ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElskedZ

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:05

Zullen we even on-topic blijven...
Als jullie discussie willen voeren over longeren voor een wedstrijd ja of te neen en etc... even ergens anders....
Dit was een topic over ergenissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:36

ElskedZ schreef:
Zullen we even on-topic blijven...
Als jullie discussie willen voeren over longeren voor een wedstrijd ja of te neen en etc... even ergens anders....
Dit was een topic over ergenissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Maar nattuurlijk willen we on-topic blijven,
maar volgens mij gaat het longeren op een losrijterein ook over ergenissen van sommige mensen!
Of mogen mensen zeggen dat ze het vervelend vinden, en als je het daar niet mee eens bent mag je er niet meer op reageren?
Het zal wel aan mij liggen maar je kunt nattuurlijk verwachten dat z'n topic discussie's uit lokt!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:01

amondi schreef:

Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!

Citaat:
Onnodig grievend! Als jij een probleem hebt met je paard hoef je dat niet op een ander zijn boterham te leggen!

Longeren mag niet, punt! Als er geen plek is om te longeren dan kan JIJ dus niet starten, jammer dan. Jouw probleem niet het onze.

Die van ons kon niet zo best tegen friezen, moet ik dan alle friezen maar wegsturen? omdat die van mijn dochter anders op hol slaat? Nee, ik zorg ervoor dat ze bij een fries in de les komt op de vereniging, hij went er maar aan.
Thuis longeer je toch ook niet voordat je erop gaat? Zowel, dan ben je nog niet aan wedstrijden toe.

Waarom quote je zo idioot ??? Alleen de laatste regels zijn van mij, dus alleen dat stukje van onnodig grievend.
Gaarne rectificatie, daarbij is dit stukje allang besproken door meerdere bokkers, het heeft weinig zin dit nu weer op te halen.

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:11

melisje999 schreef:
euhm...Ik heb weleens een 5 gehad zonder commentaar terwijl het (volgens iedereen) hartstikke goed ging

longeren? doe dat thuis! tis gevaarlijk, en ik vind het ook behoorlijk asociaal

Dat heb ik ook heel vaak..
Ik had een x 179 punten, had ik allemaal 5jes, en er stond maar 1 commentaar bij.
Met halsstrekken dus.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:39

Overigens, niet om de discussie over longeren opnieuw aan te zwengelen, maar het mag gewoon niet zomaar op het losrijterrein of tussen de trailers. Zie artikel 129 van het disciplinereglement dressuur:

Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan, indien het oefenterrein voldoende groot is en er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd is uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdgevende organisatie en de official belast met het toezicht op het voorterrein. In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:39

Ik heb me een keer geergerd aan een ringmeester. Ik kwam aan, we zijn altijd ruim van tevoren op de wedstrijd, omdat ik eerst het terrein wil verkennen, hoor ik mijn naam al omroepen door de ringmeester, dus ik loop heel onschuldig naar de ringmeester en vraag wat er aan de hand is. Ik kon starten... Hallo! Dus ik vertelde hem dat ik net aankom. Nou dan moet je maar eerder aanwezig zijn. Maar ik was anderhalf uur vantevoren aanwezig! Dus toen ben ik weggelopen en heb hem verteld dat ik nu rustig ging opzadelen en inrijden en ik heb me niet door hem laten opjutten, toen ik net op het paard zat heeft ie me nog een paar keer omgeroepen, maar heb gewoon niet gereageerd en ben gestart op mijn tijd die op startlijsten.nl stond en had lekker nog een winstpunt!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:53

Je hebt groot gelijk, gewoon starten op je eigen tijd... wanneer er trouwens op tijd gestart wordt, hadden ze de ringmeester ook wel in kunnen zetten als parkeerwacht.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:45

Als secretariaat zijnde erger ik me er soms aan dat ik dan die startcoupons uit de envelop haal en ze álweeer niet ingevuld zijn
ik kan toch niet raden welke klasse je gaat starten?

Wel netjes dat er dan soms een briefje bij gedaan wordt maar hé invullen van je coupons is net zo veel werk als een briefje schrijven dus laat dat briefje lekker zitten en zorg dat je coupons goed ingevuld zijn denk ik dan meestal

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:56

Inderdaad, wij krijgen hier ook heel veel coupons binnen waarvan we maar moeten raden welke klasse de mensen rijden (maar meestal zijn de on-ingevulde coupons wel B-ruiters eigenlijk )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:04

