelementenkennis update kan nooit kwaad Duivel

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:18

gomir schreef:

Dus dan haal je het altijd Knipoog

Valt weer mee dan Daniella Haha!

Meevaller idd.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:24

ik had wel begrepen dat het een soort examen was.
krijg je dan nog meer regelementen dan dat we nu al binnen hebben?
kan iemand mij evt de juiste link van de regelementen geven?
Laatst bijgewerkt door loes-freke op 01-04-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:26

Ik ook maar ik vertrouw Gomir als zij zegt dat er geen examen is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:27

Pakket zit in mijn tas:
Neemt u de lesstof vooraf goed door aangezien de lesdag afgesloten wordt met een schriftelijke toets. Deze toets zal ter inventarisatie dienen voor de KNHS.

Geen reden voor paniek dus Knipoog Gewoon voor de bond om te kijken aan welke punten de informatie/cursus een volgende keer meer aandacht moet besteden.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:29

daniella74 schreef:
Ik ook maar ik vertrouw Gomir als zij zegt dat er geen examen is.

maar leer toch maar voor de zekerheid.
ik doe het zeker weten wel.

gomir schreef:
Pakket zit in mijn tas:
Neemt u de lesstof vooraf goed door aangezien de lesdag afgesloten wordt met een schriftelijke toets. Deze toets zal ter inventarisatie dienen voor de KNHS.

Geen reden voor paniek dus Knipoog Gewoon voor de bond om te kijken aan welke punten de informatie/cursus een volgende keer meer aandacht moet besteden.

de regelementen wel of niet?

evt een link waar deze te lezen zijn?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:33

Ik heb het ook wel gelezen, anders bespreekt het zo moeilijk, maar uit mijn hoofd leren ga ik echt niet doen

http://www.knhs.nl, dan onder kopje knhs reglementen aanklikken.
Maar die zou ik al zeker niet helemaal uit je hoofd gaan leren Tong uitsteken