Positief jureren in relatie tot verliespunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:58

Dat naar boven afronden is mij niet geleerd tijdens de cursussen en dat werd hier op de L-bijscholing ook niet gezegd.
Wat Jan-Enne Kloosterboer bij de laatste cursussen wel vaak zei is; "het kan nog zoveel slechter".
Ik vond ook dat de cursus van het M en later van het Z die ik gevolgd heb een positievere insteek hadden dan de L-cursus destijds. Wat dat betreft denk ik wel dat er wat veranderd is de laatste jaren.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:44

Moeni11 schreef:
Tjuppie schreef:
Als ie thuis niet wil, moet je dat niet in de ring gaan oplossen. Eerst thuis voor mekaar hebben. En overigens is dat een ander voorbeeld dan onderdelen OPNIEUW rijden. Natuurlijk probeer je een onderdeel voor je gevoel zo fijn mogelijk te doen.

Ik weet niet wat voor perfecte paarden jij hebt, maar ik heb toch regelmatig met een jong beest dat ie thuis het prima doet maar op wedstrijd ff wat minder en dan corrigeer ik dat paard gewoon.

Het is een utopie dat je thuis super hebt en dat het op concours dan ook gelijk super gaat.

ben ik helemaal met je eens. heb een paard gekocht met een trauma voor wedstrijden. thuis is ze al heel fijn, zodra ik naar een wedstrijd ga, zeker buiten, dan raakt dat arme dier de weg kwijt. gaat langzaam beter, maar er zijn wedstrijden bij dat ik eind 170 of net in de 180 punten rij (Z).
terwijl als ik haar eens rusting heb rond de 220 rij.
thuis blijven is voor mij geen optie. en als ik jonge paarden meeneem, rij ik ook nog wel eens oefeningen die niet helemaal in het boekje omschreven staan of helemaal niet in het boekje staan.
dat is paarden africhten, hoor. het zijn levende wezens met karakters.
en wat de jury dan zegt of vind..tja. dat vind ik dan waarschijnlijk ook......als jury.
of niet, en dat neem ik op de koop toe. ik ken mijn paarden, de jury ziet alleen die 7 min.