Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lusitana schreef:germie schreef:Ik heb ook een aantal keren gehad dat ik met 2 gelijkwaardige proeven 1e en laatste was. Tuurlijk kun je zeggen dat de proeven niet gelijk waren, dat je gevoel anders kan zijn, enz. Maar soms weet je gewoon a.d.h.v. films e.d. dat het gewoon goed zat beide proeven.
Plaatsing zegt natuurlijk niets.
Als er veel combinaties beter reden dan jou in een van de rubrieken, kun je daar als laatste terecht komen. Het is wel wat anders als er plots 40 punten verschil zit, bv.
Ik heb wel eens met een heel laag aantal punten 2 e plaats gehaald omdat iedereen bij die jury gewoon lage punten kreeg, dus de rest had nóg lager.
Plaatsing is altijd in verhouding met de rest van de deelnemers en geen weergave van je proef op zich, of hoog/laag jureren.
Veulen84 schreef:Lesklant van mij reed laatst een onderlinge ergens. Eerste proef had ze 161 punten. Tweede proef 208...
Vraag me af wie hier zo raar heeft gepunt, de eerste of de tweede. Bij de 1 bijna een verliespunt en bij de ander 2 winstpunten.
Jammer genoeg was het geen officiële wedstrijd (men mocht ook starten zonder coupons). Dan kan je dus niks.
x0michelle0x schreef:moet inderdaad iets op bedacht worden. Mijn zusje reed vorig jaar bijvoorbeeld op de nederlandse kampioenschappen. Ze moest hier 1 proef rijden, terwijl er 3 juryleden aan het jureren waren. Van de ene jury kreeg ze 177 punten, van de tweede jury 192 en van de derde jury kreeg ze 196. En dat gaat dan over dezelfde proef. Kan eigenlijk niet, bijna 20 punten verschil.
.
Fitzroy schreef:Ik vind het ook altijd fijn om na te bespreken, zeker ook bij kampioenschappen.
Bij de Gelderse regiokampioenschappen afgelopen weekend waren er ook weer grote verschillen en deze juryleden hadden nog wel een bijeenkomst gehad van tevoren om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Niet gelukt dus
Pion schreef:x0michelle0x schreef:moet inderdaad iets op bedacht worden. Mijn zusje reed vorig jaar bijvoorbeeld op de nederlandse kampioenschappen. Ze moest hier 1 proef rijden, terwijl er 3 juryleden aan het jureren waren. Van de ene jury kreeg ze 177 punten, van de tweede jury 192 en van de derde jury kreeg ze 196. En dat gaat dan over dezelfde proef. Kan eigenlijk niet, bijna 20 punten verschil.
Dat komt wel vaker voor en heeft deels ook te maken met de hoek waaruit de jury kijkt.
Vervelend is het wel.
Ik ben ooit eens kampioen geplaatst door de ene jury, en ergens onderaan door de andere.