Orun-2 verandert naar "vooropleiding"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Orun-2 verandert naar "vooropleiding"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:06

Ja dat is van de nieuwe opleiding inderdaad.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:14

ik heb me opgegeven voor de eerste module, 2 en 3 zaten helaas al vol, had ze erg graag gevolgd! Ik heb er enorm veel zin in en hopelijk kan ik na september zo snel mogelijk de 2e en 3e module starten!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:27

Ik ben benieuwd naar de instroomeisen voor het nivo 5. Of dat ook kan met andere vooropleidingen. Ik weet niet eens wat de instroomeisen zijn als je een andere vooropleiding hebt gehad, op welk nivo je dan sowieso mag instromen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:54

hoi als ik de orun wil doen, ik ben L2 dressuur en M springen, hoe kan ik dan het best beginnen?
ik heb gelezen over die verschillende modules; maar kun je ook ergens zien welke modules je verplicht moet doen en hoe je je kunt inschrijven voor de totaalopleiding om uiteindelijk bij allround instructeur niveau 3 uit te komen? het is allemaal een beetje onduidelijk voor mij nog namelijk, ondanks het doorspitten van de knhs site..
dus als ik me voor de totale vooropleiding wil inschrijven, moet ik dan ALLE modules volgen?

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:57

pffffffffffffffffffffffffffff, word er al moe van dit alles te lezen.
En kom er nu al helemaal geen wijs meer uit.

Ik moet dit jaar examen doen voor mijn opleiding van vorig jaar.
Moet ik nu wel of niet springen?
Welk diploma krijg ik dan?
O ja, waar moet ik examen doen?
Mag ik dan overal les gaan geven?
O nee, moet ook nog een licentie hebben en geld betalen om een vermelding te krijgen op een lijst die de KNHS zo kan uitdraaien.

Pfffffffffffffffffffffff

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:02

Zo moeilijk is het niet. Als je examen doet voor de opleiding van vorig jaar, verandert er helemaal niets.
dus:

- alleen zelf springen als je de allround opleiding hebt gevolgd
- ORUN-2 met eigen rijden
- examen doen moet je regelen via de KNHS, wsl doe je een herexamen in september als je nu geen opleiding volgt en dat is in Ermelo
- als ze je willen hebben wel
- licentie krijg je automatisch als je geslaagd ben, om te verlengen na 2 jaar (dwz eind 2013) moet je betalen en bijscholingen volgen

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:37

Grandeur2011 schreef:

O nee, moet ook nog een licentie hebben en geld betalen om een vermelding te krijgen op een lijst die de KNHS zo kan uitdraaien.

Pfffffffffffffffffffffff

Tja daan, het valt nog niet mee hé.. We moeten saampjes gewoon volgens de oude manier nog opgaan. Dus we moeten nu gewoon slagen *\o/* En ik moet gewoon met het lesgeven de hindernissen op galopafstand zetten als ze galopperen en op drafafstand als ze draven en niet andersom :+
Slagen we dit jaar niet voor het eigen rijden en lesgeven DAN moeten we zelf gaan springen en kunnen we volgend jaar op volgens de nieuwe methode. We gaan dus dit jaar met goede moed op en dan zien we wel weer verder :D

(Kim)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:56

Ramzi schreef:
Grandeur2011 schreef:

Pfffffffffffffffffffffff

Tja daan, het valt nog niet mee hé.. We moeten saampjes gewoon volgens de oude manier nog opgaan. Dus we moeten nu gewoon slagen *\o/* En ik moet gewoon met het lesgeven de hindernissen op galopafstand zetten als ze galopperen en op drafafstand als ze draven en niet andersom :+
Slagen we dit jaar niet voor het eigen rijden en lesgeven DAN moeten we zelf gaan springen en kunnen we volgend jaar op volgens de nieuwe methode. We gaan dus dit jaar met goede moed op en dan zien we wel weer verder :D

(Kim)

Van de KNHH site
9. Ik heb in het verleden een instructeurcursus gedaan, maar ben nog niet geslaagd. Kan ik nog herexamen doen?
Je kunt nog herexamen 'oude stijl' doen in het cursusseizoen volgend op het cursusseizoen dat de opleiding voor het laatst in de oude stijl is aangeboden. Bijvoorbeeld: de huidige niveau 2 opleiding (onder het zadel) wordt voor het laatst aangeboden in cursusseizoen 2011-2012. Dat betekent dat je in cursusseizoen 2012-2013 nog herexamen kunt doen

14. Ik doe op dit moment de niveau 2 opleiding. Wat gebeurt er als ik zak voor mijn examen, moet ik dan herexamen doen volgens de nieuwe eisen?
Je kunt voor de niveau 2 opleiding nog tot en met volgend cursusseizoen (2012-2013) herexamen doen volgens de oude eisen. Als je dit cursusseizoen zakt, kun je dus zowel dit cursusseizoen als volgend cursusseizoen herexamen doen 'oude stijl'. Ook voor de andere opleiding geldt dat je nog herexamen kan doen in het cursusseizoen volgend op het cursusseizoen waarin de opleiding voor het laatst is aangeboden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:16

http://knhs.nl/news.asp?ID=24204

Veel belangstelling voor leerzame modules
20 april 2012

ERMELO (KNHS) - De belangstelling voor de drie leerzame modules die de KNHS dit voorjaar aanbiedt, is groot. De modules (Voeding en gezondheid, Omgang, verzorging en praktische paardenkennis en Longeren) maken deel uit van de nieuwe vooropleiding voor instroom in de instructeuropleidingen. De eerste module gaat op donderdag 26 april van start.

Behalve mensen die de modules willen volgen om uiteindelijk instructeur te worden, doen er ook mensen mee die het leuk vinden om meer te weten over een bepaald onderwerp of om bijvoorbeeld beter te leren longeren. Linda Hop uit Putten doet mee aan de module longeren. Linda: "Met mijn bijrijdpaard maak ik voornamelijk buitenritten. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft ook een aantal wedstrijdpaarden, die ik voor haar longeer. Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met longeren, leek het mij heel leuk en leerzaam om de module longeren te volgen. Ik heb mij er dan ook meteen voor opgegeven en gelukkig was ik op tijd, en heb ik 10 mei mijn eerste les. Ik heb er zin in!".

De drie modules worden dit voorjaar in slechts één cursusplaats aangeboden, maar vanaf het najaar 2012 worden de modules, net als de andere modules uit de vooropleiding, op meerdere locaties verspreid over Nederland gegeven. Meer details hierover (welke modules op welke locaties) zijn vanaf juli bekend, vanaf dat moment kun je je ook opgeven voor de verschillende modules.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:20

jammer dat ze al vol zitten, een stalgenoot was helaas net te laat met inschrijven, anders konden we samen reizen en dat had wel ideaal geweest. maar wat handig is aan deze losse modules is dat zij straks gewoon weer kan instromen :)

Ik hoop dat ze in het najaar ook in Ede worden aangeboden, scheelt wel wat reistijd en kosten vanaf Arnhem berekend

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:33

De exameneisen van de modules (voor de nieuwe opleiding) staan inmiddels op de site van de KNHS.
Ze staan onderaan deze bladzijde; je kan per module het pdf-bestand met examen-eisen downloaden.