Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ruitje schreef:En toch kan je elke week laatste worden en toch tevreden zijn. Als je maar verbeterd voor je eigen gevoel![]()
Tenminste, ik dan. Misschien ook een verschil in persoon? Wij hebben ook dravers gehad die tijden niets presteerden en dan een keer 4e werden en dan waren wij enorm blij
.
En elke hobby kost toch geld, en ik zie niet in waarom je niet kunt betalen als je alleen maar lol wilt hebben?
Lusitana schreef:
Verder, de bouw van het paard kan verschillen geven in het uitvoeren van de bewegingen,
Citaat:An hour later we finally saw her, skinny and ugly with a terrible scar on her left hind foot: being a foal she fell in through floor planks rotten from urine and no one knows for how many hours has she been standing like that. She jogged slowly with a girl on her back in the other corner of the paddock not to bother us while we were looking at the “Germans”. Any good performance was out of the question. She hardly dragged her small underdeveloped hooves on deep pits and bumps of that dusty paddock.
At present Lipisina performs easily almost all the elements of Haute Ecole. I say ‘almost’ because she cannot do all of them at her age. We should not teach her some elements now, we wait for her maturity, and that will come at the age of ten-thirteen years. Thus we avoid injury to joints.
Alane schreef:@Lusitana: je gebruikt het woord dressuur zoals het jouw uitkomt, je staat absoluut niet open voor andere meningen, bent selectief aan het lezen enz. Daarom is dit mijn laatste reactie op jouw in dit topic....
Hippie schreef:Ik ben nu gestopt met wedstrijden puur en alleen om de vooroordelen. Mijn instructeur vind dat jammer, aangezien we nu trainen op het niveau van ZZ licht. Hoog genoeg????
Hippie schreef:Maar wil je alleen maar alle wedstrijden winnen, ben je mijns inziens bezig om jezelf op de voorgrond te plaatsen.
erleyne schreef:Dat is misschien een mentaliteitsverschil dan.
Als ik op wedstrijd ga, dan wil ik ook tenminste een kans hebben een winstpunt/prijs mee naar huis te nemen. Anders blijf ik thuis nog wel even doortrainen, en steek mijn geld liever in extra les. Het is maar net waarom je meedoet aan wedstrijden natuurlijk. Verbeteren doe ik door goede les, niet op wedstrijden.
En anders zou ik liever lekker voor mezelf rijden, een beetje boscrossen e.d. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk

, ik bedoel dit zeker niet om je af te kraken.
)
), dus als je je paard voor elkaar hebt, moet dat echt niet zo moeilijk zijn. Maar ik ben het met Fitzroy eens dat hoe hoger je komt, hoe lastiger het zal worden.
Dus daar houdt voor mij de discussie snel op want ik ken gewoon weinig dravers.
) erleyne schreef:Ik zeg toch ook helemaal niet dat mensen met draver meedoen om het meedoen, dit was gewoon een heel ander deel van de discussie: de inhoud van het begrip sport. Dat had helemaal niks met dravers te maken ( ik val in herhaling...).
Voor de rest: natuurlijk wordt het met elk paard lastiger als je hoger komt, maar als een paard zijn bouw/beweging niet mee heeft, dan wordt het dus nog extra lastig. Niemand zegt hier dat je het niet mag proberen ( dat heb ik in ieder geval nog nergens gelezen ), maar als ik een paard uitkies waarmee ik een sport wil bedrijven, dan probeer ik een paard uit te kiezen waarmee dat het makkelijkste gaat. Ik ga zelf met mijn stramme lijf ook niet turnen bij wijze van spreken, ik zoek een sport uit die bij me past. Dan ontbreekt het me misschien volgens jullie aan doorzettingsvermogen, maar dan is dat maar zo ( het kost me duidelijk al moeite genoeg om uberhaupt een fatsoenlijke proef neer te zetten, ik ga het mezelf niet moeilijker maken dan het is, lekker makkelijk)
ik weet hoe moeilijk het is ook met een kwpn'er) en de ander doet het liever via een moeilijkere weg
En ik zou er zo weer 1 kopen, maar mn moeder is het er niet mee eens, omdat ze doodsangsten uit gestaan heeft, haha. Buiten was ze nogal springerig en met srpingen zeiden ze lagns de kant het zou je dochter maar zijn. Daarom toen gekozen voor een kwpn'er, maar ik zou het zo weer doen! En dat heeft niks met geld te maken
. Maar als hun koerscarriere dan over is hou ik ze, en maken ze een carriereswitch. Met mijn merrie ben ik dus destijds dressuur gaan rijden, goede instructeur gezocht, op een grote manege gaan staan, startkaart en de hele zooi, was erg leuk, al weet je van tevoren dat je geen olympisch niveau haalt
. De meesten dachten dat ik op een soort sportpony meereed, hadden er geen idee van dat het een draver was, en ik heb nooit het idee gehad minder punten van de jury te hebben gekregen omdat ik op een andersoortig paard reed.