Spuit elf toch nog ff over dat longeren ( )
Ik rij vrnl. jonge paarden op concours en ik vind het heel normaal dat die explosief zijn op concours, voor de eerste keer alle drukte en enge dingen om te zien. Zelf heb ik er de schurft aan als ruiters met een bokkend en springend paard langs me rijden (laat staan losse paarden die zonder ruiter langs gegaloppeerd komen), daar worden mijn paarden knettergek van, dus ik doe van te voren wat ik denk als ik die ruiters zie passeren:'Gooi die kl*tebok dan toch aan de longe van te voren! '
Ik woon anderhalf a twee uur met de trailer van het dichtstbijzijnde Nederlandse concoursterrein af dus reken maar uit, het is dan een uur of vier geleden dat zo'n paard aan de longe geweest is als je hem thuis longeert. Daar heb je dus geen klap aan.
Vandaar dat ik dus met een heel druk paard dat stevig kan bokken even een open plekje opzoek tussen de trailers. Mag dan misschien niet maar het is wel voor de veiligheid van iedereen.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:25

helemaal mee eens Urielle.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:08

Ik vind longeren verder niet erg, behalve als er echt geen plek is. pas geleden waren hier de enschedese kampioenschappen en was sávonds het springen.
in een binnenbak van 20 bij 40 reden we met zo'n 35 paarden en ja hoor, 1 besloot dat ze haar paard in diezelfde bak zou gaan longeren
DAT vind ik asociaal, de bak was al veel te krap, en dat wil 1 zo'n miep even ruim een kwart van de bak innemen om haar paard te longeren zodat de rest helemaal niet meer kan rijden?
er is ook gelijk wat van gezegd en uiteindelijk is ze er zo opgegaan ( en er afgevallen ) maar sorrie, ik snap best dat het dier te druk is en dat het soms moet, maar niet ten koste van 34 andere deelnemers

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:22

ook dat ben ik met je eens

daarom zoek ik dat soort gelegenheden bijvoorbeeld ook nog niet op met de mijne (die inderdaad vaak wel een rondje longe nodig heeft)
Ik vind inderdaad wel: als je weet dat je op het terrein even moet longeren moet je gewoon alleen daar inschrijven waar dat ook kan (dus of een longeerbak, of gewoon een ruim losrij terrein)

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:18

Neonlight schreef:
Nou, ik heb me afgelopen vrijdag ook groen en geel ge-ergerd op een wedstrijd. Op de startlijst stond al iets vaags, de B in ring 1 begon om 17:30 (10 starts), de L1 in ring 1 begon om 18:30 (12 starts) en de L2 in ring 4 (???, want eerder stond er ook ring 1) begon om 19:00. Nou, als het inderdaad een aparte ring was kon het dus wel. Overigens stond in het tabje onderin het excellbestand het ringnummer en de starttijd, en op de lijst zelf nogmaals de starttijd. Op het tabje stond ring 4-17:30, maar groot bovenaan de lijst 19:00. De hele dag proberen te bellen hoe het nu zat, niemand te pakken kunnen krijgen. Uiteindelijk waren we er om 17:45, moesten als 1ste in de L2. Blijkt dat er dus toch 1 ring is, tja, en die starttijden, ze zagen wel hoe het liep. Zegt de ringmeester daarna doodleuk dat hij de fout wel had gezien, maar omdat de meesten altijd te laat waren door files hebben ze het maar laten staan...... Ja, maar als rijder moet je rekening houden met eventuele files! Hem dus ook gezegd dat we de hele dag probeerden te bellen. Ja, hij had de hele week in het buitenland gezeten en daardoor zag hij de fout op dezelfde dag nog, degene waarvan het telefoonnummer op internet stond was die dag naar het buitenland vertrokken en was niet te bereiken via dat nummer. Dan zet je er toch een ander nummer op! Uiteindelijk jaja, om 20:45 in de ring......na 3 uur wachten. Zelf helemaal verkleumd, het was koud, je kon niet uit de wind en met mijn reuma heb ik er een zeer fijn weekend aan overgehouden. 1 ding weet ik wel, in Eindhoven zien ze mij nooit weer!

Ik ben dezelfde dag in Eindhoven geweest. Je moet me haast gezien hebben! Moest rond half 4 rijden, 5 combinaties in de ring, half 7 uitslag. En inderdaad... heel koud!

Cherellee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:21

Ik ben wel eens ringmeester en dan wordt je door mensen van buitenaf 9 van de 10 keer echt als eenstuk vuil behandeld..

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:50

het hangt ervan af met ringmeesteren. als je je werk gewoon goed doet is er niets aan de hand. ik ben al jaren ringmeester en heb nog nooit een klacht gehad. je hebt nu eenmaal een paar gouden regels waar ik mij aan houdt die ervoor zorgen dat iedereen happy is

1: iedereen heeft recht om op zijn eigen tijd te starten
2: mensen mogen alleen van tijd wisselen als er lege plaatsen zijn
3: ruim van tevoren aankondigen wie er zometeen moet, en bij grote vertraging elke 15 minuten even in de inrij ring gillen hoeveel vertraging er is

als je deze regels aanhoudt kan niemand je nog wat maken en blijft iedereen happy.

helaas zijn er zat ringmeesters die er een potje van maken en ja.. dan heb je al gauw boze deelnemers en boze ringmeesters...

