Als jullie discussie willen voeren over longeren voor een wedstrijd ja of te neen en etc... even ergens anders....
Dit was een topic over ergenissen van juryleden, deelnemers en secretariaten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ElskedZ schreef:Zullen we even on-topic blijven...
Als jullie discussie willen voeren over longeren voor een wedstrijd ja of te neen en etc... even ergens anders....![]()
Dit was een topic over ergenissen van juryleden, deelnemers en secretariaten
amondi schreef:
Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!
Citaat:Onnodig grievend! Als jij een probleem hebt met je paard hoef je dat niet op een ander zijn boterham te leggen!
Longeren mag niet, punt! Als er geen plek is om te longeren dan kan JIJ dus niet starten, jammer dan. Jouw probleem niet het onze.
Die van ons kon niet zo best tegen friezen, moet ik dan alle friezen maar wegsturen? omdat die van mijn dochter anders op hol slaat? Nee, ik zorg ervoor dat ze bij een fries in de les komt op de vereniging, hij went er maar aan.
Thuis longeer je toch ook niet voordat je erop gaat? Zowel, dan ben je nog niet aan wedstrijden toe.
melisje999 schreef:euhm...Ik heb weleens een 5 gehad zonder commentaar terwijl het (volgens iedereen) hartstikke goed ging
longeren? doe dat thuis! tis gevaarlijk, en ik vind het ook behoorlijk asociaal
)
)
'

) maar sorrie, ik snap best dat het dier te druk is en dat het soms moet, maar niet ten koste van 34 andere deelnemers 
Neonlight schreef:Nou, ik heb me afgelopen vrijdag ook groen en geel ge-ergerd op een wedstrijd. Op de startlijst stond al iets vaags, de B in ring 1 begon om 17:30 (10 starts), de L1 in ring 1 begon om 18:30 (12 starts) en de L2 in ring 4 (???, want eerder stond er ook ring 1) begon om 19:00. Nou, als het inderdaad een aparte ring was kon het dus wel. Overigens stond in het tabje onderin het excellbestand het ringnummer en de starttijd, en op de lijst zelf nogmaals de starttijd. Op het tabje stond ring 4-17:30, maar groot bovenaan de lijst 19:00. De hele dag proberen te bellen hoe het nu zat, niemand te pakken kunnen krijgen. Uiteindelijk waren we er om 17:45, moesten als 1ste in de L2. Blijkt dat er dus toch 1 ring is, tja, en die starttijden, ze zagen wel hoe het liep.Zegt de ringmeester daarna doodleuk dat hij de fout wel had gezien, maar omdat de meesten altijd te laat waren door files hebben ze het maar laten staan...... Ja, maar als rijder moet je rekening houden met eventuele files! Hem dus ook gezegd dat we de hele dag probeerden te bellen. Ja, hij had de hele week in het buitenland gezeten en daardoor zag hij de fout op dezelfde dag nog, degene waarvan het telefoonnummer op internet stond was die dag naar het buitenland vertrokken en was niet te bereiken via dat nummer. Dan zet je er toch een ander nummer op!
Uiteindelijk jaja, om 20:45 in de ring......na 3 uur wachten. Zelf helemaal verkleumd, het was koud, je kon niet uit de wind en met mijn reuma heb ik er een zeer fijn weekend aan overgehouden. 1 ding weet ik wel, in Eindhoven zien ze mij nooit weer!

Emeraldo schreef:Ik ben dezelfde dag in Eindhoven geweest. Je moet me haast gezien hebben! Moest rond half 4 rijden, 5 combinaties in de ring, half 7 uitslag. En inderdaad... heel koud!
GeJe schreef:Als jurylid heb je dan natuurlijk de mogelijkheid om de proef even stil te leggen.. desnoods opnieuw beginnen.
uiteindelijk een zeer nette 188 punten gereden!
. Daar kan ik dus wel boos om worden, niet alleen omdat het gruwelijk irritant is maar ook omdat het gewoon gevaarlijk is voor het kind. Als ouder vind ik dat je op dat soort momenten je verantwoordelijkheid moet nemen en je kind als je 'tussen de paarden' bent aan de hand neemt of op een andere manier rustig bij je houdt. Idem met honden, die horen aan de lijn als ze niet keurig in de buurt blijven.