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:29

Ik heb eens gehad dat de Z dresuurring vlak naast de springring zat. Was ik net keurig netjes aan het binnenkomen.. halthouden.. Gaat ineens knalhard de muziek aan voor de ereronde van de springruiters. Mijn paard springt ook wedstrijden en weet dus wat een ereronde betekend: racen! Ik heb die proef ook bijzonder slecht gereden en eindigde mooi onderaan.

Ik heb er geen problemen mee als een dressuurring naast een springring ligt. Als je wedstrijden rijdt moet je paard tenslotte wel tegen zulk soort dingen kunnen. Maar als organisatie en ringmeesters kan je wel rekening houden met het tijdstip van ererondes rijden. Of bijvoorbeeld de dressuurruiter even laten wachten totdat de ereronde klaar is.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 06:33

Als jurylid heb je dan natuurlijk de mogelijkheid om de proef even stil te leggen.. desnoods opnieuw beginnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:04

Emeraldo schreef:
Ik ben dezelfde dag in Eindhoven geweest. Je moet me haast gezien hebben! Moest rond half 4 rijden, 5 combinaties in de ring, half 7 uitslag. En inderdaad... heel koud!

Ik denk niet dat het dezelfde dag was, omdat het pas om 17:30 begon, de B rubriek 10 combinaties telde, de L1 rubriek 12 en de L2 6. Ik denk dat jij het over zaterdag of zondag hebt, toen was ik er niet, ik had het over vrijdagavond.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:50

Honden die tijdens de je proef blaffend door de ring komen rennen. Erg storend. En dan doet niemand er ook nog wat aan.

Jury's die niet kunnen zien of een paard rad loopt of niet. En je vervolgens met een zuiverlopend paard de ring uitsturen omdat je paard een wit voorbeen heeft en dat een vertekend beeld geeft.

Arrogante ruiters die met het losrijden alleen aan zichzelf denken en de vervolgens bijna omver rijden. Of zeggen dat je met dat lelijke paard aan de kant moet. Dames/Heren de papieren en het uiterlijk van een paard zeggen niet alles.

Wat meer gezelligheid ondeling zou wel leuk zijn.

Splinter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:45

GeJe schreef:
Als jurylid heb je dan natuurlijk de mogelijkheid om de proef even stil te leggen.. desnoods opnieuw beginnen.

Inderdaad dat gebeurde een vriendin van me afgelopen weekend,
de coupons waren door elkaar gegaan, er was nl 1 iemand met 1 start ofzo. Ach ze mocht hem helemaal opnieuw doen, was jong paard dus kon ze de ring goed verkennen uiteindelijk een zeer nette 188 punten gereden!

@ Khorizon, idd de sfeer mag soms best wat leuker, maar ik moet zeggen dat het wel per locatie verschilt

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:48

Ik heb in Almelo een loslopende Jack Russel gehad, tig keer dwars door mijn ring heen. Maarja ik had heeeeeel erg geoefend op het rijden zonder afleiding, dus ik bleef keurig strak mijn proef rijden ja en toen legde de jury dus de proef stil totdat iemand die hond gevangen had! Was best jammer, ik zat super in mn concentratie maar goed reed nog steeds winst dus dat was prima!

Ik ging er van uit dat die hond wel aan de kant ging....... vind het erger dat mensen met kinderwagens langs je ring staan en soms, das nog erger, gewoon door een stuk van je ring oversteken!!!!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:55

Van het weekend lagen de ringen tegen de rand van het terrein waar aan de andere kant van de sloot een pensionstal zat met paarden in zeer kleine paddockjes die dus geregeld helemaal uit hun dak gingen. Tsja daar schrok de mijne van, maar helaas niets aan te doen.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:18

Zaterdag een kind dat een eend achterna ging, rennend en met armen zwaaien en dan 'ksssssssst ksssssssst' roepen zo het losrijterrein over . Daar kan ik dus wel boos om worden, niet alleen omdat het gruwelijk irritant is maar ook omdat het gewoon gevaarlijk is voor het kind. Als ouder vind ik dat je op dat soort momenten je verantwoordelijkheid moet nemen en je kind als je 'tussen de paarden' bent aan de hand neemt of op een andere manier rustig bij je houdt. Idem met honden, die horen aan de lijn als ze niet keurig in de buurt blijven.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:35

Afbeelding

Saskia heeft een "betere" oplossng voor loslopende eenden...
Wel jammer van de slagboom en de no-claim:Afbeelding